SandyEyeCandy Skrevet 15. April 2015 Rapporter Share Skrevet 15. April 2015 Tusen takk for svar, @MorBilly, @madam mim og @Cattn, nå føler jeg meg litt mer optimistisk! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 19. April 2015 Rapporter Share Skrevet 19. April 2015 Mest effektive måten å fjerne størknet sikkel fra vegger og dører? Prøver meg litt frem men det sitter så godt og er noe forbanna herk å holde på med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 19. April 2015 Rapporter Share Skrevet 19. April 2015 Mest effektive måten å fjerne størknet sikkel fra vegger og dører? Prøver meg litt frem men det sitter så godt og er noe forbanna herk å holde på med... Dampvasker kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 5. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Mai 2015 Dampvasker har jeg ikke råd til nå, tenkte mer på produkter å vaske med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 7. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mai 2015 Dampvasker har jeg ikke råd til nå, tenkte mer på produkter å vaske med Jeg ville kjøpt en sånn skrubbe-greie med sånne nano-partikler. Jeg har en fra Jiff, og den lukter sååå rent og godt også funker den som fjell på alt av vanskelige flekker. Om flekkene er skikkelig vanskelige så smører jeg på litt og lar det virke en stund før jeg begynner å vaske. Jeg har den hvite under, det er den som lukter så fint (jeg har en greie med vaskemidler som luker "hjemmekoselig") Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 1. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 1. Juli 2015 Skal vaske ned kjøkkenet for å male det! Trenger litt tips. Hvordan få vasket vekk inngrodd stekefett fra fuger? Det er verdens styggeste fliser der, og enda styggere fuger som er fulle av fett.. Her tror jeg ikke eddik duger! Edit: leser ord som malervask, kraftvask, husvask? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 1. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 1. Juli 2015 Skal vaske ned kjøkkenet for å male det! Trenger litt tips. Hvordan få vasket vekk inngrodd stekefett fra fuger? Det er verdens styggeste fliser der, og enda styggere fuger som er fulle av fett.. Her tror jeg ikke eddik duger! Edit: leser ord som malervask, kraftvask, husvask? Du kan prøve med bakepulver og vann, det løser det meste. Ellers vil ammoniakk + litt zalo løse fett godt. Husk god gjennomlufting og hansker dersom du bruker ammoniakk. Husvask og kraftvask mener eg er kun til utendørs bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kokospaniel Skrevet 1. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 1. Juli 2015 Sterkt salmiakkvann tar det meste. Husk hansker og god lufting! Det finnes fugerensemidler også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Ok . Hva burde jeg skrubbe med? Sånn vanlig kjøkkensvamp med en "grov" side var helt håpløst, men det hjalp sikkert ikke at jeg hadde for svakt vaskemiddel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Ok . Hva burde jeg skrubbe med? Sånn vanlig kjøkkensvamp med en "grov" side var helt håpløst, men det hjalp sikkert ikke at jeg hadde for svakt vaskemiddel. En børste (potet eller oppvask )syns jeg er kjekt på fuger. Bruker å selge sånt på nille og sånne steder. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 8. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2015 Helt fra gubben kjøpte leiligheten hadde han misfarging i toalettet. Det var heeelt brunt/sort nedi og vi mistenker tidligere eier ALDRI har vasket det. Nå er der passe rent, mem det er fortsatt misfaring, spesielt i kantene nedi skålen, og jeg synes det er så flaut hver gang vi har gjester! Håper alltid at de ikke må på do... Dette har jeg prøvd: - klorin - Plumbo - Salmiakk - Sitronskrubb - Natron - Cola - Sitronsyre Hva er neste?? Vi har også problemer ned hvitt belegg i dusjen på flisene (privat brønnvann). Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 8. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2015 Sukk, jeg skal flytte. Heite tips for å fjerne stearinsprut fra vinduer? Når jeg skraper blir det jo bare helt heslig, men sånn er det jo. Det er mer hva jeg bør gjøre nå som er spørsmålet. Jeg kan kanskje bruke stålull? Tørkepapir og strykejern Edit: så denne var gammel litt svimeslått idag 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 8. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2015 Helt fra gubben kjøpte leiligheten hadde han misfarging i toalettet. Det var heeelt brunt/sort nedi og vi mistenker tidligere eier ALDRI har vasket det. Nå er der passe rent, mem det er fortsatt misfaring, spesielt i kantene nedi skålen, og jeg synes det er så flaut hver gang vi har gjester! Håper alltid at de ikke må på do... Dette har jeg prøvd: - klorin - Plumbo - Salmiakk - Sitronskrubb - Natron - Cola - Sitronsyre Hva er neste?? Vi har også problemer ned hvitt belegg i dusjen på flisene (privat brønnvann). Tips? Jeg tror at alle toalett blir slik når de har vært i bruk noen år. Tror ikke det nødvendigvis har med at det ikke har vært rengjort. Vet ikke om det er mulig å fjerne det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 8. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2015 Helt fra gubben kjøpte leiligheten hadde han misfarging i toalettet. Det var heeelt brunt/sort nedi og vi mistenker tidligere eier ALDRI har vasket det. Nå er der passe rent, mem det er fortsatt misfaring, spesielt i kantene nedi skålen, og jeg synes det er så flaut hver gang vi har gjester! Håper alltid at de ikke må på do... Dette har jeg prøvd: - klorin - Plumbo - Salmiakk - Sitronskrubb - Natron - Cola - Sitronsyre Hva er neste?? Lengre virketid? Har enda ikke møtt et toalett som klorin ikke fikk has på før eller siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kokospaniel Skrevet 8. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2015 Helt fra gubben kjøpte leiligheten hadde han misfarging i toalettet. Det var heeelt brunt/sort nedi og vi mistenker tidligere eier ALDRI har vasket det. Nå er der passe rent, mem det er fortsatt misfaring, spesielt i kantene nedi skålen, og jeg synes det er så flaut hver gang vi har gjester! Håper alltid at de ikke må på do... Dette har jeg prøvd: - klorin - Plumbo - Salmiakk - Sitronskrubb - Natron - Cola - Sitronsyre Hva er neste?? Vi har også problemer ned hvitt belegg i dusjen på flisene (privat brønnvann). Tips? Det har vært mye jern, kalk og fluor i vannet. Det gir misfarging og kalkflekker. Hør med rørlegger om passelig middel til å få det rent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 8. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2015 Jeg tror at alle toalett blir slik når de har vært i bruk noen år. Tror ikke det nødvendigvis har med at det ikke har vært rengjort. Vet ikke om det er mulig å fjerne det. det er helt sort/mørkebrunt i hele toalettskålen, har aldri sett noe så ille noen gang ihvertfall. Nå har jeg fått mesteparten til å være lysebrunt, noe t.o.m. hvitt igjen, men fortsatt veldig mørk misfarging i kantene. Tror ikke det er helt normalt . Det har vært mye jern, kalk og fluor i vannet. Det gir misfarging og kalkflekker. Hør med rørlegger om passelig middel til å få det rent ja, hørte at det var unormalt mye av alt mulig det vannet , synd det ikke har hjulpet mot jern-mangelen min!! Lengre virketid? Har enda ikke møtt et toalett som klorin ikke fikk has på før eller siden. kan prøve lengre, lot det stå i 1 time ca Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 8. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2015 kan prøve lengre, lot det stå i 1 time ca Jeg har latt det stå over natten på de aller verste tilfellene. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 8. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2015 Jeg har latt det stå over natten på de aller verste tilfellene. Ok, da gir jeg det et nytt forsøk . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmp Skrevet 8. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2015 Har hørt at cola gjorde underverker, men det har du jo prøvd.. Minst 1, 5 liter som står over natten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kokospaniel Skrevet 14. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2015 I dag fant jeg spraye-på-middel som fikk dusjen vår rein uten skrubbing. Litt i tvil om jeg faktisk vil vite hva det inneholder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 14. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2015 I dag fant jeg spraye-på-middel som fikk dusjen vår rein uten skrubbing. Litt i tvil om jeg faktisk vil vite hva det inneholder Fortell!!!! :-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 22. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2015 Jeg har kjøpt en kommode i ubehandlet furu. Syns det er veldig fint med ubehandlet tre så lenge det er nytt og fint, så vil ikke behandle det ennå. (Kan heller male det om det blir flekkete eller jeg har lyst på forandring.) Men! Det lukter naturlig nok en del av furua. Jeg tok på meg en t-skjorte som har ligget en natt i kommodeskuffen, og den luktet det furu av. Det er ikke en vond lukt, men jeg har jo ikke lyst til å lukte skog heller. Finnes det noe som kan dempe lukten litt, men som ikke ødelegger/misfarger treverket? Grønnsåpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 22. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2015 Hvis klær og slikt som har ligget fuktig ikke lukter greit etter vask med eddik som skyllemiddel, er det bare å kaste da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 22. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2015 det er helt sort/mørkebrunt i hele toalettskålen, har aldri sett noe så ille noen gang ihvertfall. Nå har jeg fått mesteparten til å være lysebrunt, noe t.o.m. hvitt igjen, men fortsatt veldig mørk misfarging i kantene. Tror ikke det er helt normalt . ja, hørte at det var unormalt mye av alt mulig det vannet , synd det ikke har hjulpet mot jern-mangelen min! kan prøve lengre, lot det stå i 1 time ca Har hørt at cola gjorde underverker, men det har du jo prøvd.. Minst 1, 5 liter som står over natten? Prøv noe surt, som eddik eller cola. Det vil løse opp kalken (som er basisk), og vil forhåpentligvis hjelpe litt. Kanskje må du gjøre det i flere omganger, men jeg vil tro det funker, altså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 22. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2015 Jeg skal teste eddik cola lot jeg stå over natten. Gjorde det nylig med klor også, ingen forskjell... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts