Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens vasketråd


Yodel
 Share

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk
3 minutter siden, Turb skrev:

Tips til å få bort tyggebeinflekker fra sofa og flistepper - noen har hatt fest i sofaen... og de hvite tyggebeina blir til lim når de blir bløte... 

Det går bort i vaskemaskin på 40 grader, så om du ikke han ta av trekket og vaske, så kanskje du kan bløte det skikkelig opp med varmt vann? Mine får ikke være i sofaen med bein, men jeg får sånne irriterende limklaser på kanten ned mot gulvet :/ kjedelig, for det sitter som lim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se tulip! I Australia har de skjønt det. In case of emergency:

Da har jeg vasket halve kabinettet med zalo, eddik og vann på sprayflaske. Lot det virke 5-10 minutter før jeg gnei det inn med en litt grov klut. Funket veldig bra!

Reposter denne for lesere som ikke gidder å lese hele tråden

Posted Images

Hurra. Jeg knuste ei nærmest full flaske med fiskeolje i parketten på kjøkkenet i går. Dette gjorde jeg: 

Tørka opp alt med tørkepapir

Spraya på glassvask bare for å få av hinna

Tok grønnsåpe på ei fille og smørte utover

Vaska det av med masse vann 

Vaska over gulvet igjen med varm, våt mopp med grønnsåpe på

Skylte moppen og vaska reint med vann

Noen tips til hvordan bli kvitt lukta? Det stinker som en torskebuk her. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Hurra. Jeg knuste ei nærmest full flaske med fiskeolje i parketten på kjøkkenet i går. Dette gjorde jeg: 

Tørka opp alt med tørkepapir

Spraya på glassvask bare for å få av hinna

Tok grønnsåpe på ei fille og smørte utover

Vaska det av med masse vann 

Vaska over gulvet igjen med varm, våt mopp med grønnsåpe på

Skylte moppen og vaska reint med vann

Noen tips til hvordan bli kvitt lukta? Det stinker som en torskebuk her. :lol: 

Eddik ? :whistle: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Hurra. Jeg knuste ei nærmest full flaske med fiskeolje i parketten på kjøkkenet i går. Dette gjorde jeg: 

Tørka opp alt med tørkepapir

Spraya på glassvask bare for å få av hinna

Tok grønnsåpe på ei fille og smørte utover

Vaska det av med masse vann 

Vaska over gulvet igjen med varm, våt mopp med grønnsåpe på

Skylte moppen og vaska reint med vann

Noen tips til hvordan bli kvitt lukta? Det stinker som en torskebuk her. :lol: 

Du har sikkert ikke fått opp alt.. Vask over med ren zalo og prøv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

Eddik ? :whistle: 

Haha, selvfølgelig! :D Men jeg er redd for å ødelegge parketten... Hva slags blandingsforhold? 

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Du har sikkert ikke fått opp alt.. Vask over med ren zalo og prøv.. 

Jeg føler meg ganske sikker på at alt er oppe, altså. Men sånn det er nå kommer bare til å bli verre når det blir varmt om sommeren og treverket åpner seg. :P Men du mener jeg skal smøre Zalo utover og gjenta prosessen fra over?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Haha, selvfølgelig! :D Men jeg er redd for å ødelegge parketten... Hva slags blandingsforhold? 

Jeg føler meg ganske sikker på at alt er oppe, altså. Men sånn det er nå kommer bare til å bli verre når det blir varmt om sommeren og treverket åpner seg. :P Men du mener jeg skal smøre Zalo utover og gjenta prosessen fra over?

Smør zalo utover og vask av med vann.. Mer trenger du ikke å gjøre.. Evt vask over med edikkvann etterpå :) zalo er veldig effektivt med å løse opp fett :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Noen som har forslag til hvordan jeg får renset putene på en stoffsofa? Jeg kan slenge trekket til ryggputene i vaskemaskina, men ikke de man sitter på. De sitter fast i sofaen. 

Jeg kom nemlig hjem til et blaff av bikkjelukt etter morgentur i dag, og jeg tror ikke det er bare innbilning. Tror jeg skal julevaske litt ekstra her hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2015, 17.34.39, Kokospaniel skrev:

Dampvasker emoji851.png

Har du kjøpt? Isåfall vil jeg veldig veldig veldig gjerne prøve den en dag!!!!

 

edit: forresten jeg kjøpte den Cilit Bang sprayen, den funker råbra, men jeg tror jeg må ta en del runder før jeg får vekk all kalken i dusjen, merker det blir bedre for hver gang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HeleneFS skrev:

Har du kjøpt? Isåfall vil jeg veldig veldig veldig gjerne prøve den en dag!!!!

 

edit: forresten jeg kjøpte den Cilit Bang sprayen, den funker råbra, men jeg tror jeg må ta en del runder før jeg får vekk all kalken i dusjen, merker det blir bedre for hver gang da!

Bland edikk og zalo når du vasker dusjen! Trenger bare å smøre det utover, så skylle av! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2015, 17.34.39, Kokospaniel skrev: Dampvasker [emoji851]

Har du kjøpt? Isåfall vil jeg veldig veldig veldig gjerne prøve den en dag!!!!

/>

Jeg fikk for noen år siden, testa og leverte inn igjen. Den funka ikke i dusjen hos oss.

Hele sonen har jo en dille på dampvasking, jeg er litt mer tvilende etter den testinga mi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokospaniel skrev:

 

Jeg fikk for noen år siden, testa og leverte inn igjen. Den funka ikke i dusjen hos oss.

Hele sonen har jo en dille på dampvasking, jeg er litt mer tvilende etter den testinga mi

 

Jeg regner ned de informerte om at det vil være skjoldete og "stygt" inntil du har hatt så mange runder at kjemikaliene er borte? 

Etter 5 runder funket det her på glassdørene, også tørker jeg bare over med en glassklut etterpå for å fjerne fukt etter dempingen. Ser ut som jeg har vasket med salmiak slik det skinner. Min dusj var forøvrig veldig ny, så hadde ikke vært noe særlig kjemikaler på den enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, HeleneFS skrev:

edit: forresten jeg kjøpte den Cilit Bang sprayen, den funker råbra, men jeg tror jeg må ta en del runder før jeg får vekk all kalken i dusjen, merker det blir bedre for hver gang da!

Vaska dusjen med eddik og zalo for noen uker siden, det var altfor lenge siden sist, og trengte bare en runde :thumbs: Så det anbefales! Og mye bedre for lungene til den vaskende enn den derre sprayen :P De verste flekkene måtte gnukkes litt på, men ellers var det bare å smøre utover, vente litt, også spyle av. Dog er det lurt å la det renne varmtvann i dusjen i 5-10 min før du begynner å gni på blandingen, det gjør det mye mer effektivt :) 

10 timer siden, Annik skrev:

Bland edikk og zalo når du vasker dusjen! Trenger bare å smøre det utover, så skylle av! :D 

Ohjess :D:thumbs: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste "kjøpesåpa" jeg bruker er Ajax Pure&Clear, ellers bruker jeg eddik og dampvasker. Pure&Clear er parfymefri og kommer ut som skum ikke spray, så man slipper å puste inn halve flaska. Finner den bare på Coop Mega her jeg bor. Fargeløs flytende innhold, hvit etikett. Den funker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dampvasker dobbelsjekk spørsmål, relatert til kalk i vannet, brønnvannet vårt har nok en del mineraler for ting blir veldig skjoldete hvis man ikke tørker av vannet. I en dampvasker vil man jo bruke samme kalkholdige vann, men det er bare damp som kommer ut ikke sant? (For ellers vil jo den også lage skjolder..) Og den er fin å bruke på fliser og, ikke minst, fugene mellom flisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...