Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens vasketråd


Yodel
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Jeg trenger hjelp før jeg blir så tett at jeg kveles.. Hatt en ulykke i leiligheten, noe som har ført til at kjøkkenet ikke ser ut. Støv og aske/grus overalt. Har støvsugd og skrubbet, men det blir aldri rent! Jeg har hatt migrene i natt, og både jeg og sambo er allergiske mot støv, så hendte dette i mårrest, og jeg kjenner jeg blir dårligere og dårligere..

Tips til fjerning av støvlukt/støv mottas med stor takk! Det er hakket før jeg ringer for å få ordnet med vaskebyrå, men jeg orker ikke den utgiften.

Sjekk om inboforsikring kan gjøre at du kan bestille vask. litt seint men. Er det ulykke som kan gå på forsikring til leilighetseier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se tulip! I Australia har de skjønt det. In case of emergency:

Da har jeg vasket halve kabinettet med zalo, eddik og vann på sprayflaske. Lot det virke 5-10 minutter før jeg gnei det inn med en litt grov klut. Funket veldig bra!

Reposter denne for lesere som ikke gidder å lese hele tråden

Posted Images

Guest Christine

Sjekk om inboforsikring kan gjøre at du kan bestille vask. litt seint men. Er det ulykke som kan gå på forsikring til leilighetseier

Der sa du noe smart! Fader, at jeg ikke kom på det før jeg startet varslingen :(

Har tømt hele kjøkkenet, og skrubbet alt som skrubbes kan, men det kjennes ut som om det henger støv i lufta. Skal sette rundt skåler med edikk samt rømme huset i kveld, men det hjelper meg ikke nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Der sa du noe smart! Fader, at jeg ikke kom på det før jeg startet varslingen :(

Har tømt hele kjøkkenet, og skrubbet alt som skrubbes kan, men det kjennes ut som om det henger støv i lufta. Skal sette rundt skåler med edikk samt rømme huset i kveld, men det hjelper meg ikke nå :P

Luftrenser kanskje kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et ubehandlet tregulv i gangen. Det lå linoleum over som vi fjerna, fordi vi skal ha nytt gulv der. Fjerne tregulvet også, men ikke før det blir litt varmere i været. Ser nå vi ikke burde fjerna linoliumet mennene.

Problemet er at valpen har vært der når hun er alene hjemme og tisset på gulvet, og det stinker tiss i gangen selv etter vasking med klor ol. Hvordan får vi bort stanken? Går ut fra det har trukket inn i planene, og da er det kanskje ikke noe å gjøre? Må vi bare leve med tisselukt til vi fjerner gulvet helt?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et ubehandlet tregulv i gangen. Det lå linoleum over som vi fjerna, fordi vi skal ha nytt gulv der. Fjerne tregulvet også, men ikke før det blir litt varmere i været. Ser nå vi ikke burde fjerna linoliumet mennene.

Problemet er at valpen har vært der når hun er alene hjemme og tisset på gulvet, og det stinker tiss i gangen selv etter vasking med klor ol. Hvordan får vi bort stanken? Går ut fra det har trukket inn i planene, og da er det kanskje ikke noe å gjøre? Må vi bare leve med tisselukt til vi fjerner gulvet helt?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tiss bør vaskes med eddik:)

Hell på litt og la det trekke nedi og tørk opp overflødig. Fungert på gammelt tregulv her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiss bør vaskes med eddik:)

Hell på litt og la det trekke nedi og tørk opp overflødig. Fungert på gammelt tregulv her

Har vaska med eddikkvann, men synes ikke det tok alt. Men ble litt bedre. Får hamster litt edikk idag :)

Blanda du med vann eller ren edikk?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesrulle funker greit her:

 

Postet bilde

Takk for tips, men det funker veldig dårlig her... Håra blir superstatiske og klistrer seg enda bedre til sofaen, i tillegg til at rullen er full før jeg så vidt har fått sett på sofaputa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager får dere vekk alle disse fine mjuke lange håra som graver seg ned i sofaen, pledd og puter? Vasking og bruk av kjip støvsuger funker tydeligvis ikke...

Pledd og puter tromles i 5 min i tørketrommelen. Sofa så strekker jeg stoffet og er litt hardhendt med en såvidt fuktig klut. "rubber" og drar med støv og pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager får dere vekk alle disse fine mjuke lange håra som graver seg ned i sofaen, pledd og puter? Vasking og bruk av kjip støvsuger funker tydeligvis ikke...

Har brukt pet hair magnet på sofa og gulvteppe tidligere, det var veldig effektivt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo, mange fine tips :) Og ingen som involverte eddik faktisk!

Jeg har ingen tørketrommel, men de andre tipsene må prøves. Kan ikke ha folk på besøk om dagen, for etter å ha sittet i sofaen min er buksene blitt til forveksling lik bikkja...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

OK here goes: innsiden av stekeovnen, korleis i huleste får eg den rein? Har venta altfor lenge med vasken, no har eg prøvd tipse eg fant på nettet med grønnsåpe og svak varme, salmiakk, og no tilslutt NIF ovn og grill rens, det er bedring men er fortsatt en del fastbrent! Er alt håp ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...