Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Red Merle skrev:

Ingen problemer her :)

I dag har vi gått langtur, det beste med tiligvakt er  være tidlig hjemme :)

13906612_10154171458490091_3012848285540

(Ja hu er skinna, siste gang når før høsten)

Strømmen tilbake her nå :) Men komfyren har tydligvis tatt kvelden :| Kikke litt på Finn dått enno da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

7 minutter siden, Pringlen skrev:

Så artig :D Ekorn virker jo som de artigste og mest sosiale små dyrene som finnes, da :wub:

De er kjempemorsomme og oppfinnsomme (som i destruktive *ler*) - den ble sosial og trivelig, men vi passet jo på at den ikke ble for sosial liksom. Han skulle jo flytte ut i skogen etter hvert :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg er sliten og har vondt i hodet. Og jeg er sulten. Heldigvis har til og med Sjef bestemt seg for at å gå ut i dette skittværet ikke er noe stas. 

Får ta gutta med ut i hagen litt og så tusle til butikken og kjøpe noe søppelmat. 
Og noe sjokolde. Og chips. Og så kan jeg lage dip og og og... 

Jeg føler meg bare helt tom nå. Får prøve å kose meg med ett eller annet etter jeg har tømt bilen. Den er smekkfull! Og så prøve å tenke på alle de positive tingene jeg har foran meg. Jeg skal vel klare å finne noe bare jeg leter nøye nok! 

:hug: kos deg med sjokoladen og chipsen! Det fortjener du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Siri skrev:

De er kjempemorsomme og oppfinnsomme (som i destruktive *ler*) - den ble sosial og trivelig, men vi passet jo på at den ikke ble for sosial liksom. Han skulle jo flytte ut i skogen etter hvert :) 

Det "ikke bli for sosial" greiene tror jeg er kjørt for denne karen :P Han klenget maksimalt fra det sekundet han ble funnet.. Her tar han seg en powernap hos fostermoren :) Men der han bor nå er det jo helt greit at ekornene er litt over middels tamme.

FB_IMG_1470773430416-1.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polfarer skrev:

0cf697d6dc971bed8cec94b104eb02d9.jpg

a80f34830ab9d88f4afb41574a858877.jpg

Den her emoji7.png Liten kar på 16 kg, født ute på beite og nesten en måned før termin. Hadde ingen tro på at den skulle overleve og vurderte veldig sterkt å gi den en kule før helga. Nå er løper han rundt og sjarmerer alle :D

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Sjelden kalver er levedyktige om de er mer enn 3 uker før. Lungene modnes sent i drektigheten. Vi har 12 spekalver som ikke har fylt 1 måned enda.

Storfe som kalver på høsten har av en eller annen grunn lett for å føde for tidlig. Vi opplever det hvert eneste år. Vi har bare høstkalving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Storfe som kalver på høsten har av en eller annen grunn lett for å føde for tidlig. Vi opplever det hvert eneste år. Vi har bare høstkalving.

Det har samboeren også nevnt for noen mnd siden husker jeg. Han hadde noen år med kalvinger på høsten, men nå er alle de fleste mellom januar og mai. De aller fleste kom slutten av februar og iløpet av mars mnd, men vi fikk en plutselig for noen uker siden på en som vi først ikke trodde var drektig, herlighet så liten hun er ved siden av våre februar kalver :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Det har samboeren også nevnt for noen mnd siden husker jeg. Han hadde noen år med kalvinger på høsten, men nå er alle de fleste mellom januar og mai. De aller fleste kom slutten av februar og iløpet av mars mnd, men vi fikk en plutselig for noen uker siden på en som vi først ikke trodde var drektig, herlighet så liten hun er ved siden av våre februar kalver :P 

Vi vil ha fri for fjøsstell (melkeproduksjon her) på sommeren. Jeg kunne tenkt meg å forskjøvet kalvingen med 3 uker, hadde vært greiere å melke litt lenger ut i Juni og hatt fri etpar uker i august. Men Bonden er ikke enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Pringlen skrev:

Det "ikke bli for sosial" greiene tror jeg er kjørt for denne karen :P Han klenget maksimalt fra det sekundet han ble funnet.. Her tar han seg en powernap hos fostermoren :) Men der han bor nå er det jo helt greit at ekornene er litt over middels tamme.

FB_IMG_1470773430416-1.jpg

Awwww :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tibbegruppe på facebook, mange amerikanske og britiske eiere. Har latt meg forundre før over hvor mange som kastrerer/steriliserer hundene og hvor unge hundene er når det skjer. Nå ble jeg tatt på senga over at det tydeligvis er helt vanlig at valpen går med halsbånd og kobbel hele tiden inne i huset... når de ikke er i bur eller i valpebinge da, det er visst livsfarlig å la valpen gå fritt. Ei fortalte om at hun hadde valpen i joggekobbel rundt livet slik at valpen var med henne hele tiden hjemme... nå lurer hun på om det kanskje kan ha bidratt til den aktuelle hundens alvorlige separasjonsangst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev: Det har samboeren også nevnt for noen mnd siden husker jeg. Han hadde noen år med kalvinger på høsten, men nå er alle de fleste mellom januar og mai. De aller fleste kom slutten av februar og iløpet av mars mnd, men vi fikk en plutselig for noen uker siden på en som vi først ikke trodde var drektig, herlighet så liten hun er ved siden av våre februar kalver [emoji14] 

Vi vil ha fri for fjøsstell (melkeproduksjon her) på sommeren. Jeg kunne tenkt meg å forskjøvet kalvingen med 3 uker, hadde vært greiere å melke litt lenger ut i Juni og hatt fri etpar uker i august. Men Bonden er ikke enig.

Ja det var når han drev med melkekyr kalvingen var på høsten [emoji14] Sånn sett enormt mye lettere med ammekuer på utegang [emoji38]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg sitter og venter på at regnet skal gi seg såpass at jeg får kveldsluftet dyra, men det har visst ikke tenkt å gi seg med det første. Stikke opp og hente håndkler så de ligger klare til vi kommer inn da kanskje. 

Er i samme sits her.. det virkelig styrtregner..og man skulle ha luftet for kvelden og nedkjempet lakenskrekken. Men det øser ned, og da vil ikke små Shyer tisse, de vil faktisk ikke krysse dørterskelen ut en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polfarer skrev: 0cf697d6dc971bed8cec94b104eb02d9.jpg

a80f34830ab9d88f4afb41574a858877.jpg

Den her [emoji7] Liten kar på 16 kg, født ute på beite og nesten en måned før termin. Hadde ingen tro på at den skulle overleve og vurderte veldig sterkt å gi den en kule før helga. Nå er løper han rundt og sjarmerer alle [emoji3]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Sjelden kalver er levedyktige om de er mer enn 3 uker før. Lungene modnes sent i drektigheten. Vi har 12 spekalver som ikke har fylt 1 måned enda.

Storfe som kalver på høsten har av en eller annen grunn lett for å føde for tidlig. Vi opplever det hvert eneste år. Vi har bare høstkalving.

Ja, lungene er den største bekymringen her. Til å være så tidlig født så er det lite ulyder på lungene. 3 uker + 4 dager for tidlig er den hoderegningen min stemmer. Om han overlevert en uke til regner vi med at den er utenfor den største faren med tanke på infeksjoner.

Kan ikke si at jeg har merket noen trend i det at de kalver tidligere på høsten fra tidligere år, men det overrasker meg ikke. Fysiologiprofessoren min nevnte det faktisk i en forelesning.

Her er det nå omtrent 160 kalver ventet frem til ca februar, så det skal jeg faktisk prøve å følge litt med på :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Siri skrev:

Skikkelig heldiggris.... 

Før jeg leste innlegget ditt, så tenkte jeg at jammen er jeg glad jeg har en fin jobb jeg trives i, og dermed ikke synes det er noe pes å stå opp kl 6 for å komme meg dit (selv om jeg elsker å kunne sove lenger om morran når jeg har fri). Jeg håper det fortsetter slik også :). Nå skal jeg f eks kaste meg over en ytre miljø-plan for en stor driftskontrakt som jeg har lovt å ha ferdig i løpet av uka. Mulig jeg tok min munn litt full der, med den lovnaden, men jeg gledet meg til å dra på jobb i dag for å kaste meg over den planen :)

Det er deilig med jobb man trives i :ahappy: Jeg har vært på utprøving i 3 jobber jeg trivdes kjempegodt i i disse årene jeg har vært naver (og et par jeg ikke trivdes i :P ), og hver gang jeg har hatt en sånn jobb, har jeg blitt sjukere enn jeg var før jeg fikk den jobben. Det er bittert. 

8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Veldig stor forståelse for det! Jeg tenker ofte over at jeg er heldig som har en trivelig jobb altså, bare ikke akkurat når jeg ruller ut av senga og kryper til badet mens jeg prøver å ikke tråkke på øyelokkene mine.

Det kan hende det hjelper å legge seg før på kvelden? :P 

3 timer siden, Mardina skrev:

Flere på Østlandet som har mistet strømmen? :)

Ikke i dag, men den var borte i mange timer i går. Tipper det var interessant.. hehe 

--

I dag har jeg vært ute og øvelseskjørt med datterbarnet. Jeg gleder meg til hun får førerkort så jeg slipper det noe mer, det gjør vondt i kontrollfreaken min :P Så har jeg satt opp bokhyllene jeg var på Ikea og kjøpte i går, og stokka litt om på hvilke bøker som står hvor, så nå begynner jeg å bli ganske så fornøyd med stua mi :ahappy: Jeg må nok ut og kjøpe flere bøker snart da, for nå har jeg plutselig veldig mye ledig plass - og det kan vi jo ikke ha noe av :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lage halsbånd med justering og klipsmekanisme, men selve nylonbåndet er for tykt så må bestille inn ett tynnere og glattere. Så der røyk den sjansen på å lage opp noe til Lillehammer ? finner uansett ikke den typen bånd jeg vil ha så må lete litt mer. 330f2e391e5f88fbbe238c849bf17938.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Wednesday skrev:

Har visst kjøpt meg basenji ja. Det regner, og da kniper man igjen. Selv om det er helt tydelig at han må på do. Tosk altså :P

Å ja. Dachsvalper (en kort og en stri) kan ikke tisse ute når det regner (eller er vått i grasset) Nå gav jeg opp. De tisser uansett ikke når de sitter under et takutstikk, og tror de skal dø. Får heller gå på tisselakenet sitt, dette gidder jeg ikke :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Snøfrost skrev:

:hug: kos deg med sjokoladen og chipsen! Det fortjener du!

Takk for det :) 

Jeg endte opp på besøk hos husverten. Han hadde visst hørt noen rare lyder her nede så han ville at jeg skulle komme opp i stedet for å sitte alene :icon_redface: 

Så den kosen tar jeg en annen kveld :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Puh. Mamma tok på seg og passe Bizi når jeg skal på konferanse i Trondheim i september. Godt med alt som er i boks og fint å slippe utgifter for seks dager på kennel! 

Tror jeg må vurdere å snu litt på døgnrytmen snart,ellers blir det ikke lett å starte på jobb igjen på mandag etter fire uker ferie. Synd tiden går så fort,men jeg blir bare mer sikker på at hjernen min trenger flere utfordringer ift jobb. Heldigvis har jeg god tid til å planlegge hva jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...