Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Hvorfor blir forkjølelse verre om kvelden og natta? 

Det er jo fint at man er bedre om dagen, når man skal virke, men det hadde vært greit om man fikk sove sammenhengende og ikke våkne opp med en tunge som er dobbelt så stor og sitter fast i ganen flere ganger i løpet av natta :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Jeg tenker litt at hvis det er viktig for sambo at pulien ikke blir klipt her og der , så bør han faktisk ikke la meg være alene med henne over lengre tid :aww:

Han blir sikkert superglad når han kommer hjem til en skamklipt hund med hvite flekker i morgen :innocent:

Butinox og Pulipels, jeg klarer liksom ikke å tenke ut en fornuftig måte å fjerne det på ...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pringlen skrev:

Å ja. Dachsvalper (en kort og en stri) kan ikke tisse ute når det regner (eller er vått i grasset) Nå gav jeg opp. De tisser uansett ikke når de sitter under et takutstikk, og tror de skal dø. Får heller gå på tisselakenet sitt, dette gidder jeg ikke :P

I dag er været så gjennomført ****** at jeg bare lot han drite inne :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

Det er deilig med jobb man trives i :ahappy: Jeg har vært på utprøving i 3 jobber jeg trivdes kjempegodt i i disse årene jeg har vært naver (og et par jeg ikke trivdes i :P ), og hver gang jeg har hatt en sånn jobb, har jeg blitt sjukere enn jeg var før jeg fikk den jobben. Det er bittert. 

Ja, det ER det :). Og jeg skjønner godt at det er kjipt å bli sjuk av en trivelig jobb :hmm:

8 timer siden, 2ne skrev:

Det kan hende det hjelper å legge seg før på kvelden? :P 

Du vet at vi egentlig ikke vil ha slike enkle løsninger???? :lol: 

8 timer siden, 2ne skrev:

I dag har jeg vært ute og øvelseskjørt med datterbarnet. Jeg gleder meg til hun får førerkort så jeg slipper det noe mer, det gjør vondt i kontrollfreaken min :P 

Å herregud... jeg hadde aldri greid å øvelseskjøre med noen... jeg hadde vel omtrent overtatt rattet og hele greia! Kontrollfreaken min hadde ikke overlevd tror jeg... :aww: 

8 timer siden, 2ne skrev:

Så har jeg satt opp bokhyllene jeg var på Ikea og kjøpte i går, og stokka litt om på hvilke bøker som står hvor, så nå begynner jeg å bli ganske så fornøyd med stua mi :ahappy: Jeg må nok ut og kjøpe flere bøker snart da, for nå har jeg plutselig veldig mye ledig plass - og det kan vi jo ikke ha noe av :lol: 

Jeg trodde jeg skulle ha god plass lenge, jeg, i de nye bokhyllene jeg kjøpte... Det var nok optimistisk gitt. Jeg må visst kjøpe nye hyller, evt snekre selv, for nå har jeg ikke plass til flere bøker. 

Nei, hive seg over denne ym-planen igjen da vel :)  I dag sitter jeg med hjemmekontor igjen, og det er herlig å sitte godt og varmt og kikke ut på regnværet :). Mine hunder har visst forresten ikke skjønt at det er noe som heter dårlig vær, for de vil ut uansett, de :). Litt regn er ingen hindring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Der var Kamar flink. Svisjsvosjferdig utenfor. Og lærte raskt å gjøre det på kommando også. :lol:

Jeg var staere enn han i går og bare sto stille på samme plassen helt til han dreit. I dag var jeg ikke like tålmodig, så da kom det på gulvet i gangen. Jeg synes det er greit med hund som er kresen på været, for jeg hater sterk vind (og regn) selv :P De to forrige bare sov på slike dager og trengte knapt å gå på do. Litt annerledes med valp da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg hadde latt hunden bestemme om den skal ut eller ikke pga. Været. I alle fall ikke om alternativet er at de gjør fra seg inne. Men det er kanskje lett å si når jeg kun har hatt retrievere og spisshund som overhodet ikke brydde seg om det blåste, var  kaldt eller regnet, de ville ut uansett. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarieR skrev:

Tror aldri jeg hadde latt hunden bestemme om den skal ut eller ikke pga. Været. I alle fall ikke om alternativet er at de gjør fra seg inne. Men det er kanskje lett å si når jeg kun har hatt retrievere og spisshund som overhodet ikke brydde seg om det blåste, var  kaldt eller regnet, de ville ut uansett. 

Jeg hadde aldri gjort det jeg gjorde i dag med en voksen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg hadde aldri gjort det jeg gjorde i dag med en voksen hund.

Det ser jeg ikke helt logikken med. Jeg tenker at det er valper som bør lære at været ikke avgjør om den skal gjøre fra seg ute. Om man venner en valp til at det er greit å nekte å gå ut pga dårlig vær, er jo det en uvane den vil fortsette med som voksen. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2+ idag jo :D

Inatt har det vært skikkelig trafikk ut og inn av soverommet, alle forsvant en stund når jeg baTrym dra til ******* når han hoppet opp i senga for tredje gang og ville under dyna... Gleder meg til vi få fikset litt på hytta og satt inn en dør til soverommet :P

Og anngående valper og vær, så er det forskjell på vær og vær...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MarieR skrev:

Det ser jeg ikke helt logikken med. Jeg tenker at det er valper som bør lære at været ikke avgjør om den skal gjøre fra seg ute. Om man venner en valp til at det er greit å nekte å gå ut pga dårlig vær, er jo det en uvane den vil fortsette med som voksen. 

Jeg ser hva du mener, og er ikke uenig. Skulle aldri skrevet om det her :lol: Dette er altså ikke noe jeg har for vane å gjøre, men jeg hadde nettopp vært ute med han og måtte skynde meg litt for å kjøre ungene i barnehagen. Det regner hardt sidelengs, været er så ræva at den ene ungen gråt på vei ut i bilen :P Jeg gjør altså ikke dette hver gang det er litt dårlig vær, han skal absolutt tåle både regn og snø og vind,  men alle omstendigheter samlet i dag gjorde at det ble sånn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt latt en 8 uker gammel valp tisse inne i det været her :P

I følge yr skal det klarne opp om litt, så da venter vi en stund til med å komme oss ut i skogen. Jeg kjøpte melk i går, så da kan jeg lage kakao :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, MarieR skrev:

Tror aldri jeg hadde latt hunden bestemme om den skal ut eller ikke pga. Været. I alle fall ikke om alternativet er at de gjør fra seg inne. Men det er kanskje lett å si når jeg kun har hatt retrievere og spisshund som overhodet ikke brydde seg om det blåste, var  kaldt eller regnet, de ville ut uansett. 

Det trodde ikke jeg heller,  før jeg fikk puli. Første året tvang jeg henne på tur. 

Nå har jeg innsett at det faktisk bare er slemt og noe jeg gjorde for min egen del. Bikkja hatet hvert sekund til tross for regnklær.  Man går tross alt tur for hundens del. 

Når det regner bærer jeg henne ut og hun får løpe inn etter at hun har gjort fra seg.  I dag var det hele over og bikkja inne ca 20 sekunder etter at jeg satte henne ned :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Ja, det ER det :). Og jeg skjønner godt at det er kjipt å bli sjuk av en trivelig jobb :hmm:

Jeg antar det er en sammenheng mellom at det var trivelig jobb og at jeg ble dårligere, hadde jobbene vært mindre trivelige hadde jeg antageligvis ikke prøvd litt til, og bare litt til. Skal en se positivt på det, så har vi i det minste fastslått at jeg er ubrukelig? 

Sitat

Du vet at vi egentlig ikke vil ha slike enkle løsninger???? :lol: 

Det glemte jeg! Enkle løsninger er for pyser :aww::lol: 

Sitat

Å herregud... jeg hadde aldri greid å øvelseskjøre med noen... jeg hadde vel omtrent overtatt rattet og hele greia! Kontrollfreaken min hadde ikke overlevd tror jeg... :aww: 

:lol: Men hun må jo øvelseskjøre for å få lappen, og får hun lappen kan det jo hende at hun er lettere å få ut av huset, så da må jeg jo bare putte kontrollfreaken min innerst i et mørkt hjørne og sette den på mute, da :lol: 

Sitat

Jeg trodde jeg skulle ha god plass lenge, jeg, i de nye bokhyllene jeg kjøpte... Det var nok optimistisk gitt. Jeg må visst kjøpe nye hyller, evt snekre selv, for nå har jeg ikke plass til flere bøker. 

Jeg tror jeg har plass en stund til, disse bokhyllene jeg kjøpte på mandag er fortsatt ikke mer enn halvfulle, og jeg har en bokhylle i garasjen som skal males før den får komme inn igjen, men en veit jo aldri. Plutselig så snubler jeg over en serie jeg må lese igjen, og vips - dårlig plass i bokhyllene! 

Sånn apropos bokhyller, så har datterbarnet og jeg hatt en diskusjon om hvordan de skal organiseres *ler* Hun mener at de burde stå etter type (hardback eller paperback), farge og størrelse, mens jeg har selvfølgelig rett når jeg sier at bøker av samme forfatter skal stå sammen. Den har litt rare greier for seg, den der :lol: 

Sitat

Nei, hive seg over denne ym-planen igjen da vel :)  I dag sitter jeg med hjemmekontor igjen, og det er herlig å sitte godt og varmt og kikke ut på regnværet :). Mine hunder har visst forresten ikke skjønt at det er noe som heter dårlig vær, for de vil ut uansett, de :). Litt regn er ingen hindring :) 

Mine og. Jeg tok meg nesten i å ønske meg hund som var like værsjuk som meg i stad, men det er egentlig greit å ha hunder som syns alt av vær er greit :lol: 

55 minutter siden, MarieR skrev:

Det ser jeg ikke helt logikken med. Jeg tenker at det er valper som bør lære at været ikke avgjør om den skal gjøre fra seg ute. Om man venner en valp til at det er greit å nekte å gå ut pga dårlig vær, er jo det en uvane den vil fortsette med som voksen. 

Jeg tror ikke at det er et problem med en 8 uker gammel valp, for å være helt ærlig. Den har til nå gjort fra seg der den sto da den måtte gjøre fra seg, så en dag eller to hvor den får fortsett med det, er neppe ødeleggende for renslighetstrening. 

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg antar det er en sammenheng mellom at det var trivelig jobb og at jeg ble dårligere, hadde jobbene vært mindre trivelige hadde jeg antageligvis ikke prøvd litt til, og bare litt til. Skal en se positivt på det, så har vi i det minste fastslått at jeg er ubrukelig? 

En åpenbar sammenheng der ja :D. Men vi har vel egentlig ikke fastslått at du er ubrukelig, man har fastslått at kroppen din ikke lenger tåler å jobbe :P 

34 minutter siden, 2ne skrev:

Det glemte jeg! Enkle løsninger er for pyser :aww::lol: 

Jepp, og vi er jo ikke pyser vøtt :D 

34 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Men hun må jo øvelseskjøre for å få lappen, og får hun lappen kan det jo hende at hun er lettere å få ut av huset, så da må jeg jo bare putte kontrollfreaken min innerst i et mørkt hjørne og sette den på mute, da :lol: 

Poeng, poeng... men himla vanskelig :lol: 

34 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg tror jeg har plass en stund til, disse bokhyllene jeg kjøpte på mandag er fortsatt ikke mer enn halvfulle, og jeg har en bokhylle i garasjen som skal males før den får komme inn igjen, men en veit jo aldri. Plutselig så snubler jeg over en serie jeg må lese igjen, og vips - dårlig plass i bokhyllene! 

Det gikk overraskende fort å fylle de bokhyllene mine altså... :aww: Det er jo alltid en ny bok man bare må ha... 

34 minutter siden, 2ne skrev:

Sånn apropos bokhyller, så har datterbarnet og jeg hatt en diskusjon om hvordan de skal organiseres *ler* Hun mener at de burde stå etter type (hardback eller paperback), farge og størrelse, mens jeg har selvfølgelig rett når jeg sier at bøker av samme forfatter skal stå sammen. Den har litt rare greier for seg, den der :lol: 

Selvsagt skal bøker av samme forfatter stå sammen. Noe annet ville jo være helt ulogisk :lol:

34 minutter siden, 2ne skrev:

Mine og. Jeg tok meg nesten i å ønske meg hund som var like værsjuk som meg i stad, men det er egentlig greit å ha hunder som syns alt av vær er greit :lol: 

Fordelen er jo at HUNDENE går ut, mens vi kan stå inne eller under tak og vente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er på verksted igjen og nå er det nok. Nå blir det ny bil. Orker ikke å ha en sånn bil som det stadig er noe med. Innmari synd for jeg liker bilen min, men har snart brukt 80.000 på 1 år til div reperasjoner og det har jeg ikke råd til.

Noen som vet, er det interesse/person konflikt om jeg spør et familiemedlem som er taksmann om h*n kan taksere vår bolig for refinansiering? Jeg vil nesten tro det, men vet ikke. Har ikke spurt h*n enda, jeg bare tenker litt høyt.

Her bryr ikke hundene seg om været, heldigvis. Men de gidder ikke være lenge ute i hagen når det regner, men tur vil de alltid på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah. Pissregn. Skuldra mi har bestemt seg for å ikke virke i dag :hmm: Så her blir det Ibux og kaffe til frokost, jeg får ikke til å skjære brød ennå...

I morgen skal jeg på møte med de som tok over etter Frisk, blir spennende å se hva de har å si. Håper vel egentlig at de kan tenke seg å finne noe mer interessant enn den praksisplassen på Kiwi jeg har ordnet selv...

På den ene siden er jeg livredd for å ende opp i samme økonomiske forhold som nå resten av livet, på den andre siden innser jeg jo at jeg har fysiske utfordringer som hindrer meg i å ta hvilken som helst jobb. Kombinert med at jeg er dårlig på å ta hensyn eller legge bånd på meg selv... Teite kroppen, kunne den ikke bare fungert da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

God morgen. Hvis det er lov å kalle det det nå da :aww: 

Fikk ikke sove før klokka var rundt 3 i natt. Passer dårlig å la drittsekken ødelegge døgnrytmen min nå. Jeg skal nemlig jobbe 9 timers dager resten av uka, og jeg begynner klokka 10 hver dag. Og har EN TIMES kjøring hver vei :gaah: 

Planen om å la Sjef og Aragon være i huset utgår. Så jeg får bruke dagen på å hundesikre bilen slik at de kan være med, så får jeg ta flere pauser og lufte og kose med dem underveis. Sånn er det når man har vært gift med en liten trassete drittunge :getlost:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MonicaT skrev:

Bilen er på verksted igjen og nå er det nok. Nå blir det ny bil. Orker ikke å ha en sånn bil som det stadig er noe med. Innmari synd for jeg liker bilen min, men har snart brukt 80.000 på 1 år til div reperasjoner og det har jeg ikke råd til.

Noen som vet, er det interesse/person konflikt om jeg spør et familiemedlem som er taksmann om h*n kan taksere vår bolig for refinansiering? Jeg vil nesten tro det, men vet ikke. Har ikke spurt h*n enda, jeg bare tenker litt høyt.

Her bryr ikke hundene seg om været, heldigvis. Men de gidder ikke være lenge ute i hagen når det regner, men tur vil de alltid på :) 

Jeg vil egentlig ikke anta det, men er litt avhengig av hvor nærme slektskap.. Men tror egentlig ikke det er noe særlig problem så lenge man ikke taksterer sitt eget hus eller det er absolutt ikke realistisk takst man får :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg våknet 2 ganger. Ene gangen trodde jeg at jeg hadde glemt å gi mat og vann til marsvinet, og jeg fant den ikke når jjeg leitet i hele stuen. Var helt på gråten... Helt til jeg klarte å forstå at jeg ikke har marsvin. 

Andre gangen var at Casper spiste opp maten sin, og det gjorde at jeg trodde han måtte på do. Så da satt jeg på sofaen å ventet på at han skulle spise ferdig før jeg slapp han ut. Meget happy hund som fikk gått på do da, han to seg en liten sprint i tillegg :lol:

Hinn natten våkne jeg i panikk, og begynte å dra vekk dynen fra gubben. Hylte at han måtte flytte seg fordi han skviste hunden. Gubben forsto ingen ting fordi Casper lå i sin egen seng. Men jeg trodde at min svarte mops holdt på å bli skvist av gubben. Igjen har ingen mops.

Er dette et tegn på at jeg må skaffe meg marssvin og mops:icon_confused::lol:    

 

Lagde blåbærmuffins i går. De ble litt vell saftige. Hadde i dobbelt så mye blåbær i røren, så burde stekt dem litt lengre :P De ble god da, men nå ligger de i fyseren så får jeg steke de litt ekstra når de varmes opp :aww: 

I dag er det fint vær. Jeg blir så fascinert! I går var det ordentlig dritt vær og i dag er det kjempe fint vær, rart. Ene treet i hagen har mistet 1/3 av bladene i går. 

Whipsen må forøvrig ut på do/tur 3 ganger om dagen uansett vær. Tvinger han ikke ut i hundegården, men vi går ut å rusler i nabolaget. Han får alltid på seg dekken så han skal få litt beskyttelse. Han sutrer litt de første meterne, helt til han forstår at jeg ikke gir meg i dag heller :P 

Jeg savner også å ha jobb eller skole å gå til. Hadde vært kjekt å være en del av samfunnet, og ha noen å snakke med om dagene. Sist jeg prøvde meg i jobb ble jeg sengeliggende (mer eller mindre) i 1 1/2 år. Nå bare drømmer jeg om å ha en jobb. Ikke har jeg overskudd til å trene eller gå på masse turer i skogen og marken. Så de turene tar mamma seg av så hunden ihvertfall får gode turer hver uke. Er litt kjedelig å ikke kunne bruke kroppen til noe annet enn å se på tv og henge på sonen uten å bli så dårlig at det tar 1-14 dager å bli bedre alt ettersom hva man gjør. For ja jeg må sove noen timer etter å ha handlet matvarer eller gjort husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg vil egentlig ikke anta det, men er litt avhengig av hvor nærme slektskap.. Men tror egentlig ikke det er noe særlig problem så lenge man ikke taksterer sitt eget hus eller det er absolutt ikke realistisk takst man får :P 

Det er faren min. Han vil nok gjøre en riktig jobb, jeg derimot tenker at alle tror han vil prise for høyt siden jeg er datter. Men mulig det er størst problem i mitt hode :P jeg får høre hva banken sier først.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er noe kos å gå tur i drittvær, regn er greit nok, så lenge det er relativt vindstille. Lupin bryr seg ikke, de to andre mener det er unødvendig :lol: 

 

Nå ominnreder mamma kjøkkenet mitt. Hun ble nemlig stressa av det :lol::aww:  Værsågod sier jeg, jeg flytter tilbake det som ikke funker, resten får hun bare flytte på :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...