Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*

O' Store Sone-orakelet! 

Er det noen her som har erfaring med å selge eiendom privat? 
Jeg har hatt kontakt med noe som heter Propr. Det er en tjeneste som hjelper til med alt fra takst til gjennomføring av overtakelse. Alt dette til rundt 1/3 av prisen det ville vært å selge det gjennom en megler som tar seg av alt fra salgsoppgaver, visninger osv. 

Noen som har fornuftige synspunkt om privatsalg vs meglersalg å komme med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

3 timer siden, MarieR skrev:

Det ser jeg ikke helt logikken med. Jeg tenker at det er valper som bør lære at været ikke avgjør om den skal gjøre fra seg ute. Om man venner en valp til at det er greit å nekte å gå ut pga dårlig vær, er jo det en uvane den vil fortsette med som voksen. 

Det tror jeg faktisk ikke. Valpene vet ikke at det finnes morsomme ting å gjøre ute når det regner, det lærer de etterhvert. Tur og ikke minst jakt, da spiller været ingen rolle. Men å gå ut for å tisse når det striregner, og man er sikkelig trøtt, det er visst tortur. Hilsen Puff.... Mora til samme valp måtte jeg sende inn i går kveld, for gubben truet med at hun ikke fikk sove i senga om hun skulle sitte ute i regnværet og bli søkkvåt :P (for the record: valpa hadde faktisk ingen uhell i natt, tross mangelfull kveldslufting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute to ganger med Pippin i natt. Jeg tipper det skyldes nyre-våtfôret, men han har blitt tynn og det er så lite han kan spise på grunn av de nyrene. Jeg må bare se om magen godtar det fôret etter hvert, hvis ikke har jeg et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har vært ute to ganger med Pippin i natt. Jeg tipper det skyldes nyre-våtfôret, men han har blitt tynn og det er så lite han kan spise på grunn av de nyrene. Jeg må bare se om magen godtar det fôret etter hvert, hvis ikke har jeg et problem.

Stakkar Pippin:no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

O' Store Sone-orakelet! 

Er det noen her som har erfaring med å selge eiendom privat? 
Jeg har hatt kontakt med noe som heter Propr. Det er en tjeneste som hjelper til med alt fra takst til gjennomføring av overtakelse. Alt dette til rundt 1/3 av prisen det ville vært å selge det gjennom en megler som tar seg av alt fra salgsoppgaver, visninger osv. 

Noen som har fornuftige synspunkt om privatsalg vs meglersalg å komme med? 

Vet iallefall for min del, at som kjøper ville det føles tryggere å kjøpe gjennom en eiendomsmegler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute to ganger med Pippin i natt. Jeg tipper det skyldes nyre-våtfôret, men han har blitt tynn og det er så lite han kan spise på grunn av de nyrene. Jeg må bare se om magen godtar det fôret etter hvert, hvis ikke har jeg et problem.

Uff da, stakkar. Håper det går seg til. Finnes det ikke andre nyrefôr du kan prøve om ikke dette blir bedre? Både royal canin og hill's har vel varianter i tørt og vått? Er det noen grunn til at han skal ha våtfôr og ikke tørt forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
29 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Vet iallefall for min del, at som kjøper ville det føles tryggere å kjøpe gjennom en eiendomsmegler.

Men om det var dokumentasjon som forelå på hvordan den formelle prosessen kom til å foregå da? Alt fra oppgjør gjennom et profesjonell tredjepart til forsikring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, *Kat84* skrev:

Men om det var dokumentasjon som forelå på hvordan den formelle prosessen kom til å foregå da? Alt fra oppgjør gjennom et profesjonell tredjepart til forsikring? :)

Ikke for å være negativ, men jeg unngår å gå på visning om det ikke er via enn megler. Opplevde en tull sist med selger og var da veldig glad for at jeg kunne ringe megler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 minutter siden, puddellover skrev:

I dag ble jeg huseier:D Hund neste, selv om huset er ikke ferdig før om noen måneder:P

  Skjul innhold

(Nr 2 i rekka, fra venstre). 

54_259666879.jpg

 

Gratulere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Så litt rundt på animal, og prisen på Eucanuba har blitt økt med 150 - 200 kr sekken siden jeg bestilte for en mnd siden. Da blir det ikke mer handel der siden dem har blitt dyrere enn Tropehagen. Eller har Eucanuba gjort endringer slik at alle forhandlere må øke prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnkiogBonita skrev:

Hjelpes. Så litt rundt på animal, og prisen på Eucanuba har blitt økt med 150 - 200 kr sekken siden jeg bestilte for en mnd siden. Da blir det ikke mer handel der siden dem har blitt dyrere enn Tropehagen. Eller har Eucanuba gjort endringer slik at alle forhandlere må øke prisen.

Om ikke jeg misforsto så eies nå også Eucanuba av samme eier som RC og Proplan. Så endringer skjer nok både på ene og andre og kan sikkert starte priskrig på ting som eies av samme eier :P 

(mener også eukanuba er med i det eierskapet men ikke 100% sikker) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Nå ominnreder mamma kjøkkenet mitt. Hun ble nemlig stressa av det :lol::aww:  Værsågod sier jeg, jeg flytter tilbake det som ikke funker, resten får hun bare flytte på :D

 

Sånn gjør min mamma også :o Er det en mamma-ting? :lol: Forøvrig synes alltid min storesøster at det er stas med moren vår på besøk, fordi hun tar jo med all glass og metall og kaster det for henne :lol: 

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har vært ute to ganger med Pippin i natt. Jeg tipper det skyldes nyre-våtfôret, men han har blitt tynn og det er så lite han kan spise på grunn av de nyrene. Jeg må bare se om magen godtar det fôret etter hvert, hvis ikke har jeg et problem.

Håper han viser bedring de neste dagene, eller at det finnes et alternativt nyre-fôr som fungerer bedre for stakkar Pippin :( 

@puddellover Gratulerer med hus! :D Så veldig fint ut :ahappy: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snoffe skrev:

Jeg savner også å ha jobb eller skole å gå til. Hadde vært kjekt å være en del av samfunnet, og ha noen å snakke med om dagene. Sist jeg prøvde meg i jobb ble jeg sengeliggende (mer eller mindre) i 1 1/2 år. Nå bare drømmer jeg om å ha en jobb. Ikke har jeg overskudd til å trene eller gå på masse turer i skogen og marken. Så de turene tar mamma seg av så hunden ihvertfall får gode turer hver uke. Er litt kjedelig å ikke kunne bruke kroppen til noe annet enn å se på tv og henge på sonen uten å bli så dårlig at det tar 1-14 dager å bli bedre alt ettersom hva man gjør. For ja jeg må sove noen timer etter å ha handlet matvarer eller gjort husarbeid.

Kjenner følelsen.. Det er utrolig kjedelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

409603_267551620024504_1009837224_n.jpg?

Pringe fott!

Noe så skjønt :heart:  

Når du kommer hjem etter å ha kjøpt hundemat og litt småting og oppdager at du har glemt å hente en pakke på postkontoret :pinch: 

Den er heldigvis ikke stor, og postkontoret er bare 700 meter fra meg. Men herregud så bortkastet å gå ut i regn og vind uten hund da?! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti adferdsendring etter operasjon? Etter tplo operasjonen så har Tuva begynt å pese når vi kjører bil, ikke alltid men oftere og oftere. Hjelper ikke hvor hun sitter i bilen, har tilogmed prøvd passasjersete. Samme om vi kjører fort, sakte, på humpete vei eller motorvei. Idag hjem fra hytta pesa hu ikke, selv om vi kjørte på en svingete vei med masse veiarbeid, til hytta på mandag peste hun og da kjørte vi fin veien.

Før kunne hun også ligge å sove i senga så lenge vi sov, nå kan hun plutselig våkne midt på natta og enten ligge å skjelve eller vil ut av rommet (går da å legger seg til å sove et annet sted, må ikke på do) ellers frisk og fin og ingen smerter som vi ser, kiropraktor har gått over hele henne uten å finne feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har vært ute to ganger med Pippin i natt. Jeg tipper det skyldes nyre-våtfôret, men han har blitt tynn og det er så lite han kan spise på grunn av de nyrene. Jeg må bare se om magen godtar det fôret etter hvert, hvis ikke har jeg et problem.

:hug: til deg og Pippin

(og sitatet i signaturen din har jeg hengende på veggen :lol: ) 

1 time siden, puddellover skrev:

I dag ble jeg huseier:D Hund neste, selv om huset er ikke ferdig før om noen måneder:P

  Vis skjult innhold

(Nr 2 i rekka, fra venstre). 

54_259666879.jpg

 

Gratulerer!! 

50 minutter siden, tutle skrev:

Sånn gjør min mamma også :o Er det en mamma-ting? :lol: Forøvrig synes alltid min storesøster at det er stas med moren vår på besøk, fordi hun tar jo med all glass og metall og kaster det for henne :lol: 

 

 

@puddellover

:lol: Antakeligvis. Jeg sa at jeg kom sikkert til å flytte endel tilbake etterhvert og fikk "det gjorde din mormor også alltid :lol: " som respons. Så hun har visst drevet med dette hos andre og :lol: Bror må ringe henne hver gang hun har vært der for å spørre hvor ting er... Jeg sa at jeg har da aldri vært på besøk hos henne og sett så strøken kjøkkenbenk som det hun har laget hos meg, så hun burde ikke kaste stein i glasshus - "gjør som jeg sier ikke som jeg gjør" fikk jeg tilbake da :lol:  Alt sagt med humor altså - ingen sure miner. Og så fikk hun et problem da hun hadde glemt å ta med i beregningen det som stod i oppvaskmaskina, så da måtte det gjøres om på igjen :lol: 

Nå har hun reist, roen har senket seg. Mamman min er best i begrensede doser :aww: 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnkiogBonita skrev:

Hjelpes. Så litt rundt på animal, og prisen på Eucanuba har blitt økt med 150 - 200 kr sekken siden jeg bestilte for en mnd siden. Da blir det ikke mer handel der siden dem har blitt dyrere enn Tropehagen. Eller har Eucanuba gjort endringer slik at alle forhandlere må øke prisen.

Animal selger 18/19kg sekker, det gjør ikke dyrebutikker. Så du får flere ekstra kilo for samme pris 

Sånn ellers så går hundemat opp i pris stort sett en gang i året, som alt annet.  

@Stine  får ikke bort tag, sorry for bryet :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har vært ute to ganger med Pippin i natt. Jeg tipper det skyldes nyre-våtfôret, men han har blitt tynn og det er så lite han kan spise på grunn av de nyrene. Jeg må bare se om magen godtar det fôret etter hvert, hvis ikke har jeg et problem.

Så trasig at han blir dårlig i magen av nyre-våtfôret.  Det må kanskje bare litt tilvenning til. Kanskje du kan supplementere med litt svinekjøtt, kylling eller kalkun for å få opp appetitten? Disse matvarene har lite fosfor og er vel basisen for mye av nyredietten som selges hos veterinæren.

Håper Pippin blir bedre! :)

Om det ikke blir for alternativt og rart så har veterinær Jean Dodds en kjent diett for hunder med nyresykdom (ikke for hunder med nyresvikt). http://www.nutriscan.org/knowledge-center/cleansing-diets.html?search=1 Min veterinær anbefaler hennes dietter, men han er litt mer alternativ enn de fleste.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Ozzy skrev:

Animal selger 18/19kg sekker, det gjør ikke dyrebutikker. Så du får flere ekstra kilo for samme pris 

Sånn ellers så går hundemat opp i pris stort sett en gang i året, som alt annet.  

@Stine  får ikke bort tag, sorry for bryet :lol:  

Det er helt i orden :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Om ikke jeg misforsto så eies nå også Eucanuba av samme eier som RC og Proplan. Så endringer skjer nok både på ene og andre og kan sikkert starte priskrig på ting som eies av samme eier :P 

(mener også eukanuba er med i det eierskapet men ikke 100% sikker) 

200,- per sekk er en rimelig stor prisendring. Men kan nok ligge noe i det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...