Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

28 minutter siden, Kelpiemind skrev:

Mormor hadde også grønn stær og hun ble aldri blind. Hadde lappen til siste stund også. Det er visst ikke så vanlig å bli blind av det lenger. Hvis det oppdages tidlig og behandles kan man ha synet livet ut. Men kanskje kan få noe dårligere syn da. 
Så håper det letter litt på :)


...spiser jeg pasta (bombe) med et lite glass med rødt til. Bare fordi jeg elsker italiensk, og fordi jeg er lat og ikke gidder å lage meg noe store greier. Er lat i dag jeg *gjesp*

Jeg tenkte faktisk på deg da jeg så denne filmen..

https://www.facebook.com/ThunderVegas/videos/10154553097376473/

Hvorfor dra til USA hvis det er sånt i Australia liksom? :teehe: 

 

hilsen hun som bor i Norge og aldri turt å dratt på slike eventyr allikevel :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Ikke tilfeldigvis soniser i Vestfold, Porsgrunn eller Oslo som har en 1kg-sekk eller andre smårester av tørrfôr som de kunne avsett? :lol:

Var jo klar over at det er tomt i dunken, men ikke stresset med å handle mer pga vom i frysa. 5 spontandager i Oslo uten ordentlige kjølemuligheter ble plutselig litt stressasomt :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonje skrev:

Storfonøyd med meg selv, gjennomvåt og ferdigjogga, da en av de personene som står meg nærmest her i livet ringer og forteller at h*n har fått grønn stær og vil bli blind. Fy **** så forbanna urettferdig! Full av livslyst, galskap, humor og varme også skal h*n måtte leve mange år som blind?? I hvert fall trodde jeg det, men etter å ha googla så ser jeg jo at man kan berge synet lenge/resten av livet med medisiner? Er det noen som har kjennskap til dette? Legen vedkommende var hos var i hvert fall ekstremt uproff. Veldig lite info å få og i sjokket ble det glemt å spørre også, så h*n visste ingenting om hva som nå venter. Hva fankern? Noen leger har ikke godt av å gå i yrket sitt for lenge, de blir kyniske og glemmer at selv om de deler ut diagnoser i hytt og gevær hver eneste dag så er det første gang for den som får den. 

*lei seg*

Mamma og begge mine brødre hadde/har grønn stær. Mamma ble operert to ganger med laser (om jeg ikke husker feil) for å redusere trykket i øynene, mens mine brødre så langt har greid seg med å dryppe øynene (tror det er to eller tre ganger pr dag?). De har ikke fått redusert syn pga dette - siden det ble oppdaget tidlig og behandling satt i gang. Det er om man går lenge med dette ubehandlet at det er fare for synet :). Pga at mine søsken og mor har/hadde det, så går også jeg og sjekker trykket på øyene jevnlig. Det er selvsagt arvelig :)

Har jeg vært på utstillingstrening med SFX som trener - og det var jo som alltid veldig trivelig :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, maysofie skrev:

Ikke tilfeldigvis soniser i Vestfold, Porsgrunn eller Oslo som har en 1kg-sekk eller andre smårester av tørrfôr som de kunne avsett? :lol:

Var jo klar over at det er tomt i dunken, men ikke stresset med å handle mer pga vom i frysa. 5 spontandager i Oslo uten ordentlige kjølemuligheter ble plutselig litt stressasomt :o 

Hvis du kommer deg til Akershus (Skedsmo) en dag har jeg alltids noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, maysofie skrev:

Ikke tilfeldigvis soniser i Vestfold, Porsgrunn eller Oslo som har en 1kg-sekk eller andre smårester av tørrfôr som de kunne avsett? :lol:

Var jo klar over at det er tomt i dunken, men ikke stresset med å handle mer pga vom i frysa. 5 spontandager i Oslo uten ordentlige kjølemuligheter ble plutselig litt stressasomt :o 

Hvis du kommer deg til Akershus (Skedsmo) en dag har jeg alltids noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, maysofie skrev:

Ikke tilfeldigvis soniser i Vestfold, Porsgrunn eller Oslo som har en 1kg-sekk eller andre smårester av tørrfôr som de kunne avsett? :lol:

Var jo klar over at det er tomt i dunken, men ikke stresset med å handle mer pga vom i frysa. 5 spontandager i Oslo uten ordentlige kjølemuligheter ble plutselig litt stressasomt :o 

Du kan få et par kilo av meg, maxi joint care med en dæsj Eukanuba salmon&rice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wednesday skrev:

Mormor har hatt grønn (og grå) stær i mange mange år. Ubehandlet kan man nok bli blind, men etter alle disse årene kjører hun nå fortsatt bil og lever som normalt. Jeg vet ikke hva behandlingen går ut på, men jeg vet at hun følges godt opp :) Det er arvelig, så hennes barn oppfordres på det sterkeste til å sjekke seg jevnlig, slik at også de kan komme seg under behandling om det skulle oppstå noe. Mer enn dette vet jeg dessverre ikke.

 

1 time siden, Kelpiemind skrev:

Mormor hadde også grønn stær og hun ble aldri blind. Hadde lappen til siste stund også. Det er visst ikke så vanlig å bli blind av det lenger. Hvis det oppdages tidlig og behandles kan man ha synet livet ut. Men kanskje kan få noe dårligere syn da. 
Så håper det letter litt på :)


...spiser jeg pasta (bombe) med et lite glass med rødt til. Bare fordi jeg elsker italiensk, og fordi jeg er lat og ikke gidder å lage meg noe store greier. Er lat i dag jeg *gjesp*

 

15 minutter siden, Siri skrev:

Mamma og begge mine brødre hadde/har grønn stær. Mamma ble operert to ganger med laser (om jeg ikke husker feil) for å redusere trykket i øynene, mens mine brødre så langt har greid seg med å dryppe øynene (tror det er to eller tre ganger pr dag?). De har ikke fått redusert syn pga dette - siden det ble oppdaget tidlig og behandling satt i gang. Det er om man går lenge med dette ubehandlet at det er fare for synet :). Pga at mine søsken og mor har/hadde det, så går også jeg og sjekker trykket på øyene jevnlig. Det er selvsagt arvelig :)

Har jeg vært på utstillingstrening med SFX som trener - og det var jo som alltid veldig trivelig :) 

Takk for info dere! :flowers: Jeg har fått roa ned litt og undersøkt, og det ser jo heldigvis ut til at det ikke vil føre til blindhet så lenge det blir behandla. Det ble oppdaget i grei tid også, helt tilfeldig på synsundersøkelse før brillekjøp, så hell i uhell der.

Snakka med "pasienten" lenge på tlf og det gikk mye bedre nå. At det måtte googles frem til svar selv og at hun trodde hun ville bli blind etter å ha gått ut fra legen er jo bare trist rett og slett. Men nå ser alt mye lysere ut heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Tonje skrev:

 

 

Takk for info dere! :flowers: Jeg har fått roa ned litt og undersøkt, og det ser jo heldigvis ut til at det ikke vil føre til blindhet så lenge det blir behandla. Det ble oppdaget i grei tid også, helt tilfeldig på synsundersøkelse før brillekjøp, så hell i uhell der.

Snakka med "pasienten" lenge på tlf og det gikk mye bedre nå. At det måtte googles frem til svar selv og at hun trodde hun ville bli blind etter å ha gått ut fra legen er jo bare trist rett og slett. Men nå ser alt mye lysere ut heldigvis! :)

Så bra at pasienten er mer avslappet nå! Og du også så klart :) 

Bedside manners burde vært et obligatorisk fag i medisinstudiet. 

Når min mor lå på sykehuset så spurte hun legen om det var kreft? 
Ja det ser nå i hvert fall sånn ut! var det korte og syrlige svaret hun fikk. Og plutselig var legen borte, og hun satt igjen i senga der som et overnevrotisk spørsmålstegn... 


Nå merker jeg at tiden har flydd helt fra meg i dag også. Det er bekmørkt ute, men tenkte å trene litt på FVF ute når jeg først går ut med dem så de får tisse litt før natta. Evt. så gjør jeg det bare inne sånn at jeg ser hva jeg belønner :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Tonje skrev:

 

 

Takk for info dere! :flowers: Jeg har fått roa ned litt og undersøkt, og det ser jo heldigvis ut til at det ikke vil føre til blindhet så lenge det blir behandla. Det ble oppdaget i grei tid også, helt tilfeldig på synsundersøkelse før brillekjøp, så hell i uhell der.

Snakka med "pasienten" lenge på tlf og det gikk mye bedre nå. At det måtte googles frem til svar selv og at hun trodde hun ville bli blind etter å ha gått ut fra legen er jo bare trist rett og slett. Men nå ser alt mye lysere ut heldigvis! :)

Så bra at pasienten er mer avslappet nå! Og du også så klart :) 

Bedside manners burde vært et obligatorisk fag i medisinstudiet. 

Når min mor lå på sykehuset så spurte hun legen om det var kreft? 
Ja det ser nå i hvert fall sånn ut! var det korte og syrlige svaret hun fikk. Og plutselig var legen borte, og hun satt igjen i senga der som et overnevrotisk spørsmålstegn... 


Nå merker jeg at tiden har flydd helt fra meg i dag også. Det er bekmørkt ute, men tenkte å trene litt på FVF ute når jeg først går ut med dem så de får tisse litt før natta. Evt. så gjør jeg det bare inne sånn at jeg ser hva jeg belønner :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Sånn beveger da ett 3 mnd gammel føll seg som blir solgt til 1.mill

https://youtu.be/NUqcJZibn3g

Jeg har valgt å spy for å føle meg bedre, det sier litt... det vondeste som fins å utsette kroppen sin for uten å lage noen skader er å spy..

Lekkert føll da! :drool:


@Tonje bra du har fått roet både degselv og pasienten :)
 

 

og vi har helt klart en dramaqueen i valpekassa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Sånn beveger da ett 3 mnd gammel føll seg som blir solgt til 1.mill

https://youtu.be/NUqcJZibn3g

Jeg har valgt å spy for å føle meg bedre, det sier litt... det vondeste som fins å utsette kroppen sin for uten å lage noen skader er å spy..

Lekkert føll da! :drool:


@Tonje bra du har fått roet både degselv og pasienten :)
 

 

og vi har helt klart en dramaqueen i valpekassa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2016 at 4:52 PM, Mari skrev:

@Symra&Pippin @Lola Pagola @Snoffe @SaraS Jeg var på foreldremøte i går... Jeg vet ikke om det var eurytmi jeg plutselig befant meg i å gjøre, men det involverte iallfall mange voksne i ring, klapping, klappe naboen på lårene  (!!) og noe rim og regler og et nivå av kleinhet jeg sjeldent klarer å fremprovosere i meg selv. Jeg døde altså. Døde. Så mange ganger.

En mor hadde dameballer nok til å rekke opp hånda og i full alvor si at neste foreldremøte kunne vi få innføring i eurytmi med levende musikk og få pianoplonkeren til å komme. Dette er så avskrekkende at jeg aldri kan dra på foreldremøte igjen. Hjernen min har ligget i kaldsvettende rugg siden klokka seks i går kveld. :no: :icon_cry:Jeg vet ikke om det går under definisjonen overgrep, men jeg er vel en relativist, så jeg tenker det er innafor.

Aaahahahaha! :lol: Cave in, don´t fight it! Mitt eneste råd. Hvis ikke kan det bli smertefullt i årene som kommer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mirai locked og unpinned this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...