Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

8 timer siden, Paranomia skrev:

Kjøkkenet ferdigmalt. 

Da må vi bare: bytte benkeplate
lage nytt kjøkkenskap med benk over
legge berry alloc plater
male lister
pusse ned og male vinduet
male/bytte tak 

og det kun på kjøkkenet. Da har vi bare hele resten av huset igjen :sleep: TTT! 

Hehe vær glad du slipper sånn vi har holdt på: Rive absolutt alt ned til stenderverket, etterisolere og grave/spa ut leire i tak og gulv. Sistnevnte er helt forferdelig! Vi brukte en helg bare på det hadde leire i munn og øyne i flere uker..    Så bygge opp igjen med alt det innebærer. Gipsvegger og gipstak som skal skrues fast, sparkles, pusses og males. Om og om igjen. :huh::huh::huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

9 timer siden, tutle skrev:

Så det er ikke bare min altså? :lol: Tror hun egentlig er ordensmenneske (men synes ikke det er hjemmekoselig med et ryddig stelt hjem), så alt må ryddes og sorteres etter hennes system. Så moren min pusler og rydder i stallen, hjemme hos søstrene mine, antageligvis hos med også hadde hun hatt sjansen, hjemme hos sine egne foreldre, på sommerjobben til storesøstra mi ( :lol: ), osv osv. 

Takk! Vet du om det er mulig å ordne bare den ene mnd? Eller er det bindingstid og det blir automatisk trekt 129,- i mnd etter? Jeg så det sto, men jeg er litt teskjekjerring :innocent: 

Regner med at du må avbestille ganske kjapt ja:) Du måtte selv gå inn og stenge kontor eller noe sånt( hilsen ho som ikke hadde tid til å lese skikkelig, for hun var sent ute til dressuren).

Ny nydelig morgen, skikkelig høst i lufta. Da er det vel bare å gjøre noe da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust :P Den er jo så liten at jeg stadig sjekker om den fortsatt er i andre enden av båndet. Den blir visst hetende Rafiki :) 

20160809_081917.jpg

  • Like 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, Wednesday said:

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust :P Den er jo så liten at jeg stadig sjekker om den fortsatt er i andre enden av båndet. Den blir visst hetende Rafiki :) 

20160809_081917.jpg

Helledussan for en liten tass... Skikkelig piraya eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bjornal skrev:

Helledussan for en liten tass... Skikkelig piraya eller?

Ja, det er bare mulig å kose med han når han er skikkelig trøtt, ellers henger han etter tenna i nese, armer eller klær :lol: Hadde besøk av to voksne basenjier i går, og da bet han seg fast i dem. Greit med litt avlastning :P 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Så litt rundt på animal, og prisen på Eucanuba har blitt økt med 150 - 200 kr sekken siden jeg bestilte for en mnd siden. Da blir det ikke mer handel der siden dem har blitt dyrere enn Tropehagen. Eller har Eucanuba gjort endringer slik at alle forhandlere må øke prisen.

Zoopermarked er billigere, og har gratis porto over 500 kr, ikke 1000 som animail.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Tusen takk for innspill! Må sette meg inn i det der, men jeg tør nok ikke å eksperimentere uten å snakke med veterinæren. Det er jo en slags nyresvikt han har, høyst sannsynlig på grunn av alder. Jeg har ikke noen illusjoner om at han skal bli frisk, men jeg vil at han skal ha det så bra som mulig så lenge som mulig, og da må han ikke bli stadig tynnere. Vet'en sier at han må holde seg til nyrefor, tørt eller vått, og så kan han spise litt grønnsaker og slikt i tillegg hvis han har lyst på. Han er ikke så interessert i nyre-tørrfor, og våtforet ser han ut til å få diaré av. Vi får bare prøve videre. Og selv om jeg ikke har lyst hverken til å tenke det eller skrive det, så er jeg altså bestemt på at han skal slippe å plages hvis vi ikke finner løsninger. Jeg har dog fortsatt håp om at vi skal klare å stabilisere ting sånn at han kan få en fin tid ennå en stund.

Jeg skjønner godt tankegangen din. :) Det er godt å ha en veterinær i ryggen når hunden er syk. Jeg krysser fingrene for at Pippin stabiliserer seg på et god nivå og at han har mange gode dager foran seg. :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. gleder jeg meg over at Skills begynner å bli bedre :ahappy: 

han har slitt litt på og av med løs avføring/diaré den siste uka. I tillegg begynte han plutselig å bæsje inne flere ganger hver natt (noe han aldri har gjort før) like før avføringen begynte å bli løsere. Var hos vet i går og bestemte oss for å samle inn avføringsprøver. 10 minutter etterpå fant jeg orm i avføringa :lol: starta behandling og allerede i morres var avføringa nesten normal. For første gang på over ei uke kunne jeg stå opp på morran uten å måtte vaske gulvet på soverommet :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Kommet hjem fra en fantastisk tur i Aurlandsdalen! Den kommer jeg til å leve lenge på :D Regn 2 dager og sol siste dagen! Flott tur som anbefales skikkelig!

13900261_10157319018915437_4790491819629

13882333_10157319019925437_6734308437438 

13876233_10157319020110437_2497993144411 

13876547_10157319020330437_2809903717837

Så vakkert! En gang burde jeg også tatt den turen altså :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser på OL på Sumo:)

Men har vi virkelig ingen som kan hevde seg i hestesport i Norge? 

Og jeg grøsser når jeg ser feltritt- AU!!! utrolig at det som regel går bra. 

Dressuren synes jeg er vakker, men det er en veldig unaturlig hodestilling- ser ikke godt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Tusen takk for innspill! Må sette meg inn i det der, men jeg tør nok ikke å eksperimentere uten å snakke med veterinæren. Det er jo en slags nyresvikt han har, høyst sannsynlig på grunn av alder. Jeg har ikke noen illusjoner om at han skal bli frisk, men jeg vil at han skal ha det så bra som mulig så lenge som mulig, og da må han ikke bli stadig tynnere. Vet'en sier at han må holde seg til nyrefor, tørt eller vått, og så kan han spise litt grønnsaker og slikt i tillegg hvis han har lyst på. Han er ikke så interessert i nyre-tørrfor, og våtforet ser han ut til å få diaré av. Vi får bare prøve videre. Og selv om jeg ikke har lyst hverken til å tenke det eller skrive det, så er jeg altså bestemt på at han skal slippe å plages hvis vi ikke finner løsninger. Jeg har dog fortsatt håp om at vi skal klare å stabilisere ting sånn at han kan få en fin tid ennå en stund.

Det er vondt å se de bli eldre når det også gjør at en må tenke på slutten. Gode tanker og varme klemmer!

3 timer siden, Siri skrev:

Det var frost i gresset ute på jordet mitt i morges - og det lå fortsatt haggel ute der etter skura som kom tidlig i går kveld. Det går mot vinter ja :D 

Det var fire pluss da jeg la meg i natt, og jeg håpte jeg skulle få en kjølig dag i dag for å gå en lang tur med hundene før de skal bades til Lillehammer. Men neida, det er 20 grader, og jeg er sikker på alle skogens hoggormer skal fram for å tørke etter de siste dagers regnvær, så da går ikke JEG tur. Jeg får se an til kvelden. Møkkaårstid.

7 minutter siden, Monikawt skrev:

.. gleder jeg meg over at Skills begynner å bli bedre :ahappy: 

han har slitt litt på og av med løs avføring/diaré den siste uka. I tillegg begynte han plutselig å bæsje inne flere ganger hver natt (noe han aldri har gjort før) like før avføringen begynte å bli løsere. Var hos vet i går og bestemte oss for å samle inn avføringsprøver. 10 minutter etterpå fant jeg orm i avføringa :lol: starta behandling og allerede i morres var avføringa nesten normal. For første gang på over ei uke kunne jeg stå opp på morran uten å måtte vaske gulvet på soverommet :P 

Gledene ved å ha valp - håper han blir bedre framover, så får en lete etter andre årsaker til å vaske gulvet! :D

Nå er 160 kilo vom i fryseren, og 40 kilo står i kjøkkenvaskene for å deles opp i brødposer etter hvert. Jeg må finne ut om helgegjesten kommer i morgen eller lørdag, så jeg får redd opp senga i tide. Det er en viktig telefon som må taes. Så skal jeg gre gjennom Glam, klippe klør og poter på begge to, og bade Glam så han blir tørr til lørdag - Foenix kan bades i morgen. Og jeg skal skrive ferdig klubbens forslag til høringsuttalelse om nordiske utstillinger for at styret kan se på det i helga. Jeg må få vasket noe klær. Jeg har for mye å gjøre i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

 

Gledene ved å ha valp - håper han blir bedre framover, så får en lete etter andre årsaker til å vaske gulvet! :D

 

Ikke sant :lol: 

lille bebisen begynner å bli stor også jo! 9,7 kg i går :o 15 uker gammel i går :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Zoopermarked er billigere, og har gratis porto over 500 kr, ikke 1000 som animail.

Dyrebutikken her i Bergen selger Eukanuba litt billigere enn Zoopermarked. Tror det er snakk om 30 kroner :P Men de har i tillegg sånn ta 4 betal for 3 opplegg. Men ja, ble litt overasket over det. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev: Zoopermarked er billigere, og har gratis porto over 500 kr, ikke 1000 som animail.

Dyrebutikken her i Bergen selger Eukanuba litt billigere enn Zoopermarked. Tror det er snakk om 30 kroner [emoji14] Men de har i tillegg sånn ta 4 betal for 3 opplegg. Men ja, ble litt overasket over det. 

Så bra ? tror det ville vært lurt av flere fysiske butikker å sette ned prisene på fôr litt, flere og flere kjøper jo på nett nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra kiro med Casper, og vi ble enige om å gå tilbake til original plan igjen, altså behandling et par ganger i året, så fremt det ikke skjer noe spesielt. Deilig! Hadde dratt en gang i uka om det var det som skulle til, men må jo si at det er veldig deilig å ikke alltid ha en dyrlegetime på kalenderen og. Godt å høre at han er myk og jevn i muskulatur i rygg. Litt stiv i bekken på en side og skuldrene, men det er sånn som flytter seg litt fra gang til gang.

Blir en halvlang tur i skogen i dag med en dalmatinervenn som han ikke har sett på evigheter, det blir koselig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wednesday skrev:

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust :P Den er jo så liten at jeg stadig sjekker om den fortsatt er i andre enden av båndet. Den blir visst hetende Rafiki :) 

20160809_081917.jpg

Han er så fiiin :wub: 

2 timer siden, Wednesday skrev:

Ja, det er bare mulig å kose med han når han er skikkelig trøtt, ellers henger han etter tenna i nese, armer eller klær :lol: Hadde besøk av to voksne basenjier i går, og da bet han seg fast i dem. Greit med litt avlastning :P 

Og der er grunnen til at jeg har sverget på å aldri ha kun en valp :lol: Må ha noe som kan avlaste på tenna :lol:  

 

Nå lurer jeg på hvordan natten til Pippin har vært... @Pippin&Symra

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Teserere skrev:

Ja den anbefales! Jeg gikk og "wowet" hele turen :D Kan ta det som dagstur fra Østebø til Vassbygdi også :) 

Hahhaa, jeg blir også sånn wow wow Wooooooow når jeg ser flott natur :D 
Men da har jeg en plan - en gang. M Å  G Å  D E N  T U R E N !!!! 

33 minutter siden, SFX skrev:

Og jeg skal skrive ferdig klubbens forslag til høringsuttalelse om nordiske utstillinger for at styret kan se på det i helga. Jeg må få vasket noe klær. Jeg har for mye å gjøre i dag...

Du må gjerne sende forslaget til meg også... :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Raksha skrev:

Han er så fiiin :wub: 

Og der er grunnen til at jeg har sverget på å aldri ha kun en valp :lol: Må ha noe som kan avlaste på tenna :lol:  

 

Nå lurer jeg på hvordan natten til Pippin har vært... @Pippin&Symra

Takk for omtanken! Vi har vært ute med diaré to ganger i natt også, i tillegg til mange omganger på dagtid. Men han virker egentlig ganske pigg. Vil gjerne gå tur, bykser opp skråninger og juler opp tøydyr. Kanskje magen hans slo seg helt vrang av det våtforet, og at det altså egentlig ikke har noe med nedsatt nyrefunksjon å gjøre. Men tilstanden overvåkes med argusblikk!

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wednesday skrev:

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust :P Den er jo så liten at jeg stadig sjekker om den fortsatt er i andre enden av båndet. Den blir visst hetende Rafiki :) 

20160809_081917.jpg

Naw! Jeg måtte bare finne gamle bilder igjen og mimre.

Her er Kamar ca. 10-11 uker (Pøbel litt over året). :wub:

28624660140_17747f6996_z.jpg

Man så forskjellen! :lol:

6052893964_8581d24a9d_z.jpg

8-9 uker gammel Kamar. Jupp, har man en Pøbelbror, så har man en Pøbelbror. Da blir man godt rustet!

8623332503_8593c893e4_z.jpg

Som gode venner alltid var sammen - du och jag, Pøbel. Du och jag. :)

6021741736_338b4c540e_z.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...