Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

14 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skal visst søke om å være ubrukelig de neste 4 årene jeg, så jeg trenger ikke å stå opp tidlig om morran for å dra på jobb. Høres fett ut, sant? Men hadde jeg hatt et reelt valg, så ville jeg heller stått opp kl. 5 hver dag og gjort nytte for meg. 

Bare for å være en partypooper. Jeg er misunnelig på de av dere som har noe å stå opp for om morran, utover det at man ikke kan ligge å sove hele dagen, og at bikkjene må ut og tisse. 

Veldig stor forståelse for det! Jeg tenker ofte over at jeg er heldig som har en trivelig jobb altså, bare ikke akkurat når jeg ruller ut av senga og kryper til badet mens jeg prøver å ikke tråkke på øyelokkene mine.

Nå plinget mobilen som ligger på kjøkkenet, og Pippin kom løpende. Nå står han og ser på meg mens han sier: ja, har du tenkt å svare på den meldingen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

@*Kat84* :hug::hug:

 

 

 Sukk, det er så kaos på jobben om dagen. Ingen ansatte får vite noe, flere blir overkjørt fullstendig også tar den ansvarlige seg ferie i to uker fordi "jeg ser ikke helt problemet" når de ansatte vil ha et oppvaskmøte så alle får samme informasjon og ikke er helt uvitende.  Pdd er det fem av åtte faste ansatte som ønsker/vurderer å slutte..  Og de ser ikke problemet 

:huh:

Nei bare jeg får operert beinet er det takk og farvel. Hadde jeg ikke gått på aap og ventet på operasjon hadde jeg slutta for lenge siden.

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter blåbærtur, så mye stor og fin bær rett utenfor døra! Men for å plukke effektivt må jeg tilbake uten Uno Utålmodig :P Nå ligger han fornøyd ved siden av meg og tygger bøffelhorn.

 

IMG_1264.JPG

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb. Sendte pappa bort for å slippe ut hundene i hagen midt på dagen, da åtte timer nok kunne bli litt lenge for lillemor å holde seg. Helt stille når jeg kom inn døra, pappa hadde nemlig tatt med seg Freya :P 

Jeg trives i jobben min jeg (i alle fall vanligvis, men er noen faktorer som er litt demotiverende for tiden), men jeg trives definitivt ikke med å stå opp før klokka sju... :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Fy faeeeeen!!!! Huseieren min låste seg nettopp inn hos meg uten tillatelse!! Fy flate, jeg vil vekk så fort som mulig :(

Hva i alle dager... Utrolig guffent for da kan man jo lure på om det har skjedd før. Hva for ei unnskyldning hadde husvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnkiogBonita skrev:

Hva i alle dager... Utrolig guffent for da kan man jo lure på om det har skjedd før. Hva for ei unnskyldning hadde husvert?

Hun vil ta bilder, jeg skal flytte 1. september(hun har fortsatt ikke tatt inn post eller oppsigelsen, det er 5,5 uke siden jeg la det i postkassa, men sendte sms samme dag). Hun spurte før helga om hun kunne ta bilder. Jeg svarte at det er lettere om jeg gjør det selv, med tanke på null lagringsplass og at det er mye jobb å rydde/vaske så det må planlegges og jeg må ha god tid. Jeg vil ikke at det skal se dårlig ut på bilder med mine ting. Visning er noe annet, da ligger ikke bildene av "rotet" på nett. Hun sender mld og lurer på om de kan komme ned i dag (hun må alltid ha med seg noen), jeg sier det ikke passer og at hun kan ta bilder etter 1. september. Så banker det på døra. Jeg får litt panikk, for jeg liker ikke slike situasjoner. De banker på i ca ett min, så hører jeg de åpner døra. Hun gjemmer seg bak døra og kjæresten står i døra. Han kjefter meg ned og er nedlatende og frekk, og sier de MÅ få tatt bilder, og om vi ikke lager enn ny avtale bare kommer de og låser seg inn. Jeg er helt skjelven og uvel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Hun vil ta bilder, jeg skal flytte 1. september(hun har fortsatt ikke tatt inn post eller oppsigelsen, det er 5,5 uke siden jeg la det i postkassa, men sendte sms samme dag). Hun spurte før helga om hun kunne ta bilder. Jeg svarte at det er lettere om jeg gjør det selv, med tanke på null lagringsplass og at det er mye jobb å rydde/vaske så det må planlegges og jeg må ha god tid. Jeg vil ikke at det skal se dårlig ut på bilder med mine ting. Visning er noe annet, da ligger ikke bildene av "rotet" på nett. Hun sender mld og lurer på om de kan komme ned i dag (hun må alltid ha med seg noen), jeg sier det ikke passer og at hun kan ta bilder etter 1. september. Så banker det på døra. Jeg får litt panikk, for jeg liker ikke slike situasjoner. De banker på i ca ett min, så hører jeg de åpner døra. Hun gjemmer seg bak døra og kjæresten står i døra. Han kjefter meg ned og er nedlatende og frekk, og sier de MÅ få tatt bilder, og om vi ikke lager enn ny avtale bare kommer de og låser seg inn. Jeg er helt skjelven og uvel...

gu så ekkelt. 

Gamle huseieren min låste seg inn som han ville. Fikk virkelig nok da han begynte å nekte å betale meg depositumet, og mente jeg ikke hadde betalt siste husleia. Da klikket jeg. var glad for at jeg skulle levere nøklene da så jeg slapp så mye mer han å gjøre. Fikk heldigvis pengene. Men like vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snoffe skrev:

gu så ekkelt. 

Gamle huseieren min låste seg inn som han ville. Fikk virkelig nok da han begynte å nekte å betale meg depositumet, og mente jeg ikke hadde betalt siste husleia. Da klikket jeg. var glad for at jeg skulle levere nøklene da så jeg slapp så mye mer han å gjøre. Fikk heldigvis pengene. Men like vel..

Ja, det ble plutselig en veldig kjip dag. Og jeg er så lite tøff når det kommer til sånt, så jeg er helt skjelven og gråter nå. Det er så ekkelt. Ekstra ekkelt at dyrene mine er hjemme når jeg er på jobb, det liker jeg ikke når de bare låser seg inn slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Hun vil ta bilder, jeg skal flytte 1. september(hun har fortsatt ikke tatt inn post eller oppsigelsen, det er 5,5 uke siden jeg la det i postkassa, men sendte sms samme dag). Hun spurte før helga om hun kunne ta bilder. Jeg svarte at det er lettere om jeg gjør det selv, med tanke på null lagringsplass og at det er mye jobb å rydde/vaske så det må planlegges og jeg må ha god tid. Jeg vil ikke at det skal se dårlig ut på bilder med mine ting. Visning er noe annet, da ligger ikke bildene av "rotet" på nett. Hun sender mld og lurer på om de kan komme ned i dag (hun må alltid ha med seg noen), jeg sier det ikke passer og at hun kan ta bilder etter 1. september. Så banker det på døra. Jeg får litt panikk, for jeg liker ikke slike situasjoner. De banker på i ca ett min, så hører jeg de åpner døra. Hun gjemmer seg bak døra og kjæresten står i døra. Han kjefter meg ned og er nedlatende og frekk, og sier de MÅ få tatt bilder, og om vi ikke lager enn ny avtale bare kommer de og låser seg inn. Jeg er helt skjelven og uvel...

Jeg kan jo egentlig skjønne at de vil få tatt bilder før 1. september slik at de kanskje kan få nye leietakere så fort som mulig etter at du har flyttet. De har like vel ikke noe med å komme inn til deg uten avtale. Det er jo uhørt. For din egen del burde du vel bare lage en avtale om at de får kommet og tatt bilder? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg kan jo egentlig skjønne at de vil få tatt bilder før 1. september slik at de kanskje kan få nye leietakere så fort som mulig etter at du har flyttet. De har like vel ikke noe med å komme inn til deg uten avtale. Det er jo uhørt. For din egen del burde du vel bare lage en avtale om at de får kommet og tatt bilder? 

Det hører med til historien at hun har vært ugrei siden hun tok over huset (nappet ut internetten min så jeg måtte skaffe både det og TV, noe jeg egentlig har i leia), og at jeg har tatt bilder for de, jeg holdt på lenge og ryddet ting inn og ut av rom så det skulle se pent ut osv. Da fikk jeg klage på at det sto ETT par sko på gulvet og at et håndkle hang på halv tolv osv. Altså, jeg bor her og har null oppbevaringsplass, altjeg har må stå her. Om de skal ta bilder selv er det enda mer jobb for de, for jeg rekker ikke å rydde og vaske før de kommer, da må de gjøre det selv. Men de skal få ta bilder, for jeg flytter før helga. Snill, ny husvert lar meg få komme nå så fort som mulig :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Ja, det ble plutselig en veldig kjip dag. Og jeg er så lite tøff når det kommer til sånt, så jeg er helt skjelven og gråter nå. Det er så ekkelt. Ekstra ekkelt at dyrene mine er hjemme når jeg er på jobb, det liker jeg ikke når de bare låser seg inn slik.

Jeg er sånn jeg også, tåler dårlig at folk holder på på den måten. :console:

 

Vi har nettopp spist deilig laksemiddag med agurksalat :drool: Om en stund så skal jeg på tur med mamma og hennes hund. Blir godt for gutta krutt å strekke litt på beina. Casper har i hvertfall veldig lyst til det! Håper at folk flest holder seg hjemme når vi skal på tur :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ****** surt og kaldt! Det er forresten da man finner ut hvor lenge valpen klarer å holde seg, for ikke søren om hun går ned på plena når det regner og blåser om hun ikke absolutt må :lol: Men nå skal vi gå og hente Freya, så da blir det vel. Skru på varmepumpa før vi går da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...