Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har vært ute to ganger med Pippin i natt. Jeg tipper det skyldes nyre-våtfôret, men han har blitt tynn og det er så lite han kan spise på grunn av de nyrene. Jeg må bare se om magen godtar det fôret etter hvert, hvis ikke har jeg et problem.

Må det være våtfor? Ellers ble Smula dårlig i magen og nektet å spise nyreforet fra Hills, men det fra Spesific gikk helt fint. God bedring til bamsefar!

14 minutter siden, Tommy skrev:

Tannkjøttbetennelse og den slags faenskap pleier å forsvinne av seg selv, gjør det ikke? Går unna på tanntråd og corsodyl, men lite bedring å spore. Litt mindre hovne lymfekjertler kanskje, men that's it. 

Kommer an på om det er periodontitt eller noe forbigående greier. Førstnevnte må man til tannpleier for å rense opp i. Ellers så synes jeg at tannpirkere funker bedre enn tråd, fordi det grafser og masserer tannkjøttet mer.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

52 minutter siden, Ozzy skrev:

Animal selger 18/19kg sekker, det gjør ikke dyrebutikker. Så du får flere ekstra kilo for samme pris 

Sånn ellers så går hundemat opp i pris stort sett en gang i året, som alt annet.  

@Stine  får ikke bort tag, sorry for bryet :lol:  

De sekkene jeg har kjøpt fra Animail er på 12 kg, og det er fortsatt 12 kg i dem etter prishoppet på 200,- på hver fôrtype jeg bruker. På ene fôret har dem blitt 50,- dyrere enn Tropehagen, og det andre er dem blitt jevn i pris i forhold til Tropehagen som har den fôrtypen på 15 kgs poser. Må nesten høre prisene på Tropehagen og butikkene på Lade nå. På Animail er det vel ikke så mange fôrtyper som selges i tyngre sekker enn 12 kg.

 Ingen av de andre fôrtypene jeg har vurdert har gått opp på Animail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnkiogBonita skrev:

De sekkene jeg har kjøpt fra Animail er på 12 kg, og det er fortsatt 12 kg i dem etter prishoppet på 200,- på hver fôrtype jeg bruker. På ene fôret har dem blitt 50,- dyrere enn Tropehagen, og det andre er dem blitt jevn i pris i forhold til Tropehagen som har den fôrtypen på 15 kgs poser. Må nesten høre prisene på Tropehagen og butikkene på Lade nå. På Animail er det vel ikke så mange fôrtyper som selges i tyngre sekker enn 12 kg.

 Ingen av de andre fôrtypene jeg har vurdert har gått opp på Animail.

Skjønner, sjekket bare de vanlige typene. Men ja de var dyre, de har ikke gått så mye opp i pris hos oss) dyrebutikk).  Ville kanskje spurt om det var feil, for en type koster jo 150kr mer enn veiledende utpris fra Eukanuba 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Skjønner, sjekket bare de vanlige typene. Men ja de var dyre, de har ikke gått så mye opp i pris hos oss) dyrebutikk).  Ville kanskje spurt om det var feil, for en type koster jo 150kr mer enn veiledende utpris fra Eukanuba 

Kan sende en mail å høre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
5 timer siden, *Kat84* skrev:

O' Store Sone-orakelet! 

Er det noen her som har erfaring med å selge eiendom privat? 
Jeg har hatt kontakt med noe som heter Propr. Det er en tjeneste som hjelper til med alt fra takst til gjennomføring av overtakelse. Alt dette til rundt 1/3 av prisen det ville vært å selge det gjennom en megler som tar seg av alt fra salgsoppgaver, visninger osv. 

Noen som har fornuftige synspunkt om privatsalg vs meglersalg å komme med? 

Situasjonen du er i - sånn tatt i betraktning  - er det ikke bare litt dumt å kjøre dette privat?  Jeg tenker at den lure tingen her er å kjøre med meglet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Tommy skrev:

Tannkjøttbetennelse og den slags faenskap pleier å forsvinne av seg selv, gjør det ikke? Går unna på tanntråd og corsodyl, men lite bedring å spore. Litt mindre hovne lymfekjertler kanskje, men that's it. 

Tenker det er en tannbyll du har. Pell deg til tannlegevakta og få antibiotika og annen adekvat behandling.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tricolor skrev:

Tenker det er en tannbyll du har. Pell deg til tannlegevakta og få antibiotika og annen adekvat behandling.

Mistenker heller at det er noe annet faenskap. Det er ingen byller såvidt jeg kan se, bare veldig hovent. Uansett må jeg nok til tannlegen etterhvert for å bli kvitt sommerlønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
50 minutter siden, Belgerpia skrev:

Situasjonen du er i - sånn tatt i betraktning  - er det ikke bare litt dumt å kjøre dette privat?  Jeg tenker at den lure tingen her er å kjøre med meglet.

Eneste forskjellen vil jo være at det er jeg som står for visningene. 
Alt annet blir gjort av profesjonelle aktører. Både fotografering, taksering, og kontraktinngåelse, og forsikringer. Advokat tar seg av oppgjøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MonicaT skrev:

Bilen er på verksted igjen og nå er det nok. Nå blir det ny bil. Orker ikke å ha en sånn bil som det stadig er noe med. Innmari synd for jeg liker bilen min, men har snart brukt 80.000 på 1 år til div reperasjoner og det har jeg ikke råd til.

Noen som vet, er det interesse/person konflikt om jeg spør et familiemedlem som er taksmann om h*n kan taksere vår bolig for refinansiering? Jeg vil nesten tro det, men vet ikke. Har ikke spurt h*n enda, jeg bare tenker litt høyt.

Her bryr ikke hundene seg om været, heldigvis. Men de gidder ikke være lenge ute i hagen når det regner, men tur vil de alltid på :) 

Har dere samme etternavn da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Siri skrev:

En åpenbar sammenheng der ja :D. Men vi har vel egentlig ikke fastslått at du er ubrukelig, man har fastslått at kroppen din ikke lenger tåler å jobbe :P 

Det er å være ubrukelig det, Siri :P 

8 timer siden, Siri skrev:

Jepp, og vi er jo ikke pyser vøtt :D 

Nei :aww: 

8 timer siden, Siri skrev:

Poeng, poeng... men himla vanskelig :lol: 

Det er det *sukk* Hun har heldigvis bare oppkjøring igjen :lol: 

8 timer siden, Siri skrev:

Det gikk overraskende fort å fylle de bokhyllene mine altså... :aww: Det er jo alltid en ny bok man bare må ha... 

Jaaaa, det er jo det. Jeg har opptil flere jeg veit jeg burde kjøpt jeg, faktisk :ahappy: 

8 timer siden, Siri skrev:

Selvsagt skal bøker av samme forfatter stå sammen. Noe annet ville jo være helt ulogisk :lol:

Det er visst logisk om man bryr seg om hvordan det ser ut i hyllene :lol: 

8 timer siden, Siri skrev:

Fordelen er jo at HUNDENE går ut, mens vi kan stå inne eller under tak og vente :D

Ja nei.. Hvis jeg står under tak og venter, står 3 stk tispeskinn på trappa og venter.. Det blir det ikke mye lufting av.. hehe 

7 timer siden, Snoffe skrev:

I natt har jeg våknet 2 ganger. Ene gangen trodde jeg at jeg hadde glemt å gi mat og vann til marsvinet, og jeg fant den ikke når jjeg leitet i hele stuen. Var helt på gråten... Helt til jeg klarte å forstå at jeg ikke har marsvin. 

Andre gangen var at Casper spiste opp maten sin, og det gjorde at jeg trodde han måtte på do. Så da satt jeg på sofaen å ventet på at han skulle spise ferdig før jeg slapp han ut. Meget happy hund som fikk gått på do da, han to seg en liten sprint i tillegg :lol:

Hinn natten våkne jeg i panikk, og begynte å dra vekk dynen fra gubben. Hylte at han måtte flytte seg fordi han skviste hunden. Gubben forsto ingen ting fordi Casper lå i sin egen seng. Men jeg trodde at min svarte mops holdt på å bli skvist av gubben. Igjen har ingen mops.

Er dette et tegn på at jeg må skaffe meg marssvin og mops:icon_confused::lol:   

:lol: 

7 timer siden, Snoffe skrev:

Jeg savner også å ha jobb eller skole å gå til. Hadde vært kjekt å være en del av samfunnet, og ha noen å snakke med om dagene. Sist jeg prøvde meg i jobb ble jeg sengeliggende (mer eller mindre) i 1 1/2 år. Nå bare drømmer jeg om å ha en jobb. Ikke har jeg overskudd til å trene eller gå på masse turer i skogen og marken. Så de turene tar mamma seg av så hunden ihvertfall får gode turer hver uke. Er litt kjedelig å ikke kunne bruke kroppen til noe annet enn å se på tv og henge på sonen uten å bli så dårlig at det tar 1-14 dager å bli bedre alt ettersom hva man gjør. For ja jeg må sove noen timer etter å ha handlet matvarer eller gjort husarbeid.

:hug: 

--

Lurer på hvorfor det er så innmari tiltak å dra på butikken? Det tar 5 minutter å kjøre, og kanskje 10 minutter å handle, men jeg utsetter det så lenge jeg kan - og blir like oppgitt hver gang over at jeg gidder å bruke mer energi på å utsette handleturen enn selve handleturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter jeg med chatten til canal digital, egentlig for å få ny fjernkontroll, men lurer på om de mener det er dekodern som er problemet siden jeg må restarte den. Har gjort det før uten effekt, så vet ikke helt jeg. :lol: Men hey, jeg er lydig. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

En slitsom dag på jobb blir fort glemt idet jeg kommer inn døra hjemme. Tervtøtta kommer stupende, også har vi obligatorisk sofakos i noen minutter etterpå. Hun småhyler, vil kline, også ruller/turner hun rundt i fanget mitt :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Det er å være ubrukelig det, Siri :P 

Er det vel ikke? Det er å være syk :P 

1 time siden, 2ne skrev:

Det er det *sukk* Hun har heldigvis bare oppkjøring igjen :lol: 

Puhhhh :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Jaaaa, det er jo det. Jeg har opptil flere jeg veit jeg burde kjøpt jeg, faktisk :ahappy: 

Du planlegger faktisk? :o Jeg impulskjøper bare,  jeg... ser ei bok, leser bakpå for å få en formening om jeg kanskje har lest den før - og om det ikke virker helt kjent, så kjøper jeg den... ulempen er jo at jeg har dårlig hukommelse og slumper til å kjøpe bøker jeg allerede har lest :aww: Men hey - dårlig hukommelse betyr jo også at jeg ikke husker innholdet sånn veldig godt, så da blir det jo spennende like vel :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Det er visst logisk om man bryr seg om hvordan det ser ut i hyllene :lol: 

:lol: Men det gjør man jo ikke... :aww: 

1 time siden, 2ne skrev:

Ja nei.. Hvis jeg står under tak og venter, står 3 stk tispeskinn på trappa og venter.. Det blir det ikke mye lufting av.. hehe 

Teite tispeskinn!!! Du må få deg en hannhund... de gjør ikke sånn, de løper for å pisse, og da må jo tispeskinnet løpe etter må vite :D 

1 time siden, 2ne skrev:

Lurer på hvorfor det er så innmari tiltak å dra på butikken? Det tar 5 minutter å kjøre, og kanskje 10 minutter å handle, men jeg utsetter det så lenge jeg kan - og blir like oppgitt hver gang over at jeg gidder å bruke mer energi på å utsette handleturen enn selve handleturen. 

Høres veldig kjent ut :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte det skulle regne i hele kveld og bestemte meg for å male stua etter jobb. 

Heldigvis hadde jeg åndsnærvær til å kjøpe med et ekstra spann maling fra jobb, jeg hadde langt mindre igjen enn jeg trodde :o

 

Nuh er stuen ferdig malt og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg har utsatt det. Det tok ikke så mange timene liksom , jobben er å flytte på ting og tape lister.  Fikk vasket over gulvet der jeg normalt ikke når også . Må male noen av de gamle listene på nytt da,  men det haster ikke. 

Så er det å fortsette ute en annen dag det plutselig ikke regner allikevel.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...