Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
På 2.1.2016, 23.20.58, Perfect Image skrev:

 

Akkurat nå venter jeg på at mannfolket skal bli ferdig med måkingen sånn at jeg får gutta inn i bilen og får kjørt et sted de kan leke ordentlig. 

Og så sier jeg meg enig med de som ikke liker å gå på ski,  og sier meg enig i at Northug er et rævva forbilde og en barnslig og selvopptatt klyse.  Eller noe sånn. Sport og gallaer driter jeg i ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

34 minutter siden, Stine skrev:

Det er vel strengt tatt ikke lov heller :aww: Jeg regner med det er det, siden hun tok seg en avstikker ned der jeg veit det har liggi piggtråd før. Men såret så veldig fint ut, så det gror nok fort og greit det :)

Sant det, det er jo ikke lov. Høye bøter kanskje hadde hjulpet litt? For pr idag så kan man jo komme over piggtråd både her og der. :(
Bra såret ser fint ut :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

I dag blås det godt. Blir vel litt Tv titting men også en tur ut med hunder. Må bare finne til noen bad jeg kan huke fast dem med en gagn dem snurrer i rundt og med litt glatte underlag så kan det bli interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, maysofie skrev:

Enn schäferladden? :) 

 

13 timer siden, Mardina skrev:

Har du ikke schæferen lenger? Trenger ikke svare her hvis du ikke vil... :hug:

Jo, han ligger ved siden av meg her på sofaen og sover. :ahappy: 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

på høy tid!
Regner med du er opp igjen nå da :)

 

Kommet en del snø i natt også. Begynner virkelig å ligne på noe nå :D

men hvordan jeg skal få kjørt hundene er et lite spørsmålstegn. De  måker og strør grusveiene, men det er fortsatt glatt å kjøre med vogna. Traseen i skogen som jeg vurderer å prøve meg på (som blir skiløyper seinere) er jeg noe usikker på hvor populært det er å kjøre i. Selv om det ikke er løyper der nå. Dessuten er det så ujevnt underlag bortsett fra de første 2km at det blir litt vanskelige forhold. Hvordan får man noen til å ikke brøyte grusveier tro?
Kan jo alltids ta turen til Rjukan, men 5t i bil tur/retur for å kjøre maks 2 timer skjer ikke i dag i alle fall. Litt seint på dagen :P
Pigger til dekka på vogna skal kjøpes.

hør med løypebas når skiløypa kjøres opp, og hør om du kan få trene rett før det :) sett høyre meie i venstre trikkeskinneskispor, og bruk bremsen utenfor skisporet, så ødelegger du ikke så mye heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HeleneFS skrev:

Jeg ble tvunget på ski hele ferien da jeg var liten, hatet det intenst!!!

Men så begynte jeg å trene, og da det kom snø i fjor ble jeg litt rådvill, så jeg spente på meg ski igjen for å trene og det var veldig kjekt faktisk! Men jeg vil aldri gå i skauen på ski, bare sette meg et mål om 3 runder i løypen og så hjem. Blir som en joggetur.... Jeg tror foreldre må chille litt med skitvangen så de ikke ødelegger det for alle barna der ute.

----

Snart jobb, trøster meg med sjokolade til frokost! Jeg liker jobben og kollegaene mine, men det suger virkelig å jobbe søndager, hat over søndager, derfor er jeg 100% forkjemper for SØNDAGSSTENGTE butikker, fordi jeg ønsker at hele landet kunne hatt en dag i uken der ting sto stille. Jeg jobber på flyplass og ikke butikk, men jeg har emtapi... dessuten kunne jeg faktisk ønske at folk ikke kunne ha flydd på søndager :D .

Jeg skal også på jobb. Nødvendig at noen jobber helg i noen tilfeller. Men jeg er også imot søndagsåpne butikker av samme grunn som du. Folk trenger en dag med.fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu kom ikke brøytetraktoren :D Herreguuud så søt Vigdis er når hun legger seg oppi putehaugen i sofaen, aner ikke hvorfor hun elsker å base i putene, men det ser jo digg ut å ligge innimellom alle de putene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snøfrost skrev:

Sant det, det er jo ikke lov. Høye bøter kanskje hadde hjulpet litt? For pr idag så kan man jo komme over piggtråd både her og der. :(
Bra såret ser fint ut :) 

Jeg tror at loven er sånn at de ikke får sette opp nye piggtrådgjerder, men tror ikke den sier noe om at man må fjerne de som allerede er der dessverre... :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Jeg tror at loven er sånn at de ikke får sette opp nye piggtrådgjerder, men tror ikke den sier noe om at man må fjerne de som allerede er der dessverre... :/ 

Aha :( Trodde kanskje de måtte plukke vekk gamle som lå langs bakken jeg, det er jo de som er "farlige" for mine (selv om de har hektet fast både seler og refleksvester i stående gjerder og :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

35 cm snø, og ingen har giddet å ta seg bryet med å brøyte utenfor huset, eller ned veien min.

Neivel, så fint, da. Dumt å ta på seg brøyteoppdrag når man ikke er så interessert, kanskje.  For all del, jeg skjønner at han må brøyte andre steder også. Men, han brøyta 3 ganger i hele fjor vinter og 1 gang hittil denne vinteren, så det er jo veldig fint at jeg kjøpte 4x4 for to år siden.

Fikk da omsider måka bilen, men det er ikke lett å få måka taket når jeg ikke rekker opp.:ahappy: Fikk det til slutt til på et vis.

Så nå har jeg, som et stort hint til han som har tatt på seg brøyteoppdraget, kjørt bilen ned på busslomma, og håper han har tenkt å brøyte før jeg kommer hjem fra jobb i dag.

Gikk en tur med T og B, det var ikke så enkelt det heller når bare hovedveien var brøyta, men vi kom oss da fram på et vis. Bizi fikk dessverre ikke løpt løs på naboens jorde, men hvis de har brøyta der så det er mulig å komme fram etter kveldsvakt, så prøver vi igjen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Meg skrev:

hør med løypebas når skiløypa kjøres opp, og hør om du kan få trene rett før det :) sett høyre meie i venstre trikkeskinneskispor, og bruk bremsen utenfor skisporet, så ødelegger du ikke så mye heller

Skal ta kontakt med idrettslaget som har løypa. Så langt har de bare gjort noen forberedelser i deler av den. Men gikk greit å gå til fots i resten i går. Hadde det bare ikke vært så sabla dype "spor" så skulle jeg prøvd meg i dag. Men ser liksom for meg at slede på skeiva er mindre artig etter noen meter.  I alle fall med min erfaring.

 

11 minutter siden, Turb skrev:

Jeg tror at loven er sånn at de ikke får sette opp nye piggtrådgjerder, men tror ikke den sier noe om at man må fjerne de som allerede er der dessverre... :/ 

Så teit! De burde jo måtte rydde opp gammelt også! Stående gjerder ser man jo i det minste, verre med et som ligger delvis gjemt under buskas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg vedder på at du ville syntes det var mye morsommere å gå på ski om du hadde en trekkvillig hund foran deg... DET er morsomt, det :D

Har to hunder som trekker, men nope, jeg synes ikke det faktisk :P Gubben kan låne dem, han driver med sånt. Liker å gå trygt på mine egne bein, jeg, uten planker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Caroline skrev:

To timers snømåking = søkksvett. Ikke det jeg hadde mest lyst til å gjøre idag, akkurat :thumbsdown: Brøytemannen er så utrolig sløv, så han måker liksom bare ei stripe akkurat der man kjører inn, ikke der man skal parkere og sånt. Det er fint. 

Jeg må ut nå:hmm: Gutta i leiligheten under (tomannsbolig) reiser ganske ofte bort. HVER gang de er borte kommer det store snøfall, men når de er hjemme snør det nesten aldri. Universet mener tydeligvis jeg må trimme mer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mushi skrev:

Jeg tror feilen mange foreldre gjør er at de går for langt. Det tok mange år etter jeg ble voksen før jeg engang tenkte på å gå på ski igjen. Jeg husker enda hvor sinnssykt sliten jeg var på skiturene som aldri tok slutt. Hadde de vært skalert ned til et barns utholdenhet tror jeg forholdet til mange barn og ski ville ha vært annerledes. 

Det er det ene, det andre er å bruke tvang uten at barna har noen medbestemmelse. Mine foreldre mente at sunne og sporty familier gikk på ski i helgene når det var skiføre, dermed basta. De elsket å gå på ski selv, og det var ikke noen diskusjon om hvem som skulle være med og hvor vi skulle gå. Og skiføre og skivær ble rommelig definert. Minnes lange skiturer i kraftige snøbyger og klabbeføre. Da jeg var gammel nok til å tørre å sette ned foten var jeg ferdig med ski i mange mange år. Så gjenoppdaget jeg fenomenet skiturer da barna mine var små. Koselige turer. Vi hadde ikke bil så det var tungvint og det ble ikke så mange turer, men de turene handlet om å gå så langt vi hadde lyst, drikke kakao og lage hoppbakke ved siden av rasteplassen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal/skal ikke bestille billetter til EM kamp i håndball? Er vel egentlig ikke veldig interessert, men når ene stadion ligger 300 m borti veien er det ikke akkurat ett tiltak å komme seg bort dit heller. Norge spiller ikke her, så blir svenskene vi drar for å se.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mushi skrev: Jeg tror feilen mange foreldre gjør er at de går for langt. Det tok mange år etter jeg ble voksen før jeg engang tenkte på å gå på ski igjen. Jeg husker enda hvor sinnssykt sliten jeg var på skiturene som aldri tok slutt. Hadde de vært skalert ned til et barns utholdenhet tror jeg forholdet til mange barn og ski ville ha vært annerledes. 

Det er det ene, det andre er å bruke tvang uten at barna har noen medbestemmelse. Mine foreldre mente at sunne og sporty familier gikk på ski i helgene når det var skiføre, dermed basta. De elsket å gå på ski selv, og det var ikke noen diskusjon om hvem som skulle være med og hvor vi skulle gå. Og skiføre og skivær ble rommelig definert. Minnes lange skiturer i kraftige snøbyger og klabbeføre. Da jeg var gammel nok til å tørre å sette ned foten var jeg ferdig med ski i mange mange år. Så gjenoppdaget jeg fenomenet skiturer da barna mine var små. Koselige turer. Vi hadde ikke bil så det var tungvint og det ble ikke så mange turer, men de turene handlet om å gå så langt vi hadde lyst, drikke kakao og lage hoppbakke ved siden av rasteplassen.

Dette er jeg 100% bak. Jeg gleder meg til hyggelige skiturer med mine barn, med vekt på hyggelig! Med kakao, niste og bål. Det skal være noe man ønsker, ikke noe man må!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, mushi skrev:

Dette er jeg 100% bak. Jeg gleder meg til hyggelige skiturer med mine barn, med vekt på hyggelig! Med kakao, niste og bål. Det skal være noe man ønsker, ikke noe man må!

Har fått litt traumer av disse skiturene vi ble dratt med på jeg :lol:   Vi overlevde jo alle tre,  men gud så kjipt det var noen ganger å gå på ski i 4 timer når man egentlig ville ake på hytta og spille monopol   :P 

Ja til hyggelig skitur med barna, men i barnas tempo og med kos og hygge!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Justisia skrev:

Den er litt skremmende ja, men sabla fascinerende synes jeg. Og jeg gleder meg til neste episode. 

Synes dog det er litt for teit. Flaggermus på en av polene, det er for teit rett og slett.

19 timer siden, Krutsi skrev:

Zoo er hvis man blander NOAH med konspirasjonsteoretikere :lol: 

og jeg har glemt å følge med :o:P 

Det er litt eh spesielt ja..men spennende.

18 timer siden, Stine skrev:

Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre imorra! Vil på ski, men skal jeg ha med begge jentene eller kun Vigdis? Det er ikke like mye fres i Tuva som det en gang var og hun virker litt sliten idag (men det er sikkert over til i morra) hun har også et "gnagsår" under armen, hender hun får det ved mye aktivitet, hun må ha litt slapp hud der eller noe som gnisser, det er ikke noe annet som kan gnisse ihvertfall. Det virker jo ikke som om det er vondt, men det kan vel ikke være godt å gå og gnisse på det en hel skitur heller? Noe tips til noe jeg kan smøre på, det er ikke sår, bare rødt og litt hovent. Tuva blir også fryktelig "sur" av å bli reist fra :P

Nå har du fått masse svar, og kjøpt. Men tenkte også på noe sånt.

Nå har jeg trent rally, måket- herregud jeg har måket. Spist engelsk frokost- og skal sløve på sofan. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Synes dog det er litt for teit. Flaggermus på en av polene, det er for teit rett og slett.

 

Ja, den reagerte jeg på og, siden flaggermus ikke lever i Antarktis, men, det serien handler jo om unormal adferd hos dyr, så da lot jeg det passere uten å irritere meg mer over det.

Hva må til for å tittulere en hund multichampion?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...