Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

3 timer siden, Lola Pagola skrev:

 

Bostøtte, får man det sånn uten videre da? Når jeg er i stand til å finne noe i passende pris (selv om det ikke akkurat er drømmesteder?) pga.at jeg egntlig ikke aner hvor jeg vil så vil jeg bare bruke minst mulig på husleie. Det jeg så på i dag kostet 5500 inkl. strøm,så det var veldig ok. Har du en jobb til meg i samme slengen kommer jeg! :lol: jeg er ganske nomadisk av meg.

 

 

Om du har krav på bostøtte, vet jeg ikke.... Men du får det jo ikke hvis du ikke undersøker og søker om det :) 

Jeg betaler 6000,- her, noe mer enn det klarer jeg ikke, så lenge jeg bor alene :) Blir litt lettere økonomisk, når jeg flytter sammen med typen min.... Du får skaffe deg kjæreste... løser masse det.... :lol: :P 

Jobb er nok ikke noe problem, hvis du beveger deg mot Hønefoss :D Du kan begynne der jeg jobber, alltid bruk for folk vi..... :P :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk man testa om slangebyttet på sykkelen holdt  mål, å jaggu gikk det bra! Nå er både jeg å Taiga flata ut i sofaen, og hun fikk faktisk vist at hun har vært trekkhund med fart på sykkelturen! Det ble 6 km med ei snittfart på 15-20km/t. Is i skjegget te både hund og eier! :-D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre imorra! Vil på ski, men skal jeg ha med begge jentene eller kun Vigdis? Det er ikke like mye fres i Tuva som det en gang var og hun virker litt sliten idag (men det er sikkert over til i morra) hun har også et "gnagsår" under armen, hender hun får det ved mye aktivitet, hun må ha litt slapp hud der eller noe som gnisser, det er ikke noe annet som kan gnisse ihvertfall. Det virker jo ikke som om det er vondt, men det kan vel ikke være godt å gå og gnisse på det en hel skitur heller? Noe tips til noe jeg kan smøre på, det er ikke sår, bare rødt og litt hovent. Tuva blir også fryktelig "sur" av å bli reist fra :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stine skrev:

Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre imorra! Vil på ski, men skal jeg ha med begge jentene eller kun Vigdis? Det er ikke like mye fres i Tuva som det en gang var og hun virker litt sliten idag (men det er sikkert over til i morra) hun har også et "gnagsår" under armen, hender hun får det ved mye aktivitet, hun må ha litt slapp hud der eller noe som gnisser, det er ikke noe annet som kan gnisse ihvertfall. Det virker jo ikke som om det er vondt, men det kan vel ikke være godt å gå og gnisse på det en hel skitur heller? Noe tips til noe jeg kan smøre på, det er ikke sår, bare rødt og litt hovent. Tuva blir også fryktelig "sur" av å bli reist fra :P

Prøv Compeed? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

Prøv Compeed? :lol: 

Haha, kanskje det :D

Akkurat nå, Turb skrev:

Compeed har sånn gnagsårstift som kanskje hjelper?

Det var lurt! Sikkert bedre det enn et plaster som man må rive av en eller annen gang :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Stiften kan ikke brukes på sår.. 

Flytende plaster er tingen ;) 

Det er ikke sår enda, men sårt liksom :lol: Jaja, får ikke tak i noe sånt idag eller i morgen, og neste uke blir det vel ikke tid til skitur så gror vel fint igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Stine skrev:

Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre imorra! Vil på ski, men skal jeg ha med begge jentene eller kun Vigdis? Det er ikke like mye fres i Tuva som det en gang var og hun virker litt sliten idag (men det er sikkert over til i morra) hun har også et "gnagsår" under armen, hender hun får det ved mye aktivitet, hun må ha litt slapp hud der eller noe som gnisser, det er ikke noe annet som kan gnisse ihvertfall. Det virker jo ikke som om det er vondt, men det kan vel ikke være godt å gå og gnisse på det en hel skitur heller? Noe tips til noe jeg kan smøre på, det er ikke sår, bare rødt og litt hovent. Tuva blir også fryktelig "sur" av å bli reist fra :P

er det forbeinet, så kan du ta ei t-skjorte og ha under selen. Det finnes egne t-skjorter for sånt til trekkhunder, men en treningsskjorte eller bare vanlig t-skjorte vil jo hjelpe (pass på at det ikke fester seg for mye snø i den og pass på at den ikke blir fuktig). Smør med sinksalve uten vann , vaselin, potesalve e.l uten vann i 

 

http://www.troll-hundefor.no/webshop.aspx?pageid=32939&catId=15085&groupId=2944&Product=1905#products   (t-skjorte for å unngå selegnag)

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ganzie skrev:

Skal du ha adressen min?:shifty:
Kan bytte mot kanin, så får du litt variasjon i kosten:lol:

 

Her i huset har jeg to bikkjer som synes det er unødvendig å gå ut. Jeg kler på dem både potesokker og ullgenser før vi går en (bitteliten) runde, men de trives ikke ute når det er 20 blå på kvikksølvet og det blåser i tillegg.
En ting er Ganzie, hun synes det er kaldt på 0 grader, men selv Inya som elsker dårlig vær synes dette blir for kaldt:brr:

Det er mulig vi skal selge noe da. :P Og kanin hadde nok vært populært, godt kjøtt det. ;) Håper enda på at vi skal få fatt på noe hare i tillegg. Godt med viltkjøtt altså! :)

Edit: trykka på send for tidlig. :) Hatt en trivelig dag. Seng er plukket ut, men måtte bestilles om vi ikke skulle ha 180. Vi syns det var litt drøyt å betale 3000 mer for 30 cm ekstra, så da vant fornuften og vi må ligge i gamlesenga i et par uker til. *sukk* Fikk kjøpt nytt trekkbelte i tillegg (mitt ble ødelagt sist gang jeg brukte det) og endte med løpebeltet til non stop. Prøvde det på en liten tur ikveld, med innlagt løping, og jeg er veldig fornøyd altså. Merket knapt at jeg hadde det på, og siden ringen foran var bevegelig fra side til side merka jeg ikke at hundene løp til siden for meg. Veldig godt å få trekkpunktet riktig + at det ikke sklei oppover. Stabilt og godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN sitter jeg og hører småsteinen smelle i veggene, det brøytes med traktor på gårdsplassen. Lurer på om det er igjen grus der etterpå. Jaggu blir det moro å hindre valpen i å spise stein når freseren har spredd grusen overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Ser mockingjay part 1 - ikke kommet halveis engang og sitter med tårer i øya og frysninger :cry: Fine fæle filmen. 

Den treffer meg skikkelig, den historien der. Da jeg så Mockingjay part 2 så spurte hun ved siden av om det gikk bra, for jeg hulket så det ristet i stolen.

 

I dag var jeg hos mamma og pappa og spiste, og da fortalte mamma at nå kommer de til å avlive familiehunden i løpet av uka. :cry: Fine Furbiemor. Hun er jo 14, og det er tydelig at hun har mye vondt etter en prolaps for et par år siden, så det er helt klart på tide. Jeg har i det siste vært redd for å klappe på henne fordi jeg ser at hun er redd for at det skal gjøre vondt. Men uff. Det er skikkelig fælt.  Tenk at jeg har sett henne for siste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...