Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

Takk @Argyr Tror jeg bestiller noen slike. Har noen tynne fra nonstop jeg er veldig fornøyde med, men de er litt lave.  

@Line bruker glatt potesokker til over påske her, så neppe noen fare å bestille fra usa :lol: Skal sjekke der og. Takk! 

Jeg bruker forøvrig heller litt for store sokker enn akkurat passe, er de litt store så sliter ikke klør hull så fort på tynne sokker syns jeg. Heller feste litt ekstra med sportstape eller elektrikkertape om de ikke sitter skikkelig. 

Katla bruker XL og Kita bruker M i de (bestilt fra ebay opprinnelig, men finner dem ikke der lenger). Hundekjørerbutikken sine i S og M tror jeg (røde og hvite).

De fra dogbooties var ikke så billige, synes jeg - prisen er per sokk og ikke per 4-pakning eller par. Hakket dyrere enn hundekjørerbutikken sine, faktisk. Men mye fancy varianter, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Akkurat nå, Argyr skrev:

Katla bruker XL og Kita bruker M i de (bestilt fra ebay opprinnelig, men finner dem ikke der lenger). Hundekjørerbutikken sine i S og M tror jeg (røde og hvite).

De fra dogbooties var ikke så billige, synes jeg - prisen er per sokk og ikke per 4-pakning eller par. Hakket dyrere enn hundekjørerbutikken sine, faktisk. Men mye fancy varianter, da.

Er M store til Kita eller akkurat passe? Lupin har store, lange, poter, så han kan jeg nok fort opp i L på, men Kasko og Hottie er ikke så store. Sjekke hva jeg har liggende av nonstop sine og teste. Fordelen her er jo at så lenge det ikke blir for smått til Kasko så er det alltids brukanes :lol: 

 

Vi trenger ikke så mye fancy - vi er ikke så fancy av oss :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Jeg har tenkt på å lage hummus i årevis nå, endelig fikk jeg gjort det, pga. det sto om det i dagbladet magasinet. Er dritenkelt!!

Bostøtte, får man det sånn uten videre da? Når jeg er i stand til å finne noe i passende pris (selv om det ikke akkurat er drømmesteder?) pga.at jeg egntlig ikke aner hvor jeg vil så vil jeg bare bruke minst mulig på husleie. Det jeg så på i dag kostet 5500 inkl. strøm,så det var veldig ok. Har du en jobb til meg i samme slengen kommer jeg! :lol: jeg er ganske nomadisk av meg.

du kan bruke det til pålegg fks. eller bare som tilbehør til ett eller annet :D

synes tahini smaker høgg uansett jeg, men ikke i hummus.

Det  har du helt rett i, rart med det. Jeg konkluderer alltid med det selv, at ditt og datt var for det beste, og ting ble bra selv om det ikke virket sånn. Det ordner seg alltid!

Var fint det stedet jeg kikket på, hyggelige utleiere. Det var visst litt lytt der, og i og med de var skeptiske til hund så er jeg litt bekymret for akkurat det, Casper er jo en vakthund og vil nok varsle endel i begynnelsen,  før han venner seg til huslydene. Men slik jeg jobber nå er han jo egentlig aldri alene hjemme. Og når jeg er på butikken eller på besøk hos folk er han med 99% av tiden. Så er jo sånn sett ikke noe problem enda heller. 

 

Usj... nå mistet jeg noen quoter, får prøve igjen!:P

De søker etter folk i Trondheim nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planlagt å få trent hesten for første gang selv på lenge denne helgen. Kom opp i stad, og han er halt... Fått seg et spark rett ved hasen, og har tydeligvis ekstremt vondt stakkars, så jeg fikk ikke en gang renset såret ordentlig. Ringe veterinæren i morgen kanskje, ser jo ikke hvor dypt såret er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Trener Shy på dekk og sitt-opp, hennes sitt-opp varierer fra tilsynelatende total døv til en eksplosiv høytflyvende (bokstavelig talt) sitt opp og jeg forsøker å finne ut av akkurat hvilket tegn er det jeg gjør som trigger sitt opp hos henne, kommandoen er det ihvertfall ikke!  Strider står bundetbak meg, og for hver dekk og sitt-opp, hører jeg bak ryggen min en hund som klasker i bakken eller spretter opp i sitt for hver kommando, uten at jeg ser på han, uten noen som helst belønning :wub:

edit: rettet litt

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raksha skrev:

Er M store til Kita eller akkurat passe? Lupin har store, lange, poter, så han kan jeg nok fort opp i L på, men Kasko og Hottie er ikke så store. Sjekke hva jeg har liggende av nonstop sine og teste. Fordelen her er jo at så lenge det ikke blir for smått til Kasko så er det alltids brukanes :lol: 

 

Vi trenger ikke så mye fancy - vi er ikke så fancy av oss :aww::lol: 

Jeg kjøpte først S til Kita. Jeg kunne nok ha fått dem på, men jeg valgte å gi meg med å hale og dra og heller bestille i en størrelse større. :lol: På størrelse S så er "skinnputa" nesten firkanta, mens på XL går det et stort buet felt bakerst på puta som dekker mer av poten. Fant ut av dette er "ekstra" i forhold til oppgitte mål. På mellomstørrelsene er det noe av det samme, bare mindre. Oppgitte mål er altså bredden (som er som oppgitt) og lengden (som kan være litt eller en del større enn oppgitt). Vanskelig med potesokker a gitt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart och hälsat på nabons lilla staffevalp, sötaste grisen på gatan. :wub:
Annars har vi inte fått mycket kreativt gjort här idag, obligatoriska rasterundorna av hundarna och lite filande på apporten bara, känner att kylan och snön inte helt motiverar mig om dagen... Nu måste jag få tummen loss och bestämma mig för VAD jag vill ha i form av vinterleksak till mig och Scott och bara skaffa det... och så behöver han en ny nomesele med. Några förslag på vad som kan tänkas sitta bra på en välvuxen aussiekille?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mud skrev:

Gratulerer med dagen i går @Sbtlita !

 

Sorry spammet,  men Toddy er så himla søt når han sover :wub: 

20160109_091454.jpg

Han minner meg om noe eller noen, men jeg kommer ikke på det..

Sitter og ser på serien Zoo. Hvorfor finner jeg bare sånne serier jeg blir skremt av.. skumle greier. 

Det tar visst veldig på å være ute i tre timer og bakse snøen, Prima har ligget som et slakt reisen av dagen. Imorra er det spådd 50 cm snø her, da blir det måking og Dr Who innimellom slaga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Debbie skrev:

Han minner meg om noe eller noen, men jeg kommer ikke på det..

Sitter og ser på serien Zoo. Hvorfor finner jeg bare sånne serier jeg blir skremt av.. skumle greier. 

Det tar visst veldig på å være ute i tre timer og bakse snøen, Prima har ligget som et slakt reisen av dagen. Imorra er det spådd 50 cm snø her, da blir det måking og Dr Who innimellom slaga. 

Han er litt sånn animert type :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Debbie skrev:

Sitter og ser på serien Zoo. Hvorfor finner jeg bare sånne serier jeg blir skremt av.. skumle greier. 

Den er litt skremmende ja, men sabla fascinerende synes jeg. Og jeg gleder meg til neste episode. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 minutter siden, Justisia skrev:

Den er litt skremmende ja, men sabla fascinerende synes jeg. Og jeg gleder meg til neste episode. 

Finnes den på Netflix? 
Er nesten tom for serier å se der, og drar det ut veldig med å se de siste episodene av Dexter. Så jeg må ha noe merå glede meg til :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Debbie skrev:

Han minner meg om noe eller noen, men jeg kommer ikke på det..

Sitter og ser på serien Zoo. Hvorfor finner jeg bare sånne serier jeg blir skremt av.. skumle greier. 

Det tar visst veldig på å være ute i tre timer og bakse snøen, Prima har ligget som et slakt reisen av dagen. Imorra er det spådd 50 cm snø her, da blir det måking og Dr Who innimellom slaga. 

Zoo er hvis man blander NOAH med konspirasjonsteoretikere :lol: 

og jeg har glemt å følge med :o:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Argyr skrev:

Ovtcharkaer skal tåle omtrent hur mye kulde som helst (og det gjør de jo også), men de fryser jaggu på potene de og, når de står og går på snø i et utall minusgrader. Det er sikkert en vanesak hvor mye de fryser og hvor mye de bryr seg om at de fryser, og jeg tror ikke de står først i køen for frostskader på potene, men når man vet at de synes det er ubehagelig, hvorfor ikke gjøre noe med det, liksom?  "Naken" i -30 etter et bad høres ut som galskap!

Hhahaa, det kan hende jeg tok i litt ekstra altså - det kan jo hende det bare var -20 og bading som var kravet *ler*. Men ja, om hunden synes det er ubehagelig, så gjør man noe med det - ikke bare turer fram fordi DE SKAL tåle liksom *ler*. 

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Tror jeg må skaffe fleece, det sklir man vel litt mindre med? Han sklir veldig med bakføttene sine, kommer til å få gnagsår oppå potene tror jeg, så subbete som han er innimellom. 

Jeg brukte alltid fleece-sokker til mine briarder før. De var både myke og gode å ha på, og de glei ikke noe spesielt. Det er mulig de har litt mindre holdbarhet enn de sokkene man får kjøpt i dag, men jeg synes de fungerte finfint i hvert fall - og de virket mye bedre å ha på for hunden også. 

1 time siden, TonjeM skrev:

Trener Shy på dekk og sitt-opp, hennes sitt-opp varierer fra tilsynelatende total døv til en eksplosiv høytflyvende (bokstavelig talt) sitt opp og jeg forsøker å finne ut av akkurat hvilket tegn er det jeg gjør som trigger sitt opp hos henne, kommandoen er det ihvertfall ikke!  Strider står bundetbak meg, og for hver dekk og sitt-opp, hører jeg bak ryggen min en hund som klasker i bakken eller spretter opp i sitt for hver kommando, uten at jeg ser på han, uten noen som helst belønning :wub:

Ååååå... akkurat det gjør Willy også. Han har jo SÅÅÅ lyst til å være med når jeg trener med Yasmine, så han sitter opp, klasker i bakken på dekk og er generelt veldig deltakende når vi trener. Han må sitte bak ei kompostgrind da :D. 

Vi har vært på en kjempedeilig tur i dag - bare langs skogsbilveger, men det var jo så fin temperatur og vakkert lys. Tåa til Willy ser ikke ut til å plage ham noe som helst - så jeg tok sjansen på å la ham gå løs der, og han travet reint og fint. 

Også er det noen fra USA som har spurt om info om Willy siden de visstnok skal parre tispa si... USA liksom... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

Finnes den på Netflix? 
Er nesten tom for serier å se der, og drar det ut veldig med å se de siste episodene av Dexter. Så jeg må ha noe merå glede meg til :P 

Det vet jeg ikke, men kan kanskje hende den finnes der. 
Den er på Sumo i alle fall. Men, alle 13 episodene i sesong 1 er ikke kommet ut her i Norge enda. Jeg og guttungen har avtale om at vi skal se den sammen, så da kan jeg ikke "jukse" :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Justisia skrev:

Det vet jeg ikke, men kan kanskje hende den finnes der. 
Den er på Sumo i alle fall. Men, alle 13 episodene i sesong 1 er ikke kommet ut her i Norge enda. Jeg og guttungen har avtale om at vi skal se den sammen, så da kan jeg ikke "jukse" :-)

Hmmm.... Da er den sikkert ikke på Norsk Netflix... Mistet tilgang til alt gøy når de oppdaget at jeg brukte annen VPN, så nå får jeg ikke sett noe gøy lenger :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

AN skal jeg finne frem potetgull, sjokolade og brus, også skal jeg se Hver gang vi møtes :ahappy: 

Å bra du sa. Hadde gledet meg til det, og glemt det :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...