Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

1 time siden, SoppenCamilla skrev:

Ikke snakk så negativt om (bortover)ski da, jeg må lære meg å stå på ski OG å like det! :lol: 

Jeg gikk mye på ski som barn og likte det (stort sett i hvert fall),men så ble jeg tenåring og fikk andre interesser og det tok ca 9 år før jeg hadde ski på beina igjen. Det var dritskummelt og jeg tok de av meg i nedoverbakkene. Men; jeg lærte meg å like det igjen og nå synes jeg det er veldig stas :) Så det er håp. Ekstra stas er det så klart med hund som trekker. 

Akkurat nå sløver vi i sofaen alle mann. Jeg og hundene har vært i marka i 2 timer. Vannene oppe i høyden har fryst og folk går på skøyter, det ser så moro ut, men jeg tørr ikke :hmm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Guest *Kat84*
14 minutter siden, Justisia skrev:

Hva må til for å tittulere en hund multichampion?

Det er ikke noen offisiell tittel, så om en hun bare har en haug med cert så rekker det sikkert :P Men om de ikke er int. champion så høres det bare rart ut synes jeg. 

 

Har forresten oppdaget at Beauceroner ser litt mongo ut når de leker i snø.... :blink:

20160110_134957.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

Og for å bli international så må man ha CACIB?

Ja, så rasen din kan ikke bli det enda.

Men i noen land så er det vel 5 championtitler som gjør dem til multi CH tror jeg, trodde det var en offisiell tittel i noen land jeg?

Dagens andre tur baki skauen, må jo holde stien min åpen :P Trym var absolutt ikke fornøyd! Og jeg trodde ikke Vigdis hadde så vondt, men hun haltet når hun kom inn :( Hadde pakka inn såret godt med bandasje og bomull + en vanntett sokk og en fleecesokk. Men da blir det vel båndturer på henne fremover da, æsj altså, en Vigdis som ikke får utfolde seg fritt er en drittbikkje! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stine skrev:

Ja, så rasen din kan ikke bli det enda.

Men i noen land så er det vel 5 championtitler som gjør dem til multi CH tror jeg, trodde det var en offisiell tittel i noen land jeg?

 

Nei, enn så lenge kan de ikke det. Og da ser det, etter min mening, enda mer teit ut når noen velger å kalle hundene sine for multi champion. 

Jeg har også hørt dette med championtittel fra 5 land, men disse hundene har ikke det en gang ...

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Stemmer, og for å få det så må man stille i klassen over junior :)

 

Da husket jeg rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt googling finner jeg ikke noe om multi champion som vi tenker på, men noen land har multi champion tittel, da med landsnavnet foran virker det som. F.eks Norsk multi champion (hvis det hadde vært en tittel)

Det er noen som har spurt meg om når Tuva blir multi champion, jeg har da svart at det blir hun aldri siden det ikke er noen tittel i Norge ihvertfall :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå hater jeg snøen litt... Først måking så tramping rundt på umåka fortau har tatt litt knekken på ryggen min. Pigg som oppfører seg som random tulling i bånd hjelper heller ikke... Nå skal jeg sitte helt stille og håpe at smertestillende hjelper... 

Tipper jeg må ta skia fatt for å mosjonere pelsvesenet resten av uka. Håper de har tenkt til å kjøre opp skiløyper imorgen. Likte skiturer som liten, mamma tok meg med på ski, gikk en liten tur og lagde bål og drakk kakao og spiste appelsin så gikk vi hjem. Veldig koselig. Skolen tok knekken på skigleden min - begrepet skistafett og skidag og sånn... ikke gøy...
Slutta å gå på ski når jeg var 13 og kjøpte meg nye ski igjen 13 år senere. Hadde da begynt med miniski og gikk videre til vanlige bortoverski. Kunne aldri gått på ski uten hund, men det å gå på beina uten hund føles også poengløst :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
15 minutter siden, Justisia skrev:

Jeg har også hørt dette med championtittel fra 5 land, men disse hundene har ikke det en gang ...

Da husket jeg rett :)

I noen land har jeg hørt at det gjelder. At man da får tittelen Multichampion. Men her i Norge er det ikke noe som heter det ;)

Har også sett at noen bruker Multichampion om sine hunder. Men de hundene det gjelder har bare fått mange cert her i Norge fra den tiden det fortsatt var mulig å samle cert. Nå får man bare de man trenger og ikke mer enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes noe av det merkeligste med vår kultur er hvordan vi gjør idrettsfolk og musikere/skuespillere til helter og forbilder. Å satse på idrett/musikk/skuespill er kanskje den største egotrippen man kan gjøre, og bidrar svært lite til samfunnet bortsett fra underholdning. Jeg lar meg selvsagt underholde selv, dog ikke av idrett, men likevel synes jeg utøverne har abnormt høy status i forhold til innsats. Musikk og film/osv favner jo relativt bredt og har en viss stemme mtp ytringsfrihet og samfunnskritikk. Men idrettsutøvere? De dyrker jo strengt tatt bare seg selv og egen prestasjon, til nytte kun for seg selv. Se, han kan løpe fort på ski/hoppe veldig høyt/sparke ballen i mål/treffe en blink. De bruker hele livet sitt på å bli bedre på denne totalt unyttige ferdigheten. Hvorfor er de viktigere forbilder enn feks forskere, leger, journalister, ildsjeler av noe slag, politikere og alle oss andre som bidrar til å holde hjulene i gang? Sirkus er ålreit det altså, men de som sørger for brød er større helter og bedre forbilder i min bok. 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, *Kat84* skrev:

I noen land har jeg hørt at det gjelder. At man da får tittelen Multichampion. Men her i Norge er det ikke noe som heter det ;)

Har også sett at noen bruker Multichampion om sine hunder. Men de hundene det gjelder har bare fått mange cert her i Norge fra den tiden det fortsatt var mulig å samle cert. Nå får man bare de man trenger og ikke mer enn det. 

Hvorfor kaller man en hund som har tatt endel Cert for multi ch? Det har jeg aldri hørt om før. Det er kanskje lurt å være CH før man dytter på med tulletitler :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stine skrev:

Hvorfor kaller man en hund som har tatt endel Cert for multi ch? Det har jeg aldri hørt om før. Det er kanskje lurt å være CH før man dytter på med tulletitler :P

Greit å være champ før man kaller seg multicamp liksom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det greiene med multichamp at hunden ville blitt champion så og så mange ganger om man kunne bli nuch mer enn en gang? (fremdeles tullete, men sånn jeg forstod det den gang for hundre år siden jeg var aktiv i ringen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at mange bruker multi champ om hunden har over 5 nasjonale championater. Og jeg kan jo forstå at folk bruker det som en forkortelse, multi CH, multi Vinner er liksom kortere enn disse laaaaaange tittelrekkene enkelte hunder har. Selv har jeg ingen i "faresonen" :P

 

Har oppdatert reisebloggen i dag: https://meadowhillmountain.wordpress.com/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det skal 7 titler til for å bruke multichampion eller multivinner, men er det så nøye da. Har gjort det ved et par anledninger hvis jeg har vært litt lat når jeg skal skrive navnet til Tibra, men hender jeg også bare skriver Ch foran, hvis jeg er ekstra lat. De som vil finne ut mer klarer å finne titlene hennes og, liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
24 minutter siden, Stine skrev:

Hvorfor kaller man en hund som har tatt endel Cert for multi ch? Det har jeg aldri hørt om før. Det er kanskje lurt å være CH før man dytter på med tulletitler :P

Den personen jeg vet om har fått NUCH tittel først da :P

Men etter det har det kommet som leketittel på hundene for hvert cert som har kommet etterpå. Men bare norske da..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...