Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

11 timer siden, Krutsi skrev:

Og det er jo typisk norsk å henge seg opp i den ene store tabben folk gjør..

nei, Gud forby at man har forbilder som viser at "stjerner" også er folk og gjør feil, men likevel gjør en fantastisk jobb i sin jobb.. Det er vel bedre å ha ekte personer som forbilder enn uoppnåelige perfeksjonister.. 

Seriøst? Den ene store tabben hans kunne tatt livet av uskyldige. Det er bare ikke greit at folk fyllekjører. Ikke engang om de kan gå fort på ski. Man trenger for **** meg ikke å være "uoppnåelig perfeksjonist" for å klare å ringe etter en drosje når du har fått i deg alkohol, eller? Og ikke bare det, men han stakk av. Snakk om å bagatellisere noe som potensielt kunne blitt drit-alvorlig, for hva da? Fordi han går fort på ski? Det irriterer meg mest av alt. Greit, man kan drite seg ut og være en idiot, men at så mange forsvarer idioten og bagatelliserer noe så alvorlig, bare fordi han er en breial ski-dude, det fatter ikke jeg. Det har jeg store problemer med å forstå, faktisk. Han burde ikke være et forbanna forbilde. 

Og jeg hater å stå på ski. Det går helt fint det. Jeg hater hele ***** vinteren, faktisk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh husker vi hadde mange kjempefine skiturer som barn. :wub: Jeg er desverre ikke så glad i å gå på ski nå, men det har nok mest å gjøre meg at jeg føler meg som en elefant i kondomdress med "bambi på isen" fakter. :aww: Alt kan fikses med trening. 

Lillemor fikk ski til jul av min familie, så vi venter på masse myk og fin nysnø, og varmere 10 minus uten stiv kuling før det skal testes. Veldig dumt å bo her vi bor uten å like å gå på ski, så jeg har litt å jobbe med. Og jeg skal kjøpe bindinger til de smørefrie skia mine, for de smøreskia går alt for fort :o Tar heller litt bakglatte ski fremfor alt for fort. *pingle* 

 

17 minus og vind i dag. *hutre*

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Seriøst? Den ene store tabben hans kunne tatt livet av uskyldige. Det er bare ikke greit at folk fyllekjører. Ikke engang om de kan gå fort på ski. Man trenger for **** meg ikke å være "uoppnåelig perfeksjonist" for å klare å ringe etter en drosje når du har fått i deg alkohol, eller? Og ikke bare det, men han stakk av. Snakk om å bagatellisere noe som potensielt kunne blitt drit-alvorlig, for hva da? Fordi han går fort på ski? Det irriterer meg mest av alt. Greit, man kan drite seg ut og være en idiot, men at så mange forsvarer idioten og bagatelliserer noe så alvorlig, bare fordi han er en breial ski-dude, det fatter ikke jeg. Det har jeg store problemer med å forstå, faktisk. Han burde ikke være et forbanna forbilde. 

Og jeg hater å stå på ski. Det går helt fint det. Jeg hater hele ***** vinteren, faktisk :P 

:icon_clapping:Hear, hear!! Kunne ikke vært mer enig! Fatter ikke hvorfor folk forsvarer han! Er så lei hele fyren! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Perfect Image skrev:

Ja. Istedenfor algebra feks :aww: Folk hadde nyttegjort seg av det.

Haha det er sånn tegn for meg også! Når jeg er inne på xkjæresten av en kusine sin kompis sin profi så er det på tidet å lukke ned lokket :lol: 

 

Heeeey ikke diss algebra!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer ikke hva Petter har gjort (fyllekjøring er idiotisk!) men nå fikk ikke jeg med meg idrettsgallaen igår, men han ble vel ikke årets forbilde? Han ble vel årets beste mannlige utøver? Det er jo to forskjellige ting det. Og ja, jeg heier faktisk på han i skisporet, fordi han er en klovn og en real drittsekk som ikke bryr seg om janteloven. Da har jeg sagt nok om det, og jeg kommer ikke til å kaste meg inn i en diskusjon om han, så det er ikke noe vits i å quote meg for jeg kommer ikke til å svare. Ja, jeg er litt sur nå. Den lille jobben C skulle gjøre i helga tar vinter og votter av tid og her sitter jeg med en ***** svær kalkun helt aleine. Hadde jeg visst at han skulle bli så sen hele ***** helga så hadde jeg ikke tatt den ut av fryseren liksom!

Måkt snø har jeg og.... + tatt med alle bikkjene baki skauen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 2ne skrev:

Seriøst? Den ene store tabben hans kunne tatt livet av uskyldige. Det er bare ikke greit at folk fyllekjører. Ikke engang om de kan gå fort på ski. Man trenger for **** meg ikke å være "uoppnåelig perfeksjonist" for å klare å ringe etter en drosje når du har fått i deg alkohol, eller? Og ikke bare det, men han stakk av. Snakk om å bagatellisere noe som potensielt kunne blitt drit-alvorlig, for hva da? Fordi han går fort på ski? Det irriterer meg mest av alt. Greit, man kan drite seg ut og være en idiot, men at så mange forsvarer idioten og bagatelliserer noe så alvorlig, bare fordi han er en breial ski-dude, det fatter ikke jeg. Det har jeg store problemer med å forstå, faktisk. Han burde ikke være et forbanna forbilde. 

Og jeg hater å stå på ski. Det går helt fint det. Jeg hater hele ***** vinteren, faktisk :P 

Takk! Begynte å føle meg rimelig alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte å gå på ski noen år på barnekolen, men nå er det ikke sjans for at jeg tar ski på beina uten en veldig god grunn! Min bestekompis fra barndommen var og er knallgod på ski (så god i skiskyting at han dukker opp på tv en gang i blant), og vi var ofte ute og gikk på ski i helgene, men etterhvert som han trente mer og mer ble det umulig å holde følge så da endte det alltid med at jeg snudde og gikk tilbake :lol: 

 

Vi har nå vært ute og gått tur, vært på butikken og nå skal jeg lage vårruller før jeg setter meg ned og leser pensum :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mud skrev:

Jeg er ikke særlig glad i å gå på ski egentlig.  

Men jeg må jo lære meg å like det.  Det er rent umulig å få seg ut i skogen uten ski på beina pga alle skiløypene :o 

I tilegg føler jeg det forplikter litt når man har barn, og ikke minst når man har husky :P 

Nå skal vi ut på ski igjen. 

Neida. Er mange steder det ikke er preparert. Ikke alltid det faktisk finnes en sti, men erre så nøye'a :P Både folk og bikkjer blir slitne av det, ihvertfall. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Line skrev:

Men hvordan brukes hendelsen til hans fordel? Det var påstanden din jeg reagerte på.

Fyren har gjort noe steindumt, og ingen forsvarer vel det han har gjort? 

Boka hans ble presentert rett etter hendelsen, og de brukte mediesirkuset for alt det var verdt for å promotere boka. Med store ord, krokodilletårer og velregisserte "unnskyldninger". 

At han faktisk etterlot en skadet venn i bilen da han stakk av ble dysset ned, de kjørte hardt på "se så lei seg han er"-vinkelen. Dette selvsagt for å skape sympati, og selge merch.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, 2ne skrev:

Seriøst? Den ene store tabben hans kunne tatt livet av uskyldige. Det er bare ikke greit at folk fyllekjører. Ikke engang om de kan gå fort på ski. Man trenger for **** meg ikke å være "uoppnåelig perfeksjonist" for å klare å ringe etter en drosje når du har fått i deg alkohol, eller? Og ikke bare det, men han stakk av. Snakk om å bagatellisere noe som potensielt kunne blitt drit-alvorlig, for hva da? Fordi han går fort på ski? Det irriterer meg mest av alt. Greit, man kan drite seg ut og være en idiot, men at så mange forsvarer idioten og bagatelliserer noe så alvorlig, bare fordi han er en breial ski-dude, det fatter ikke jeg. Det har jeg store problemer med å forstå, faktisk. Han burde ikke være et forbanna forbilde. 

Og jeg hater å stå på ski. Det går helt fint det. Jeg hater hele ***** vinteren, faktisk :P 

Jeg har aldri sagt at det er OK at han fyllekjørte.. Men det jeg faktisk synes er fint er at det kommer frem hvor galt det kan gå,uten at det gikk utover mennesker. For det er veldig mange som kjører i fylla og det er veldig mange som ikke anser det som noen stor risiko.. 

Men det betyr ikke jo at han ikke kan være et forbilde og han skal bli respektert for det han har oppnådd.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Boka hans ble presentert rett etter hendelsen, og de brukte mediesirkuset for alt det var verdt for å promotere boka. Med store ord, krokodilletårer og velregisserte "unnskyldninger". 

At han faktisk etterlot en skadet venn i bilen da han stakk av ble dysset ned, de kjørte hardt på "se så lei seg han er"-vinkelen. Dette selvsagt for å skape sympati, og selge merch.

Med mindre den boken er skrevet på en måneds tid så var den vel under utarbeiding lenge før hendelsen. Å utelate hendelsen fra boka ville heller ikke vært naturlig, all den tid det faktisk skjedde.

Men du mener altså at han faktisk ikke er lei seg for det som skjedde? Eller skulle han ikke sagt at han var lei seg? Var medias jag etter Northug noe han etterspurte? De intervjuet jo til og med naboer som ikke var vitner eller hadde annet å bidra med enn at saken skulle melkes til nye høyder.Mulig du har lest noe annet enn meg, men etter den første natten så nektet han aldri for det.

Han gjorde noe fryktelig dumt, han angrer, og har sonet sin dom. Det kunne fort ha gått på dukken med ham etter hendelsen, men han tok seg sammen og reiste kjerringa. Selv om man ikke liker fyren så unndrar ikke det hva han har oppnådd i 2015, noe som var bakgrunnen til prisene han fikk.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg har aldri sagt at det er OK at han fyllekjørte.. Men det jeg faktisk synes er fint er at det kommer frem hvor galt det kan gå,uten at det gikk utover mennesker. For det er veldig mange som kjører i fylla og det er veldig mange som ikke anser det som noen stor risiko.. 

Men det betyr ikke jo at han ikke kan være et forbilde og han skal bli respektert for det han har oppnådd.. 

Igjen. Seriøst? Tror du at det at Petter Northug fyllekjører, kræsjer og får en dom for det gjør noe fra eller til på fyllekjørere? De er fulle når de finner ut at det er en god ide å kjøre. De tror det er en god ide fordi de er sikre på at de ikke er for fulle. At Northug kræsja betyr ikke en shit, for de er jo neppe så fulle som Northug var. De har jo kontroll. De er edru nok. Jeg er sikker på at om du spør alle som blir tatt for fyllekjøring, om hvorfor de fyllekjører når de veit hvor galt det kan gå, ref Northug, at samtlige av de vil svare at de var ikke like fulle som Petter. 

Jeg har respekt for Petter Northug jeg, jeg syns han er en av de morsomste idrettsutøverne vi har. Men at han er et forbilde, det håper jeg da virkelig ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stine skrev:

 og ocd'en min sier at skal man på ski så må man avgårde tidlig, men jeg orker ikke akkurat nå så da kan jeg ikke gå på ski :P 

Hahahhaa, akkurat sånn har jeg det også - og ikke bare med skiturer... Det er faktisk nesten umulig å gå på tur om man ikke kommer seg avgårde tidlig... men ikke for tidlig altså, men før 12 må det nesten være :aww: 

1 time siden, Caroline skrev:

Jeg har ikke gått på ski siden jeg gikk på barneskolen, og det var ikke frivillig den gangen heller. Jo, man kan helt fint mislike å gå på ski. Mer enn mislike også, faktisk :P 

Jeg vedder på at du ville syntes det var mye morsommere å gå på ski om du hadde en trekkvillig hund foran deg... DET er morsomt, det :D

40 minutter siden, 2ne skrev:

Og jeg hater å stå på ski. Det går helt fint det. Jeg hater hele ***** vinteren, faktisk :P 

WHAT???? Også jeg som trodde du elsket vinteren... :P 

2 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har respekt for Petter Northug jeg, jeg syns han er en av de morsomste idrettsutøverne vi har. Men at han er et forbilde, det håper jeg da virkelig ikke. 

Det er mulig du har litt tungt for det, men opptil flere har da skrevet at han IKKE ble utnevnt til noe jæævla forbilde... han ble årets utøver... En liten forskjell. 

Kommet en god del snø i natt ja, så da er det vel bare å komme seg ut på ett eller annet vis på tur... Jeg hadde egentlig planlagt sparktur i dag, men med all denne snøen er jeg litt usikker... kanskje jeg kan sparke langs veien her og håpe på at all grusen er dekket av snø? Eller bare gå på beina? Jeg hadde ønsket sparktur, da trenger man ikke å dra så langt for at hundene skal få trimmet seg... også må jeg vel grave fram snøfreseren kanskje - må nesten få vekk litt snø fra gårdsplassen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

WHAT???? Også jeg som trodde du elsket vinteren... :P 

Ja, jeg var redd for det, at noen skulle tro at jeg likte denne årstiden. Det vil jeg ikke ha på meg! 

Akkurat nå, Siri skrev:

Det er mulig du har litt tungt for det, men opptil flere har da skrevet at han IKKE ble utnevnt til noe jæævla forbilde... han ble årets utøver... En liten forskjell. 

:lol: Nei, jeg har ikke spesielt tungt for det, syns jeg sjøl i hvert fall (men, folk som har tungt for det, har vel såpass tungt for det at det ikke veit at de har tungt for det? :P ). Jeg diskuterer dog ikke hva slags utmerkelse han har fått, jeg diskuterer hvorvidt han er et forbilde eller ikke. En liten forskjell :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, jeg var redd for det, at noen skulle tro at jeg likte denne årstiden. Det vil jeg ikke ha på meg! 

Ja, nei, det skulle vel tatt seg ut at noen fikk inntrykk av at du likte vinteren liksom :lol: 

3 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Nei, jeg har ikke spesielt tungt for det, syns jeg sjøl i hvert fall (men, folk som har tungt for det, har vel såpass tungt for det at det ikke veit at de har tungt for det? :P ). Jeg diskuterer dog ikke hva slags utmerkelse han har fått, jeg diskuterer hvorvidt han er et forbilde eller ikke. En liten forskjell :P 

Men da diskuterer du litt på feil grunnlag, for utgangspunktet var jo at noen var i harnisk over at han hadde fått den utmerkelsen, hvilket han jo ikke fikk - og aldri kommer til å få.... 

... og sånn apropos Petter Northug, så har jeg alltid likt ham på et vis, men jeg har aldri helt hatt samme form for humor. Nå har han passert 30 og det er kanskje på tide å legge fra seg barnehagehumoren og bli voksen. Også trenger han vel ikke å lyve når han blir spurt om hvorfor han aldri drar... det er jo hans taktikk og måte å gå på - ikke fordi han ikke er god nok (som han gjerne svarer... tosken). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Når man sitter og prøver å finne kjærester fra gamle dager på FB så er det kanskje på tide å gå og legge seg?

på høy tid!
Regner med du er opp igjen nå da :)

 

Kommet en del snø i natt også. Begynner virkelig å ligne på noe nå :D

men hvordan jeg skal få kjørt hundene er et lite spørsmålstegn. De  måker og strør grusveiene, men det er fortsatt glatt å kjøre med vogna. Traseen i skogen som jeg vurderer å prøve meg på (som blir skiløyper seinere) er jeg noe usikker på hvor populært det er å kjøre i. Selv om det ikke er løyper der nå. Dessuten er det så ujevnt underlag bortsett fra de første 2km at det blir litt vanskelige forhold. Hvordan får man noen til å ikke brøyte grusveier tro?
Kan jo alltids ta turen til Rjukan, men 5t i bil tur/retur for å kjøre maks 2 timer skjer ikke i dag i alle fall. Litt seint på dagen :P
Pigger til dekka på vogna skal kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Ja, nei, det skulle vel tatt seg ut at noen fikk inntrykk av at du likte vinteren liksom :lol: 

Det vil jeg ikke ha noe av :aww: 

2 minutter siden, Siri skrev:

Men da diskuterer du litt på feil grunnlag, for utgangspunktet var jo at noen var i harnisk over at han hadde fått den utmerkelsen, hvilket han jo ikke fikk - og aldri kommer til å få.... 

Nei, jeg syns ikke det, jeg svarte krutsi på dette: 

12 timer siden, Krutsi skrev:

Og det er jo typisk norsk å henge seg opp i den ene store tabben folk gjør..

nei, Gud forby at man har forbilder som viser at "stjerner" også er folk og gjør feil, men likevel gjør en fantastisk jobb i sin jobb.. Det er vel bedre å ha ekte personer som forbilder enn uoppnåelige perfeksjonister.. 

Det er det som er utgangspunktet mitt, jeg syns at gud burde forby at man har forbilder som fyllekjører og stikker av, selv om de gjør en fantastisk jobb i sin jobb. Jeg syns også at det er et drøyt mellomrom mellom "uoppnåelige perfeksjonister" og fyllekjørere. Hva slags utmerkelser han fikk i går er meg revnende likegyldig i forhold til det jeg svarte på i utgangspunktet :) 

6 minutter siden, Siri skrev:

... og sånn apropos Petter Northug, så har jeg alltid likt ham på et vis, men jeg har aldri helt hatt samme form for humor. Nå har han passert 30 og det er kanskje på tide å legge fra seg barnehagehumoren og bli voksen. Også trenger han vel ikke å lyve når han blir spurt om hvorfor han aldri drar... det er jo hans taktikk og måte å gå på - ikke fordi han ikke er god nok (som han gjerne svarer... tosken). 

Mens jeg syns han er morsom. Til tross for fyllekjøring :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Siri skrev:

Hahahhaa, akkurat sånn har jeg det også - og ikke bare med skiturer... Det er faktisk nesten umulig å gå på tur om man ikke kommer seg avgårde tidlig... men ikke for tidlig altså, men før 12 må det nesten være :aww: 

 

Bra det er flere skruller her inne :teehe:Jepp, "alt" må skje før klokka 12 :sleep:

Jeg fant bløderen, det var Vigdis som jeg trodde. Men jeg skjønte ikke bæret av hvor det var, helt til jeg ble full av blod når jeg rullet henne rundt for å sjekke bakbeina. Et ganske greit kutt nedenfor hasen. Men nå har jeg barbert håra rundt, renset det og satt på en liten bandasje. Fordrømrade piggtråd altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

@Stine Piggtråd? æsj. Skulle ikke vært lov å la sånne ting ligge rundt om kring. God bedring til Vigdis!

Det er vel strengt tatt ikke lov heller :aww: Jeg regner med det er det, siden hun tok seg en avstikker ned der jeg veit det har liggi piggtråd før. Men såret så veldig fint ut, så det gror nok fort og greit det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...