Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Akkurat nå er jeg kjempesliten! Vi har flytta om på alt i stua bortsett fra skjenken og to hyller (og noen få bilder fikk henge der de henger da). Nå er sofaene plassert i den delen av stua hvor vi har både varmepumpe og vedovn, så for første kveld på lenge så sitter jeg ikke under pledd. :ahappy: 

Største problemet nå er at jeg har lyst på et nytt gulvteppe, to godstoler og et lite bord samt pyntestæsj til hyllene i spisestuedelen. Kan bli ei dyr ommøblering. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: Yep, tålmodigheten selv du. :aww: 

 

Egentlig så er tv ganske oppskrytt når man kan ha på musikk. :wub:   

 

Akkurat nå, Line skrev:

:lol: 

@laikamor basert på det du har sagt, både nå og tidligere: han typen din er en real dust :aww: 

 

Akkurat nå, mokken skrev:

Joda... :lol:

Prøver dere å hinte til noe eller? :lol: 

 

jeg merker dog min egen medisin.. "Noen" her i huset har nemlig arvet tålmodigheten fra sin søte mor.. 

Så senest i dag skrek hun "mammaaaa!!!!!" Og pekte, fordi jeg plukket tydeligvis ikke ut rosinene ut av grøten fort nok :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laikamor skrev:

Og 21 blir nok til 21.30... siste gang jeg avtaler noe middag med han, neste gang får han klare seg selv, uansett hvor lyst jeg har på selskap under middagen. Middag 21.30 er altfor sent. Nesten lyst å bare spise, og sette resten tilside så det blir kaldt før han kommer hjem -.- Men når man har ventet 1time så kan jeg vel likegodt vente en halvtime til. Mat blir det jo uansett. Frokost og kvelds i ett.

 

13 minutter siden, laikamor skrev:

Han er veldig grei,men klarer ikke holde avtaler... og ser ikke hva som er galt med det.

At han ikke ser at dette i innlegget øverst her er galt mtp respekt for sin partner synes jeg er en veldig dårlig greie. Håper dere får ordnet opp i det, for sånn skal det ikke være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laikamor skrev:

Han kom til slutt,men har såvidt rørt maten. Jeg blir lei meg.. ventet så lenge på han for å ha middag til han også, og ha selskap. Også gidder han såvidt røre den engang. Og det er ikke mulig å få noen unnskyldning ut av han heller.. merker humøret er på bunn idag. Håper morgendagen blir bedre.

:hug: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mud skrev:

@SFX

Du virket relativt tilfreds med tilværelsen da. Spesielt med at du bodde over kulda :lol: 

For i drømmeland, der kan alt gå an... :p

12 timer siden, Mona skrev:

Jeg har fått pus i hus (foreldrene mine sin). Han la selvfølgelig sin elsk på det eneste møbelet jeg hadde tenkt skulle være off limits :D

 

2016-01-15 17.54.19.jpg

Så lekker stol!

9 timer siden, Pringlen skrev:

Ja, jeg kom på det, at det er nok fordi linjene finnes i dw fra før, og hullene blir fylt inn slik. På min rase deler Norge og Sverige avlsmateriale, alle drivende dachser har svensk opphav egentlig, og utenlandske hunder forekommer sjelden.

Da blir det jo egentlig ett land, på en måte - på min rase, for eksempel, er det ikke vanskelig å finne avlsdyr som er ubeslektet. Så er innavlsgraden kun en av mange faktorer, og helt ubeslektet kan lett bety helt ukjent og stor lotto-satsing. Men det er jo et annet poeng.

7 timer siden, maysofie skrev:

Aha! Grunnen til at jeg får halv grunnkontigent er fordi jeg er medlem av NKKU, dagens lille mysterie oppklart :D

Åh, jeg trodde du visste det, ellers kunne jeg jo sagt det rett ut - jeg trodde det var matematikken du slet med :D

6 timer siden, *Kat84* skrev:

Det var utrolig rart! 
Jeg har fått inn hele 4 generasjoner på Sjef i stamtavla på Dogweb. 
Men de har bare fått til å hente inn 1 kullsøsken, og det er tispa som fortsatt er hos oppdretter. Skulle tro de manglet rutiner på slikt der. Og det er vel kanskje ikke så langt fra sannheten heller så mye rot det er hos dem til tider :P 

I løpet av de fire siste månedene så har jeg registrert to importer, og det har gått utrolig kjapt. Den første ble noe forsinket fordi jeg klarte å brenne regninga før den var betalt, og måtte be pent om en ny. Det har ikke vært antydning til "mye rot" eller "manglende rutiner" fra deres side.

Hunder som ikke bor i Norge skal heller ikke registreres i NKK, jamfør kullsøsken. Det kunne ikke falle meg inn å forvente at Glams fire finske søsken skulle vært med i dragsuget.

VI HAR FÅTT FIN-FIN PARRING, MED HENG OG GREIER! :bananas::bananas::bananas::bananas::bananas::bananas:

Nå skal jeg tine under ullpledd med full sprak i vedovnen, og gjøre ferdig årsmøtepapirene som har deadline i dag. Og holde et halvt øye med Foenix, for hun er klar for runde to. Den kan hun få i morgen med Trym, ikke i dag med Glam...

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN ligger bikkja og blotter seg i kjent stil i sofaen og jeg ser/hører på Bowie på TVn. Bare dritt eller repriser ellers på TV. 

Også har jeg verdens snilleste papps. Jeg har jo begynt på strengt spare regime for å få tatt lappen og kjøpt bil, selvom han egentlig har lovet meg begge deler. (Søs har fått så da skulle jeg også få. + noen ikke røyk/alkohol lovnader når jeg var 14 :P ) Jeg har jo da regnet med at han ikke har råd til å legge ut dette nå pga nedgangen i oljebransjen som han jo jobber i, men ser ut som han klarer seg rimelig fint. For han var klar på det at DET skulle han betale. :wub: Så da får jeg vel i løpet av februar få gang på ting og satt igang med lappen igjen. Angrer som en hund på at jeg ikke fullførte når jeg var 18, men men. Gjort er gjort. 
Så da blir sparingen til ny hund/hest/bolig om noen år og buffer imellomtiden istedet. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

 

VI HAR FÅTT FIN-FIN PARRING, MED HENG OG GREIER! :bananas::bananas::bananas::bananas::bananas::bananas:

 

Det som er litt sprøtt er at jeg nesten ikke klarer å vente på å få høre om det ble resultater, og etter det klarer jeg ikke å vente på valper. 

Hjemme etter kjempegøy party med gode gamle venninner. Støl i lattermusklene som vanlig. Nå er det sengetid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi oppe tidlig, våkna av at jeg hadde så vondt i skuldra og nedover armen, så fikk ikke sove mer. Frøkna ble så stuss da jeg sto opp at det var så vidt hun gidda bli med opp? Nå ligger hun flat her isteden...dovendyret :D

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ut i kulda, tjo og hei. Er bare så i stuss om jeg skal gidde å kle på Prima...

Etterpå er det full sofatjeneste:D

 

I natt drømt jeg at Johnny Depp skulle drepe meg, men han orket ikke så han sendte Arrow til å gjøre det i stedet. Arrow synes Prima var så fin, så han kidnappet henne:no: Heldigvis ordnet Supermann opp:wub:

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer faktisk å la mann og barn bli hjemme i dag pga kulda. Får høre når sambo våkner.  Er han veldig gira på en skitur drar vi alle sammen på en kortere tur, hvis ikke kan de gjerne bli hjemme å spille. Jeg synes egentlig folk flest er hysteriske ang barn og kulde,  men det er jo ikke særlig koselig for ungen hvis han fryser. Han tryner jo en del også.  

Toddy er så ekstremt kjærringstyrt at jeg nesten blir irritert på han. Kjørte skikkelig usunn frokost med b.la stekte pølser og poden mistet en stor pølsebit rett foran snuta på Toddy. Han rakk å slikke på den før Nico tok  den.  Han prøvde ikke protestere en gang.  Hun tar tilmed godbiter ut av munnen hans når jeg gir han det, med mindre jeg passer på.  Er det mulig å være så veik!

Min meg på å aldri aldri ha valp i hus med han.  Jeg husker Loke og Lyra. Stakkars Loke var totalt overkjørt før hun fylte 4 mnd og han var nesten Macho i forhold til vesle ToddyPusekatt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg avstøve leiligheten litt og vaske klær... men først sløve litt :P 

Pigg har iherdig forsøkt å stjele sjokoladekjeksene jeg har hatt til kaffen. Han har tatt fart og når det ikke hjalp, har han forsøkt å sakte smiske seg inn på dem. Slikke meg i øret, gni hodet mot mitt og bare forsøke sånn forsiktig å frigi en kjeks på vei til munnen... nå mener han at jeg har et unødvendig høyt ressursforsvar. Ikke kom mellom en dame og sjokoladen hennes sier jeg! :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå burde jeg jobbe med skoleoppgave, men det står et rådyr og beiter under det ene epletreet (graver sikkert fram litt gammel nedfallsfrukt), og det er så koselig å sitte og se på det. :ahappy:  Ehm ja, det er ikke det at jeg er lett å distrahere altså. :whistle: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.5 t skitur på morran var ikke å forakte :D Var ferdig og tilbake på parkeringsplassen klokka 11 og ikke en eneste person :icon_confused: Møtte ikke en eneste sjel.... Men det gjør da ingenting, digg med skiløypene for seg selv! Vakkert var det og når vi kom over tåka og det var strålende sol! :D Vigdis og Tuva var mye piggere idag, virker som om de funker best hver for seg :)

Godt med en varm dusj, fyr i peisen og en varm kaffe nå :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir en dag fylt med masse godis. Nå skal jeg i vei og spise kanelboller hos ei venninne som sendte melding for en time siden og annonserte bakinga si, og i kveld kommer kompisen til samboern med dama si. Da blir det vafler. Kanskje vi skal lage noe sunt til middag? Kanskje vi skal hoppe over middag og gå ut ifra at det blir nok kalorier på oss læll? Som voksne får vi faktisk bestemme menyen selv, for tenk. :teehe:

Mannen har tenkt å trene triks med hunden i dag også, tredje dag på rad. Tror jammen han har fått litt dilla... :) Det kan selvsagt også ha sammenheng med at damen i huset har fått for vane å sove en time på sofaen hver ettermiddag også, i stedet for å stikke på trening med bikkja...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...