Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jammen du er jo en crazy dogwoman. Jeg er bare på vei til å bli en. 

:teehe:

JAH, og jeg er stolt av det. For tenk :banana:

1 time siden, Line skrev:

Stakkars Smula da :lol: 

Neida, sånne skrangleverk er så hengslete at de bare smyger seg ut, ett bein av gangen, når de skal bli født. Så det går så bra atte :D 

2 minutter siden, Stine skrev:

Sett Hunger games, den var bra jo! Trodde ikke det jeg :P Finnes det en 2'er mon tro?

Og en tre'er...og en firer'er :P

 

Fytti, jeg hadde glemt hvor godt det er med moste pottiser i hvit saus (ikke pose) sammen med gulrøtter og fisk. Stappmett!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Akkurat nå, Artemis skrev:

*host* :icon_redface:

"Kan eieren av hunden i lasterommet vennligst henvende seg til en av de ansatte?"

"Noen" hadde hatt party i lasterommet... :icon_redface: *host* Da de åpnet lasteluken kom et kjent fjes tilsyne i åpningen. :icon_redface:

Hvor mye hadde han ødelagt? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Line skrev:

Jaha, Smula startet løpetid nå hun :blink: Da bør jeg jo rekke å pare før hannhundeier reiser på tur da :P Sist paret jeg på dag 11 og 12.

Bare fordi du snakket om det tidligere i dag, det :D 

Akkurat nå, Artemis skrev:

*host* :icon_redface:

"Kan eieren av hunden i lasterommet vennligst henvende seg til en av de ansatte?"

"Noen" hadde hatt party i lasterommet... :icon_redface: *host* Da de åpnet lasteluken kom et kjent fjes tilsyne i åpningen. :icon_redface:

Ups liksom??? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tøfflus skrev:

Neida, sånne skrangleverk er så hengslete at de bare smyger seg ut, ett bein av gangen, når de skal bli født. Så det går så bra atte :D 

Sikkert, men jeg satser på han her likevel jeg, om det er greit :P 

11830113_10206054746701213_1609315339_n.

 

Akkurat nå, Siri skrev:

Bare fordi du snakket om det tidligere i dag, det :D 

Hun ER ganske flink til å høre etter altså :lol: Nå må hun bare høre etter om antall og fordeling også. Hun var jo veldig flink sist :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Artemis skrev:

Bare buret såvidt jeg vet... :P  Flere av crewet kom ned og tok bilder... Det var visst en stor happening dette.  :icon_redface:  

Hvordan hadde han klart å ødelegge buret? :lol: 

Jeg har nemlig ikke planlagt ødelagt flybur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Artemis skrev:

*host* :icon_redface:

"Kan eieren av hunden i lasterommet vennligst henvende seg til en av de ansatte?"

"Noen" hadde hatt party i lasterommet... :icon_redface: *host* Da de åpnet lasteluken kom et kjent fjes tilsyne i åpningen. :icon_redface:

Iiiik..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nathalie98 skrev:

Hvordan hadde han klart å ødelegge buret? :lol: 

Jeg har nemlig ikke planlagt ødelagt flybur...

Jeg aner ikke. Jeg er rent imponert selv. Døren satt i, men resten av buret hadde nesten blitt cabriolet. :ermm: :icon_redface:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Artemis skrev:

*host* :icon_redface:

"Kan eieren av hunden i lasterommet vennligst henvende seg til en av de ansatte?"

"Noen" hadde hatt party i lasterommet... :icon_redface: *host* Da de åpnet lasteluken kom et kjent fjes tilsyne i åpningen. :icon_redface:

Oi! Den er kjip! Skulle ønske man kunne fått videoovervåket hundene i lasterommet...! Og kunnet gitt dem beskjed om å legge seg isteden for å ha party eller panikk der...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Artemis skrev:

Jeg aner ikke. Jeg er rent imponert selv. Døren satt i, men resten av buret hadde nesten blitt cabriolet. :ermm: :icon_redface:  

Godt jobba :lol: 

Da hjelper det ihvertfall ikke stripse døra... Enn så lenge så ser det ut som om min har tatt det med ro i buret, satser på at det holder seg sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Line skrev:
59 minutter siden, Line skrev:

Jaha, Smula startet løpetid nå hun :blink: Da bør jeg jo rekke å pare før hannhundeier reiser på tur da :P Sist paret jeg på dag 11 og 12.

Spennende!

28 minutter siden, Line skrev:

Sikkert, men jeg satser på han her likevel jeg, om det er greit :P 

11830113_10206054746701213_1609315339_n.

 

Hun ER ganske flink til å høre etter altså :lol: Nå må hun bare høre etter om antall og fordeling også. Hun var jo veldig flink sist :P 

 

Husk at du vet ikke om han der egentlig hadde en halvannen meter lang z-formet hale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 12 timer siden jeg forlot hjemmet for å gå på mine beskjedne 3 små timer med forelesning. Timet inn vaskemaskinen så den skulle stå klar til å henge opp når jeg kom hjem og hadde generelt en bra morgen med ekstra god tid..

Lite visste jeg at jeg skulle senere bruke 45 minutter på et strekk som tar 10 minutter, og da var jeg ikke halvveis hjem engang. Måtte bare snu, hadde egentlig 2 timer tilgode hjemme, men kom aldri til å rekke det. Så da dukket jeg opp i bursdagsmiddagen litt "underdressed",  men ikke helt krise heldigvis.

Er mentalt sliten og sur fordi jeg kjører så skjeldent bil i rushtiden at det er helt totalt unødvendig at jeg må treffe dager som dette.

Vaske sa du? Får utsette det til i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det var jo betryggende at det ikke har gått flere mus i fella i kjelleren, selv om jeg satte alle dørene åpne. Kanskje det ikke er en hel familie der nede.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aslan skrev:

Thorvald har damebesøk fra Danmark nå, og innså jo plutselig at hey, utenlandsk hund ja, kanskje greit å ha ordnet papirer :lol: Så nå har jeg lest rundt på DKK, tråden jeg lagde for en stund siden her på sonen og diverse kjøp- og salggrupper i forhold til danske greier. Så tror jeg har det som trengs nå, i tilfelle DKK ikke er fornøyd med å hente ut alt fra dogweb så får tispeeieren det med seg i papirform (helseresultater etc). Utstilling og stamtavle sto det at DKK godtok utskrift fra NKK, så det får jo holde. Stamtavla tenkte jeg å scanne inn, for da slipper jeg eget eierbevis for det vet jeg ikke hvor jeg får tak i :lol: Hilsen urutinert :lol: Norge er lettere ass. Skriv under kontrakt og parringsbevis, done deal. Eller, vi glemte parringsbeviset sist da, jeg kan ikke dette jeg :lol: Jeg skal ihvertfall ikke skryte på meg å tjene penger på hannhunden min, jeg hadde glemt å kreve inn penger om jeg ikke hadde skrevet under kontrakt på det, garantert :teehe: 

Lykke til! Og jeg synes det er tispeeiers ansvar å sørge for at de får alt de trenger av papir, så slapp av :)

8 timer siden, Wednesday skrev:

Jeg pleier ha med ryggsekk til butikken sånn at jeg slipper å bære varene hjem med de skrøpelige armene mine. Så også i dag. Men jeg rakk å komme nesten helt hjem før jeg oppdaga at jeg hadde glemt å legge varene oppi sekken! Så da gikk jeg og bar på tunge poser med vondt i armene og tom sekk på ryggen... Smarting.

Åh, stakkars, sånne dager er grusomme!

8 timer siden, Aslan skrev:

Takk! Vi får nå se om det blir resultat ihvertfall. Syns synd på disse danskene som kommer fra sludd og 0 grader til 17 minus og barfrost for å parre hund kjenner jeg!

Jeg tror ditt vær er bedre enn det danske :D

8 timer siden, Ganzie skrev:

Eller så kommer de aldri til stådagene:getlost: *mumle noe om snerpete tispeskinn*

 

8 timer siden, *Kat84* skrev:

Stådager har ikke vært problematisk etter min erfaring. Overivrige hannhunder som spretter på for å jukke et par ganger for så å få et skikkelig race før de blir ferdig har jeg derimot sett :P 

Eller de står i ti dager så en ikke aner når termin er, eller eller eller... Det er ingen tispe som bare kan følge boka, liksom. Tispeskinn... :D

5 timer siden, Mud skrev:

Omg. Forspist meg.  

Jegergryte med reinsdyrkjøtt og hjemmelaget potetmos.  Poden fikk bestemme menyen i dag :P 

Reinsdyr er godt!!

Hva slags barn er det som rett etter jul ber om Rudolf til middag???

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

16 grader på peisestua. Er jeg glad for at jeg brukte en liten formue i fjor på å sette i stand peis og pipe tror dere? Nå brenner det liflig og temperaturen stiger. 

Jeg prøver å lage meg en prioritering over hva jeg skal gjøre først i huset av de mer overkommelige tingene rent økonomisk. Jeg trenger en rørlegger til å fikse krana på badet som drypper (og da kan han få fjerne en vask som står i ballsalen samtidig). Jeg trenger en murer til å tette to hull i pipa, som forhåpentligvis gir bedre trekk der jeg har ovn i bruk. Og jeg må kjøpe diverse utstyr for å få vedovnene godkjent for bruk ved neste brannbefaring.

Så har jeg noen isolasjonsplaner, for ikke å snakke om at jeg må pusse opp atelieet til å bli valperom hvis Foenix er drektig. Men først skal jeg hive ut juletre og pynten, bare jeg får unna parringene.

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Men dere, jeg må slutte å prate med hundene når vi går tur, jeg er rett og slett på god vei til å bli en ekte crazy doglady. Mangler bare fillete kåpe og ukledelig lue nå. Jeg sier ting som: "Nei Symra, kom hit, det der får du ikke lov til!", "Ikke dit Pippin, nå skal vi gå hjem og varme oss!". :icon_redface:

Jeg prater masse med hundene, i alskens situasjoner. Det er helt normalt!

4 timer siden, Line skrev:

Kryss fingrene for at Smula ikke starter løpetid den neste uken da dere. Hannhundeier er utilgjengelig siste helgen i januar... Med den flaksen jeg har hatt så langt i 2016 er det vel nettopp da hun har eggløsning :getlost: 

For få som krysset fingrene, eller tenkte de feil?

Og du, angående å få parret på dag 12 - sist var Foenix parret på dag 14 og 15. Nå er vi på dag 20, og enda ikke parring. Prøver igjen i morgen. Foenix står og står og står, men hannhunden er bare 97 prosent, føler jeg, som om det mangler den siste "nu jävlar!" for å skli helt på plass. Forhåpentligvis har han konkludert med at det er enda litt for tidlig, og vi får til noe i morgen. Blodprøva sa jo i morgen... Selv da det var så kaldt at Foenix byttet på hvilken framlabb hun løftet, fikk han lov til å gjøre nøyaktig som han ville med henne... Vi prøvde i gangen også, så de fikk tint og kanskje unngå frostskader. Han er riktignok debutant på parringsfronten, men det er jo alle hunder - inkludert en lang rekke tjuvparringer.

Så nå er jeg hjemme igjen, og fyrer godt. Har spist lasagne og en rrrrrruuuusbrrrruuuus til middag, og vurderer sjokoladepudding og vaniljesaus til dessert.

Jeg hater å rygge, så jeg er ganske imponert over meg selv. Jeg har en 400-500 meter lang bratt bakke for å komme til mitt hus, med en stor, slakk sving i. Jeg kom ikke opp bakken i dag, som har skjedd en gang før. Da parkerte jeg ved kirka og gikk hjem, men nå hadde jeg ikke lyst til det, jeg ville bare kjøre hjem. Så kjente jeg at jeg hadde mer kontroll på bilen da jeg rygget ned den bratte bakken to ganger enn når jeg forsøkte å kjøre opp på glatt snø - så jeg snudde hele Sitronen og rygget hjem :D Det er det særeste jeg noen gang har gjort, ikke helt lett på en helt mørk vei som er så lang, bratt og svingete. Men jeg kom meg hjem, hurra!

Og jeg kom til å tenke på - går kilometertelleren når en rygger?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Og du, angående å få parret på dag 12 - sist var Foenix parret på dag 14 og 15. Nå er vi på dag 20, og enda ikke parring. Prøver igjen i morgen. Foenix står og står og står, men hannhunden er bare 97 prosent, føler jeg, som om det mangler den siste "nu jävlar!" for å skli helt på plass. Forhåpentligvis har han konkludert med at det er enda litt for tidlig, og vi får til noe i morgen. Blodprøva sa jo i morgen... Selv da det var så kaldt at Foenix byttet på hvilken framlabb hun løftet, fikk han lov til å gjøre nøyaktig som han ville med henne... Vi prøvde i gangen også, så de fikk tint og kanskje unngå frostskader. Han er riktignok debutant på parringsfronten, men det er jo alle hunder - inkludert en lang rekke tjuvparringer.

Smula har aldri hatt lange løpetider, så selv om muligheten er der så satser jeg iskaldt på paring dag 12 og 13... Nå kan dere i alle fall krysse det dere har!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Men dere, jeg må slutte å prate med hundene når vi går tur, jeg er rett og slett på god vei til å bli en ekte crazy doglady. Mangler bare fillete kåpe og ukledelig lue nå. Jeg sier ting som: "Nei Symra, kom hit, det der får du ikke lov til!", "Ikke dit Pippin, nå skal vi gå hjem og varme oss!". :icon_redface:

Er man crazy doglady om man prater med hundene, altså?? :icon_redface: Neida, jeg har vel egentlig akseptert at jeg kanskje muligens er litt crazy doglady nå. Nevøen min på halvannet år lager bjeffelyder når han ser meg, liksom. Hundedama, det er meg :lol:

1 time siden, Pixie skrev:

Og der fant valpen dokosten...

Usj... Nettopp derfor har valpen ALDRI fått være med på do :lol:

1 time siden, Artemis skrev:

Jeg aner ikke. Jeg er rent imponert selv. Døren satt i, men resten av buret hadde nesten blitt cabriolet. :ermm: :icon_redface:  

Jeg dør :lol: Nesten så man ikke vet om man skal bli flau eller stolt :lol:

---

Trosset kulden og fikk en fin tur i skogen i halvmørket i ettermiddag. Så fint og lyst med snø og måneskinn. Og valpen har skjønt at det går helt fint å gå og løpe som vanlig selv om man har potesokker på, så hun fikk løpe løs og kose seg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev: Omg. Forspist meg.  

Jegergryte med reinsdyrkjøtt og hjemmelaget potetmos.  Poden fikk bestemme menyen i dag [emoji14] 

Reinsdyr er godt!!

Det laget jeg for et par dager siden, og er egentlig mett ennå. [emoji14]

5 minutter siden, Siri skrev: [emoji38] Det har i grunnen aldri slått meg at det kan være en diagnose på sjøpattedyr [emoji38] 

 

Jeg kan aldri høre det navnet uten å tenke på hvor vondt det må være å ha så svær brokk. [emoji38]

16 grader på peisestua. Er jeg glad for at jeg brukte en liten formue i fjor på å sette i stand peis og pipe tror dere? Nå brenner det liflig og temperaturen stiger. 

Men dere, jeg må slutte å prate med hundene når vi går tur, jeg er rett og slett på god vei til å bli en ekte crazy doglady. Mangler bare fillete kåpe og ukledelig lue nå. Jeg sier ting som: "Nei Symra, kom hit, det der får du ikke lov til!", "Ikke dit Pippin, nå skal vi gå hjem og varme oss!". :icon_redface:

 

Jeg snakker nesten hele tiden med hundene. Siden de ikke alltid er så flinke til og svare med ord, så må jeg ofte svare for dem.

Begge to har selvfølgelig også hver sin stemme. Siden Molly fra Sverige, så svarer hun selvfølgelig alltid på svensk. Hender jeg tenker over at jeg kan virke en smule gal [emoji38]

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Line skrev:

Smula har aldri hatt lange løpetider, så selv om muligheten er der så satser jeg iskaldt på paring dag 12 og 13... Nå kan dere i alle fall krysse det dere har!!! 

Må du langt? Var det en russer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...