Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Mud skrev:

Ikke fort overhodet.  Jeg er jo forsiktig selv. Men sambo hadde noen skikkelig tryningser med dem før jeg overtok fordi Nico syntes det var en god idé å jage bukseben i nedoverbakke. 

Det gikk helt fint med meg helt til han bråstoppet i en nedoverbakke fordi han var nysgjerrig på noen folk. Da fikk han seg jo et rykk. Så gikk det bedre med meg igjen , helt til han kjørte med sambo torsdag og hadde en ny trynings pga bråstopp.  Problemet er at han plutselig finner ut at det er skummelt og da rygger han plutselig bakover.  

Nå er han på det nivået at hvis jeg sier rooolig eller ploger for mye kaster han seg inn i grøfta, legger seg ned og ser mishandlet ut.  Noe som er tull , ingen har kjeftet på han ( han er så myk at det kan vi ikke) , og bortsett fra at det selvfølgelig har kommet rykk når han bråstopper så har han ikke fått vondt.  

Så jeg er litt rådvill egentlig.  Vi kjører i slakke nedoverbakker og da roser jeg når han er nede ( kan ikke rose i bakken for da drar han på i et sinnsykt tempo ), eller så setter jeg meg på skiene og Aker ned,  eller jeg tar av meg skiene og går ned. Alt for at han ikke skal få flere negative opplevelser.  Jeg vet liksom ikke hva annet jeg skal gjøre :icon_confused:

LITT motsetning til Nico som enda ikke har skjønt at det er dumt å veive foran skia for da blir man påkjørt.  Hun bryr seg ikke. 

Hva med å lære ham å gå bak deg i nedoverbakker?
Turbo (tolleren jeg hadde før) hadde en tendens til å stoppe å tisse i nedoverbakker - kan si at det ikke var så populært... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Akkurat nå, Mud skrev:

Ikke fort overhodet.  Jeg er jo forsiktig selv. Men sambo hadde noen skikkelig tryningser med dem før jeg overtok fordi Nico syntes det var en god idé å jage bukseben i nedoverbakke. 

Det gikk helt fint med meg helt til han bråstoppet i en nedoverbakke fordi han var nysgjerrig på noen folk. Da fikk han seg jo et rykk. Så gikk det bedre med meg igjen , helt til han kjørte med sambo torsdag og hadde en ny trynings pga bråstopp.  Problemet er at han plutselig finner ut at det er skummelt og da rygger han plutselig bakover.  

Nå er han på det nivået at hvis jeg sier rooolig eller ploger for mye kaster han seg inn i grøfta, legger seg ned og ser mishandlet ut.  Noe som er tull , ingen har kjeftet på han ( han er så myk at det kan vi ikke) , og bortsett fra at det selvfølgelig har kommet rykk når han bråstopper så har han ikke fått vondt.  

Så jeg er litt rådvill egentlig.  Vi kjører i slakke nedoverbakker og da roser jeg når han er nede ( kan ikke rose i bakken for da drar han på i et sinnsykt tempo ), eller så setter jeg meg på skiene og Aker ned,  eller jeg tar av meg skiene og går ned. Alt for at han ikke skal få flere negative opplevelser.  Jeg vet liksom ikke hva annet jeg skal gjøre :icon_confused:

LITT motsetning til Nico som enda ikke har skjønt at det er dumt å veive foran skia for da blir man påkjørt.  Hun bryr seg ikke. 

Kan du ikke bare slippe han løs nedover i starten da? Så får han ligge der i grøfta selv mens du bare fortsetter nedover :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Hva med å lære ham å gå bak deg i nedoverbakker?
Turbo (tolleren jeg hadde før) hadde en tendens til å stoppe å tisse i nedoverbakker - kan si at det ikke var så populært... 

Da bare rygger han og leker mishandlet.  Har prøvd :P 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Kan du ikke bare slippe han løs nedover i starten da? Så får han ligge der i grøfta selv mens du bare fortsetter nedover :P 

Jeg gjør det når det er lite folk i løypene :) Jeg stoler ikke helt på skiløpere,  så jeg tør ikke la han være løs i løypa når det er gått sånn løypemaskin der, det tiltrekker seg en viss type folk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mud skrev:

Ikke fort overhodet.  Jeg er jo forsiktig selv. Men sambo hadde noen skikkelig tryningser med dem før jeg overtok fordi Nico syntes det var en god idé å jage bukseben i nedoverbakke. 

Det gikk helt fint med meg helt til han bråstoppet i en nedoverbakke fordi han var nysgjerrig på noen folk. Da fikk han seg jo et rykk. Så gikk det bedre med meg igjen , helt til han kjørte med sambo torsdag og hadde en ny trynings pga bråstopp.  Problemet er at han plutselig finner ut at det er skummelt og da rygger han plutselig bakover.  

Nå er han på det nivået at hvis jeg sier rooolig eller ploger for mye kaster han seg inn i grøfta, legger seg ned og ser mishandlet ut.  Noe som er tull , ingen har kjeftet på han ( han er så myk at det kan vi ikke) , og bortsett fra at det selvfølgelig har kommet rykk når han bråstopper så har han ikke fått vondt.  

Så jeg er litt rådvill egentlig.  Vi kjører i slakke nedoverbakker og da roser jeg når han er nede ( kan ikke rose i bakken for da drar han på i et sinnsykt tempo ), eller så setter jeg meg på skiene og Aker ned,  eller jeg tar av meg skiene og går ned. Alt for at han ikke skal få flere negative opplevelser.  Jeg vet liksom ikke hva annet jeg skal gjøre :icon_confused:

LITT motsetning til Nico som enda ikke har skjønt at det er dumt å veive foran skia for da blir man påkjørt.  Hun bryr seg ikke. 

Aner ikke om det hjelper dere, men jeg brukte/bruker, ihvertfall når det er vanskelige bakker eller hundene er for gale, og ha de på siden av meg nedover. Da går det stort sett rolig, kontrollert og greit for seg. Ellers så kan man jo slippe hunden løs å bare kjøre videre som om ingenting har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Aner ikke om det hjelper dere, men jeg brukte/bruker, ihvertfall når det er vanskelige bakker eller hundene er for gale, og ha de på siden av meg nedover. Da går det stort sett rolig, kontrollert og greit for seg. Ellers så kan man jo slippe hunden løs å bare kjøre videre som om ingenting har skjedd.

Jeg har faktisk ikke prøvd å ha han på siden av meg.  Når jeg tenker på det er det der jeg har han når jeg aker,  etter den gangen han bestemte seg for å løpe en runde rundt meg og gi full pinne.  En husky som trekker deg nedover bakken når du har lina rundt halsen er en ubehagelig opplevelse :lol: Klarte jo nesten ikke å rope på han, men han hørte meg heldigvis :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sliten! To topper på to dager tar på. Spesielt når man ikke kan stå på ski og det var første gang med feller. 

Fint på toppen idag da, på tross av mye vind og ingen følelse i halve ansiktet (gikk med vind fra siden)

12509906_10153177669816150_4114715006302

I helgen har jeg vært her: (toppen til høyre) 
12552682_10156499735815311_2575705473689

Og her: 
(ikke mitt bilde, en god del mer snø idag)

500fjell_2008-04-19_47-1.jpg

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aslan skrev:

Endelig snø! Så da drar jo selvsagt jeg til Oslo i tre dager og kan ikke nyte nysnøen med lykkelig voff :lol: 

 

Tipper han er i gang med å snø ned i hagen :teehe: 

 

Du får kanskje ikke nytt det med voff, men det er faktisk snø i Oslo også. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Å jeg har lyst til å prøve å langtidssteke lammelår til helga. Er det noen som har en god oppskrift.

Hehe prøvde Niri ved sparken og han gikk finere enn når han går i band eller om jeg bruker sele til han og belte til meg.. Lurer på hva jeg skal gjøre for å få han til å trekke. Tror det ligger i han men p.g.a tryning på sykkel så er det farlig med mor og en dupedings bak han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Tinkie skrev:

Du får kanskje ikke nytt det med voff, men det er faktisk snø i Oslo også. :P 

Det vet jeg da :lol: Men snø er jo ikke så stas når jeg må sitte på lovkurs i tre dager, 8 timer hver dag, når jeg heller ville vært hjemme og basa i nysnøen med lykkelig voff :lol: men heldigvis skal snøen for en gangs skyld ikke regne vekk med en gang, så får glede meg til jeg kommer hjem :yes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, lijenta skrev:

Å jeg har lyst til å prøve å langtidssteke lammelår til helga. Er det noen som har en god oppskrift.

Hehe prøvde Niri ved sparken og han gikk finere enn når han går i band eller om jeg bruker sele til han og belte til meg.. Lurer på hva jeg skal gjøre for å få han til å trekke. Tror det ligger i han men p.g.a tryning på sykkel så er det farlig med mor og en dupedings bak han

Lammelår, noen hvitløksfedd, rosmarin, timian, salt, pepper og en boks øl - putt i en form/langpanne. Dekk med alu.folie, sett i ovnen på 80-100grader i 8-10 timer. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Lammelår, noen hvitløksfedd, rosmarin, timian, salt, pepper og en boks øl - putt i en form/langpanne. Dekk med alu.folie, sett i ovnen på 80-100grader i 8-10 timer. 

Det hørtes godt ut Hmmm måjustere litt men har et godt utganspunkt der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aslan skrev:

Det vet jeg da :lol: Men snø er jo ikke så stas når jeg må sitte på lovkurs i tre dager, 8 timer hver dag, når jeg heller ville vært hjemme og basa i nysnøen med lykkelig voff :lol: men heldigvis skal snøen for en gangs skyld ikke regne vekk med en gang, så får glede meg til jeg kommer hjem :yes: 

Tja, sist jeg kikke på gradestokken så var det null, og snøen har allerede sunket fra 15 til 5 cm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Aslan skrev:

Det vet jeg da :lol: Men snø er jo ikke så stas når jeg må sitte på lovkurs i tre dager, 8 timer hver dag, når jeg heller ville vært hjemme og basa i nysnøen med lykkelig voff :lol: men heldigvis skal snøen for en gangs skyld ikke regne vekk med en gang, så får glede meg til jeg kommer hjem :yes: 

Jeg får heve dyra i bilen og ta en svipptur til Oslo så kan du nyte snøen med noen boffete som har mye pels :p

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sbtlita skrev:

Det dumme med å planlegge langt frem er at man begynner å glede seg nå allerede til Juli og svensk utstilling ?

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Neida, ikke så lenge til nå *hilsen hun som begynte den planleggingen i oktober...* 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, valpen smalt huet skikkelig oppi bordplata her isted. Sofabordet er ikke høyt nok til å ta unna valp med zoomies når han spretter opp fra gulvet under bordet. Han fikk nok ganske vondt, for han ble veldig rolig og la seg ned. Hva skal vi se etter mtp hjernerystelse? Han har spist litt og drukket, lekt med vannskåla som vanlig, men er en mye roligere utgave av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pixie skrev:

Uff, valpen smalt huet skikkelig oppi bordplata her isted. Sofabordet er ikke høyt nok til å ta unna valp med zoomies når han spretter opp fra gulvet under bordet. Han fikk nok ganske vondt, for han ble veldig rolig og la seg ned. Hva skal vi se etter mtp hjernerystelse? Han har spist litt og drukket, lekt med vannskåla som vanlig, men er en mye roligere utgave av seg selv.

Sikkert fordi han fikk litt vondt og ble litt satt ut.. Det er nok ikke hjernerystelse ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Sikkert fordi han fikk litt vondt og ble litt satt ut.. Det er nok ikke hjernerystelse ;) 

Er ikke helt hysterisk altså, greit å vite til neste gang bare :ahappy: Bordet er av glass og han dunker oppi det noen ganger i uka, bare smalt litt ekstra denne gangen. Vanligvis freser han bare videre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen jeg har glemt å skrive i tråden her i dag :o Det kan man ikke ha noe av :aww::lol: 

 

Gjennoppvarmet bakt potet med juleskinke, mais, ost, gressløk og pommefriteskrydder var aldeles utmerket som kveldsmat. :ahappy: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...