Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Sitter og leser om 22 briarder som ble reddet i Tyskland før helgen... eieren døde brått og uventet, og det var kanskje det beste som har hendt hundene. De var i en skrekkelig forfatning, mange var syke og pelsstell var det vel ingen som hadde tenkt på de siste årene... I løpet av helgen har tyske briardentusiaster tatt seg av alle hundene, barbert dem ned, gitt dem bad, mat (det var det også veldig dårlig med der de bodde), medisiner og stell - og alle har visst nok fått nye hjem. Helt fantastisk bra jobba :)

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Lola Pagola skrev:

 

 

Smarte ideer, men jeg vet ikke helt om det er gjennomførbart. Problemet er jo ikke det at det er en trapp forsåvidt,  problemet er at det blir bratt for ham, og at han derfor kan ha lett for å tryne fremover, og ikke ha noe sted å stoppe for å gjenvinne balansen. Han vil såklart bli fulgt ned uansett, men jeg ser ikke helt for meg hvordan noe skulle hjelpe på en lang bratt trapp egentlig.  Skulle en rampe hatt effekt måtte stigningen Vært mye slakere,  og det tar mye plass og er et ugjennomførbart prosjekt :P

Ser ut til at leiemarkedet her løsner litt nå da, mer som legges ut nå enn Før jul.  

 

Sele med et håndtak så du kan støtte han vil kanskje bli fryktelig tungvindt? Lykke til uansett!

 

Akkurat nå, Siri skrev:

Sitter og leser om 22 briarder som ble reddet i Tyskland før helgen... eieren døde brått og uventet, og det var kanskje det beste som har hendt hundene. De var i en skrekkelig forfatning, mange var syke og pelsstell var det vel ingen som hadde tenkt på de siste årene... I løpet av helgen har tyske briardentusiaster tatt seg av alle hundene, barbert dem ned, gitt dem bad, mat (det var det også veldig dårlig med der de bodde), medisiner og stell - og alle har visst nok fått nye hjem. Helt fantastisk bra jobba :)

Åh fy sånne historier er så fæle, og så godt når de ender godt! :wub: 

 

Har "ordne kleskaos"dag i dag. Skjønner ikke hvorfor jeg er så ufattelig allergisk mot å brette tøy, jeg hater det dypt og inderlig, men er jo ikke så mye arbeid når jeg bare kommer i gang. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Sitter og leser om 22 briarder som ble reddet i Tyskland før helgen... eieren døde brått og uventet, og det var kanskje det beste som har hendt hundene. De var i en skrekkelig forfatning, mange var syke og pelsstell var det vel ingen som hadde tenkt på de siste årene... I løpet av helgen har tyske briardentusiaster tatt seg av alle hundene, barbert dem ned, gitt dem bad, mat (det var det også veldig dårlig med der de bodde), medisiner og stell - og alle har visst nok fått nye hjem. Helt fantastisk bra jobba :)

Med mindre man er hundekjører fatter jeg ikke hva folk skal med 22 hunder uansett. I hvertfall 22 hunder som krever pelsstell oppå alt annet . Det MÅ jo nesten gå galt :( 

 

Jeg MÅ ha spark. For real. Jeg har egentlig ikke råd, men jeg trenger det så veldig.  Og jeg trenger sammenleggbar.  

Jeg har trekkhund,  jeg har lokalisert hundekjørerløypene i området, jeg har et barn som elsker å bli trekt av hunder , jeg har snø. Jeg har alt unntatt spark. 

Det går jo ikke :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Åh fy sånne historier er så fæle, og så godt når de ender godt! :wub: 

Ja, det er så himla grusomt, men så innmari godt når det går bra. Det ser også ut som om mange av dem har havnet hos folk som kjenner rasen fra før, og det er jo veldig bra siden hundene nok ikke var spesielt sosialiserte og veltrente, for å si det sånn. 

Akkurat nå, Mud skrev:

Med mindre man er hundekjører fatter jeg ikke hva folk skal på 22 hunder uansett. I hvertfall 22 hunder som krever pelsstell oppå alt annet . Det MÅ jo nesten gå galt :( 

Nei, jeg fatter liksom ikke hvorfor folk skal samle på seg så  mange hunder de ikke greier å håndtere. Forresten var det visst "bare" 20 briarder og 2 småhunder med lang pels :aww:

Akkurat nå, Mud skrev:

Jeg MÅ ha spark. For real. Jeg har egentlig ikke råd, men jeg trenger det så veldig.  Og jeg trenger sammenleggbar.  

Jeg har trekkhund,  jeg har lokalisert hundekjørerløypene i området, jeg har et barn som elsker å bli trekt av hunder , jeg har snø. Jeg har alt unntatt spark. 

Det går jo ikke :( 

Du finner ikke noe brukt? Jeg kjøpte min brukt... Eller kjøpe vanlig spark og så få tak i slike ski til å sette under (da er det jo også sitteplass til A). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ja, det er så himla grusomt, men så innmari godt når det går bra. Det ser også ut som om mange av dem har havnet hos folk som kjenner rasen fra før, og det er jo veldig bra siden hundene nok ikke var spesielt sosialiserte og veltrente, for å si det sånn. 

Nei, jeg fatter liksom ikke hvorfor folk skal samle på seg så  mange hunder de ikke greier å håndtere. Forresten var det visst "bare" 20 briarder og 2 småhunder med lang pels :aww:

Du finner ikke noe brukt? Jeg kjøpte min brukt... Eller kjøpe vanlig spark og så få tak i slike ski til å sette under (da er det jo også sitteplass til A). 

Noen må ha visst noe tenker jeg når jeg leser om sånt. Tragisk :(

 

Må ha sammenleggbar pga plass i bilen. 

Må ha denne. 

http://www.sommerbutikken.com/kompakt-spark.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Noen må ha visst noe tenker jeg når jeg leser om sånt. Tragisk :(

Ja, det tenker jeg også, men det er kanskje ikke alltid så lett å gripe inn? Nå kjenner jeg ikke hele storyen, alt står på tysk og det er tungt å lese alt som blir skrevet :)

Akkurat nå, Mud skrev:

Må ha sammenleggbar pga plass i bilen. 

Må ha denne. 

http://www.sommerbutikken.com/kompakt-spark.html

Jeg får ikke opp linken (den er sperret pga skummelt skummelt innhold sier de her på jobb... ), men også helt vanlige sparker kan legges sammen altså :D . Men den kompakte saken er kanskje kortere i meiene?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Jeg får ikke opp linken (den er sperret pga skummelt skummelt innhold sier de her på jobb... ), men også helt vanlige sparker kan legges sammen altså :D . Men den kompakte saken er kanskje kortere i meiene?  

Mye som er skummelt innhold for tida må vite...

Altfor mye mat til lunsj, må prøve å holde meg våken gjennom videomøte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Du kan binde renta på studielånet ja. Info på siden til Lånekassa.

Ja, leste litt om det på sidene deres. Uten å egentlig bli så fryktelig mye klokere. :P De har visst endret måten de regner ut renta på nå ved nyttår, men vet ikke helt hva/hvem det er mest gunstig for (kunden eller staten, flytende eller fast rente). Så venter og ser an litt jeg. Trenger jo ikke å forholde meg til det før i sommer uansett, så.

 

Nå har jeg endelig fått ordentlig masterleseplass! Jeg kapret den beste plassen i rommet og elsker plassen min allerede. Skal kjøpe potteplante til å ha i vinduskarmen og ta med en kalender som jeg kan henge på skilleveggen min. Og nå som jeg har masterplass føler jeg endelig at jeg er ordentlig i gang. Har satt opp ukeplan og fått unna en del andre ting nå på formiddagen. Så nå er det bare å begynne å skrive! Eller, aller først er det visst tid for formiddagsmat.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Siri skrev:

Ja, det tenker jeg også, men det er kanskje ikke alltid så lett å gripe inn? Nå kjenner jeg ikke hele storyen, alt står på tysk og det er tungt å lese alt som blir skrevet :)

Jeg får ikke opp linken (den er sperret pga skummelt skummelt innhold sier de her på jobb... ), men også helt vanlige sparker kan legges sammen altså :D . Men den kompakte saken er kanskje kortere i meiene?  

Sommerbutikken :P ja, den har kortere meier,  men lengden på meiene er ikke problemet.Jeg har sånn smal åpning på siden av stengselet til bagasjen  hvor jeg stikker skia i mellom uten problemer.  Kan vanlig spark legges sammen altså? For real?  Hvordan da? Jeg har Ford fokus stasjonsvogn ,  og en  husky baki der...

Hilsen BlÅnd hundedame.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Mye som er skummelt innhold for tida må vite...

Ja, dette internettet er visst veldig farlig for tida :D

Er det veldig tåkete utenfor vinduet her selv om det BURDE vært fint vær og solskinn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muh, jeg pleier normalt å være veldig høfflig og sivilisert når det kommer til å klage på ting og kundeservice og sånt. Men nå begynner jeg å bli drittlei firkløveren. Virkelig. Meldte meg ut, fikk pakke etter et par mnd. Sender mail og sier at jeg har meldt meg ut, denne skal ikke jeg ha. Får halvhjerta beklagelse og en dårlig unskyldning som grunn og "skal jeg sende returpapirer?" - selvsagt skal du det! :gaah:  Men ok, feil skjer, jeg var sivilisert og hyggelig da. Returnerte pakken, og i dag får jeg fader meg purring på regninga i den returnerte pakken. :gaah:  Nå bør de rydde opp asap. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Muh, jeg pleier normalt å være veldig høfflig og sivilisert når det kommer til å klage på ting og kundeservice og sånt. Men nå begynner jeg å bli drittlei firkløveren. Virkelig. Meldte meg ut, fikk pakke etter et par mnd. Sender mail og sier at jeg har meldt meg ut, denne skal ikke jeg ha. Får halvhjerta beklagelse og en dårlig unskyldning som grunn og "skal jeg sende returpapirer?" - selvsagt skal du det! :gaah:  Men ok, feil skjer, jeg var sivilisert og hyggelig da. Returnerte pakken, og i dag får jeg fader meg purring på regninga i den returnerte pakken. :gaah:  Nå bør de rydde opp asap. :getlost:

Æsj, sånt er dritt! Jeg kjøpte en nøstebarna-dress til nevøen min en gang i dåpsgave. Viste seg at den var helt feilproporsjonert. Sa ifra til de, de beklaget og sa de skulle sende ny med returkonvolutt til den første. Den nye kom men ingen returkonvolutt. Purret tre (!) ganger på den men den kom aldri. Til slutt fikk da svigesøster regning (veldig moro, det var jo en gave) på dress nr 2 fordi de ikke hadde fått den første i retur! Rimelig sint ringte jeg de igjen. De beklaget og lovte dyrt og hellig at regningen skulle fjernes og blabla. Så tok det noen uker så kom det jammen purring! Etter den telefonen har vi heldigvis ikke hørt noe mer og svigesøster hadde plutselig to dresser, en vanlig og en med lange ermer. Uansett, noen bedrifter har endel å gå på når det gjelder rutiner, tror jeg.. Hva gjør de, skriver post it-lapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Raksha skrev:

Sele med et håndtak så du kan støtte han vil kanskje bli fryktelig tungvindt? Lykke til uansett!

 

Litt tungvint ja men er nok det tryggeste, selv om han er litt sånn at han skal ordne selv.

Den er ikke ledig Før ut I april engang fikk jeg vite nå... Selv om jeg ikke har hastverk vil jeg gjerne flytte Før det. Så vet ikke om det er noen vits I å se på den engang jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Æsj, sånt er dritt! Jeg kjøpte en nøstebarna-dress til nevøen min en gang i dåpsgave. Viste seg at den var helt feilproporsjonert. Sa ifra til de, de beklaget og sa de skulle sende ny med returkonvolutt til den første. Den nye kom men ingen returkonvolutt. Purret tre (!) ganger på den men den kom aldri. Til slutt fikk da svigesøster regning (veldig moro, det var jo en gave) på dress nr 2 fordi de ikke hadde fått den første i retur! Rimelig sint ringte jeg de igjen. De beklaget og lovte dyrt og hellig at regningen skulle fjernes og blabla. Så tok det noen uker så kom det jammen purring! Etter den telefonen har vi heldigvis ikke hørt noe mer og svigesøster hadde plutselig to dresser, en vanlig og en med lange ermer. Uansett, noen bedrifter har endel å gå på når det gjelder rutiner, tror jeg.. Hva gjør de, skriver post it-lapper?

Ååå frust! Jeg har jobbet med kunder selv, så vet at feil kan skje og hyggelige kunder er gull verdt, men da må man jo gjøre jobben sin og skjer feil så retter man opp. Tror det må være postitlapper, ja. :aww: 

 

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Litt tungvint ja men er nok det tryggeste, selv om han er litt sånn at han skal ordne selv.

Den er ikke ledig Før ut I april engang fikk jeg vite nå... Selv om jeg ikke har hastverk vil jeg gjerne flytte Før det. Så vet ikke om det er noen vits I å se på den engang jeg. 

Hvor lang oppsigelsestid har du der du bor nå da ? Hadde sett på den uansett, ikke sikkert den er aktuell i det heletatt, men da vet du det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ååå frust! Jeg har jobbet med kunder selv, så vet at feil kan skje og hyggelige kunder er gull verdt, men da må man jo gjøre jobben sin og skjer feil så retter man opp. Tror det må være postitlapper, ja. :aww:


Er alltid blid både første og andre gangen jeg snakker med de jeg. Men når det er en dåpsgave der svigesøster til slutt ender opp med både regning og purring så begynner det å bli en smule provoserende. I alle fal lnår man allerede har hatt kontakt med de fire ganger før :P Problemet er sikkert også at man komemr til forskjellige folk hver gang. Så ingen forstår irritasjonen siden de bare har snakket med oss en gang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Mud skrev:

Sommerbutikken :P ja, den har kortere meier,  men lengden på meiene er ikke problemet.Jeg har sånn smal åpning på siden av stengselet til bagasjen  hvor jeg stikker skia i mellom uten problemer.  Kan vanlig spark legges sammen altså? For real?  Hvordan da? Jeg har Ford fokus stasjonsvogn ,  og en  husky baki der...

Hilsen BlÅnd hundedame.  

Jada, vanlig spark har sånne vingemuttere som er enkle å åpne/skru igjen :). Da er vel den sparken flatere enn en kickspark blir når man legger den sammen faktisk :). Tror jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, soelvd skrev:


Er alltid blid både første og andre gangen jeg snakker med de jeg. Men når det er en dåpsgave der svigesøster til slutt ender opp med både regning og purring så begynner det å bli en smule provoserende. I alle fal lnår man allerede har hatt kontakt med de fire ganger før :P Problemet er sikkert også at man komemr til forskjellige folk hver gang. Så ingen forstår irritasjonen siden de bare har snakket med oss en gang :P 

Helt enig, skjønner deg veldig godt, og er jo sånn selv. Så lenge de ordner opp så er det jo greit, men når det bare fortsetter :gaah: 

 Sendte mail til firkløveren med alt fra oppsigelse og feilsending av pakke og alt liggende nedover - så de får sett at dette ikke er første gangen... *gumle* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Siri skrev:

Jada, vanlig spark har sånne vingemuttere som er enkle å åpne/skru igjen :). Da er vel den sparken flatere enn en kickspark blir når man legger den sammen faktisk :). Tror jeg... 

Fantastisk!  *føle seg dum* 

Tar jeg strikk rundt meiene spriker de sikkert ikke så mye heller. 

Nærmeste brukte sparkene jeg fant i farta var i Narvik, men da er det i hvertfall en mulighet!  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Fantastisk!  *føle seg dum* 

Tar jeg strikk rundt meiene spriker de sikkert ikke så mye heller. 

Nærmeste brukte sparkene jeg fant i farta var i Narvik, men da er det i hvertfall en mulighet!  

*hoppe entusiastisk på finn for å finne brukt spark*

Larvik, ikke Narvik. Damn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mud skrev:

Fantastisk!  *føle seg dum* 

Tar jeg strikk rundt meiene spriker de sikkert ikke så mye heller. 

Nærmeste brukte sparkene jeg fant i farta var i Narvik, men da er det i hvertfall en mulighet!  

Men du, sommerbutikken har tilbud på vanlig spark nå (ja, de er sammenleggbare) til 800-og-noe.... Og det skulle jeg ikke ha sett :P Ellers ligger det en brukt i Drammen på finn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...