Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*

Trøtt i dag... 
Endte opp med å se på dokumentaren om David Bowie i går. Etter det begynte en om Elvis. Så da måtte vi se den også. Mannen skrudde plutselig av, fordi han følte seg gammal når han satt å så på "de der" :P 

Sånn sett er det veldig greit at det er 12 negative ute i dag. Ingen av mine gidder å gå langt da. Snur etter max 30 minutter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Tisper og løpetid :gaah: For tidlig ute, gitt, og nå måtte hun dra. Vi lekte med tanken om at Thorvald skulle få seg en danmarkstur, men selv om han har papirene i orden blir det så knot og dyrt å få ham tilbake til Norge igjen :no:  Blodprøvene tilsa at lørdagen, altså i går, skulle være bra, men hun har tydeligvis steget tregere enn de trodde. Stakkars oppdretter :no: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Aslan skrev:

Tisper og løpetid :gaah: For tidlig ute, gitt, og nå måtte hun dra. Vi lekte med tanken om at Thorvald skulle få seg en danmarkstur, men selv om han har papirene i orden blir det så knot og dyrt å få ham tilbake til Norge igjen :no:  Blodprøvene tilsa at lørdagen, altså i går, skulle være bra, men hun har tydeligvis steget tregere enn de trodde. Stakkars oppdretter :no: 

Kunne de ikke bare satt henne igjen da?

Det snør :getlost: Og blåser... Fin kombinasjon ja :getlost: Men værmeldingen sier det skal bli lettere etterhvert, så da får de klare seg med hagen inntil videre. Sette på en klesvask da, og fortsette med rettingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Line skrev:

Kunne de ikke bare satt henne igjen da?

Det snør :getlost: Og blåser... Fin kombinasjon ja :getlost: Men værmeldingen sier det skal bli lettere etterhvert, så da får de klare seg med hagen inntil videre. Sette på en klesvask da, og fortsette med rettingen...

Det er også mulig, men også forferdelig knot med transporten uansett som ble med hvem :no: Vi undersøkte flere muligheter i går :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Øverste ser jo ut som en forvokst chihuahua. ..

Screenshot_2016-01-17-10-22-17.thumb.png

Forferdelig, grøss og gru.

Vi har vært på tre timers tur i ti blåe, og jeg koste meg jeg i varmedressen( ble for varmt).

Prima synes ikke det var kaldt, enn akkurat på potene, med en gang vi gikk ut. Men det var mens vi gikk i bånd langs vei, når vi kom inn i skogen merket jeg ingenting. På vei hjem var labbene fulle av snø som de pleier. Burde nok vurdere potesokker, men de sitter jo på i et sekund før de er vekk...

Ellers ser jeg at Sophie Elise sier at hun viste puppen for hun var så lei av kroppshysteriet, ja og det var vel kun logisk for blondina sjøl......

Skal snart på resturant og spise deilig middag, gleder meg:)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren. Jeg hadde tenkt meg en tur til Plantasjen i dag, nesten tomt for RC og Pippin tåler ikke så godt butikkforet vi har stående. Men nå begynte det varslete snøværet ute, bilkjøring nå er vel å be om problemer. Får se om det gir seg snart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med skitur!  Huskien er brukt opp :lol:

Han er blitt enda mer redd for å kjøre i nedoverbakke.  Det der må vi finne en løsning på. 

Tenkte å bare snørekjøre på jordet en periode,  så han forhåpentligvis kan bygge litt selvtillit.  Der er det flatt. 

Rart det der . Bikkja som ser ut en whitewalker ulv er skikkelig pinglete, den som ser ut som en mopp :not so much.

Man skal virkelig ikke skue hunden på hårene :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Søren. Jeg hadde tenkt meg en tur til Plantasjen i dag, nesten tomt for RC og Pippin tåler ikke så godt butikkforet vi har stående. Men nå begynte det varslete snøværet ute, bilkjøring nå er vel å be om problemer. Får se om det gir seg snart da.

Det er søndag da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Åja :P 

hvorfor får de ha åpent? Det er jo liksom krav og mye som skal til for atman kan ha åpent på søndager, og matbutikkene må jo være knøttsmå.. 

Jeg tror det har noe med at de selger blomster. Blomsterbutikker må få ha åpent så folk kan kjøpe blomster til syke folk og mødre som har bursdag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det som er litt sprøtt er at jeg nesten ikke klarer å vente på å få høre om det ble resultater, og etter det klarer jeg ikke å vente på valper. 

Hehehe, du er så søt - men det føles av og til som om halve jobben som oppdretter er å vente. Først vente på løpetid, så vente på stådag(er), nå må jeg vente på ultralyd... 

11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Hjemme etter kjempegøy party med gode gamle venninner. Støl i lattermusklene som vanlig. Nå er det sengetid.

Sånne kvelder er så herlige, lattermusklene er de beste å trene.

55 minutter siden, Aslan skrev:

Tisper og løpetid :gaah: For tidlig ute, gitt, og nå måtte hun dra. Vi lekte med tanken om at Thorvald skulle få seg en danmarkstur, men selv om han har papirene i orden blir det så knot og dyrt å få ham tilbake til Norge igjen :no:  Blodprøvene tilsa at lørdagen, altså i går, skulle være bra, men hun har tydeligvis steget tregere enn de trodde. Stakkars oppdretter :no: 

Så innmari kjedelig! Men det er jo ikke du som skulle hatt utgiftene med å transportere ham tilbake, det er da oppdretter som skal ha alt av bry, utgifter, utlegg, strul og shit 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Så innmari kjedelig! Men det er jo ikke du som skulle hatt utgiftene med å transportere ham tilbake, det er da oppdretter som skal ha alt av bry, utgifter, utlegg, strul og shit 

Ja, jeg vet, det var hun som ikke hadde mulighet, ikke flere fridager å ta fra jobben i denne omgangen (jobber turnus, så helgene ryker også) og mannen hadde heller ikke sjans. Klassisk rookiemistake med at vi var redde for at det skulle bli for seint, så da ble det heller for tidlig :no: Maks uflaks. Men tispa er bare 2,5 år gammel, så vi er enige om å prøve ved en senere anledning hvis ting fortsatt stemmer. Også kunne hun heller prøve neste løpetid med en hannhund som bor nærmere slik at hun hadde mulighet til å lære seg å lese henne enda bedre, for det var en gjennomført luremus denne her :teehe: Tispa begynte å legge halen til side og hannen hun hadde testet med ble helt vill for en uke siden liksom, men hun bare lokket og lurte tydeligvis. Tok jo blodprøver og, så trodde jo vi skulle treffe, men den gang ei. Det er hardt å være hannhundeier og altså :getlost: Vil jo så gjerne vi og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Ahh.. Sært :P 

Ja, det har vært mye diskusjon om det. Andre butikker som selger snøfresere, hagemøbler etc synes det er urettferdig at Plantasjen får selge slikt på søndager, Plantasjen sier at hvis de ikke får selge tulipaner på søndager så må de kaste massevis på mandager, og dessuten må de ha folk på jobb på søndager uansett for å vanne og stelle blomster. Sånn fortsetter diskusjonen. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ja, det har vært mye diskusjon om det. Andre butikker som selger snøfresere, hagemøbler etc synes det er urettferdig at Plantasjen får selge slikt på søndager, Plantasjen sier at hvis de ikke får selge tulipaner på søndager så må de kaste massevis på mandager, og dessuten må de har folk på jobb på søndager uansett for å vanne og stelle blomster. Sånn fortsetter diskusjonen. :)

 

Hva med dyrebutikker da? 
Dyrene må jo ha friskt vann og mat på søndager. 
Mulig det er vanlig at eier gjør dette også på søndager i frittstående butikker, men de butikkene inne på sentrene har man jo ikke tilgang til på en søndag. 
En diskusjon som aldri kommer til å ta slutt det der. Er fordeler og ulemper med alt, men rart at blomster skal prioriteres foran levende vesener etter min mening hvis det er et godt nok argument. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ja, det har vært mye diskusjon om det. Andre butikker som selger snøfresere, hagemøbler etc synes det er urettferdig at Plantasjen får selge slikt på søndager, Plantasjen sier at hvis de ikke får selge tulipaner på søndager så må de kaste massevis på mandager, og dessuten må de har folk på jobb på søndager uansett for å vanne og stelle blomster. Sånn fortsetter diskusjonen. :)

 

Jepp , andre synes det er blodig urettferdig faktisk :aww: 

De er overhodet ikke de eneste som har planter og det er bare vissvass at de må kaste masse mandag hvis de ikke vanner.  Og de selger mer av andre varegrupper enn de gjør av planter. Det er helt bak mål at de får holde oppe. 

Vi får holde hagesenteret  oppe søndager mot at vi stenger av resten av sjappa og ikke selger annet enn jord , planter etc.  Plantasjen får selge hva som helst. Vi får ikke selge terassebord en gang. 

Det finnes ikke en eneste byggevare eller jernvarebutikk som ikke forbanner det opplegget :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mud skrev:

Jepp , andre synes det er blodig urettferdig faktisk :aww: 

De er overhodet ikke de eneste som har planter og det er bare vissvass at de må kaste masse mandag hvis de ikke vanner.  Og de selger mer av andre varegrupper enn de gjør av planter. Det er helt bak mål at de får holde oppe. 

Vi får holde hagesenteret  oppe søndager mot at vi stenger av resten av sjappa og ikke selger annet enn jord , planter etc.  Plantasjen får selge hva som helst. Vi får ikke selge terassebord en gang. 

Det finnes ikke en eneste byggevare eller jernvarebutikk som ikke forbanner det opplegget :lol: 

Ja, det er absurd. Det skjer nok en endring etter hvert, inntil da har vi hundeeiere mulighet til å kjøpe fôr på søndager. :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aslan skrev:

Ja, jeg vet, det var hun som ikke hadde mulighet, ikke flere fridager å ta fra jobben i denne omgangen (jobber turnus, så helgene ryker også) og mannen hadde heller ikke sjans. Klassisk rookiemistake med at vi var redde for at det skulle bli for seint, så da ble det heller for tidlig :no: Maks uflaks. Men tispa er bare 2,5 år gammel, så vi er enige om å prøve ved en senere anledning hvis ting fortsatt stemmer. Også kunne hun heller prøve neste løpetid med en hannhund som bor nærmere slik at hun hadde mulighet til å lære seg å lese henne enda bedre, for det var en gjennomført luremus denne her :teehe: Tispa begynte å legge halen til side og hannen hun hadde testet med ble helt vill for en uke siden liksom, men hun bare lokket og lurte tydeligvis. Tok jo blodprøver og, så trodde jo vi skulle treffe, men den gang ei. Det er hardt å være hannhundeier og altså :getlost: Vil jo så gjerne vi og!

Ah, skjønner. Og det er - uansett hva ekspertene sier - ikke alltid så lett å lese tispene og å plotte inn parringsdagene. Jeg oppsøkte jo hannhunden onsdag, torsdag, fredag og lørdag i forrige uke. Foenix var superinteressert, brettet halen til side, flørtet og lekte, var hoven og virket klar. Og jeg hadde lørdagen før dette igjen besøk av en hannhund som var ganske stressa og på henne, selv om han kjenner henne godt og har vært rolig rundt henne med løpetid før. Men det var altså lørdag to uker senere at hun ble parret, og selv da virket det faktisk hakket for tidlig enda, så jeg skal tilbake i kveld. Hannhunden bor bare 14 mil unna, så det er ikke noe problem å kjøre fram og tilbake flere ganger for meg. Men summa summarum har jeg hittil kjørt rundt 180 mil i denne løpetiden - det er godt å få brukt en hannhund som bor nærme og ikke måtte kjøre så langt hver gang :D 

For dere med eksepsjonelt god hukommelse, så holdt pappa på å dø etter en kirurg-tabbe for to og et halvt år siden. Han ble overført til Riksen hvor de klarte å redde ham, men han sliter fremdeles med store smerter og andre plager av denne legetabben. Det er søkt om pasientskadeerstatning, så den ballen er i gang. Den kan ikke gjøre ham frisk og smertefri, men den kan kanskje gi penger til å dekke taxi når han har så vondt at han må bruke smertestillende han ikke får kjøre med, og dermed heller ikke kan besøke familie eller handle mat eller delta på sosiale ting. Smertene låser ham tidvis til hjemmet. Kanskje kan det bli penger til hushjelp, når kreftene er få og strengt tatt er mer ønsket for å kose seg med barnebarn enn å vaske gulv. 
Anyway, i morgen skal han på Volvat, hvor de har fått inn en ny ekspert på hans problemområde, for å utrede om det er noe mer som kan gjøres. Rikshospitalet har gitt opp og mener det ikke er mer de kan hjelpe ham med, og at han bare må lære seg å leve med smertene. Men så lenge det finnes flere eksperter, er det verdt å sjekke. Så hvis dere kan sende gode tanker i hans retning... Jeg er ikke religiøs, men jeg håper likevel på et mirakel.

Den inhumane siden av meg ønsker å henge kirurgen opp etter ballene, så han kan få kjenne på smerte. Riksen beskrev hans jobb som "en amatørtabbe på det som skal være en rutineoperasjon," så det skjedde ikke en gang noe høyrisiko (utover den risikoen narkose og skalpell alltid er). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SFX skrev:

Ah, skjønner. Og det er - uansett hva ekspertene sier - ikke alltid så lett å lese tispene og å plotte inn parringsdagene. Jeg oppsøkte jo hannhunden onsdag, torsdag, fredag og lørdag i forrige uke. Foenix var superinteressert, brettet halen til side, flørtet og lekte, var hoven og virket klar. Og jeg hadde lørdagen før dette igjen besøk av en hannhund som var ganske stressa og på henne, selv om han kjenner henne godt og har vært rolig rundt henne med løpetid før. Men det var altså lørdag to uker senere at hun ble parret, og selv da virket det faktisk hakket for tidlig enda, så jeg skal tilbake i kveld. Hannhunden bor bare 14 mil unna, så det er ikke noe problem å kjøre fram og tilbake flere ganger for meg. Men summa summarum har jeg hittil kjørt rundt 180 mil i denne løpetiden - det er godt å få brukt en hannhund som bor nærme og ikke måtte kjøre så langt hver gang :D 

Hehe, ja, er akkurat det som er så surt :lol: Alle ting utenom den manglende parringa tydet jo på at vi hadde god tid, så sånn kan det gikk rett og slett. Vi lærte nå alle sammen, selv om det er surt for den stakkars oppdretteren.

22 minutter siden, SFX skrev:

For dere med eksepsjonelt god hukommelse, så holdt pappa på å dø etter en kirurg-tabbe for to og et halvt år siden. Han ble overført til Riksen hvor de klarte å redde ham, men han sliter fremdeles med store smerter og andre plager av denne legetabben. Det er søkt om pasientskadeerstatning, så den ballen er i gang. Den kan ikke gjøre ham frisk og smertefri, men den kan kanskje gi penger til å dekke taxi når han har så vondt at han må bruke smertestillende han ikke får kjøre med, og dermed heller ikke kan besøke familie eller handle mat eller delta på sosiale ting. Smertene låser ham tidvis til hjemmet. Kanskje kan det bli penger til hushjelp, når kreftene er få og strengt tatt er mer ønsket for å kose seg med barnebarn enn å vaske gulv. 
Anyway, i morgen skal han på Volvat, hvor de har fått inn en ny ekspert på hans problemområde, for å utrede om det er noe mer som kan gjøres. Rikshospitalet har gitt opp og mener det ikke er mer de kan hjelpe ham med, og at han bare må lære seg å leve med smertene. Men så lenge det finnes flere eksperter, er det verdt å sjekke. Så hvis dere kan sende gode tanker i hans retning... Jeg er ikke religiøs, men jeg håper likevel på et mirakel.

Den inhumane siden av meg ønsker å henge kirurgen opp etter ballene, så han kan få kjenne på smerte. Riksen beskrev hans jobb som "en amatørtabbe på det som skal være en rutineoperasjon," så det skjedde ikke en gang noe høyrisiko (utover den risikoen narkose og skalpell alltid er). 

:hug: Håper det blir noe bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...