Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Jeg og hundene sto opp tidlig i dag og kjørte avgårde for å gå en lang tur oppe ved et vann. Det har kommet en del snø, så det var akkurat nok til at Felix ikke greide å holde seg varm på beina, så etter å ha tasset rundt på isen (ved kanten så hundene kunne løpe inne i skogen hvis de ville) en liten time så dro vi hjem. Tilogmed Blaze skalv da han sto i ro ei stund mens jeg fikk på potesokkene, det har jeg aldri opplevd før faktisk. 

Yr påstår det er -6 her, men det kjennes veldig mye kaldere ut. Vel hjemme slapp jeg Felix inn mens jeg og Blaze var ute ei stund og måkte snø, kasta litt ball og trente på slalom mellom beina. 

Nå har jeg spist varme baguetter til lunsj og venter på at samboern skal komme hjem. Han har sagt at vi skal dra å se etter ny seng i dag :ahappy:

Jeg endte forresten opp med å kjøpe denne til bursdagen hans @Eplefe;

http://www.soundgarden.no/hoyttaler/lydplanke/jbl-cinema-sb350-lydplanke-sort.html 

Håper og tror han blir veldig fornøyd :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snøfrost skrev:

Men i bunad er flott! Forlanger bilde når dere begge er bunadflotte :D  

Hundene her digger kulda, kanskje med unntak av Gaia. Hun har visst blitt litt "gammelhund" når det gjelder kulda, men ikke ellers. Er ikke noe problem under aktivitet heldigvis. Evt er hun bare litt mer varmekjær enn de andre som helst ikke vil være inne. Er for varmt :P Jeg har med andre ord ingen varme på i hunderommene. Er jo plussgrader der, men altfor kaldt for min komfort... 

Jeg kommer sikkert til å spamme med bilder etter bryllupet :icon_redface:

Vigdis synes kulda er grei, men hun synes jo alt er morsomt, Trym har gått i dvale.... Han løper og gjemmer seg hver gang vi gjør oss klar for tur :teehe:

2 minutter siden, mokken skrev:

Snart jo, oi så spennende!  Tvi tvi :ahappy: 

C begynner i ny jobb iår, hvor han kommer til å være litt mer borte enn før. Så vi må sjekke om jeg orker å ha ansvaret for alle hundene mens han er borte (har ikke vært noe problem før, men jeg vil være 100% sikker før jeg bestemmer meg) så krysser fingrene for at alle  3 her oppfører seg det kommende året :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Stakkars :lol: Det ser ut som særlig Hottie lider veldig.

Veldig! Hun lot seg friste av Lupin til en løpetur i nysnø, hun angret seg :lol: Humpet inn og satte seg så nært ovenene hun bare kommer. Kasko kom etterpå  han :lol: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SFX skrev:

80 er halvparten av 160, som det var før.

95 er halvparten av 190 kroner.

Hva er problemet? Jeg formoder du skal betale halv kontingent.

Tusen takk, og takk det samme!

Det er helt innafor å snuse på hannhunder i forveien, og å sjekke om det har dukket opp noe enda mer egnet i mellomtiden. Det er en kontinuerlig prosess i mitt hode, hannhundradaren er alltid på. Jeg vet hvilken hannhund jeg vil bruke på Foenix' neste kull, og på den ene fôrtispa, og da snakker vi jo altså 2018 og 2017, tenker jeg.

Jeg regner med at du tuller med meg nå :D

Jo, det norske utstillingsresultatet bekrefter kun at den har testikler. Det er når den har valper fra før av i landet at alt ligger inne.

Da har du nok vært heldig. Når en utlending melder på en hund elektronisk, så må de oppgi registreringsnummer på foreldrene. Hvis disse dyrene ligger i systemet fra før av, så kan stamtavla automatisk genereres. Hvis ikke, så vil hunden stå uten stamtavle. Jeg har for eksempel sett svenske bernerhanner som har stilt i Norge hvor farssiden på stamtavla ligger inne i "hundre generasjoner", fordi de linjene er brukt i landet her, mens det ikke en gang framgår hvem mora er, fordi hun var ukjent for systemet da de meldte på.

Nei, du må ikke sende inn stamtavla for å få meldt på i Norge, som vi må til for eksempel Sverige og Danmark. Så NKK har ikke dette liggende.

Men det er ikke verre enn å sende en epost med screenshot av stamtavla, en fiktiv PDF, en lenke til Hunddata eller annet - det gjorde jeg på mitt siste kull med dansk far. Trengte ikke et eneste papir, brukte kun Hundeweb-dokument til stamtavla og screenshots for å dokumentere HD; AD og utstillingsresultat.

Hahahaha, skikkelig sannsynlig drøm. Ikke pokker om jeg orker å flytte igjen på veldig, veldig lenge. Og jeg få barn? Yeah right. Småhunder i stedet for berner? Du har jo hatt et ordentlig SFX-mareritt, du! :D

Nå skal jeg spise frokost. Det er bare hunderiet som kunne fått meg til å stå opp så tidlig...

Ja, jeg kom på det, at det er nok fordi linjene finnes i dw fra før, og hullene blir fylt inn slik. På min rase deler Norge og Sverige avlsmateriale, alle drivende dachser har svensk opphav egentlig, og utenlandske hunder forekommer sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mona skrev:

Jeg har fått pus i hus (foreldrene mine sin). Han la selvfølgelig sin elsk på det eneste møbelet jeg hadde tenkt skulle være off limits :D

 

2016-01-15 17.54.19.jpg

For en fin stol! (I tillegg til fin katt altså). Hvor har du kjøpt den! Me like very much, både fargen og selve stolen.

Husarbeiddag i denne heimen også. Rydder vekk siste rest av jula blant annet. Men jeg vil ikke henge opp de tjukke mørklilla gardinene på peisestua, jeg er så ferdig med lilla for tida. Vil ha gardiner i samme farge som stolen over, min yndlingsfarge pr akkurat nå. 

Snart avsted til venninneparty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

For en fin stol! (I tillegg til fin katt altså). Hvor har du kjøpt den! Me like very much, både fargen og selve stolen.

Husarbeiddag i denne heimen også. Rydder vekk siste rest av jula blant annet. Men jeg vil ikke henge opp de tjukke mørklilla gardinene på peisestua, jeg er så ferdig med lilla for tida. Vil ha gardiner i samme farge som stolen over, min yndlingsfarge pr akkurat nå. 

Snart avsted til venninneparty.

Åh, takk :) Jeg er veldig fornøyd med den stolen - liker å ha litt farge i stua. Kjøpte den på Bohus.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
14 timer siden, Snøfrost skrev:

Hahaha, ja høres nesten sånn ut!

Sånn ser en dansk hund stilt i Norge 3 ganger ut (han er N UCH også, vet ikke hvorfor det ikke er registrert)

DW-danskhund.jpg

Det var utrolig rart! 
Jeg har fått inn hele 4 generasjoner på Sjef i stamtavla på Dogweb. 
Men de har bare fått til å hente inn 1 kullsøsken, og det er tispa som fortsatt er hos oppdretter. Skulle tro de manglet rutiner på slikt der. Og det er vel kanskje ikke så langt fra sannheten heller så mye rot det er hos dem til tider :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det var utrolig rart! 
Jeg har fått inn hele 4 generasjoner på Sjef i stamtavla på Dogweb. 
Men de har bare fått til å hente inn 1 kullsøsken, og det er tispa som fortsatt er hos oppdretter. Skulle tro de manglet rutiner på slikt der. Og det er vel kanskje ikke så langt fra sannheten heller så mye rot det er hos dem til tider :P 

 

Men Sjef er vel omregitrert til NKK?
Om registrerte hunder har selvsagt 4 generasjoner inne (eller fler hvis de ligger der fra før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Men Sjef er vel omregitrert til NKK?
Om registrerte hunder har selvsagt 4 generasjoner inne (eller fler hvis de ligger der fra før).

Ja han er omregistrert ja. 
Hvis det ikke gjelden den hunden fra Danmark så misforstod jeg litt :P 
Har vært på leit etter seng, men det var visst vanskelig å få tak i akkurat i dag... =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Ja han er omregistrert ja. 
Hvis det ikke gjelden den hunden fra Danmark så misforstod jeg litt :P 
Har vært på leit etter seng, men det var visst vanskelig å få tak i akkurat i dag... =/

Den er bare stilt ut i Norge :)
Jeg la inn bildet som et eksempel på hvordan hunder av andre raser enn det @Pringlen har kan se ut i DW fordi om de har blitt stilt i Norge. Ingen full stamtavle her nei. Hehe.

Akkurat som mine ikke ligger inne med stamtavle hos DKK fordi om de er stilt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
22 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det var utrolig rart! 
Jeg har fått inn hele 4 generasjoner på Sjef i stamtavla på Dogweb. 
Men de har bare fått til å hente inn 1 kullsøsken, og det er tispa som fortsatt er hos oppdretter. Skulle tro de manglet rutiner på slikt der. Og det er vel kanskje ikke så langt fra sannheten heller så mye rot det er hos dem til tider :P 

 

Manglende rutiner hva da?
Kanskje greit å vite hvordan ting fungerer før man mener noe om sånne ting, for det kan jeg love deg - de har ganske rigide rutiner på den avdelingen. Og så vanvittig mye rot er det ikke, om folk gadd å sende inn det de skulle osv. Men det er jo lett å tro at det kun registreres en hund om dagen.
Du har en import, normalt registreres tre generasjoner, men det finnes antagelig generasjoner bak som ligger i DW fra før (det er jo ikke en rase med ekstremt vid avlsbase), og når DW oppdager link mellom reg.nummer så putter den det sammen helt av seg selv.
Nå vet ikke jeg om det også er importert en søster til din hund, i så fall så er det sikkert den som er oppgitt som kullsøsken - for om NKK IKKE har mottatt papirer på den hunden så blir ikke den registrert i DW - enkelt og greit. Så da er nok ikke den søsteren i Frankrike for å si det sånn. Det dukker kun opp søsken dersom de er registrert her - ferdig med det.

Akkurat nå er jeg sur på meg selv - jeg har tatt over tusen bilder i dag - og det er en h.... jobb å redigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an å være så trøtt da. :yawn: Ta meg et glass brus og så kle på oss og gå ut, tenker jeg. Kanskje vente til de våkner, men da er jeg redd jeg sovner, jeg og. Har vært trøtt i trynet i ukevis, men noe sier meg at å ta middagslurer ikke gjør saken noe bedre.:pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel dag. 

Vært å kjøpt staver til poden og jakke til å  ha under skijakka til meg,  var innom mamma på kaffebesøk,  så rett hjem og få besøk av søster og barn.  

Ungene gikk på ski på jordet og jeg tok treningsrunder med Toddy ( med  Nico løs etter) - han storkoste seg!

 Søster hadde ikke med seg skiutstyr,  men hun presset seg nedi mine skisko for å teste om Toddy ville gå med henne og det ville han. Men hun må øve seg på ordlyden på komandoene,  stå er ikke det samme som ståååååååå.   Jeg fikk forrige eier til å vise hvordan hun sa komandoene slik at jeg kunne overta treningen uten forvirring.  Søster trodde ikke måten jeg sa ordet på var av betydning .  Hun er ikke så vant til hund. Han trodde hun sa gå... :lol: 

Så har jeg ryddet masse og vasket litt. Endelig fått stekeovnen ren inni igjen :aww: 

Middag er fortært og bare maten har synket litt må jeg vaske opp *sukk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt på sofaen i hele dag, og blir vel liggende resten av kvelden også. Veldig redusert etter gårsdagens festligheter :P

Og sur på bussjåføren igår... betalte bussbillett på første bussen jeg gikk på, 80kr pga nattakst. Denne gjelder i 90min i sone bergen. Men bussjåføren på neste buss nektet for at man fikk overgang på disse billettene, selv om den vr gyldig. Så måtte betale enda 80kr! Dette gjaldt alle som hadde kjøpt billett på telefon osv også, så den ble jo 10min forsinket bare pga diskusjoner med kundene.. 160kr fra byen (Årstad) til Åsane er ganske vilt synes jeg. Så hvis jeg tør så går jeg innom kundesenteret på mandag og får refundert ene billetten. Snakket med skyss via facebook, så de sa det skulle ordne seg, og sjåføren skulle få beskjed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Lagt på sofaen i hele dag, og blir vel liggende resten av kvelden også. Veldig redusert etter gårsdagens festligheter :P

Og sur på bussjåføren igår... betalte bussbillett på første bussen jeg gikk på, 80kr pga nattakst. Denne gjelder i 90min i sone bergen. Men bussjåføren på neste buss nektet for at man fikk overgang på disse billettene, selv om den vr gyldig. Så måtte betale enda 80kr! Dette gjaldt alle som hadde kjøpt billett på telefon osv også, så den ble jo 10min forsinket bare pga diskusjoner med kundene.. 160kr fra byen (Årstad) til Åsane er ganske vilt synes jeg. Så hvis jeg tør så går jeg innom kundesenteret på mandag og får refundert ene billetten. Snakket med skyss via facebook, så de sa det skulle ordne seg, og sjåføren skulle få beskjed. 

Kundesenteret til Skyss er veldig greie og enkle å ha med å gjøre. Har vært innom der pga parkering noen ganger i det siste, for automatene tåler ikke vinter :aww: Bare ta turen :ahappy: 

 

Jeg har vært til frisør i dag, og så gikk jeg ut til jobben til @Eplefe og tok en kopp kaffe. Er ikke så spenstig av meg så det ble sort kaffe, men jeg kjente veldig godt at dette ikke var Friele frokostkaffe :D Blir nok flere turer dit :ahappy: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Snøfrost skrev:

Den er bare stilt ut i Norge :)
Jeg la inn bildet som et eksempel på hvordan hunder av andre raser enn det @Pringlen har kan se ut i DW fordi om de har blitt stilt i Norge. Ingen full stamtavle her nei. Hehe.

Akkurat som mine ikke ligger inne med stamtavle hos DKK fordi om de er stilt der.

Ah, trodde registrering var registrering jeg ;)
Men da skjønner jeg det :) 

1 time siden, Belgerpia skrev:

Manglende rutiner hva da?
Kanskje greit å vite hvordan ting fungerer før man mener noe om sånne ting, for det kan jeg love deg - de har ganske rigide rutiner på den avdelingen. Og så vanvittig mye rot er det ikke, om folk gadd å sende inn det de skulle osv. Men det er jo lett å tro at det kun registreres en hund om dagen.
Du har en import, normalt registreres tre generasjoner, men det finnes antagelig generasjoner bak som ligger i DW fra før (det er jo ikke en rase med ekstremt vid avlsbase), og når DW oppdager link mellom reg.nummer så putter den det sammen helt av seg selv.
Nå vet ikke jeg om det også er importert en søster til din hund, i så fall så er det sikkert den som er oppgitt som kullsøsken - for om NKK IKKE har mottatt papirer på den hunden så blir ikke den registrert i DW - enkelt og greit. Så da er nok ikke den søsteren i Frankrike for å si det sånn. Det dukker kun opp søsken dersom de er registrert her - ferdig med det.

Akkurat nå er jeg sur på meg selv - jeg har tatt over tusen bilder i dag - og det er en h.... jobb å redigere.

Kan hende at søsteren også er i Norge nå, men sist jeg sjekket websiden til oppdretter var hun fortsatt i Frankrike. 
Og ja, linjene bak faren til Sjef finnes her i Norge ja. Så det kan godt hende at han har noen fjerne slektninger her :)

Jeg har forresten ikke sagt at det kun registreres en hund pr. dag. Og jeg har heller ikke sagt at det blir mye surr osv kun i registrering. 
Slapp av :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Malinka skrev:

Kundesenteret til Skyss er veldig greie og enkle å ha med å gjøre. Har vært innom der pga parkering noen ganger i det siste, for automatene tåler ikke vinter :aww: Bare ta turen :ahappy: 

 

Jeg har vært til frisør i dag, og så gikk jeg ut til jobben til @Eplefe og tok en kopp kaffe. Er ikke så spenstig av meg så det ble sort kaffe, men jeg kjente veldig godt at dette ikke var Friele frokostkaffe :D Blir nok flere turer dit :ahappy: 

Jeg så deg! :D 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalt middag klar til 20.00 idag, siden jeg synes det er passelig tid for lørdagsmiddag. Seinere enn det blir for seint. Selvfølgelig hører jeg ingenting fra gubben, så jeg ringte han. Nei han er nok ikke hjemme før 21 hvertfall. Flott. Jeg som hadde gledet meg til å spise middag sammen idag. Blir mye alene pga han jobber seine kvelder.. får bare vente da, og håpe han har vett til å komme hjem til den nye avtalte tiden. Blir så frustrert når vi ikke kan ha noen avtaler, og han klare å holde de! 

Klage litt her, for det nytter ikke klage til han... han tar det ikke så tungt, også blir jeg bare enda surere :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...