Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

2 minutter siden, Caroline skrev:

Hvis du velger ensfarget (finnes modeller i de fleste farger) eller enkelt mønster, så er det vel ikke for mye. Jeg har brukt denne type kjole i bl.a. bryllup, men da var det en litt enklere modell i nøytal farge (brun med polkadotter). Man kan variere så mye med jakke/kåpe/belte, støvletter og sko, med eller uten underskjørt, at man får gjort mye ut av ett plagg :) Bruker man kjolene uten underskjørt, eller et underskjørt med lite fyll, så blir det jo mer nøytralt med en gang.
 

  Skjul innhold

12063344_10156171704785641_4232948689171

 

Kjempefin! Nå ble det til at jeg bestilte en med mønster likevel :P Viste en til typen, og når hans første reaksjon var "kjøp den!" så gjorde jeg det :P Takk igjen for tips! :)

http://www.midnatt.no/products/hr-london-retro-flower-kjole-hvit-lang2 Denne bestilte jeg. Håper den passer, for de ikke den størrelsen jeg helst ville hatt.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Kjempefin! Nå ble det til at jeg bestilte en med mønster likevel :P Viste en til typen, og når hans første reaksjon var "kjøp den!" så gjorde jeg det :P Takk igjen for tips! :)

http://www.midnatt.no/products/hr-london-retro-flower-kjole-hvit-lang2 Denne bestilte jeg. Håper den passer, for de ikke den størrelsen jeg helst ville hatt.

Knallfin :) Den på bildet er en str mindre enn jeg normalt bruker, og den er ikke stretchy, så de er ofte litt drøye i størrelsene har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laikamor skrev:

Kjempefin! Nå ble det til at jeg bestilte en med mønster likevel :P Viste en til typen, og når hans første reaksjon var "kjøp den!" så gjorde jeg det :P Takk igjen for tips! :)

http://www.midnatt.no/products/hr-london-retro-flower-kjole-hvit-lang2 Denne bestilte jeg. Håper den passer, for de ikke den størrelsen jeg helst ville hatt.

Den var dritfin! Så mange fine kjoler der inne, bestilte nesten en selv før jeg kom på at jeg har nok å bruke penger på den måneden her :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt frustrert akkurat nå. Og litt lei. Må få det ut et sted...

Pubertal stor hannhund som har virkelig bomull i ørene for tiden. Og de kreftene som er ute å går der er ikke bare enkelt å hanskes med. For ei uke soden hadde vi et uhell på tur da det plutselig lå noen sauer nederst i en bratt steinete bakke. De reiste når vi dukka opp og da skulle seeko jage. Alt skjedde så fort og jeg var så uforberedt at jeg mista fotfeste pg ble dratt nedover. 

Om han ser noe han vil bort til for tiden blor han helt sykt gal og hører ikke ett sekund. Jeg kjenner at jeg kommer nok nesten bare til å gå med grime på han nå for å trene å trene på kontrollen som kontakt og gå pent. Det tar på å gå turer fordi han er så himla sterk og hopper å spretter i alle retninger. Men vi har også fremskritt i form av passeringstrening ang. Andre hunder. Og jeg elsker alt med han minus jaktinstinkt som nesten ikke er håndterbart for lille meg. Vi vil jo ha enda en å håper å finne ei mindre tispe slik jeg kan ha henne å sambo han vi har nå.

Men jeg har begynt å stusse på om man gjerne heller bør gå for siberian husky ostede pga størrelsen eller evt en "ung voksen godt oppdratt malamute tispe" .

Jeg liker utrolig godt hvor rolige malamuten egentlig er. Så håper dette bare er ekstra fælt nå i unghundperioden og at han lander etterhvert... 15 mnd nå.

20161008_221512.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Caroline skrev:

Knallfin :) Den på bildet er en str mindre enn jeg normalt bruker, og den er ikke stretchy, så de er ofte litt drøye i størrelsene har jeg inntrykk av.

Jeg gikk ut fra størrelsestabellen, og målte meg rundt midje og rundt puppene. Rundt midjen passet det bra i størrelsen jeg bestilte, så får vi heller se om jeg får puppene nedi den også :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei sonen, 

Ikke vært her så mye de siste dagene. Så aner ikke hva som står fra s. 15 eller noe og fremover. 

@Wildlife unge hanner med bomull i øra er jo alltid like moro. Har selv noen hunder med mer enn nok jaktinstinkt og som går ganske koko i noen tilfeller. Dessverre gir det seg ikke på de som er mest giret, de blir sånn hele livet  - eller i alle fall opp i godt voksen alder. Litt mer hørsel kanskje de får, men bare kanskje. Det er ikke lett å nå igjennom hvis de først har blitt trigget.  Men mine er jo små og lette i forhold til Seeko, så jeg drar de bare med meg. Selv om 4-5 av mine er vel mer enn en Seeko, men det går det også - så vidt. De har en god "STÅ" kommando. I tillegg har jeg, etter over 20 år med rasen, helt klart utviklet et veldig skarpt øye for det minste tegn til at hundene har tenkt å gjøre noe annet enn å gå greit forbi spennende jaktobjekter, slik at jeg kan komme de i forkjøpet. Er litt lettere da.   
Det sagt 2stk = girer hverandre opp i slike tilfeller. Det er betraktelig vanskeligere å kontrollere 2 enn 1 om de girer seg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laikamor skrev:

Jeg gikk ut fra størrelsestabellen, og målte meg rundt midje og rundt puppene. Rundt midjen passet det bra i størrelsen jeg bestilte, så får vi heller se om jeg får puppene nedi den også :P

 

Har motsatt problem, jeg har ikke pupper, så jeg må ha noen som ikke er beregnet masse fyll i overdelen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg også lyst på en fin kjole. Tror jaggu jeg skal spandere på meg en til jul siden jeg har vært så flink å gå ned noen kilo igjen. Men strutteskjørt av typen rockabilly blir veldig feil på meg altså. Jeg blir fire meter bred.

Ellers har vi gått tur i strålende høstvær, og nå står kanelsnurrer til heving, Sara og Selma kommer på besøk snart. Mine hunder skal få lov til å sove litt i bilburene imens, så kan Sara og jeg slappe av  og skravle i stedet for å holde hunder unna hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle vi ha helstekt, frittgående kylling foret på urter og annet godt til middag, men det hjelper lite når jeg mest sannsynlig har latt den ligge for lenge på kjøkkenbenken å tine dør den kom i kjøleskapet, for den luktet dritt selv etter steking. Jeg håpte i det lengste at det bare var litt ekstra lukt som gikk vekk under steking men etter å ha tatt den ut av ovnen så ble det en tur på McDonald's i stedet :aww: dårlig bytte for middagen jeg hadde gledet meg til. :aww:


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Den var dritfin! Så mange fine kjoler der inne, bestilte nesten en selv før jeg kom på at jeg har nok å bruke penger på den måneden her :lol:

Last ned wish-appen (shopping-app, skummel er den :P ), akkurat de kjolene der ligger der ofte, og myyye billigere. Masse fine fargekombinasjoner også :ahappy:

Nå har kidden dratt til faren sin igjen, og jeg skal spise litt mat. Merkelig at jeg kan glemme å spise selv når jeg har sørget for at Maja har spist fire ganger i dag :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars poden satt helt ensom og musestille i sofaen når lillesøster sto opp kl 08. Han turde ikke vekke noen og fant ikke mobilen sin slik at han kunne spilt litt. Han aner ikke hvor lenge han satt der, men han savnet meg veldig akkurat da sa han . Dakar.  Han hadde fått beskjed om å vekke fetteren sin hvis han lurte på noe,  men det turde han ikke. 

Nå har vi vært på tur og besøkt de 2 gjenlevende oldefedrene.  Han ene pratet mye om krigen noe A elsker,  og han andre hadde på animal planet , så nå er poden hekta på aligator og slanger.  Vi ser på gaterboys nå.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stykk veldig sliten kvalp på utstilling i dag :lol: Nesten litt overraska over kor roleg og avslappa ho var, sjølv om det var litt skummelt når vi skulle inn i hallen. Kanskje ikkje så rart, for der var griseglatt for dei firbeinte. Men note to self; ta med bur når ho skal på si første utstilling i november. Ellers må eg vel slepe ho rundt i ringen :teehe:

Er fint med ein stille og roleg kveld (forhåpentlegvis) utan for mykje kvalpefakter. No ligger i vert fall ho og bruningen og purkar og søv :D 

14650674_10157459012535468_2232096070248

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen liker å se gøy håndball så må dere slå på Viasat 4 nå. Elverum-Montpellier og Elverum har smelt inn 3 strake mål nå mot et lag spekket med medaljevinnere fra OL og EM og leder nå 16-13!

 

Edit: 17-13!!!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sonen :wave: har hoppa fra side 90 i septembertråden og rett hit. Vært veldig opptatt den siste tiden, men nå håper jeg det roer seg litt :P 

siden sist har jeg vært i gdansk med familien min, veldig fin tur :) så 10 dager på jobb, før jeg pakka med meg Skills og kjørte 55 mil opp til mamma. Nå er vi altså på nordmøre på ferie. Aron er med samboer sørpå på jakt, mens Taipa er levert hos eierne sine siden løpetiden er rett rundt hjørnet.

første dagen hjemme dro vi på fjelltur, jeg og Skills med mamma og storesøstra mi :) 

image.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, laikamor skrev:

Kjempefin! Nå ble det til at jeg bestilte en med mønster likevel :P Viste en til typen, og når hans første reaksjon var "kjøp den!" så gjorde jeg det :P Takk igjen for tips! :)

http://www.midnatt.no/products/hr-london-retro-flower-kjole-hvit-lang2 Denne bestilte jeg. Håper den passer, for de ikke den størrelsen jeg helst ville hatt.

Forresten noen som har gode løsninger med tanke på Bh under en slik kjole? Ser jo sikker ikke så pent ut med BH-stropper synlig. Men med ganske store bryst så ser jeg ikke for meg at stroppeløse bher vil funke helt heller.. Er ikke så erfaren kjenner jeg, så jeg vet ikke helt hvilke alternativer som finst :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to dager med sporkurs er Uno litt trøtt :wub: Kaldt og surt i dag med snø på morran, men med bål og nok kaffe gikk det greit. Han er så flink i sporet, bare matmor klarer å huske på lineføringa si så går det knallbra. Gleder meg til å få gå spor i "egen" skog :)

20161009_190418.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Turb skrev:

Er på vrangvorden nede nå (strikker ovenfra og ned) - så ser endelig enden på sagaen, bare litt vrangvord og to ermer igjen :P De blir sikkert også ganske dryge... men liker genseren så gleder meg til den blir ferdig

Vrangbord er hat. Jeg virkelig hater det. De blir alltid kortere enn oppskriften tilsier... :P Jeg har bestemt meg for at jeg ikke får legge fra meg strikketøyet idag før bolen er 20 cm (halvegs til der jeg skal sette i ermer). Det er typ 3 cm igjen og jeg begynte i går. (influensa gir strikketid!)
I går strikket jeg 8 timer i strekk, da klarte ikke armene mine mer. Jeg er skitstøl fra klatring på torsdagen også :lol: Denne jakken ser jeg hvertfall en ende på. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...