Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

5 timer siden, Perfect Image skrev:

 

 

:lol:

Bra og kjip helg på samme tid dette. Oreo ble røntget med C (uten forkalkninger heldigvis) mens resten av helgen har vært fin. Nå er jeg med på jakt (Meh. Jeg har ikke tålmodighet til dette.) også er det bursdagsfeiring til samboer sin farmor senere med bløtkake :D Bare 4 dager til ungene er hjemme igjen, og verandaen har fått rekkverk og trapp. 

 

Grattis med rekkverk og trapp på verandaen! Da jeg fikk trapp på min måtte jeg gå opp og ned atten ganger, det var så uvant.

4 timer siden, laikamor skrev:

Om to uker skal vi til Spania, en firmatur med jobben til gubben. Blir nok ut på litt penere middag osv når vi er der, så nå stresser jeg litt siden jeg ikke har noen greie sommerklær å gå i. Tenkte å se om jeg kan få tak i en litt fin kjole, som ikke er veldig dyr. Jo billigere jo bedre, egentlig :P Hvor bør jeg gå da, for å finne det, i stor størrelse? Må nok ha 2 eller 3xl. 

Er ikke så inn i sånt, og vet liksom ikke hvilken type og form på kjolen som kunne passet meg.. Vet at jeg vil ha den ca knelang eller lengre, da jeg ikke vil vise frem lårene :P Noen med tips? Evt linker til noen som dere tror kan passe noen med store pupper, mage og lår? :P

 

ELLOS har ganske billige klær i store modeller.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Turb skrev:

Det er så kjedelig å strikke ensfarget bol... virker ikke som den vokser jo... surve


Sent from my iPad using Tapatalk

Sliter med det samme, akkurat nå. Bare litt sonenpause! Jeg pleier å sette et merke i annen farge her og der, så ser jeg at det vokser pittelitt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polfarer skrev:


Du kommer til å angre om du tar dem med hjem! Umulige å holde innenfor ett gjerde emoji14.png Men jeg skulle veldig gjerne hatt ett kje hjemme i stua igjen emoji7.png

Men hva studerer/jobber du med siden du skal observere geiter? Det er vel ikke NMBU? emoji4.png

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
 

Har litt erfaring med geiter fra jeg jobbet i Tangen dyrepark en sommer og en hyttenabo på Hvaler som holder geiter. Men må understreke at det er litt og meget begrenset, dog er det rømningsfaren som stadig blir uttalt med trykk :D
Frisker opp bacheloren i biologi jeg har fra UiO slik at jeg kan ta en master i etologi ved NMBU ja :thumbs: Må jo holde på med noe når jeg ikke jobber en av de to jobbene jeg holder på med også...kjede seg er for pyser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LØJ skrev:

Har litt erfaring med geiter fra jeg jobbet i Tangen dyrepark en sommer og en hyttenabo på Hvaler som holder geiter. Men må understreke at det er litt og meget begrenset, dog er det rømningsfaren som stadig blir uttalt med trykk :D
Frisker opp bacheloren i biologi jeg har fra UiO slik at jeg kan ta en master i etologi ved NMBU ja :thumbs: Må jo holde på med noe når jeg ikke jobber en av de to jobbene jeg holder på med også...kjede seg er for pyser :P

Haha, ja.. Vi hadde jo en bukk (på NMBU) som både hoppa gjennom vinduer og over 2 m høye gjerder. Han stakk til skogs og ble der i flere måneder :lol: 

Så gøy :) Jeg har fjøsabstinenser allerede etter bare to uker borte fra jobb.

Du får klappe litt ekstra på 55062 for meg om du skulle se hun :wub:

 

-------

 

Noen som vet hvor en kan sjekke hvilke av SAS sine flyninger det er mulig å ha hund i lasterommet på? @Kangerlussuaq kanskje? :innocent:

Sist jeg sjekket var det ikke mulig å ha med hund i lasterommet på flyvningen Wroclaw - København - Oslo, men en annen påstår at det er mulig :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Polfarer skrev:

Haha, ja.. Vi hadde jo en bukk (på NMBU) som både hoppa gjennom vinduer og over 2 m høye gjerder. Han stakk til skogs og ble der i flere måneder :lol: 

Så gøy :) Jeg har fjøsabstinenser allerede etter bare to uker borte fra jobb.

Du får klappe litt ekstra på 55062 for meg om du skulle se hun :wub:

 

-------

 

Noen som vet hvor en kan sjekke hvilke av SAS sine flyninger det er mulig å ha hund i lasterommet på? @Kangerlussuaq kanskje? :innocent:

Sist jeg sjekket var det ikke mulig å ha med hund i lasterommet på flyvningen Wroclaw - København - Oslo, men en annen påstår at det er mulig :P 

Hadde ikke geiter vært så flinke til å bryte seg ut skulle jeg gjerne hatt et par sånne! Husker når tanta og onkelen min dreiv med geiter og de hadde fjøset fullt av killinger, for noen morsomme dyr! Hadde 2 tamme og som vi gikk tur med i bånd, Snøkvit og Stine :lol:

Trodde SAS kunne ha hund i lasterommet i hele Europa bortsett fra UK jeg? Og Norwegian Schengen? Eller?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stine skrev:

Hadde ikke geiter vært så flinke til å bryte seg ut skulle jeg gjerne hatt et par sånne! Husker når tanta og onkelen min dreiv med geiter og de hadde fjøset fullt av killinger, for noen morsomme dyr! Hadde 2 tamme og som vi gikk tur med i bånd, Snøkvit og Stine :lol:

Trodde SAS kunne ha hund i lasterommet i hele Europa bortsett fra UK jeg? Og Norwegian Schengen? Eller?

Det er fullt mulig! Jeg sjekket for noen år siden og da var det ikke mulig på den strekningen. Men kan jo være at det er gjort om :P Kan også være fordi SAS leier inn fly fra ett annet selskap på flyvningen herfra til Køben kanskje? 

Må prøve å finne ut av det :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Polfarer skrev:

H

Noen som vet hvor en kan sjekke hvilke av SAS sine flyninger det er mulig å ha hund i lasterommet på? @Kangerlussuaq kanskje? :innocent:

Sist jeg sjekket var det ikke mulig å ha med hund i lasterommet på flyvningen Wroclaw - København - Oslo, men en annen påstår at det er mulig :P 

Hvor sjekket du? Det eneste jeg kan tenke meg er at enkelte størrelser (type XL) bur ikke går i lasterommet. København-Wroclaw flys med flytypen CRJ900, som er kjent for å ha ganske små lasterom. Jeg kan sikkert sjekke det for deg.

 

2 minutter siden, Stine skrev:

H

Trodde SAS kunne ha hund i lasterommet i hele Europa bortsett fra UK jeg? Og Norwegian Schengen? Eller?

 

Dette har ikke noe med destinasjon å gjøre - men flytype. Slik som at det finnes begrensninger på hvilke burstørrelser widerøe kan ta på sine Dash 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kangerlussuaq skrev:

Hvor sjekket du? Det eneste jeg kan tenke meg er at enkelte størrelser (type XL) bur ikke går i lasterommet. København-Wroclaw flys med flytypen CRJ900, som er kjent for å ha ganske små lasterom. Jeg kan sikkert sjekke det for deg.

 

 

Dette har ikke noe med destinasjon å gjøre - men flytype. Slik som at det finnes begrensninger på hvilke burstørrelser widerøe kan ta på sine Dash 8.

Ringte SAS for sikkert to år siden :P Det hadde vært helt topp om du kunne sjekket ut! Haster ikke altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hvor sjekket du? Det eneste jeg kan tenke meg er at enkelte størrelser (type XL) bur ikke går i lasterommet. København-Wroclaw flys med flytypen CRJ900, som er kjent for å ha ganske små lasterom. Jeg kan sikkert sjekke det for deg.

 

 

Dette har ikke noe med destinasjon å gjøre - men flytype. Slik som at det finnes begrensninger på hvilke burstørrelser widerøe kan ta på sine Dash 8.

Når veit man hvilken flytype det er da? Veit du hvilken det er til Brüssel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, laikamor skrev:

Om to uker skal vi til Spania, en firmatur med jobben til gubben. Blir nok ut på litt penere middag osv når vi er der, så nå stresser jeg litt siden jeg ikke har noen greie sommerklær å gå i. Tenkte å se om jeg kan få tak i en litt fin kjole, som ikke er veldig dyr. Jo billigere jo bedre, egentlig :P Hvor bør jeg gå da, for å finne det, i stor størrelse? Må nok ha 2 eller 3xl. 

Er ikke så inn i sånt, og vet liksom ikke hvilken type og form på kjolen som kunne passet meg.. Vet at jeg vil ha den ca knelang eller lengre, da jeg ikke vil vise frem lårene :P Noen med tips? Evt linker til noen som dere tror kan passe noen med store pupper, mage og lår? :P

 

Cellbes og Ellos plus pleier å ha flotte klær i store størrelser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Polfarer skrev:

Ringte SAS for sikkert to år siden :P Det hadde vært helt topp om du kunne sjekket ut! Haster ikke altså :) 

Hehe, for to år siden er jo ganske lenge siden :P Jeg sjekka litt nå, det er altså CRJ900 på ruten. Det står ingen ting på internett om at maskinen ikke skal kunne ta store bur. Så det skal normalt sett ikke være noe problem å få med seg bur på ruten. Men jeg har allikevel sendt spørsmålet videre til min eminente insider som er loadmaster hos SAS, han sa han skulle sjekke det opp på pc :) 

12 minutter siden, Stine skrev:

Når veit man hvilken flytype det er da? Veit du hvilken det er til Brüssel?

Man vet flytype sånn "egentlig" fra billettene legges ut. Du kan alltid sjekke hvilken flytype det er når du booker billetten, men jeg tipper det stort sett bare er mega-geeks som meg som faktisk lar flytype avgjøre hvilken billett man kjøper .... :lol: Oslo-Brüssel går med vanlig B737 så lenge du flyr med SAS. Brussels Airlines flyr samme ruten med en liten merkelig 4-motors maskin som heter Avro RJ100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hehe, for to år siden er jo ganske lenge siden :P Jeg sjekka litt nå, det er altså CRJ900 på ruten. Det står ingen ting på internett om at maskinen ikke skal kunne ta store bur. Så det skal normalt sett ikke være noe problem å få med seg bur på ruten. Men jeg har allikevel sendt spørsmålet videre til min eminente insider som er loadmaster hos SAS, han sa han skulle sjekke det opp på pc :) 

Man vet flytype sånn "egentlig" fra billettene legges ut. Du kan alltid sjekke hvilken flytype det er når du booker billetten, men jeg tipper det stort sett bare er mega-geeks som meg som faktisk lar flytype avgjøre hvilken billett man kjøper .... :lol: Oslo-Brüssel går med vanlig B737 så lenge du flyr med SAS. Brussels Airlines flyr samme ruten med en liten merkelig 4-motors maskin som heter Avro RJ100.

Jeg visste ikke at de hadde så mange forskjellige flytyper engang :lol: Lønner det seg kanskje å ringe og bestille for hunden før man bestiller egen billett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen startet på en måte vi alle har opplevd, med å vaske kjøkkengulvet og kaste matta.. Dårlig mage på frøken flat, skånekost er gitt litt utpå dagen. Er en stund siden jeg hadde denne situasjonen sist. Vi går tatt det ganske rolig frem til nå i dag, men hvordan pleier dere å gjøre det med mosjon når det er en sånn natt/morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hehe, for to år siden er jo ganske lenge siden :P Jeg sjekka litt nå, det er altså CRJ900 på ruten. Det står ingen ting på internett om at maskinen ikke skal kunne ta store bur. Så det skal normalt sett ikke være noe problem å få med seg bur på ruten. Men jeg har allikevel sendt spørsmålet videre til min eminente insider som er loadmaster hos SAS, han sa han skulle sjekke det opp på pc :) 

Man vet flytype sånn "egentlig" fra billettene legges ut. Du kan alltid sjekke hvilken flytype det er når du booker billetten, men jeg tipper det stort sett bare er mega-geeks som meg som faktisk lar flytype avgjøre hvilken billett man kjøper .... :lol: Oslo-Brüssel går med vanlig B737 så lenge du flyr med SAS. Brussels Airlines flyr samme ruten med en liten merkelig 4-motors maskin som heter Avro RJ100.

Ja, jeg har ikke hatt behov for å ha med bikkja på fly siden jeg like godt tok med bilen ned. Men om det er mulig å fly med SAS herfra nå så skal jeg vurdere det dersom vi ikke får mer enn den ene uka med juleferie. Også kan bikkja til en venninne komme hit på treningsopphold uten for mye styr hvis vi er heldige og får billetter som ikke koster alt for mye :)  Tusen takk! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Artemis skrev:

Hva gjør egentlig folk som ikke har hund? :huh: Skjønner de hva de går glipp av? De som ikke har noen som logrer halen av seg når du kommer hjem fra jobb, som ikke har en firbent kamerat å gå tur og trene med, som ikke har en myk pels å klappe på, som ikke har forventningsfulle øyne som spent følger med når du lager middag eller som ikke har en trygg og varm kropp som krøller seg inntil deg når du slapper av på sofaen... :wub:

 

Nå har Fetter blitt 1 1/2 år. Tenk det! Jeg som i alle år som sonenmedlem har fundert, tenkt og planlagt o store hundekjøpet mitt. Ulike raser har blitt vurdert, forkastet, revurdert+++ Og nå har jeg hatt Fetter i over et år. :o  Jeg vil alltid ha plass for en setter, men det spørs jammen meg om det er mulig å klare seg uten en schäfer... :wub:

Som tidligere nevnt, leter etter ny, de timene man ikke bruker i stallen på hest. Hadde jeg ikke hatt hest de årene jeg var uten hund, hadde jeg blitt sprø. Eller funnet et ekorn å temme, eller noe annet desperat. 

Jeg har tenkt på å spørre om det lenge, men har glemt det. Hvor er det Fetter kommer fra? Skapnerder schäfer ettersom gubben driver med det han gjør :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stine skrev:

Jeg visste ikke at de hadde så mange forskjellige flytyper engang :lol: Lønner det seg kanskje å ringe og bestille for hunden før man bestiller egen billett?

Sånn helt uhildra ærlig, så er det lureste du gjør å bare booke billetten rundt 10:00-11:00 på dagen, og så ringer du med en gang for å si at du skal ha hund med. Hos SAS har du 24 timers avbestillingsfrist fra du har kjøpt billetten, uansett om det er den billigste jævligste økonomibilletten du har booket. For når du har en booking så går de direkte inn i bookinga og legger inn "AVIH" på den. Hvis det er noen som helst restriksjoner på det, så får du beskjed med en gang. Hvis du ringer først, så begynner de bare "vi kan ikke sjekke før du har booket, hmmm, kanskje det er plass...". Jeg har gjort det sånn hver gang med Lufthansa - bare booka billett og ba de fikse det etterpå.

Noen mennesker samler på flytyper, og reiser jorda rundt for å få flydd forskjellige flytyper :P Skal ærlig innrømme jeg har tatt noen rare ruter innimellom, kun for å få prøvd en annen flytype... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Grattis med rekkverk og trapp på verandaen! Da jeg fikk trapp på min måtte jeg gå opp og ned atten ganger, det var så uvant.

ELLOS har ganske billige klær i store modeller.

 

 

22 minutter siden, Tricolor skrev:

Cellbes og Ellos plus pleier å ha flotte klær i store størrelser.

Takk for tips! Ellos hadde litt utvalg, cellbes hadde lite fine kjoler syntes jeg :P Fant en jeg likte veldig godt på Zalando, da. Men er så usikker om jeg passer den type kjole osv. Virderer om jeg skal bestille, eller vente litt og se om jeg finner i en butikk i byen først. Det går vel an å returnere om den ikke passer? :P

https://m.zalando.no/swing-curve-sommerkjole-ecru-s0o21c00k-a11.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, laikamor skrev:

Om to uker skal vi til Spania, en firmatur med jobben til gubben. Blir nok ut på litt penere middag osv når vi er der, så nå stresser jeg litt siden jeg ikke har noen greie sommerklær å gå i. Tenkte å se om jeg kan få tak i en litt fin kjole, som ikke er veldig dyr. Jo billigere jo bedre, egentlig :P Hvor bør jeg gå da, for å finne det, i stor størrelse? Må nok ha 2 eller 3xl. 

Er ikke så inn i sånt, og vet liksom ikke hvilken type og form på kjolen som kunne passet meg.. Vet at jeg vil ha den ca knelang eller lengre, da jeg ikke vil vise frem lårene :P Noen med tips? Evt linker til noen som dere tror kan passe noen med store pupper, mage og lår? :P

 

Jeg synes de fleste sånne plus sizeklær ser så utrolig kjipe ut? Skal man ikke føle seg litt vel også da? Kjoledamen og Midnatt har rockabillykjoler i større størrelser, og de synes jeg ser freshe ut uansett fasong og størrelse :) De er ikke steindyre heller, og så kanskje det går an å bruke de flere ganger om man finner noe man føler seg fin i :) Synes f.eks. den her var dritlekker, jeg, selv om den var litt mørk (jeg liker det litt knæsjt).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Sånn helt uhildra ærlig, så er det lureste du gjør å bare booke billetten rundt 10:00-11:00 på dagen, og så ringer du med en gang for å si at du skal ha hund med. Hos SAS har du 24 timers avbestillingsfrist fra du har kjøpt billetten, uansett om det er den billigste jævligste økonomibilletten du har booket. For når du har en booking så går de direkte inn i bookinga og legger inn "AVIH" på den. Hvis det er noen som helst restriksjoner på det, så får du beskjed med en gang. Hvis du ringer først, så begynner de bare "vi kan ikke sjekke før du har booket, hmmm, kanskje det er plass...". Jeg har gjort det sånn hver gang med Lufthansa - bare booka billett og ba de fikse det etterpå.

Noen mennesker samler på flytyper, og reiser jorda rundt for å få flydd forskjellige flytyper :P Skal ærlig innrømme jeg har tatt noen rare ruter innimellom, kun for å få prøvd en annen flytype... 

Supert, takk skal du ha! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg synes de fleste sånne plus sizeklær ser så utrolig kjipe ut? Skal man ikke føle seg litt vel også da? Kjoledamen og Midnatt har rockabillykjoler i større størrelser, og de synes jeg ser freshe ut uansett fasong og størrelse :) De er ikke steindyre heller, og så kanskje det går an å bruke de flere ganger om man finner noe man føler seg fin i :) Synes f.eks. den her var dritlekker, jeg, selv om den var litt mørk (jeg liker det litt knæsjt).

Helt enig, er mye kjipe klær i store størrelser. Har tenkt litt på sånne type kjoler (tror det var her inne jeg ble anbefalt det en annen gang), men jeg er litt redd for at det blir litt "mye"? :P Føler de vriker ganske voldsomme mange av dem. Den du linket til var jo fin, men litt feil farge for meg. Hehe sorry, jeg er litt vanskelig. Ikke vandt med å gå i kjole + at jeg ikke vil stikke meg ut for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaja skrev:

Sliter med det samme, akkurat nå. Bare litt sonenpause! Jeg pleier å sette et merke i annen farge her og der, så ser jeg at det vokser pittelitt. 

Er på vrangvorden nede nå (strikker ovenfra og ned) - så ser endelig enden på sagaen, bare litt vrangvord og to ermer igjen :P De blir sikkert også ganske dryge... men liker genseren så gleder meg til den blir ferdig

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laikamor skrev:

Helt enig, er mye kjipe klær i store størrelser. Har tenkt litt på sånne type kjoler (tror det var her inne jeg ble anbefalt det en annen gang), men jeg er litt redd for at det blir litt "mye"? :P Føler de vriker ganske voldsomme mange av dem. Den du linket til var jo fin, men litt feil farge for meg. Hehe sorry, jeg er litt vanskelig. Ikke vandt med å gå i kjole + at jeg ikke vil stikke meg ut for mye.

Hvis du velger ensfarget (finnes modeller i de fleste farger) eller enkelt mønster, så er det vel ikke for mye. Jeg har brukt denne type kjole i bl.a. bryllup, men da var det en litt enklere modell i nøytal farge (brun med polkadotter). Man kan variere så mye med jakke/kåpe/belte, støvletter og sko, med eller uten underskjørt, at man får gjort mye ut av ett plagg :) Bruker man kjolene uten underskjørt, eller et underskjørt med lite fyll, så blir det jo mer nøytralt med en gang.
 

Spoiler

12063344_10156171704785641_4232948689171

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...