Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Neste gang skal vi ha hunder som går 100% overens, da kunne du ha låst deg inn, og så kunne vi hatt putekrig i senga mi alle 5 - 6!  :lol:

 

I dag har vi et litt uløselig problem: Sara og jeg vil besøke hverandre, men hundene fortjener å få være sammen med oss siden de er så mye alene når det ikke er helg, og alle tre hunder sammen blir spetakkel, spesielt når Selma er innbilt. Vi kunne gått tur sammen, det fungerer greit, men jeg har vondt kne. 

Da binder dere den ene, og bytter på hvem av bråkmakerne som må ligge bundet og den andre feks ved dere i sofaen :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det må vi få til! :) Du mener sikkert Malvikbladet, hvis du ikke mener Malviknytt som er en nettavis. Hva handler intervjuet om?

 

Ingen aning :lol: Journalisten fikk vite at han kjører smøretraileren så spurte han nok ut om det, får sikkert rapport etterpå når han er ute på veien igjen :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Hjemme fra shopping på Årnes og tur i skogen med pudlene :ahappy: 

Oj - hvor finner du skog uten elgjakt? Her sitter jeg og verker etter å gå tur, men har ikke helt peil på hvor det er /eller ikke er jakt/drev, så planen er å vente til ganske sent slik at man er sikker på det ikke dukker opp noe jaktlag og så gå tur et sted der det ikke er masse parkerte biler.

Jeg har ingenting imot elgjakt, tvertimot synes jeg det at elgen faller for en kule er langt langt mer humant og skånsomt enn avlivningsmetodene til ulv eller bjørn. Imidlertid er det litt slitsomt for en turglad hunde-eier.. Jeg er ikke redd for å bli skutt, synes at jegerne her i omegn er svært så dyktige, men jeg er skrekkslagen for å uforvarende ødelegge drevet til noen- det gjør man bare ikke! Man kan jo ringe de respektive jaktlederne kvelden før og få greie på hvor det skal jaktes neste dag, men det er litt herk å skulle ringe flere stykk hver kveld.. og så har jeg ikke helt koll på hvilke terreng hører til hvilke jaktlag, så hva hvis jeg tilfeldigvis går tur  i et område til et jaktlag jeg ikke veit om? 

Nå har biskene og jeg gått samme trøtte (korte) tur siden jakten begynte, men idag skal vi våge oss andre steder, og så regner jeg med at det er ikke så mye jakt på hverdagene fra og med neste uke, og da blir det greiere. Bare man får ordentlige turer i uka, så overlever man litt amputerte forhold i helgene!

Men skulle jeg ønsket meg noe, så var det daglig oppdaterte kart på nett hvor jaktområdene var avmerket.. det hadde vært suverent!

Men nå skal jeg ut i fryseren og ta opp blod, Strider skal få trene masse på grus-spor utover (rare bikkja som nekter å spore på grus.. grusveier fikser han ved å sjekke sidene for å finne der sporet forlater veien, men det er jo juks!). Og så drar vi på tur om en stund, gleder meg til det - det er så fint i skogen nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg og ei venninne sjekket ut Førde sentrum!
Bor på en helt fantastisk hytte 20 min fra Førde!

Sykt deilig tur, og SÅ heldig med været! Skyfri himmel og 18 grader i solen!
Nå er vi klar for utstilling i morgen!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hatt en super dag på ag-kurs, og gleder meg til del 2 i morgen :ahappy: Veldig flink tervtøtte, og nå gleder jeg meg veldig mye til NO neste helg! Etterpå fikk denne gjengen frese fra seg på jordet i solskinn. Deilig! 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge kom på 7'ende plass på international stafford match, England vant overlegent som alltid :P 

Nan pizza til middag, siden det tross alt er lørdag :sleep: Etterpå skal jeg gumle sjokolade, se et helt halvt år og grine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag av sporkurs unnagjort, nå sitter jeg inntulla i teppe og prøver å bli varm i rompa igjen. Uno har storkost seg og vært så flink, gleder meg til i morra! Etter litt lek og turning på senga fikk han mat, så slokna han i gangen og jeg tror ikke vi ser så mye mer til ham i kveld. Nye ting å lære, en hel dag i skogen, nye bikkjer, og lånt bur i fremmed bil med to andre hunder ved siden av- nok inntrykk for en stund :ahappy:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mett... ble fjordland og potetgull til middag. Gått tur med en kompis og schäfer i skogen - Pigg har løpt og lekt og løpt og lekt og løpt og lekt :D så nå er det fred i heimen :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og Pøbel gått et sted jeg ikke har gått på mange år. Og jommen var det godt gjengrodd der! Ikke så mange som går der lenger, tydeligvis. :lol: Pøbel koste seg og ble god og sliten.

30158526476_f131d1dfdc_z.jpg

Jeg slapp ham i nærheten i går, og han prøvde å gå ned til det stedet gjennom alt buskaset. Han "glemte" ballen sin i går, og trodde den fortsatt var der, ville jeg tro. Han var for øvrig kjempeflink i går. Han dukket opp uten ballen. Siden det var veldig mørkt og sånn, så gadd jeg ikke prøve å finne den. Spurte Pøbel litt lettere oppgitt "hvor er ballen?", og han satte i gang og søkte med engang. Han fant den ikke på oversiden der vi var, og jeg visste at han hadde gått på nedesiden også, så jeg viste håndtegn til at han skulle gå ned dit og lete etter ballen sin. Så hørte jeg en squeak-squeak etter en stund, da hadde han funnet ballen sin.

Jeg er så glad i den hunden, altså. Han virker veldig dum, men han er skitsmart, altså. :wub:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
32 minutter siden, Pixie skrev:

Første dag av sporkurs unnagjort, nå sitter jeg inntulla i teppe og prøver å bli varm i rompa igjen. Uno har storkost seg og vært så flink, gleder meg til i morra! Etter litt lek og turning på senga fikk han mat, så slokna han i gangen og jeg tror ikke vi ser så mye mer til ham i kveld. Nye ting å lære, en hel dag i skogen, nye bikkjer, og lånt bur i fremmed bil med to andre hunder ved siden av- nok inntrykk for en stund :ahappy:

Du er heldig! 
Jeg og vil på sporkurs. Men det har ikke klaffet, og når det har vært kurs her har jeg ikke hatt råd :(

Endelig hjemme fra jobb. Stiv og støl i ryggen etter å ha stått oppreist nesten 7 timer i strekk på butikkgulv, men nå blir det bare avslapping og kos for min del :aww:
Eller nei... Jeg må nok ut å gå tur også snart. Jaja, det haster ikke. Det er enda noen timer igjen av dagen :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tricolor skrev:

Ehm. Bildet var veldig usynlig og jeg har trødd Stavanger så mye at jeg ble nysgjerrig:hmm:

Hmmm. Får du ikke sett bildet? Merkelig. Er kun instagram link så vet ikke om jeg får det frem på andre måter.

3 timer siden, Sbtlita skrev:

Iben har fått nytt dekken. Ikke helt ferdig med det enda men det kommer seg emoji16.pnga3c04c81cdb20d15f677cf484a0912f9.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 

Stilig! :D Så flink du er! 

 

Sliten! Kaos i morges når gpsen ikke fant stevneplassen, kom frem til slutt etter 4 telefoner og fb-hjelp!  Litt i overkant spennende start på dagen for min del :P

Flinke hunder, men litt ubrukelig fører, så det ble langt fra optimal innsats fra min side. (Ryggen tuller fortsatt). Har fått tak i litt smertestillende så forhåpentligvis blir jeg litt mer bevegelig i morgen.

 

Edit: Hoppcertet i kl stor gikk til en briard i dag. Kjekt når andre raser enn border collier hevder seg :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TonjeM skrev:

 

Jeg har ingenting imot elgjakt, tvertimot synes jeg det at elgen faller for en kule er langt langt mer humant og skånsomt enn avlivningsmetodene til ulv eller bjørn. Imidlertid er det litt slitsomt for en turglad hunde-eier.. Jeg er ikke redd for å bli skutt, synes at jegerne her i omegn er svært så dyktige, men jeg er skrekkslagen for å uforvarende ødelegge drevet til noen- det gjør man bare ikke! Man kan jo ringe de respektive jaktlederne kvelden før og få greie på hvor det skal jaktes neste dag, men det er litt herk å skulle ringe flere stykk hver kveld.. og så har jeg ikke helt koll på hvilke terreng hører til hvilke jaktlag, så hva hvis jeg tilfeldigvis går tur  i et område til et jaktlag jeg ikke veit om? 

 

Mens jeg er såpass egoist at jeg ikke bryr meg så mye om jeg skulle være så uheldig å "gå i veien" for et jaktlag. Jeg har like mye rett til å nyte skogen på høsten som de har :) Jeg er mest redd for trigger-happy jegere som kan finne på å skyte på noe som ligner en rev :P Heldigvis er Blaze så og si alltid innen synsvidde, så det går nok bra det også. 

Jeg og samboern har vært på tur i skog og fjell i 4 timer i nydelig høstvær. Samboer har hørt at ekte turfolk har med seg pølse i termos så han måtte prøve det. Jeg derimot synes pølser smaker best grilla på bål. Vi fant oss noen støler på toppen og satte oss i solveggen med kakao, så deilig! 

Nå står lasagnen i ovnen og kvelden tegner til å bli svært avslappet :ahappy:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Bjornal skrev:


Kjenner godt til det å snakke til bikkje som later som den ikke forstår. Jeg er jo vant til retrievere som bare adlyder, så trodde først at det var begrensa kapasitet i toppen på Una. Men det er jo bare det at hun ikke vil...

Dette er den første og største misforståelsen som oppstår når folk møter Fiken også for første gang :lol: De er smarte på sin litt egne måte :aww: 

 

@Pippin&SymraJeg gikk ut av butikken med scampi i handleposen :aww: Det blir imorgen, så har du en oppskrift å dele? En hakket mer detaljert en? :lol: *hilsen må ha det inn med t-skje* :innocent:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prompen til Tuva lukter en salig blanding av elgbæsj, harebæsj og myr :wacko:

Hu er helt skutt og, har så og si ikke rikket seg fra sofaen siden vi kom hjem.... Lurer på om jeg har kjørt henne for hardt i høstferien, men hun vil jo så gjerne være med på alt! Hun er så lykkelig når hun får lov til å være med, og aller mest når hun får løpe løs, men jeg ser jo at hun ikke orker/tåler like mye som før... Helsikke altså, jeg får helt angst av å tenke på at hu ikke skal leve for alltid, og at hun viser gamling tegn allerede, hun har jo ikke blitt 7 år enda engang jo! Vi skulle jo hatt the time of our life sammen vi nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bananen skrev:

I dag har jeg og Pøbel gått et sted jeg ikke har gått på mange år. Og jommen var det godt gjengrodd der! Ikke så mange som går der lenger, tydeligvis. :lol: Pøbel koste seg og ble god og sliten.

30158526476_f131d1dfdc_z.jpg

Jeg slapp ham i nærheten i går, og han prøvde å gå ned til det stedet gjennom alt buskaset. Han "glemte" ballen sin i går, og trodde den fortsatt var der, ville jeg tro. Han var for øvrig kjempeflink i går. Han dukket opp uten ballen. Siden det var veldig mørkt og sånn, så gadd jeg ikke prøve å finne den. Spurte Pøbel litt lettere oppgitt "hvor er ballen?", og han satte i gang og søkte med engang. Han fant den ikke på oversiden der vi var, og jeg visste at han hadde gått på nedesiden også, så jeg viste håndtegn til at han skulle gå ned dit og lete etter ballen sin. Så hørte jeg en squeak-squeak etter en stund, da hadde han funnet ballen sin.

Jeg er så glad i den hunden, altså. Han virker veldig dum, men han er skitsmart, altså. :wub:

Det er så undervurdert med hunder som husker hvor de mistet/lagt ballen sin eller som kan dette med å søke selv etter den.. Min forrige rottis hadde stålkontroll hele tiden, men den jeg har nå oppdager ikke ballen om hun så legger seg på den innimellom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tutle skrev:

Dette er den første og største misforståelsen som oppstår når folk møter Fiken også for første gang :lol: De er smarte på sin litt egne måte :aww: 

 

@Pippin&SymraJeg gikk ut av butikken med scampi i handleposen :aww: Det blir imorgen, så har du en oppskrift å dele? En hakket mer detaljert en? :lol: *hilsen må ha det inn med t-skje* :innocent:  

Jeg tror det var denne jeg brukte den første gangen jeg prøvde. Lykke til! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang skal vi ha hunder som går 100% overens, da kunne du ha låst deg inn, og så kunne vi hatt putekrig i senga mi alle 5 - 6!  [emoji38]
 
I dag har vi et litt uløselig problem: Sara og jeg vil besøke hverandre, men hundene fortjener å få være sammen med oss siden de er så mye alene når det ikke er helg, og alle tre hunder sammen blir spetakkel, spesielt når Selma er innbilt. Vi kunne gått tur sammen, det fungerer greit, men jeg har vondt kne. 

Tre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Krutsi skrev:

Det er så undervurdert med hunder som husker hvor de mistet/lagt ballen sin eller som kan dette med å søke selv etter den.. Min forrige rottis hadde stålkontroll hele tiden, men den jeg har nå oppdager ikke ballen om hun så legger seg på den innimellom.. 

:lol: Men sånn kan Pøbel gjøre av og til også. Jeg sa til samboeren min her om dagen at Pøbel er ganske smart til å være så dum. Vi prøvde oss frem til en litt eh, avansert puzzlesak. Den var på medium. Men akk, litt for avansert for den ene fluen han har i hodet sitt av og til. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør egentlig folk som ikke har hund? :huh: Skjønner de hva de går glipp av? De som ikke har noen som logrer halen av seg når du kommer hjem fra jobb, som ikke har en firbent kamerat å gå tur og trene med, som ikke har en myk pels å klappe på, som ikke har forventningsfulle øyne som spent følger med når du lager middag eller som ikke har en trygg og varm kropp som krøller seg inntil deg når du slapper av på sofaen... :wub:

 

Nå har Fetter blitt 1 1/2 år. Tenk det! Jeg som i alle år som sonenmedlem har fundert, tenkt og planlagt o store hundekjøpet mitt. Ulike raser har blitt vurdert, forkastet, revurdert+++ Og nå har jeg hatt Fetter i over et år. :o  Jeg vil alltid ha plass for en setter, men det spørs jammen meg om det er mulig å klare seg uten en schäfer... :wub:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...