Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

6 timer siden, Wachita skrev:

Har jeg og ei venninne sjekket ut Førde sentrum!
Bor på en helt fantastisk hytte 20 min fra Førde!

Sykt deilig tur, og SÅ heldig med været! Skyfri himmel og 18 grader i solen!
Nå er vi klar for utstilling i morgen!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Hei fra hytte 3 :) 

Edit: Las 20 min fra Førde no.. Så det er vel ikkje førde camping ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

20 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg trenger en interiørarkitekt - anyone? kan ommøblere stua sånn omtrent akkurat som jeg vil (innen møblenes begrensning) og jeg klør meg i huet og vet ikke helt. :lol: Hmh!

 

Ei venninne er det profesjonelt hvis du trenger kontaktinfo :P ellers så får du tegne plantegning og bilder av møblene du har ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Krutsi skrev:

Ei venninne er det profesjonelt hvis du trenger kontaktinfo :P ellers så får du tegne plantegning og bilder av møblene du har ;) 

:lol: Hørtes dyrt ut...  jah, foreløpig låner jeg wed på fb og snur og flytter om på sofaer *ler* nå tror jeg Bonden kommer inn, da får vel han og ha et ord med i laget - kanskje ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Hørtes dyrt ut...  jah, foreløpig låner jeg wed på fb og snur og flytter om på sofaer *ler* nå tror jeg Bonden kommer inn, da får vel han og ha et ord med i laget - kanskje ? 

 

Hahaha jeg tror ikke hun er heeeelt billig nei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, TonjeM skrev:

Oj - hvor finner du skog uten elgjakt? Her sitter jeg og verker etter å gå tur, men har ikke helt peil på hvor det er /eller ikke er jakt/drev, så planen er å vente til ganske sent slik at man er sikker på det ikke dukker opp noe jaktlag og så gå tur et sted der det ikke er masse parkerte biler.

Jeg har ingenting imot elgjakt, tvertimot synes jeg det at elgen faller for en kule er langt langt mer humant og skånsomt enn avlivningsmetodene til ulv eller bjørn. Imidlertid er det litt slitsomt for en turglad hunde-eier.. Jeg er ikke redd for å bli skutt, synes at jegerne her i omegn er svært så dyktige, men jeg er skrekkslagen for å uforvarende ødelegge drevet til noen- det gjør man bare ikke! Man kan jo ringe de respektive jaktlederne kvelden før og få greie på hvor det skal jaktes neste dag, men det er litt herk å skulle ringe flere stykk hver kveld.. og så har jeg ikke helt koll på hvilke terreng hører til hvilke jaktlag, så hva hvis jeg tilfeldigvis går tur  i et område til et jaktlag jeg ikke veit om? 

Nå har biskene og jeg gått samme trøtte (korte) tur siden jakten begynte, men idag skal vi våge oss andre steder, og så regner jeg med at det er ikke så mye jakt på hverdagene fra og med neste uke, og da blir det greiere. Bare man får ordentlige turer i uka, så overlever man litt amputerte forhold i helgene!

Men skulle jeg ønsket meg noe, så var det daglig oppdaterte kart på nett hvor jaktområdene var avmerket.. det hadde vært suverent!

Men nå skal jeg ut i fryseren og ta opp blod, Strider skal få trene masse på grus-spor utover (rare bikkja som nekter å spore på grus.. grusveier fikser han ved å sjekke sidene for å finne der sporet forlater veien, men det er jo juks!). Og så drar vi på tur om en stund, gleder meg til det - det er så fint i skogen nå om dagen.

Det er en liten tarm skog mellom Nedre Hagaveg og Glomma, runden er en hel kilometer lang (passelig 2ne-form, med andre ord :P ), men det veit jo ikke pudlene, de løper litt mer enn det :lol: Er ikke så redd for elgjegere der :)

I den andre skogen er det jo både elgjegere, ulv og bjørn, så jeg tenker at jeg ikke går der, jeg :P 

5 timer siden, Krutsi skrev:

Det er så undervurdert med hunder som husker hvor de mistet/lagt ballen sin eller som kan dette med å søke selv etter den.. Min forrige rottis hadde stålkontroll hele tiden, men den jeg har nå oppdager ikke ballen om hun så legger seg på den innimellom.. 

:lol: Nora hadde visst mista ballen sin på tur her om dagen, men i dag hadde hun funnet den igjen, sa oppdretteren hennes. Tipper hun fikk snusen på den, også kom hun plutselig på at hun hadde lekt med ball der her om dagen eller noe :ahappy: 

4 timer siden, Artemis skrev:

Hva gjør egentlig folk som ikke har hund? :huh: Skjønner de hva de går glipp av? De som ikke har noen som logrer halen av seg når du kommer hjem fra jobb, som ikke har en firbent kamerat å gå tur og trene med, som ikke har en myk pels å klappe på, som ikke har forventningsfulle øyne som spent følger med når du lager middag eller som ikke har en trygg og varm kropp som krøller seg inntil deg når du slapper av på sofaen... :wub:

Datterbarnet og jeg hadde en liten samtale her om dagen om hva folk som bare hadde 1 hund gjorde :P Vi syns det hørtes kjedelig ut :lol: 

4 timer siden, Artemis skrev:

Nå har Fetter blitt 1 1/2 år. Tenk det! Jeg som i alle år som sonenmedlem har fundert, tenkt og planlagt o store hundekjøpet mitt. Ulike raser har blitt vurdert, forkastet, revurdert+++ Og nå har jeg hatt Fetter i over et år. :o  Jeg vil alltid ha plass for en setter, men det spørs jammen meg om det er mulig å klare seg uten en schäfer... :wub:

Den som venter på noe godt, vet du :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Krutsi skrev:

Hahaha jeg tror ikke hun er heeeelt billig nei :lol: 

Hadde en mistanke om det :lol: Men nå har jeg landet på hvor sofaene skal stå, har møblert inni hodet mitt med akvarier, funnet en løsning på tv - så da er mye gjort. 

meeeen hvordan fester vi plata under vedovnen til laminat? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kaster jeg snart brødbakermaskina ut vinduet... men den var dyr. Jeg får plutselig ikke disse helsikkes brøda til å heve ordentlig, jeg blir gæern. Har da fått dem til å heve så fint og flott før, med samme brødmix, oppskrift og instillinger? Jeg fatter og begriper ikke hva jeg gjør gæernt. :( Kanskje jeg må begynne å bake på gamlemåten og frysened - men er usansynlig enkelt og lite krevende å slenge sammen ingrediensene i maskinen og stille timern og ha nybakt ferskt brød til frokost... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Wachita skrev:


Kult! Så det skulle være mye bernere der! Jeg går i svarte klær og rosa Arrak vest! Med en mann og terv på slep, og venninne med mann og gronniser på slep emoji16.png jeg er for sjenert til å si hei! Så om du ser meg får du rope ut!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg regner med at jeg går i et sort skjørt og en burgunder genser. Jeg må bare våkne ordentlig først, men jeg mener det er det som ligger i baggen :P Jeg pleier å lyde navnet Stine, og biter ikke. Men er heller ikke flinkest til å få med meg folk og hilse først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Er de folka klar over at gutten står opp klokka 04:00?

:lol:

 

 

Han står stort sett opp etter 05 nå,  og han klarer seg litt mer selv .. :P 

Men ja, han har ikke akkurat vært en etterspurt overnattingsgjest tidligere :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

7 minutter siden, Mud skrev:

Han står stort sett opp etter 05 nå,  og han klarer seg litt mer selv .. :P 

Men ja, han har ikke akkurat vært en etterspurt overnattingsgjest tidligere :lol:

 

:lol:

Bra og kjip helg på samme tid dette. Oreo ble røntget med C (uten forkalkninger heldigvis) mens resten av helgen har vært fin. Nå er jeg med på jakt (Meh. Jeg har ikke tålmodighet til dette.) også er det bursdagsfeiring til samboer sin farmor senere med bløtkake :D Bare 4 dager til ungene er hjemme igjen, og verandaen har fått rekkverk og trapp. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om to uker skal vi til Spania, en firmatur med jobben til gubben. Blir nok ut på litt penere middag osv når vi er der, så nå stresser jeg litt siden jeg ikke har noen greie sommerklær å gå i. Tenkte å se om jeg kan få tak i en litt fin kjole, som ikke er veldig dyr. Jo billigere jo bedre, egentlig :P Hvor bør jeg gå da, for å finne det, i stor størrelse? Må nok ha 2 eller 3xl. 

Er ikke så inn i sånt, og vet liksom ikke hvilken type og form på kjolen som kunne passet meg.. Vet at jeg vil ha den ca knelang eller lengre, da jeg ikke vil vise frem lårene :P Noen med tips? Evt linker til noen som dere tror kan passe noen med store pupper, mage og lår? :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen herjer på gulvet og jeg vurderer å lage meg frokost. Ser ut til å bli finvær i dag også, så da må vi komme oss ut på tur når det nærmer seg tid for dupp. 

Nå fikk jeg nettopp avlevert en ball i fanget - av ungen. Hvem trenger hund :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, laikamor skrev:

Om to uker skal vi til Spania, en firmatur med jobben til gubben. Blir nok ut på litt penere middag osv når vi er der, så nå stresser jeg litt siden jeg ikke har noen greie sommerklær å gå i. Tenkte å se om jeg kan få tak i en litt fin kjole, som ikke er veldig dyr. Jo billigere jo bedre, egentlig :P Hvor bør jeg gå da, for å finne det, i stor størrelse? Må nok ha 2 eller 3xl. 

Er ikke så inn i sånt, og vet liksom ikke hvilken type og form på kjolen som kunne passet meg.. Vet at jeg vil ha den ca knelang eller lengre, da jeg ikke vil vise frem lårene :P Noen med tips? Evt linker til noen som dere tror kan passe noen med store pupper, mage og lår? :P

 

Jeg har en du kan overta hvis den passer. 

Zizzi kan ha, de er på Bystasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jeg har en du kan overta hvis den passer. 

Zizzi kan ha, de er på Bystasjonen. 

Har du bilde? :) Om jeg liker den, og den passer (hvilken str er det?) så kjøper jeg gjerne en brukt en altså! :) Send gjerne på Pm.

Får ta meg en tur innom Zizzi, kanskje jeg kan få litt tips der også. Takk for forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Akkurat nå fniser jeg bittelitt av to kvinner som har gått seg bort i skogen i følge Adresseavisa. De ble overrasket av mørket! :teehe:Tillater meg å fnise litt siden det er udramatisk, letemannskapene vet hvor de er. Ikke lett å huske at det blir mørkt sånn utpå kvelden en gang!

Jeg ble også overrasket av mørket denne uken. Visste hvor jeg var, men satte beina godt ned i flere myrhull, holdt på å ramle flere ganger, måtte ta bilveien siste biten. Uten refleks følte jeg meg bra kørka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett hjernedød denne morgenen, forsøker en akutt vending av døgnet da jeg må tidlig opp i morgen for å dra i fjøset. Skal observere geiter :wub: Mulig jeg stjeler med meg ett par hjem...har alltid hatt lyst på geiter :hyper:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett hjernedød denne morgenen, forsøker en akutt vending av døgnet da jeg må tidlig opp i morgen for å dra i fjøset. Skal observere geiter :wub: Mulig jeg stjeler med meg ett par hjem...har alltid hatt lyst på geiter :hyper:

Du kommer til å angre om du tar dem med hjem! Umulige å holde innenfor ett gjerde [emoji14] Men jeg skulle veldig gjerne hatt ett kje hjemme i stua igjen [emoji7]

Men hva studerer/jobber du med siden du skal observere geiter? Det er vel ikke NMBU? [emoji4]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...