Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

10 timer siden, Polfarer skrev:


Du kommer til å angre om du tar dem med hjem! Umulige å holde innenfor ett gjerde emoji14.png Men jeg skulle veldig gjerne hatt ett kje hjemme i stua igjen emoji7.png
 

Jeg vet ikke om det er stor variasjon i de forskjellige rasene, heter det rase når det er snakk om geiter?  Men ihvertfall,  det bor noen geiter borti veien her og jeg har aldri sett de utenfor gjerde. Tipper det er ca 150-160 cm høyt. Og herlighet så søte de er! Jeg og vil ha geiter en gang :wub:

 

 

.....prøve å sove litt snart, bare finne hvilepulsen først. Avslutningen på Stavanger helgen sørget noen for å ødelegge.  (Neida ikke hunder eller hundefolk). Dritt altså. :gaah:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er stor variasjon i de forskjellige rasene, heter det rase når det er snakk om geiter?  Men ihvertfall,  det bor noen geiter borti veien her og jeg har aldri sett de utenfor gjerde. Tipper det er ca 150-160 cm høyt. Og herlighet så søte de er! Jeg og vil ha geiter en gang :wub:

Heter raser ja ;)

Det er ganske store variasjoner, men nå var denne bukken litt ekstrem! Han hoppet gjennom og knuste et smalt lukket vindu høyt oppe på veggen for å komme ut til brunstige geiter [emoji14] Men så lenge man har skikkelige gjerder så går det som regel greit :) Noen av ungbukkene og kastratene på jobb i sommer klatret opp i ett tre og hoppet over gjerde [emoji38] Men de voksne geitene er som regel greie om det ikke er noe mer spennende utenfor :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tricolor skrev:

Uten refleks følte jeg meg bra kørka.

Jeg kunne lett blitt drapsmann i kveld... Kom kjørende på mørklagt veg når jeg plutselig oppdaget en dust som løp langs vegen, på feil side, i mørke klær - helt uten et snev av refleks på seg. Dæven jeg hadde lyst til å stoppe og si noen sannhetens ord... men jeg er jo ikke en sånn som gjør det, så... :aww: 

55 minutter siden, Line skrev:

Jeg håper det endres tilbake til den gamle ordningen jeg :) 

Jeg også... 

Er vi hjemme igjen etter en finfin helg i Sverige! Yasmine fikk tatt gjeteranleggstest med fine tilbakemeldinger om at hun var en av de beste briardene instruktøren hadde sett. Det er jo litt kult at denne skrapbikkja er god til noe  *ler*. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Polfarer skrev:


Heter raser ja ;)

Det er ganske store variasjoner, men nå var denne bukken litt ekstrem! Han hoppet gjennom og knuste et smalt lukket vindu høyt oppe på veggen for å komme ut til brunstige geiter emoji14.png Men så lenge man har skikkelige gjerder så går det som regel greit :) Noen av ungbukkene og kastratene på jobb i sommer klatret opp i ett tre og hoppet over gjerde emoji38.png Men de voksne geitene er som regel greie om det ikke er noe mer spennende utenfor :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
 

Aha! Naboene her har 3 kasjmirgeiter, alle kastrerte. Veldig sjarmerende er de ihvertfall :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NM er over for i år, ny norgesmester kåret og Lyns halvsøster med eier til faren deres snek seg en finfin andreplass. Sliten etter helga, men heihå så pepp! En dag, Lyn, så skal vi være i stand til å gjøre alle disse momentene etter vår beste evne - selv om det ikke er å trone NM, så har vi en hel del å lære :D

30163671496_7b2a82131d_o.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har besøk av Sheepy the Shetland sheepdog en uke mens mammen hennes er på ferie i Afrika. Hun gikk rett inn som om hadde bodd her før (og det har hun.... ;) ), og mine to hilse pent og tok henne rett inn i varmen. :) Ittno problem sjø :)
 

14572932_10153762548486761_8091977730176654901_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg prøver å planlegge morgendagens innkjøp. 
Jeg trenger ny minnekortleser som er kompatibel med USB 3.0. 
Og jeg skulle hatt kjegler til å begynne å trene inn ruta i LP1. 

Noen som vet hvor man kan finne disse tingene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten folkens, ønsker synspunkter. Uno vekket oss i natt med kraftig innovernysing, to anfall natt/tidlig morgen. Enkelte innovernys på dagtid, nytt anfall nå i kveld. På sporkurset i helga måtte vi låne bur hos noen andre, fikk plass i bilen til noen hundekjørere med god plass og sagflis (lange myke flis) i burene. Han har rota mye i flisen, jeg la også inn et teppe. I går ble han nok litt kald, i dag har han hatt dekken på hele tiden når han ikke gikk spor. 

Har booka ham inn til HD-røntgen onsdag. Kan jeg vente til da og be vet sjekke nesa etter nesemidd/fremmedlegemer (flis) når han likevel er bedøvet, eller bør jeg ta en drop-inn på mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette stemmer, så ler jeg litt av hundefolk: 

Til årets RS diskuteres det veldig over hvorvidt man skal ha fullcertordning eller ikke. I mitt hode er det ikke nødvendig så stor forskjell sånn egentlig, for når man får certene sine, så søker man om championatet. Har man bare en haug med småcert, ja vel, det er mange småutstillinger man alltids kan stille på. Men, det er vistnok en annen artig sak med på saklista til årets RS; at prisen for å stille skal skrues opp til minimum 400kr pr hund og at rabatten for flere hunder skal fjernes. Og til tross for det bestandig klages over at det er for dyrt å stille hund i Norge.. 

Men alt i alt, så blir vel resultatet samme? Folk vil ikke stille hvis fullcertordningen beholdes eller folk vil ikke melde pga høye priser.. Og uansett spiller det nok ikke noen stor rolle siden det alltid klages og styres rundt alt, dugnadsånden til Ola nordmann blir dårligere og dårligere, og den delen av hundefolkene som orker å arrangere utstillinger blir nok mindre og mindre.. Så plutselig blir det vel mindre utstillinger også..

hundefolk ser at de maler seg inn i et hjørne med en konstante klagingen sin på alt? 

For det ironiske er jo at "alle" skal ha masse arrangementer og da etter regler som passer seg, men ingen gidder å få med seg alle detaljer.. Det kan jo forrige RS være et bevis på :aww: 

 

nei.. Tusle i seng var det ja.. Og som jeg sa tidligere i dag: når jeg blir stor, så skal jeg begynne med brodering av julemotiver jeg :ball: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Polfarer skrev:

Ja, jeg har ikke hatt behov for å ha med bikkja på fly siden jeg like godt tok med bilen ned. Men om det er mulig å fly med SAS herfra nå så skal jeg vurdere det dersom vi ikke får mer enn den ene uka med juleferie. Også kan bikkja til en venninne komme hit på treningsopphold uten for mye styr hvis vi er heldige og får billetter som ikke koster alt for mye :)  Tusen takk! :D 

 

Da har vi - etter telefoner helt til India, I shit you not! - kommet fram til følgende:
CRJ er et lite skjitfly som har små cargo-rooms. Det tar max 1 bur som har en maxvekt på 60kg, med dimensjonene 55cm høy, 46cm bred, 217cm i lengde. Alt styres av åpninga på selve cargorommet, som er ***** lite på denne pocketrocket'en...

Det er den lille åpninga du ser foran vingen, som er cargo room.

sas-crj900-between-flights_pics243-24375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alt kjolepraten, måtte jeg inn å se om favoritten min fra Midnatt enda var der! Og det var den.... Hvis den er igjen på fredag, kommer jeg til å bestille en med underskjørt... :aww: 

Så, hva tror folk - sort eller hvitt underskjørt/midjebelte til denne?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Da har vi - etter telefoner helt til India, I shit you not! - kommet fram til følgende:
CRJ er et lite skjitfly som har små cargo-rooms. Det tar max 1 bur som har en maxvekt på 60kg, med dimensjonene 55cm høy, 46cm bred, 217cm i lengde. Alt styres av åpninga på selve cargorommet, som er ***** lite på denne pocketrocket'en...
Det er den lille åpninga du ser foran vingen, som er cargo room.
sas-crj900-between-flights_pics243-24375.jpg

Sånt har jeg flydd fra Genève til København tror jeg. Det var ikke noe artig, personellet ombord likte det heller ikke. Flyr dash før det der
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siljus skrev:

Etter alt kjolepraten, måtte jeg inn å se om favoritten min fra Midnatt enda var der! Og det var den.... Hvis den er igjen på fredag, kommer jeg til å bestille en med underskjørt... :aww: 

Så, hva tror folk - sort eller hvitt underskjørt/midjebelte til denne?

Så fin kjole! Tror hvitt underskjørt og midjebelte vil passe best :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Da har vi - etter telefoner helt til India, I shit you not! - kommet fram til følgende:
CRJ er et lite skjitfly som har små cargo-rooms. Det tar max 1 bur som har en maxvekt på 60kg, med dimensjonene 55cm høy, 46cm bred, 217cm i lengde. Alt styres av åpninga på selve cargorommet, som er ***** lite på denne pocketrocket'en...

Det er den lille åpninga du ser foran vingen, som er cargo room.

sas-crj900-between-flights_pics243-24375

Wow, tusen takk :D Haha, tror kanskje ikke det blir noen flytur på beistet mitt da nei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg prøver å planlegge morgendagens innkjøp. 
Jeg trenger ny minnekortleser som er kompatibel med USB 3.0. 
Og jeg skulle hatt kjegler til å begynne å trene inn ruta i LP1. 

Noen som vet hvor man kan finne disse tingene? 

Tror en del sportsforretninger har enkle kjegler man kan kjøpe - billig :) 

7 timer siden, Krutsi skrev:

Hvis dette stemmer, så ler jeg litt av hundefolk: 

Til årets RS diskuteres det veldig over hvorvidt man skal ha fullcertordning eller ikke. I mitt hode er det ikke nødvendig så stor forskjell sånn egentlig, for når man får certene sine, så søker man om championatet. Har man bare en haug med småcert, ja vel, det er mange småutstillinger man alltids kan stille på. Men, det er vistnok en annen artig sak med på saklista til årets RS; at prisen for å stille skal skrues opp til minimum 400kr pr hund og at rabatten for flere hunder skal fjernes. Og til tross for det bestandig klages over at det er for dyrt å stille hund i Norge.. 

Men alt i alt, så blir vel resultatet samme? Folk vil ikke stille hvis fullcertordningen beholdes eller folk vil ikke melde pga høye priser.. Og uansett spiller det nok ikke noen stor rolle siden det alltid klages og styres rundt alt, dugnadsånden til Ola nordmann blir dårligere og dårligere, og den delen av hundefolkene som orker å arrangere utstillinger blir nok mindre og mindre.. Så plutselig blir det vel mindre utstillinger også..

hundefolk ser at de maler seg inn i et hjørne med en konstante klagingen sin på alt? 

For det ironiske er jo at "alle" skal ha masse arrangementer og da etter regler som passer seg, men ingen gidder å få med seg alle detaljer.. Det kan jo forrige RS være et bevis på :aww: 

 

nei.. Tusle i seng var det ja.. Og som jeg sa tidligere i dag: når jeg blir stor, så skal jeg begynne med brodering av julemotiver jeg :ball: 

Hundefolklogikk har jo alltid vært ... ehhhh... morsom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Siri skrev:

 

Tror en del sportsforretninger har enkle kjegler man kan kjøpe - billig :) 

Hundefolklogikk har jo alltid vært ... ehhhh... morsom :lol: 

Vanvittig :lol: 

jeg tenker alt for ofte at det er enda godt vi ikke har presidentvalg her i Norge :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...