Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Guest Yellow
2 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Kan du ikke bare politianmelde? Det er jo båndtvang.

Så slikt er greit om det skjer før april/etter 20.aug liksom eller? 

Det er heldigvis lover som sier at det absolutt ikke er ok at bikkjer flyr rundt uten kontroll og er til plage for folk/andre dyr - dette gjelder hele året. Hører ikke eier etter, anmeld på det grunnlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bellare skrev:

Dei fleste burettslag pleier vel å ha reglar om at hundar alltid skal vere i bånd på burettslagets område, eller noko slikt? Ville sjekka opp i reglane der du bur, og om styreleder skapar seg, ta det opp med dei andre i styret.

Det er ingen regler om dyrehold her. Jeg har/hadde jo selv fire katter og to hunder... Det er sameie, ikke borettslag. De har en stor hekk, så det er umulig å vite om hunden er ute før jeg går ned trappa. Gøy å være redd for å gå ut døra hjemme! Har ingen anelse om de faktisk tar den i bånd før jeg går ut og hunden blir evt. flydd på igjen. Det var en staff og kan garantere at den ikke lar hunden min gå pent forbi neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillekrapyl skrev: Kan du ikke bare politianmelde? Det er jo båndtvang.

Så slikt er greit om det skjer før april/etter 20.aug liksom eller? 

Det er heldigvis lover som sier at det absolutt ikke er ok at bikkjer flyr rundt uten kontroll og er til plage for folk/andre dyr - dette gjelder hele året. Hører ikke eier etter, anmeld på det grunnlaget.

Selvsagt er det ikke greit.....!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

OK, nå er jeg litt lei av å male, men nå er det bare lister og skapdører igjen, og de blir ferdige i morgen. Nå gidder jeg ikke mer for i kveld. Har faktisk ferie.

Jeg og Bizi har sover alt for lenge, og nå spiser jeg bringebær og kesam med lime.

Så skal vi gå kveldstur.

Fikk sms fra min kjære far i går: "Nå har jeg bestilt varmepumpe. Den monteres neste uke." Ja takk.:D Og da er det bare å ordne det som ordnes skal i gangen da, og SÅ kommer takstmanen. Det blir jo spennende å se hva han synes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke typisk... rekker akkurat å legge ned malingskosten etter å ha malt siste lista rundt et vindu ute også begynner det å regne... jeg sjekket jo yr og de sa det ikke skulle regne på mange timer enda. Nå håper jeg bare det går greit... det er jo tak over så er beskyttet mot verste været, men litt regn kommer det nok på og det blir nok fukig iallefall... :( 

Ellers venter jeg på at middagen min skal bli ferdig... spagetti med kjøttsaus...

Og appropos hund og borettslag så er jeg veldig glad for at han på hjørnet har flyttet, han hadde nemlig chihuahuaen sin stående i flexi festet i verandaen sin, flexien var lang nok til at hunden akkurat ikke kom ut på veien, men den kastet seg bjeffende mot alt som gikk forbi... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg begynte på den i to-tiden i dag. Som sagt, det var fort gjort :aww: 

Jeg begynte litt i går kveld , så ble jeg opptatt med unger og hus og spying og sånt. Håper å få lest mer neste uke eller i helgen , for den var spennende  ! Rakk å komme inn i akt 2 da.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb igjen. Ble mange pauser idag, menmen sånn ble det. Fikk gjort jobben hvertfall. Skikkelig trøtt idag.. Sto i kø for å betale nettopp, måtte ha noe juice på butikken, og jeg ble skikkelig svimmel. Enda ikke gitt seg. Svimmel og smårar følelse i hele kroppen. Ta en tur i dusjen så rett i seng er sikkert det beste. Og håpe detblir bedre til imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siri skrev:

:lol: 
Jeg skal ikke påstå at Yasmine er et funn som fluejeger akkurat, det var nok den første flua hun fanget, men veldig kostelig ja :lol: 

Jeg tror faktisk de fleste barn ville elsket å bli lest for, bare man fant de rette bøkene, og den som leser kan å lese og engasjere. Jeg husker forresten at mamma leste inn bøker på kasett til oss da vi var små (det var før man fikk lydbøker, må vite...) - og vi elsket jo å sitte og høre på disse bøkene om igjen og om igjen - jeg kunne dem omtrent utenat. 

Nå fikk jeg nesten tårer i øynene, for en fantastisk ide. Så utrolig rørende, og for et herlig minne.

3 timer siden, Ozzy skrev:

Måtte ha noe kjapt til middag idag så blei wienerpølser. Har alltid sånt liggende i fryseren så tok opp en pakke og hadde middag klart til Rørlegger'n kom hjem. Han maste så veldig om at pølsene smakte så rart og var så rare så jeg trampa bort til søpla for å gni posen i trynet hans over at det er samme pølsene vi alltid spiser.   Røsker opp posen av søpla og det står med store bokstaver: Danske Grillpølser!   :icon_redface:

Hvilken idiot lager grillpølser som ser ut som wienerpølser da... Og jeg burde kanskje begynne å lese  :innocent:

Hvor får du kjøpt de? Har nemlig en kamerat som mener på at det finnes men jeg finner det aldri.

2 timer siden, 2ne skrev:

I dag har jeg lest Harry Potter and the cursed child. Det gikk fort :aww: 

Og dommen?

 

Nå sitter jeg og rocker i sofan med Rybak og Fairytale- litt barnslig og veldig morro. 

Ellers har Prima fått nytt kosedyr, Elgen Wenche

13882447_10157261341870174_6769459296254

Og der var Atle Pettersen også:)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mud skrev:

Jeg begynte litt i går kveld , så ble jeg opptatt med unger og hus og spying og sånt. Håper å få lest mer neste uke eller i helgen , for den var spennende  ! Rakk å komme inn i akt 2 da.  

Ja, sånt er jeg ferdig med, jeg :P 

Akkurat nå, Debbie skrev:

Og dommen?

Jeg syns den var litt tam, for å være helt ærlig. Så tam at jeg lurer litt på hvor mye av det JK Rowling egentlig har skrevet. Men det kan jo være at den kom i manuskriptform, det var 300 sider med mye luft i mellom linjene, liksom. Det er litt lite, syns jeg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Belgerpia skrev:

Først rolig og trygg - og så stressa?

Stressa eller nysgjerrig og på? Forøvrig - det der er måten jeg miljøtrener valper på også. Bare tar de med, uten tanke om at "nå skal vi lage en diger sak av at valpen er med på nytt sted, nå skal vi stryke på, dalle med, berolige og stappe i den godbiter, bare for å være helt sikker på at valpen for all fremtid tenker at folkemengder og bråkete steder er ******* på jord, og at når mennesket oppfører seg som om vi kommer til å dø, så gjør vi sikkert det" 

Skal man ha en hund som er trygg, og lugn i alle miljøer, så finnes det bare en måte å gjøre ting på - ta den med overalt som om det er det naturligste i verden. Uten dikkedarrer - belønningen er kos fra folk man møter.

Eh ja... rolig og trygg på toget, stressa på Oslo S. Gikk med ørene klistra inntil hodet og klistra seg inntil eieren, skvatt hver gang det kom andre tett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jk Rowling har vel ikke skrevet noen ting av boken? Det er en manusforfatter som har skrevet, men alt av handlinger osv er bestemt mellom manusforfatter, "director" personen for teateret og JK Rowling. Var i hvert fall det jeg leste her en dag i en eller annen artikkel. Skal se om jeg finner den. 

EDIT: Her; http://www.ibtimes.com/who-wrote-harry-potter-cursed-child-jk-rowling-had-help-2393709

EDIT2: Hun har kanskje skrevet litt ja, står bare at Thorn "Did the majority of the writing"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, sånt er jeg ferdig med, jeg :P 

Jeg syns den var litt tam, for å være helt ærlig. Så tam at jeg lurer litt på hvor mye av det JK Rowling egentlig har skrevet. Men det kan jo være at den kom i manuskriptform, det var 300 sider med mye luft i mellom linjene, liksom. Det er litt lite, syns jeg :aww: 

 

11 minutter siden, Rocket skrev:

Jk Rowling har vel ikke skrevet noen ting av boken? Det er en manusforfatter som har skrevet, men alt av handlinger osv er bestemt mellom manusforfatter, "director" personen for teateret og JK Rowling. Var i hvert fall det jeg leste her en dag i en eller annen artikkel. Skal se om jeg finner den. 

EDIT: Her; http://www.ibtimes.com/who-wrote-harry-potter-cursed-child-jk-rowling-had-help-2393709

EDIT2: Hun har kanskje skrevet litt ja, står bare at Thorn "Did the majority of the writing"

Ok, takk. Men jeg må jo lese den okke som:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rocket skrev:

Jk Rowling har vel ikke skrevet noen ting av boken? Det er en manusforfatter som har skrevet, men alt av handlinger osv er bestemt mellom manusforfatter, "director" personen for teateret og JK Rowling. Var i hvert fall det jeg leste her en dag i en eller annen artikkel. Skal se om jeg finner den. 

EDIT: Her; http://www.ibtimes.com/who-wrote-harry-potter-cursed-child-jk-rowling-had-help-2393709

EDIT2: Hun har kanskje skrevet litt ja, står bare at Thorn "Did the majority of the writing"

Ja, og JK Rowling syns selv at Thorn skrev et fantastisk manuskript. Det er det sikkert, men for meg så er det bare JK Rowling som kan skrive Harry Potter-historier. Dette føles mer som en fandom enn en HP-bok, for meg i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, og JK Rowling syns selv at Thorn skrev et fantastisk manuskript. Det er det sikkert, men for meg så er det bare JK Rowling som kan skrive Harry Potter-historier. Dette føles mer som en fandom enn en HP-bok, for meg i hvert fall. 

Leste den ut akkurat nå og er enig. Synes hele manusformatet er litt slitsomt å lese også... Jeg tipper den gjør seg bedre som film enn bok. Også synes jeg hele greia ble litt touchyfeely... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

Nå fikk jeg nesten tårer i øynene, for en fantastisk ide. Så utrolig rørende, og for et herlig minne.

Det er det - et herlig minne altså :) Mamma var en kreativ dame med stor omsorg for barn :wub:

1 time siden, Debbie skrev:

Nå sitter jeg og rocker i sofan med Rybak og Fairytale- litt barnslig og veldig morro. 

Den er jo bare herlig, den (min guilty pleasure tror jeg :aww:). 

Har vi vært på sykkeltur igjen, og nå er hundene dusjet og vasket. Nå må de tørke sånn at jeg får børstet dem før vi reiser til Vågå for å flytte sau i helga :). Også fikk jeg endelig til å bytte lysrør i campingvogna *yeyyy*. Nå må jeg få tatt oppvasken og vaske gulvet - og tømme søpla - men noe sier meg at jeg ikke rekker alt dette i kveld. Får vel ta noe i morgen før vi reiser. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 time siden, Pixie skrev:

Eh ja... rolig og trygg på toget, stressa på Oslo S. Gikk med ørene klistra inntil hodet og klistra seg inntil eieren, skvatt hver gang det kom andre tett på.

Sånt går over sålenge man ikke lager en sak av det. Valpen lærer at den ikke kommer til å dø ganske fort. Tipper den allerede var avslappa når den kom til Ekeberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Som det regner, da. Flaks at vi rakk kveldstur uten å bli søkk våte.

Bizi er litt søt. Hun blir kjempeskuffa hver gang hun får disse harde tyggebeina, og nå kjøpte jeg et ekstra stort et. Hun gadd ikke smake på det engang. Men, nå har det ligget et par dager (Det hender de ligger urørt i flere uker), og NÅ tok hun det med seg og la seg i sofaen ved siden av meg. Kom vel på at det kanskje var litt okey å gnage på likevel, da. Det pleier å bli en stor hit etterhvert, nemlig. Tullejenta. 

Det gjør vel ikke så mye å røntge ei med løpetid, i tilfelle den skulle inntreffe før tirsdag, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre bunadskjorten min ikke hører til trønderbunaden :aww:  I følge alle sidene jeg har vært inne på å sett på skjorter til trønderbunad så er min riktig, like riktig som de andre variantene (forskjellig broderi). Det er brukt riktig stoff, den er sydd riktig og den er brodert riktig av et bunadsfirma i trondheim. Blir litt oppgitt altså. Får legge ut bunaden på finn, og håper jeg får noe salg. For denne kjøperen kommer ikke til å ville ha den, siden det er feil skjorte å greier:sheldon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...