Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Wednesday skrev: Agria har 60 000, men fortsatt veldig mye billigere. Så det ble ikke noe vanskelig valg. 

Fornuftig! Det hadde nok jeg og gjort. De øker prisen sakte men sikkert hos gjensidige. Men vi 4000 er jo omtrent det jeg betaler for begge. 

 

 

Det øker hos begge... startet på 1700 og betaler godt over 3000 nå. Samme hos Gjensidige, det steg så drøyt mye at jeg byttet til Agria. Var billig det første året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

54 minutter siden, Snøfrost skrev:

Har dere lest bøkene til Torill Thorstad Hauger?
Ikke lest alle selv, men husker jeg likte godt vikingbøkene hennes :)

Fra Wikipedia: "De fleste av bøkene hennes er for barn og ungdom, og har handling fra ulike historiske perioder, ofte fra vikingtiden. De fem bøkene Røvet av vikinger, Flukten fra vikingene, Sigurd Drakedreperen,Tord Illugesson og Ravnejenta foregår i det samme miljøet, men sett fra ulike vinkler. I de to første bøkene ligger synsvinkelen hos irske treller, i den tredje hos en jarlesønn og i Ravnejenta hos ei jente som har legende evner, og derfor lever utenfor samfunnet.

Filmen Sigurd Dragedreper fra 1989 bygger på romanen Sigurd Drakedreperen."

Nei!  Det der har vi gått helt glipp av . Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Vaskemaskin satt på, og nå skal jeg sette på oppvaskmaskin, kaste søppel og gå en runde med jentene. Så pakke bil og ta meg en dusj. Da begynner det vel å nærme seg avreise, tipper jeg :) 

Lykke til!

Gratulerer med bursdagsbarnet, @Raksha! Og gratulerer med dagen til @Toril!

Akkurat nå bøtter det ned, så da skal jeg ikke vanne agurkene ute, og ikke plukke rips til saft-prosjektet. Jeg har for mye Fun light til at jeg gidder det :D Men jeg begynte på et DIY-prosjekt i går, det kan fullføres på regnværsdager. Kloklipp fungerer også bra på en slik dag. Også blir det tur etter hvert, men de må fornøyde frokosten først. Foenix er på dag 12 i løpetiden, så jeg tenker Glam skal få en økt eller to med lydighetstrening for å bruke hodet på noe annet enn amorøse tilnærmelser. Også må jeg vaske klær, for jeg tok den siste rene trusa i dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tmp skrev:

Får man plass til to mellomstore hunder i en tesla? I tillegg til noe menneskebaggasje til familien? Tenker det finnes flere modeller, men har ikke sjekket sånt enda...bare tenkt at neste bil bør bli elbil :ahappy:

Grattis med ny bil forresten :)

Ja, det vil jeg påstå. Vi planlegger ihvertfall å ha en stor og en liten hund (og kanskje en stor til etterhvert hvis ting går som planlagt :D). Man har et lite rom foran med plass til en bag++ så da har man litt plass til bagasje også hvis bagasjerommet er fullt av hunder. 

Takk :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wednesday skrev:

Hjalp ikke det skvatt å ha bilen og barna forsikra der i tillegg :P Over 4500 er jo ran. 

Galskap. 

24 minutter siden, Bananen skrev:

Whaaat? Jeg betalte 1500,- eller noe for Kamar med livsforsikring og 30k i veterinærutgifter med 25 % bevegelig egenandel.

Gratulerer med dagen til Ida, @Raksha!

Ja, der det starta på kasko, vi nærmer oss 2000 med stormskritt, med samme dekning. Men hun skulle ha 50 000 i dekning. 

Ida sier at hun vil ikke ha bursdag nå, hun er litt sliten :lol: men tusen takk :D 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig beskjed i går om at vi kunne flytte inn i leiligheten vi skal leie nå, trodde vi måtte vente en mnd til! :D Så nå er vi i gang... har bodd hos mamma i et år mens samboern har vært på hybel et annet sted, så nå skal det bli deilig å komme seg ut! :hyper: Vi mangler hvitevarer fordi vi har leid ut vår egen leilighet, men det ordner seg.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hjelpes, dette soverommet tar knekken på meg snart. Men, nå er det bare to strøk igjen på lister og skapdører, så er jeg ferdig. Og malingen er overmalbar etter to timer, hvilket betyr at jeg blir ferdig i dag!

Bizi er tålmodigheten selv, ligger bare og slapper av hun, og ikke noe mas.

Må uansett til butikken og handle litt, så når vi først er ute og kjører, tenker jeg vi går oss en tur i litt mer siviliserte strøk enn her hjemme.

Så hjem å male mer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
23 timer siden, Snoffe skrev:

Sovet på sofaen, planen var egentlig å vaske hele huset. Fått i meg noe mat, så får vel begynne snart. Vi ikke planen å vaske i dag, men sånn går det når andre plutselig inviterer hele familien i min stue:pinch: Får gå for denne gangen siden vi ikke hadde planer, men har gitt beskjed om at jeg(og gubben) vil være med i planleggingen av tidspunkt til en annen gang de tenker å være i vår stue. 

Faren min begynte å invitere folk i SIN 60 ÅRS DAG i vårt hus. 
Han gav beskjed under 2 uker i forkant. 
Fy da var jeg forbanna! Folk var allerede invitert så det var ikke så mye å gjøre med. Ikke visste vi hvem som kom heller. 
Og ja, vi stod for kaffe, vafler, brus, og småkaker. Han tok med seg smørbrød som bestod av store klatter med smør og lite til ingenting av pålegg, 15 personer, og en kake. 

Jeg synes det er et ork å invitere folk til egne greier :P 

12 timer siden, TonjeM skrev:

:) Det er en Kärcher et eller annet.. og jeg har kommet til konklusjonen at bruksanvisningen er langt mer komplisert enn selve maskinen.. den har en "tut" for enhver anledning nesten.. og powertuten var for fuger stod det.. powertuten spruter ut masse vann fort, fant jeg ut.. men fugene lot seg ikke affisere av det akkurat!

Tror jeg lar være å kjøpe dampvasker jeg. Det var nemlig Kärcher jeg hadde tenkt å kjøpe! 
Men oppdater om hvordan den er etter et par bruk. Dumt å avskrive noe etter ett forsøk :) 

2 timer siden, Wednesday skrev:

Hjalp ikke det skvatt å ha bilen og barna forsikra der i tillegg :P Over 4500 er jo ran. 

Jeg har bilforsikring i IF. Samtidig ville jeg høre hva det ville koste med innboforsikring og hundeforsikring i tillegg. 
Med rabatter fikk jeg en pris på nesten 7000 kroner på Sjef. I Agria koster det 2300 kroner. Og det er med 15000 i livsforsikring. 
Men lurer litt på hva som er poenget med livsforsikring. Virker som det er ren flaks om man får noe igjen på det. Folk forteller om så mange rare forbehold. 

Fikk besøk av broren min i går :) 
Det ble veldig sent, så jeg har vært stuptrøtt i dag. Trenger desperat mer kaffe. En hel bøtte føles det som faktisk! :P 
Men har fått badet Sjef, tatt oppvask, vasket klær, gått over en time på tur allerede, og snart skal Sjef børstes en gang til før jeg støvsuger og vasker gulvene. 
Så tar jeg helg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hunder fått tur og dusj, bilen fått drivstoff også har jeg vært innom biblioteket å lånt lydbok så nå nærmer det seg. Bare ta en rask dusj også pakke litt så er vi klar for avreise så snart K er ferdig på jobb :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagen til lille Ida @Raksha! Det samme til @Toril! Og god tur til @Line

Jeg må kjøpe nyrefor til Pippin i dag. Tenkte jeg skulle kjøpe litt av våtforvarianten også, men tviler på at magen hans godtar det. Symra glefser det vel i seg hvis ikke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tmp skrev:

Får man plass til to mellomstore hunder i en tesla? I tillegg til noe menneskebaggasje til familien? Tenker det finnes flere modeller, men har ikke sjekket sånt enda...bare tenkt at neste bil bør bli elbil :ahappy:

Grattis med ny bil forresten :)

Uten problem! :) Spørs hva slags bur du skal ha da, jeg får fint plass til mine 3 forskjellige bur. (Et slikt klappbur i stål, flybur fra atlas og bilbur fra atlas) Har ikke hatt dem inni samtidig da. :P Men du kan få model S som 7 seter så ser ikke for meg at 2 bur til mellomstore hunder skal bli noe problem når det skal være plass til 2 barn baki der. :) 
Og som nevnt så har teslaen også bagasjerom fremme i panseret, der er det fint plass til minst 1 bag. Vi har vel på det beste hatt 2-3 brett brus, div sprit, noen poser med småting og min bag fullstappet med klær framme der. (En slik norgesflag bag)
vi kjørte også til The Gathering i telsaen i år og da hadde vi med oss 4 stasjonere PCr, bager, skjermer osv i tillegg til 4 passasjerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, mushi skrev:

Nå lager jeg krig med naboene. Luna ble flydd på i dag av en av de tre hundene som alltid går løse her og jeg gav beskjed om at den hunden går aldri løs her igjen.

Meget spent på om jeg må lage et ******* i borettslaget eller ikke. De har irritert lenge, men jeg har tre utekatter og er redd for at noen skal starte å mase med de, spesielt ang bilene som ikke har garasje... Det var selvfølgelig styreleders hund. Jeg gir meg ikke på det her. Noen som har vært borti dette før? 

Hvilken modell har dere? Og du har vel ikke bilde av bil med bur i? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tmp skrev:

Hvilken modell har dere? Og du har vel ikke bilde av bil med bur i? :icon_redface:

Vi har Model S. :) 
Har dessverre ikke det nei, men finnes noen på google. Og så kan jeg gå ut å ta bilde av stålburet senere. Bilburet til Atlas står i søs sin bil så det må eventuelt bli senere/en annen dag. Flyburet er i et annet fylke så det kan jeg ikke ta bilde av. :) 

Schäfer;

 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=59117178 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Faren min begynte å invitere folk i SIN 60 ÅRS DAG i vårt hus. 
Han gav beskjed under 2 uker i forkant. 
Fy da var jeg forbanna! Folk var allerede invitert så det var ikke så mye å gjøre med. Ikke visste vi hvem som kom heller. 
Og ja, vi stod for kaffe, vafler, brus, og småkaker. Han tok med seg smørbrød som bestod av store klatter med smør og lite til ingenting av pålegg, 15 personer, og en kake. 

Jeg synes det er et ork å invitere folk til egne greier :P 

 

Det er litt værre enn hva som har skjedd her :P Men irriterende nok, å ikke få et spørsmål om det er greit. 

 

Vært på fløyen med søster. Hun har vært litt megge i dag, sagt til alle som gikk med løse hunder at det er båndtvang :aww:  Casper har vært veldig flink i dag, som vanlig! Digger hunden min :D på vei hjem stoppet vi å kjøpte oreokake :)

Nå skal jeg gjøre ingen ting frem til sent i kveld. Da må jeg handle til besøket i morgen, og så må jeg vaske gangen på nytt. Elektriker (og etterhvert gubben) har gått inn og ut med skitne sko. Har gitt forbud mot skitne sko i stuen/kjøkken og på badet da :aww:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester å lage mikrobølge godbiter til hund. Hadde ikke havregryn som egentlig skulle i, også brukte jeg opp resten av eggene mine, ble dermed 4 egg i den, ris, kylling og kalkunkjøttdeig og potetmel. Testing testing... får se hvordan de blir og om han liker dem :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Gratulerer med dagen                   

@Toril ! Og med lille Ida @Raksha:D        I dag har vi malt litt alle 3. Og jeg har lest ut Harry Potter boka faktisk . Regnvær og sånt :P                                     Jeg likte den jeg ! Men jeg er veldig vant til å lese bøker i manuskriptform.  Det blir en annen måte å lese på. Man får jo ikke så mye beskrivelser utover replikkene.  

 

Edit : sonen tuller :(                        

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Snoffe skrev:

Det er litt værre enn hva som har skjedd her :P Men irriterende nok, å ikke få et spørsmål om det er greit. 

 

Ja man kan ikke si at han der har antenner akkurat! :P 
Men jeg synes det er en uting å invitere folk med hjem til andre uansett. 

21 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Märtha og Ari skilles. Vet ikke helt hvorfor, men det har jeg venta på.

Egentlig ikke sjokkert jeg heller. De var ikke akkurat like i starten. Og etterhvert som denne engleskolen startet så har vel ikke inntrykket av dem som et drømmepar blitt forsterket. 


Fikk gjort alt jeg skulle til slutt. 
Fredagstacoen er inntatt også. Uten tacolefser siden jeg glemte det på butikken, men jeg syntes det ble mye bedre uten. Mye mer smak :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...