Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Nå er i hvert fall gjestesenga for neste helgs utstillingsgjest gravd fram. Fryktelig lettvint å bare legge ting fra seg i den senga, skjønner jeg... En del ting er båret ned i kjelleren for lagring, gitaren er skrudd opp på veggen, et par pynteputer er lagt til kasting, og jeg har fått bestilt bilder til de rammene som lå der. 

Resten av det rommet burde ryddes, men det er ikke så prekært så lenge det er mulig å legge seg i senga.

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal ha noen store bilder eller ei hylle på veggen over sofaen. 

Og der ringte ei venninne som kjeder seg og vil ha selskap på turen, så da drøyer vi til hun er her. Det tar vel fort tre kvarter, men jeg tror sen kveldstur er tingen i dag, det har vært en del sol etter regnet i stad. Sånn hoggorm-varm sol, sier fobien min. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Akkurat nå moter jeg meg opp til å lage middag. Pizza, der deigen er ferdig, så det tar ikke så lang tid - men jeg er støl og sliten. Får brukt litt muskler av å rundvaske gamle bygg fra tak til gulv. :P Fikk lønn i dag så har fått brukt litt av vaskepengene på litt ymse, deriblant en plastkasse på europris. Det er flere små bokser i den, så nå har jeg fått veldig til system i runderings- og sporstæsjet mitt. Skulle dog hatt noe kroker eller et eller annet for å henge sporseler og sånt på, men vet ikke helt hvilken løsning jeg vil ha. Og så har jeg lyst til å ordne sånn at jeg kan ha en kasse oppå buret, uten at den sklir hit og dit. Vil ha minst mulig i baksetet, men noe blir det nok med et dobbeltbur til to tollere i bagasjerommet. Tar litt plass det gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hehe, lille Biz er litt søt når hun synes at det kanskje kunne skje noe snart. Når jeg har ligget litt lenge på sofaen f.eks. Hun gjør ingenting, bare gjesper så høyt hun kan flere ganger.

Så da gikk vi en tur da.

Så malte jeg ett strøk til, middag og nå får hun få seg en tur til.

Siste strøk tviler jeg på at jeg gidder å ta i dag. 

I morgen er det plenklipping. Blir ikke arbeidsledig her, nei.

Godt jeg har ei uke ferie til, som jeg kan slappe av på. Hvis jeg klarer å sitte i ro, da. Kanskje jeg er som faren min. Må dra på hytta for å ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home sweet home!! Utrolig mye stygg kjøring i dag...flere ganger opplevde vi stygge forbikjøringer som kom mot oss, folk som lå langt uti feil kjørebane og en gang holdt vi på å bli sneia av en kampingvogn som slo ut til siden.
Lita var glad for å komme hjem. Grei hund å ta med på tur, selv om hun skremte vettet av oss en gang da hun hadde greidd å bryte seg inn i et rom hun egentlig ikke skulle greie å ta seg inn i (utrolig hva den dachsen der greier!!!)  og trøkke i seg uante mengder sjokolade.... Ble litt tørst - eneste symptom - vi var langt fra vetrinær, men jeg satt midt på natta på tlf med vakthavende vet et langt stykke fra denne for å bli beroliget - hysterisk hønemor...

Og mens jeg var på ferie ble omsider denne publisert. Nå skal jeg bare få levert sammenskrivingen så er et kapittel i livet mitt omsider over. Det har vært mange år med mye turbulens og mye som har skjedd på mange plan, men i løpet av sommeren har mye fallt på plass på mange områder. Livet mitt endres på mange måter helt nå, og til det bedre :) Ser frem til mer kvalitetstid med min bedre halvdel fremover - vi får forhåpentligvis endelig tid til å dyrke hverandre litt mer nå :)

Og så får jeg enda mer tid til hundetrening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Yellow skrev:

@Pixie Hvor stor er han nå? Veldig fin :) 

Takk! Syns det selv også, men er ikke akkurat nøytral :P Han er 10 mnd, 47 cm i skulderhøyde og like lang i ryggen. Trenger å få bygget noe mer masse på ham, 13,3 kilo og typisk unghund-smal.

 

IMG_1249.JPG

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til @Toril også!

Jeg har tatt meg en proteinbar etter en god tur med Pøbel. Synes ikke de er så veeeldig gode, men. :lol: Også funderer jeg på hvor jeg har funnet ut hvor det lure stedet slik at jeg skal huske at jeg har lagt greie saker og ting akkurat der. Ja. Det var dette lure stedet, da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home sweet home!! Utrolig mye stygg kjøring i dag...flere ganger opplevde vi stygge forbikjøringer som kom mot oss, folk som lå langt uti feil kjørebane og en gang holdt vi på å bli sneia av en kampingvogn som slo ut til siden.

Lita var glad for å komme hjem. Grei hund å ta med på tur, selv om hun skremte vettet av oss en gang da hun hadde greidd å bryte seg inn i et rom hun egentlig ikke skulle greie å ta seg inn i (utrolig hva den dachsen der greier!!!)  og trøkke i seg uante mengder sjokolade.... Ble litt tørst - eneste symptom - vi var langt fra vetrinær, men jeg satt midt på natta på tlf med vakthavende vet et langt stykke fra denne for å bli beroliget - hysterisk hønemor...

Og mens jeg var på ferie ble omsider denne publisert. Nå skal jeg bare få levert sammenskrivingen så er et kapittel i livet mitt omsider over. Det har vært mange år med mye turbulens og mye som har skjedd på mange plan, men i løpet av sommeren har mye fallt på plass på mange områder. Livet mitt endres på mange måter helt nå, og til det bedre [emoji4] Ser frem til mer kvalitetstid med min bedre halvdel fremover - vi får forhåpentligvis endelig tid til å dyrke hverandre litt mer nå [emoji4]

Og så får jeg enda mer tid til hundetrening [emoji3]

Gratulerer! Det må leses :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritert mage/tarm i dag også. Da veit jeg at de nesten 5-6 timene blir morsomme. 

Denne uka har jo bare vært helt fantastisk i så måte, 3 av 5 dager har vært med magetrøbbel. Og folk lurer på hvorfor jeg ikke har matlyst, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

@Pixie Hvor mange kg er det vanlig at hannene blir? Synes noen jeg har sett såvidt har vært større enn en litt stor havanais, men så en for ikke lenge siden som absolutt var større og som jeg tror var ren tibetansk terrier og. Ikke møtt så veldig mange annet enn at vi har hatt valp og to tisper som nestennaboer.

Spør fordi jeg synes de fleste hårhundene enten er hakket for små eller store :P

---

Vi har planer om å reise avgårde en uke i morgen og oppdaget løs tann nå ? Ikke lenge siden jeg var hos tannlegen og tok masse undersøkelser av samme tanna! Var også hos legen pga tenkte det kunne være bihulene som gjorde det siden tannlegen ikke fant noe, men neida. Konklusjonen var absolutt ingenting galt, for noe drit! Tror jeg bare satser på at det kan vente en uke til altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yellow skrev:

@Pixie Hvor mange kg er det vanlig at hannene blir? Synes noen jeg har sett såvidt har vært større enn en litt stor havanais, men så en for ikke lenge siden som absolutt var større og som jeg tror var ren tibetansk terrier og. Ikke møtt så veldig mange annet enn at vi har hatt valp og to tisper som nestennaboer.

Spør fordi jeg synes de fleste hårhundene enten er hakket for små eller store :P

Rasestandard sier vel hannhunder 36-41 cm, vekt 9-11 kg med tispene litt mindre. Men det var akkurat en tråd om det på et tibbeforum der ei spurte hvor store tibbene til folk var, og det var stor variasjon fra bittesmå på 6,9 kg til kjemper på 25 kg(selv om jeg nok tror at de sannsynligvis er litt overvektige...)!  Ser ut som hannhundene ofte er større, men det var noen ganske store tisper der også. Uno er både høyere og lengre enn de fleste vi har møtt iallefall. Jeg syns det er helt greit, bedre fremkommelighet i snø og skog :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Bananen skrev:

Gratulerer til @Toril også!

Jeg har tatt meg en proteinbar etter en god tur med Pøbel. Synes ikke de er så veeeldig gode, men. :lol: Også funderer jeg på hvor jeg har funnet ut hvor det lure stedet slik at jeg skal huske at jeg har lagt greie saker og ting akkurat der. Ja. Det var dette lure stedet, da ...

De barene til bixit synes jeg var veldig god.. Selv om de kanskje ikke er proteinbar da :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pixie skrev:

Maxim proteinbar med lakris er ifølge gubben god nok til å erstatte sjokolade!

Oooh. Lakris! Hvor får man kjøpt den?

2 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Samt questbar chocolate chip cookie dough.

Det er den jeg har nå, og jeg vet ikke. Jeg synes ikke den er all verden, men jeg er sær, tenker jeg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det er noe eget ved å gå tur i regnet. Forfriskende!

Og klesvasken min rekker aldri å bli tørr før neste regnskur...:blink:

Nå jeg endelig hadde kommet over søtsuget, så kom jeg på at det er helg, så da ble det en 200-grams sjokolade...Smart. Not. Men, jeg fortjener det jo..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tmp skrev:

Hvilken modell har dere? Og du har vel ikke bilde av bil med bur i? :icon_redface:

Da har jeg tatt bilder. :) Nå husker ikke jeg størrelsen på noen av burene, men kan eventuelt ta mål om du vil vite det. :) 
Gamle rustholken av et bur, dette går med noen cm klaring fra vinduet i bakluka når den er lukket. 
13882578_10153734081160423_5791691584497

Atlas/Ferplast buret: Her har Rocky god plass, han bruker ikke halve buret en gang når han sitter, og kan ligge flatt på siden om han vil. Kunne fint satt i skillevegg og hatt to DSGr inni der f.eks.
13892277_10153734081165423_8425763838974
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh lakrispraten gjorde at jeg fikk skikkelig lyst på lakris-is! Ikke spist det siden i fjor sommer :o Må få tak i!! 

forresten noen som har erfaring med å spraymale møbler? Har et gammelt nattbord som jeg har sett for meg at jeg skulle ha pussa opp, så tenkte jeg på å bruke spraymaling. Så de hadde noe på vakre hjem. Må vel kjøpe inn sandpapir også, men trengs det noe mer? Gleder meg så til å komme i gang, men så er det sånnt tiltak samtidig haha:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har sett mange dårlige filmer, men Sharknado the 4th Awakens er helt der oppe med de dårligste... Dog er fremdeles den aller aller dårligste Galaxis med Brigitte Nielsen - der ser man mikrofonen dippe ned i bildet og folk faller før neven kommer nære dem når de sloss... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...