Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

7 timer siden, mushi skrev:

 

 

Du blir ikke gladere av flere dyr. Hilsen hun som hadde fem katter på det meste.

 

6 timer siden, Wilhelmina skrev:

Skriver under på det... Hadde rasekattoppdrett in the good old days, og hadde vel nærmere tosifret på det meste... Det var ikke noen dans på roser for å si det sånn. Tror jeg er på mitt lykkeligste nå faktisk, og nå har jeg jo "bare" én hund.

Neinei! Mengden dyr jeg har er helt passe den! Vi har 3 katter på deling og Rocky er min. Altså, det er ikke uten grunn at hund nr.2 har stått på vent i så mange år som den har gjort.... (Begynte vel å tenke tanken på nr 2 i 2009) Det har ikke passet med livssituasjon, skole, psyke, partner, bosituasjon osv. Nå begynner heldigvis brikkene å falle på plass, så jeg håper det blir aktuelt om ikke så altfor mange år. :) 

Det var altså en spøk. :P Selvom det hadde vært himla fint med sponset hund, selvom jeg har pengene til innkjøp på bank og jeg nok fint hadde klart de daglige utgiftene på en til. :) Gleden med en eventuell nr 2 er jo at i forskjell på Rocky hvor jeg tilrettelegger alt for at han skal ha en ok hverdag med sine behov, og for at min samvittighet skal være god, så hadde rasen jeg ønsker som nr 2 passet inn i min hverdag og krevd minimalt med "ekstra" arbeid. Og overskudd energien min kunne blitt brukt til slike ting som jeg synes er kjempegøy med hund. F.eks lære inn nye ting, hobby lydighet osv. 
Og en annen grunn til å glede seg til nr 2 er jo at samboer skal slippe å irritere seg grønn, han passer rett og slett overhodet ikke sammen med så selvstendig og egenrådig type som det beaglen er. 

Mest sannsynlig så blir ikke nr 2, en nr 2 i det hele tatt, men blir eneste hund når Rocky ikke er mer. 
 

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Min psykolog sier at det er mye helse i hund. Og han er særdeles glad for at jeg har en sånn "liten" en som jeg ikke kan ha unnskyldninger for å ikke gå ut med og trene. Beste helserelaterte investeringen jeg har gjort ifølge ham :lol: 

Merker at drittværet påvirker meg. Har ikke energi til noe som helst. Sitter og sløver frem til jeg bare må gjøre ting i dag :P 
Snart ut og handle litt. Så blir det en god tur på Sjef etterpå. Og lek i hagen med Aragon etter det :) 

Ja det er akkurat det, jeg hadde aldri i verden klart meg så godt uten Rocky, selv i mitt dårligste år 2014 så måtte jeg ut med hunden liksom, selvom det ofte ble nattesturer og jeg ellers isolerte meg fullstendig. De årene jeg ikke bodde med egen hund så var jeg faktisk ofte veldig mye mer rastløs. 
For ikke å snakke om den terapautiske effekten det har å klappe på et dyr! Fine fine lunaen min har vært fangvarmer og "terapaut" mer enn en hard natt hun. :wub: Fine fine dyra! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Jaaa ... da har jeg hatt min første dårlige erfaring med PostNord. :hmm: Fikk melding i går om at pakken var levert på Post-i-Butikk. Gikk dit for å hente - nope, de hadde ikke mottatt noe. De var like oppgitt over PostNord, og ba meg ringe de og si ifra at jeg har fått melding, men butikken hadde ikke mottatt noe. Gah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Turb skrev:

Vi har hatt dugnad på hundklubben og malt hele klubbhuset innvendig - det ble en lys kittfarge. Ble veldig fint. Men har helt ødelagt høyre hånda, nakken og skuldra. Typisk akkurat i tide til at jeg fikk maling fra styreleder og skal male utvendig listverk på leiligheten... ;) 

 

32 minutter siden, Snoffe skrev:

Vi har malt soverommet i fargen Sand, og har tenkt å ha en vegg med tapet. Vurderte også fargen macchiato, men slo den fra oss da vi bestemte oss for tapet. 

Syntes selv begge de fargene er varme og gir et lunt uttrykk, uten at de blir gule :) 

 

Elektrikeren kommer nok ikke i dag, sykt irriterende! Man kan i hvertfall si i fra at man ikke kommer.

 

30 minutter siden, Turb skrev:

Sand har jeg og på soverommet :) Veldig fin farge, men freaka da jeg åpnet boksen for å male første gang. Fargen så ut som smeltet sjokoladeis i spannet :P 

Takk for tips, og advarsel ang sand.
Skal se om jeg ikke finner sand, høres interessant ut. Litt mer fargen enn kritt, men den kan kanskje brukes til noe annet :)

 

3 minutter siden, Bananen skrev:

Jaaa ... da har jeg hatt min første dårlige erfaring med PostNord. :hmm: Fikk melding i går om at pakken var levert på Post-i-Butikk. Gikk dit for å hente - nope, de hadde ikke mottatt noe. De var like oppgitt over PostNord, og ba meg ringe de og si ifra at jeg har fått melding, men butikken hadde ikke mottatt noe. Gah.

Jeg også. Skulle få en pakke fra utlandet. Undret meg svært over tiden det tok. Dessverre var den alt sendt tilbake. Forsøkt utlevert står det. jaha, men vi var jo HJEMME så det forsøket må være dårlig. Tar kontakt og klager og da får jeg beskjed om at telefonnummeret var feil fordi landskoden (0047) står i parantes! At det går an!

Og fikk selvsagt ikke svar på at jeg da ble litt sur og sa at det går bare ikke an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Perfect Image skrev:

Enig! Lag en :D Jeg skal hente noen andunder imorgen, også får jeg noen brahma, welsumer og bronsjekalkun kyllinger i slutten av uken håper jeg!!

 

Done! 

Skulle si at jeg er misunnelig på brahmaene - men jeg er så absurd forelska i moskusene at drømmen om braham har blitt lagt på is. :lol:  For noen fantastiske skapninger disse moskusendene er :wub: Ikke bråker de heller, har verdens søteste kvitting. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei ulukke kjem sjeldan aleine... Starta dagen med at ein liten spurv kræsja med eine sidespeilet på bilen, på veg til jobb. Snudde og kjørte tilbake for og sjå om den kanskje fortsatt var i live, men det såg heller dårleg ut. Så fikk flytta den ut av vegen.
Og som om vi ikkje er lite nok folk på jobb, etter at eine ferievikaren var ferdig og ei gjekk ut på ferie, så er det sjukmelding på gang også. Heldigvis var sjefen innom, så til tross for at han har ferie, fikk han ordna opp med vaktene. Så der forsvant fri tirsdagen min gitt. Får sjå det positive i det :P 

Og no er det ein som driv med kantklipping utafor her. Noko dei gjorde i forge veke også. Han bråkar, og eg vil ha det litt stille etter ein småhektisk dag på jobb. Morgendagen blir vel hakket verre med ein i manko :| *pust inn, pust ut...*

 

For noen fantastiske skapninger disse moskusendene er :wub: Ikke bråker de heller, har verdens søteste kvitting. 

Berre vent til dei startar å drite. Over alt  :teehe:

Endret av Bellare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, gruet meg nesten til PT-time har bare lyst å kansellere. Lurer på om det er fordi jeg ikke har trent noe i det hele tatt siste uken og egentlig har veldig dårlig samvittighet ovenfor PT'en som legger sjela si i å hjelpe meg å komme i form. Kanskje jeg gruer meg litt til å trene også...

Jaja, må jo komme igang, så det blir nok bare godt, men usj da... Fikk mye mer lyst til å male når jeg leser så mye om det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Pippin sto ved vannskåla si og småknurret. Det pleier å bety at vannet må skiftes ut, dvs at det er eldre enn en time gammelt. Men nå var det ti minutter gammelt, derfor ble jeg sint og sa at han skulle ti stille. Han ga seg ikke, knurret stadig høyere. Til slutt måtte jeg gå og se, og da lå det en bille og svømte i vannskåla. Sånt vil Pippin ha seg frabedt! :aww:

 

Men stakkars, jeg skjønner han godt, jeg vil heller ikke ha dyr i drikken min. Jeg kan leve med hundehår, men that's it :D

Nå må jeg finne en dusj, før det er semesterstart for utstillingstrening. Og jeg må huske bord, så de minste rasene faktisk får trent på tannvisning i en realistisk setting.

Men først dusje, og ta med meg en hund eller to. Jeg lager meg vane på å ta med Foenix på do nå som hun er et stykke ut i løpetiden. Men det hender Glam vil være med også, han kan jo ikke gå glipp av noe kos. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Men stakkars, jeg skjønner han godt, jeg vil heller ikke ha dyr i drikken min. Jeg kan leve med hundehår, men that's it :D

 

Jo, jeg er i grunnen enig i at det er litt uappetittelig med svømmere i drikkevannet.

Jeg har klippet den nederste plena med tilhørende skråning, men jeg er dessverre velsignet med en plen til. Og på den plena står det en rosebusk som er under avvikling pga rust. Da var det vel bare å pelle seg ut igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg virkelig fått blod på tann ang oppussing.. Så nå ringer jeg rundt for å høre om muligheter for å leie inn gravehjelp osv.. Utrolig hvor hjelpsomme noen menn er når jeg ringer og er egentlig helt uvitende.. 

"Hva har dere tenkt om drenering?" "Aner ikke.. Pass!" :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Andebæsj er sikkert delikatesse for hundene :aww:  Får  bare gjerde av der vi ikke vil ha bæsj. 

 

Jeg så et program om den danske dronningen og parken rundt slottet hennes. Hun gikk tur der med dachsene sine hver dag, men det store problemet var at hundene "parfymerte seg" (som hun sa) med andebæsj. Du og dronninga har i allefall noe til felles @Raksha. :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg så et program om den danske dronningen og parken rundt slottet hennes. Hun gikk tur der med dachsene sine hver dag, men det store problemet var at hundene "parfymerte seg" (som hun sa) med andebæsj. Du og dronninga har i allefall noe til felles @Raksha. :lol:

 

:lol: ! Jeg er nesten kongelig da jo :D  Og joy, ikke tenkt på at hundene kan rulle seg i det :o  Ville vært typisk kasko og hottie, Lupin driver ikke med sånt griseri. :aww:  Men de pleier jo ikke rulle seg i bæsj egentlig, de pleier å rulle seg i gammel sur rundball, det lukter MYE verre :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig kan jeg fortelle at det er like vondt å ramle på grusvei når man er 32 som når man er 3 :aww: 32åringen fikk dog ordentlige skrubbsår, det slapp 3åringen unna. Noe med egenvekt og fallhøyde tror jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Jeg også. Skulle få en pakke fra utlandet. Undret meg svært over tiden det tok. Dessverre var den alt sendt tilbake. Forsøkt utlevert står det. jaha, men vi var jo HJEMME så det forsøket må være dårlig. Tar kontakt og klager og da får jeg beskjed om at telefonnummeret var feil fordi landskoden (0047) står i parantes! At det går an!

Og fikk selvsagt ikke svar på at jeg da ble litt sur og sa at det går bare ikke an.

Snodige greier. Jeg ringte tilbake til butikken som skulle motta pakken i dag, og i dag hadde pakken ankommet. Yey. PostNord litt for rask på fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Da blir det HD/AD røntgen på tirsdag.

Lille frøken har rulla seg i andedritt i dag.

Traff en dame som spurte pent om å få hilse og hun synes Bizi var så skjønn at hun nesten ikke greide å gå videre. Bizi synes jo det er kjempestas med folk som kommer bort for å hilse. 

Vi har gått tur langs Lågen med venninne og 3-åringen hennes. Avtalte leketreff med en drevertispe. Bizi trenger noen å leke med,er vel litt stille for henne uten Timmy.

13 kg TOTW ble det i dag, og diverse oksemuskler og tyggebein.

Ny skriver ble det også så jeg kan skrive ut når jeg vil! Og 3 nye liter maling...

Og nå...maling av soverom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle Harry Potter bøkene på engelsk lånt inn, så jeg kan lese meg igjennom hele historien før jeg begynner på den nye boka- gleder meg:)

Det pøsregner ute, og jeg er sliten etter jobb, så jeg gleder meg til en kopp kakao og Harry potter.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev: Jeg så et program om den danske dronningen og parken rundt slottet hennes. Hun gikk tur der med dachsene sine hver dag, men det store problemet var at hundene "parfymerte seg" (som hun sa) med andebæsj. Du og dronninga har i allefall noe til felles @Raksha. :lol:

 

:lol: ! Jeg er nesten kongelig da jo [emoji3]  Og joy, ikke tenkt på at hundene kan rulle seg i det [emoji33]  Ville vært typisk kasko og hottie, Lupin driver ikke med sånt griseri. :aww:  Men de pleier jo ikke rulle seg i bæsj egentlig, de pleier å rulle seg i gammel sur rundball, det lukter MYE verre :lol: 

 

Hund med silolukt yaay. Not...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hvordan man får pelsen til å gro ut raskere? Vært skrella i et par mnd. Han får øljær og fiskeolje i maten.. Han ble barbert pga en hudbettenelse ala våteksem.. Pelsen kommer tydeligvis felkkvis ut igjen. Der de mørke pelsfelkkene er, er der han fikk sår av bettenelsen
13879248_10154155097885091_7270049525771
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Red Merle skrev:
Tips til hvordan man får pelsen til å gro ut raskere? Vært skrella i et par mnd. Han får øljær og fiskeolje i maten.. Han ble barbert pga en hudbettenelse ala våteksem.. Pelsen kommer tydeligvis felkkvis ut igjen. Der de mørke pelsfelkkene er, er der han fikk sår av bettenelsen
13879248_10154155097885091_7270049525771

Ingen tips, men holy macarony, det der var en uheldig kameravinkel! :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg har tatt ett steg nærmere sykkeltur. Jeg har kjøpt 2 meter langt bånd som skal brukes til slikt. Så mulig det blir vanlig tur senere i kveld etterfulgt av en sykkeltur til en åpen plass vi kan trene LP på. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig bare male gjerdet, nå har jeg kikket på benkeplater, plater med fliser og har begynt å rive fra hverandre kjøkkenet. Og vasket boden med husvask så den er klar til et strøk eller to. Og sjekket at vi har nok maling til å male hele rekkverket rundt verandaen. Skal ikke kjede meg de nærmeste dagene ihvertfall :lol: 
Jaja, pusse videre på kjøkkenet da. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...