Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

17 minutter siden, Snoffe skrev:

Fikk høre bunadskjorten min ikke hører til trønderbunaden :aww:  I følge alle sidene jeg har vært inne på å sett på skjorter til trønderbunad så er min riktig, like riktig som de andre variantene (forskjellig broderi). Det er brukt riktig stoff, den er sydd riktig og den er brodert riktig av et bunadsfirma i trondheim. Blir litt oppgitt altså. Får legge ut bunaden på finn, og håper jeg får noe salg. For denne kjøperen kommer ikke til å ville ha den, siden det er feil skjorte å greier:sheldon:

Vet du hvor mye ei skjorte koster eller? Det er nesten like mye som BNP til et lite land i Afrika. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

2 timer siden, Debbie skrev:

Nå fikk jeg nesten tårer i øynene, for en fantastisk ide. Så utrolig rørende, og for et herlig minne.

Hvor får du kjøpt de? Har nemlig en kamerat som mener på at det finnes men jeg finner det aldri.

Og dommen?

 

Nå sitter jeg og rocker i sofan med Rybak og Fairytale- litt barnslig og veldig morro. 

Ellers har Prima fått nytt kosedyr, Elgen Wenche

 

Og der var Atle Pettersen også:)

Svigers kjøpe de i Danmark. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist trollkrem laget på rips, og herlighet så mektig! Jeg fant en liten oppskrift basert på ei eggehvite, og selv det er tre porsjoner - minst. Jeg er stappmett etter en halv porsjon. Men det var godt, da. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal fikse meg en perm med oppskriftene jeg bruker, men vet ikke om det ender opp med ekstra rot, eller om den blir nyttig. Det meste har jeg jo i hodet, men innimellom kunne det vært greit å ha det på papir slik at jeg kanskje kommer på hva det er lenge siden jeg har laget :P 

Nå lager jeg skuffkake med sukker og kanel :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Jeg lurer på om jeg skal fikse meg en perm med oppskriftene jeg bruker, men vet ikke om det ender opp med ekstra rot, eller om den blir nyttig. Det meste har jeg jo i hodet, men innimellom kunne det vært greit å ha det på papir slik at jeg kanskje kommer på hva det er lenge siden jeg har laget :P 

Nå lager jeg skuffkake med sukker og kanel :aww: 

Noen av oss er så digitale at vi samler oppskrifter i en mappe på Dropbox. Tilgjengelig fra laptop, pad og mobil! Dæffen så kul og ungdommelig jeg er.

Men nå må jeg gå ned i kjelleren og hente klesvasken. Jeg er ikke så glad i den kjelleren om natta. Vet ikke helt hvorfor, det er omtrent like lyst der om natta som om dagen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Noen av oss er så digitale at vi samler oppskrifter i en mappe på Dropbox. Tilgjengelig fra laptop, pad og mobil! Dæffen så kul og ungdommelig jeg er.

Men nå må jeg gå ned i kjelleren og hente klesvasken. Jeg er ikke så glad i den kjelleren om natta. Vet ikke helt hvorfor, det er omtrent like lyst der om natta som om dagen!

Men mappe på dropbox er liksom ikke like koselig som ei mappe med papir, i hodet mitt :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Annik skrev:

Men mappe på dropbox er liksom ikke like koselig som ei mappe, i hodet mitt :lol: 

Ok. Jeg er egentlig litt enig, jeg står med en fot i den digitale og en fot i den andre verdenen i mange saker. For eksempel liker jeg å notere i skrivebok med penn på møter og sånt.

Kanskje jeg ikke er så kul likevel når jeg tenker meg om.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det rare man snubler borti når man freser omkring på nettet. Hadde det ikke vært for internet så hadde jeg sikkert aldri hørt om fattiggutten Henrik Brustad fra Ytterøy som var 226 cm høy og voldsomt sterk, og som reiste rundt i verden og opptrådte på sirkus.

Nå har dere også hørt om Henrik Brustad fra Ytterøy.

170px-Henrik_Brustad_1.jpg

Edit: Han døde av lungebetennelse. Han frøs nemlig alltid på beina, som stakk ut fra senga.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuh.. overlevde dampvaskeren! Den var desverre ikke tilværelsens redning eller meningen med livet slik jeg håpet, de forb**** fugene ble ikke helt rene og jeg har nå vannblemmer i hendene etter all dampingen og skrubbingen.. og fugene er fremdeles lurvete. Jaja, luktet ihvertfall veldig godt med sånn dampvasker da, og flisene ble jo rene (men fliser er gjerne lette å vaske da..). 

Forøvrig gratulerer med bil @Paranomia og @Wednesday, ikke hver dag sonen utvider bilparken med 2 biler på en og samme dag!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaslags monster er det du har kjøpt @TonjeM ? Den hørtes skrekkelig mye mer avansert ut enn min (og jeg har ikke prøvd å vaske fuger med den. 

 

Nå durer roboten på kjøkkengulvet det skal den få gjøre etter at jeg har lagt meg og, skal bare gi gubben et forsprang på badet. Jeg er ikke litt klar for 3årsdag i morgen, ikke litt... Jaja, Lillemor kommer til å kose seg uansett, og det er faktisk det som betyr noe :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Observerer at frøken Bizi drikker betraktelig mindre fra vanlig vannskål enn fra vannfontene. Tok den bort for den er til katt eller små hunder,men hun foretrekker tydeligvis den. Kanskje jeg må kjøpe en litt større.

En ting Bizi liker ved å være alenehund er at det ikke er noen som mugger om hvem som skal ligge hvor i senga. Nå ligger vi rumpe mot rumpe,helt til pelsdotten blir for varm og stikker av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Hvaslags monster er det du har kjøpt @TonjeM ? Den hørtes skrekkelig mye mer avansert ut enn min (og jeg har ikke prøvd å vaske fuger med den. 

 

:) Det er en Kärcher et eller annet.. og jeg har kommet til konklusjonen at bruksanvisningen er langt mer komplisert enn selve maskinen.. den har en "tut" for enhver anledning nesten.. og powertuten var for fuger stod det.. powertuten spruter ut masse vann fort, fant jeg ut.. men fugene lot seg ikke affisere av det akkurat!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TonjeM skrev:

:) Det er en Kärcher et eller annet.. og jeg har kommet til konklusjonen at bruksanvisningen er langt mer komplisert enn selve maskinen.. den har en "tut" for enhver anledning nesten.. og powertuten var for fuger stod det.. powertuten spruter ut masse vann fort, fant jeg ut.. men fugene lot seg ikke affisere av det akkurat!

Åh, jeg tror aldri jeg leste bruksanvisningen :icon_redface: Men ofte må man bruke dampvaskern noen ganger før man ser det helt store resultatet om det er brukt vaskemidler tidligere. Så ikke helt sikkert du skal avskrive den enda :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå og legg meg, noen! 

Gleder meg til neste uke, kanskje jeg ser Bonden min litt mer da :lol: Denne uka har jeg gått og lagt meg når han har kommet fra jobb, overlatt snupp til han til leggetid, han har tatt kveldstellet på henne, jeg har overtatt så han får ut i fjøset, snakke sammen en liten stund før vi legger oss, og påan igjen med han opp kl 5 om morran :aww:  Neste uke skal lillemor i barnehagen, han skal bare være bonde (håper jeg) og jeg kan slappe av før middag og barnet kommer, så jeg orker å være samboer og mamma på ettermiddagen. De mest akutte prosjektene mine er ferdige, kroppen min har med  å oppføre seg litt bedre og ingen som truer med å komme på besøk. Jo @Wednesday men hun har overlevd rotet mitt før - så det skal vi takle :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn der dampvasker..... Kan den rense en sofa f.eks? Føler ikke regelmessig hårfjerning og spray med eddikkvann gjør den helt store forskjellen mtp at bikkja bruker den som seng. (Stoffsofa fra bohus) Den føles liksom ikke ren ut lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en natt med magetrøbbel, irritert tarm denne gangen. Må innrømme at jeg ikke helt ser sjarmen med tarmen, hadde det vært mulig kunne de bare fjerna den for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var to av tre nattkjøringer i ferien snaaart over :yawn: Nettopp passert Geilo, så bare et par timer igjen. Fint med ammepause og soloppgang over Hardangervidda da. Men spørs om avkommet skal få henge med besteforeldre når vi kommer oss til hytta i Valdres, jeg vil gjerne ha er par timer til med søvn :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er langt bedre.  Kan ikke huske å ha våknet av svimmelhetsanfall en gang i hele natt ! Litt ør når vi sto opp, men igjen - det er ikke noe nytt.

Poden derimot. ... Han føler seg ikke helt bra uten å kunne fortelle hva det er. Tipper han er smittet.  Yey! Så da blir deg maling av hus og pass av sykt barn samtidig i dag. 

Godt vi bare har Nico og godt hun har løpetid. Bortsett fra at hun alltid skal ligge inntil en av oss merker vi henne ikke en gang.  

 

@2ne jeg har alltid likt å lese manuskriptform jeg.  Tror jeg skal innstille meg på at den er svært ulik de andre bøkene så jeg ikke blir skuffet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...