Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det ser jo kjempegøy ut å klippe gress med sånne! Min hage er dessverre alt for kupert.

Virka moro ja, og Rørlegger'n blei ikke svett en gang! :lol:  Bare satt der og surra 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Guest Snusmumrikk
15 minutter siden, Mud skrev:

Jeg lar hundene snuse så mye de vil. Det vil si :Toddy snuser.  Nico snuser ikke. 

Ironisk nok : Nico ( gjeterhund  ) trekker mer i halsbånd enn Toddy ( husky )..

Toddy begynner å skjønne greia faktisk . Han rygger litt når båndet blir helt stramt og han står heeelt i ro med slakt bånd hver gang jeg stopper opp for å plukke bæsjer,  hjelpe Ask med noe etc.  

Nico prøver å trekke oss videre hver gang vi stopper ( og kjefter gjerne ) , nekter å forholde seg til hvor vi vil hun skal gå når vi går tur osv. 

Hadde det ikke vært for at huskyen er så ekstremt mye lettere å trene på sånt hadde jeg faktisk lurt på om vi har blitt verdens dårligste hundeeiere.  Men huskyen har bodd i en hundegård eller gått i spann hele sitt liv, her har han også stort sett gått i trekk , han er avlet for trekk igjennom mange generasjoner og allikevel er han mye enklere å trene til å gå pent enn pulien.  Nico har hatt mye strengere regime på tur fra hun var valp ( sambo takler ikke trekking ) , men det sklir bare ikke inn..

Hun er like vanskelig å oppdra som hun er lett å lære nye ting...

Toddy er like enkel å oppdra som han er vanskelig å lære nye ting.  

 

Nå har du en husky som ble omplassert fordi han ikke er en spesielt god trekkhund da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga opp å lære min AH å gå pent i bånd etter 6 år, X antall kurs og X antall metoder. Det var et mye bedre liv for oss begge når vi slutta å bry oss om at båndet skulle være slakt på tur :ahappy: Jeg har ikke brydd meg større om hundene etter det har dratt i bånd heller, ingen har vært verre enn han liksom :P 

Han snuste forøvrig ikke så mye på tur, var vi på tur så var vi på tur :aww: Ingen etter han har fått lov til å snuse så mye på tur heller, jeg ble bortskjemt med Tommy, så de andre får bare gå mens jeg går de og :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet liksom også hvordan man skal lære en hund å gå pent i bånd - liksom.. Willy vet ennå ikke at jeg liksom skal kunne det der, så han trekker i båndet. Mye... eller - nå som han har blitt eldre er han ikke like ivrig like lenger, men å gå pent i bånd ligger ikke helt for han der altså. Heldigvis har jeg jo Yasmine som er beviset på at jeg KAN å lære hunder å gå pent i bånd :aww:. Hun trekker ikke... ikke litt engang... det var veldig lett å lære henne å gå pent i bånd. 

Altså... det er stor forskjell på hvor lett det er å lære hunder å gå pent i bånd, og noen ganger velger man sine kamper med omhu. Jeg fant ut at jeg ville tape kampen mot Willy lett, så jeg gadd ikke å ta den. Dermed er det på med magebelte og la det stå til. 

... forresten, når vi går på tur så er det for MIN del faktisk, hundene er heldige og får være med, og må dermed innfinne seg med at tissing og snusing forgår på MINE premisser, ikke etter deres eget forgodtbefinnende... stort sett... :aww:

Nå har jeg endelig fått klipt plena igjen, og jeg fant ut at det går mye fortere å klippe plena uten oppsamler på klipperen for så å rake sammen gresset etterpå, enn å klippe med oppsamler som må tømmes med jevne mellomrom (og dem blir det jo veldig mange av...). Også har jeg byttet ut en del planter, kastet en del gamle og kjøpt noen nye. Greit å ha det blomstrende vakkert selv om sommeren går mot slutten :)

I kveld tror jeg begge hundene skal få seg en sykkeltur faktisk, selv Willy må da tåle denne temperaturen som er nå... 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Nå har du en husky som ble omplassert fordi han ikke er en spesielt god trekkhund da ;) 

Han er en dårlig trekkhund fordi han har dårlig arbeidsmoral  , ikke fordi det ikke faller han naturlig å trekke :P 

 

Han var den sterkeste bikkja i spannet , og han trakk,  men han presser seg ikke. Akkurat den delen har fint lite med trekkvilligheten på rusletur å gjøre.  

Han hadde passet fint til turistkjøring etc,  men han ble kjøpt inn til Finnmarksløpet :)

Han blir forøvrig mye mer sliten etter en kort tur hvor han ikke får trekke enn en lang tur hvor han går foran i trekk.  Naturlig nok :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå syns jeg fornuft er noe skikkelig dustete greier. :aww:  Men samtidig greit at den er der. Bare litt teit innimellom. Hmpf. 

 

Straks legge snuppa - kanskje finne meg en ny skrekkfilm å se på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PostNord kunne informere meg om at pakka befant seg under trappa mi!  Ehm... Nei. :rolleyes:

At man må åpne en godt stengt port for å i det hele tatt komme til trappa mi har de visst glemt. Men det er klart, de har sikkert klart å snike seg inn uten at hverken jeg eller hundene har oppdaget det. De pleier liksom ikke reagere når det kommer noen, de. Ihvertfall ikke om de nesten kommer inn døra. :teehe:

 

Forøvrig får mine snuse og somle en hel del når vi er ute på tur, vi mosjonerer liksom ikke, vi rusler og koser oss. Det er derfor jeg blir så sur av at alle fylkets blodsugere skal surre rundt hodene våre og på oss, det tar bort hele turgleden når jeg må drive kappgang og dra med meg hundene for å ikke bli spist opp. Unntaket er når vi sykler, da er det ikke lov å surre, da er det dessuten farlig med bråstopper (det driver Dita og lærer, hun er god på å sette alle fire i bakken sånn helt plutselig). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Argyr skrev:

PostNord kunne informere meg om at pakka befant seg under trappa mi!  Ehm... Nei. :rolleyes:

At man må åpne en godt stengt port for å i det hele tatt komme til trappa mi har de visst glemt. Men det er klart, de har sikkert klart å snike seg inn uten at hverken jeg eller hundene har oppdaget det. De pleier liksom ikke reagere når det kommer noen, de. Ihvertfall ikke om de nesten kommer inn døra. :teehe:

De mente de hadde levert 4 pappesker her også, de var selvsagt ikke blitt levert. Endte med at vi måtte sende overvåkningsvideo for at de skulle tro oss. Flere måneder tok det også før vi fikk en løsning :huh: 
"Ja men det står utlevert med signatur" -Javel, hva står det på signaturen da? "Beklager men det er ikke leselig." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra miniferie, og det er godt å sitte i egen sofa. Litt støl i kroppen etter uvant sittestilling i baksetet av fremmed bil, og faktisk en smule bilsyk. Jeg er så vant til å kjøre selv alle steder jeg skal, så balansen reagerte på baksetet. Ikke noe oppkast, bare passe masse kvalme.

Vi var på mange lange bilturer da jeg var barn, og da kunne jeg lese i timesvis uten å kjenne noe. Det har jeg tydeligvis vokst av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Paranomia skrev:

De mente de hadde levert 4 pappesker her også, de var selvsagt ikke blitt levert. Endte med at vi måtte sende overvåkningsvideo for at de skulle tro oss. Flere måneder tok det også før vi fikk en løsning :huh: 
"Ja men det står utlevert med signatur" -Javel, hva står det på signaturen da? "Beklager men det er ikke leselig." 

Høres ut som PostNord, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Paranomia skrev:

De mente de hadde levert 4 pappesker her også, de var selvsagt ikke blitt levert. Endte med at vi måtte sende overvåkningsvideo for at de skulle tro oss. Flere måneder tok det også før vi fikk en løsning :huh: 
"Ja men det står utlevert med signatur" -Javel, hva står det på signaturen da? "Beklager men det er ikke leselig." 

:vegg:

Er det mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SFX skrev:

Hjemme fra miniferie, og det er godt å sitte i egen sofa. Litt støl i kroppen etter uvant sittestilling i baksetet av fremmed bil, og faktisk en smule bilsyk. Jeg er så vant til å kjøre selv alle steder jeg skal, så balansen reagerte på baksetet. Ikke noe oppkast, bare passe masse kvalme.

Vi var på mange lange bilturer da jeg var barn, og da kunne jeg lese i timesvis uten å kjenne noe. Det har jeg tydeligvis vokst av meg.

Jeg var bilsyk da jeg var bitteliten, men vokste det av meg. Nå kan jeg knapt nok skrive sms i bilen uten å kjenne lett kvalme, sjekke facebook og sånt kan jeg bare glemme så lesing utgår. Men jeg syns det er mer plagsomt at jeg har begynt å sovne! Kan være uthvilt og drikke tre kopper kaffe til frokost, likevel slokner jeg kjapt i bilen. Det er en sånn type trøtthet det er umulig å stå imot, jeg kan nærmest sitte og slå meg selv i ansiktet for å holde meg våken og likevel brått våkne igjen. Det er bare helt umulig å holde seg våken. Det er skikkelig kjipt :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser dere er mange aktive her nå, også gidder jeg ikke å starte en ny tråd for jeg tror jeg allerede har mast nok med egne tråder:teehe: men noen som kan hjelpe meg ang. Hundefødsel og temperaturfall her?:lol: jeg lurer så innmarri på om temperaturfallet har vært eller ikke! Om det har vært så må jeg nok ringe vet. Snart sikkert, for det har ikke skjedd noe enda...

received_539156436285458.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, SFX skrev:

Vi var på mange lange bilturer da jeg var barn, og da kunne jeg lese i timesvis uten å kjenne noe. Det har jeg tydeligvis vokst av meg.

Jeg skapte alltid trøbbel da jeg var lita og vi var på bilferie... ble alltid bilsyk. Jeg knasket bilsyketabletter kan man si :aww:.Jeg vokste det aldri av meg, og må alltid sitte foran, aldri være kartleser og kun ha blikket rettet mot vegen om jeg ikke kjører selv. Jeg har til og med blitt bilsyk selv om det var jeg som kjørte :lol:. Det var på dårlige, svenske veier. 

Nå har vi vært på sykkeltur, og det syntes Willy var aldeles strålende. Endelig fikk han utløp for litt energi. Jeg merker jo at han drar på åra, for nå går det ikke over stokk og stein så veldig langt før han roer seg. Litt interessant var det også å se at han satte seg for å drite rett ved tre sauer uten at han så dem, og da han først fikk øye på dem var han så bestemt på at han skulle videre, at han ikke brydde seg om dem :).  

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så valpesyk, det er helt kleint. Og av alle ting har jeg lyst på karelsk bjørnehund. Eller en hygen.

Sitter å se på Liberians, det er skummeltgøy. Men lurer på om det finnes andre serier jeg kanskje kan like. Ikke vet jeg hva som skjedde, men alt ble veldig stort her...

Og hos oss er det litt av hvert ang turer. Noen på hennes premisser, noen på mine. Men Prima har så høy arbeidsmoral at hun skal bare fremover hvis hun går i sele.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
18 minutter siden, Tuppeline66 skrev:

Hei, ser dere er mange aktive her nå, også gidder jeg ikke å starte en ny tråd for jeg tror jeg allerede har mast nok med egne tråder:teehe: men noen som kan hjelpe meg ang. Hundefødsel og temperaturfall her?:lol: jeg lurer så innmarri på om temperaturfallet har vært eller ikke! Om det har vært så må jeg nok ringe vet. Snart sikkert, for det har ikke skjedd noe enda...

received_539156436285458.jpeg

Hun kan ha vært på vei ned, men helt alvorlig  - det er meningsløst å måle temp så ofte. Stakkaren må jo være sår i røva. Når de dipper så er de nede en stund. Det er ikke sånn at de dipper i 10 sekunder og så spretter den opp igjen.  Når er termin?  Hun har 1 valp? Sannsynligheten for at den ikke kommer av seg selv øker jo når det er få. Om vetten mente den burde komme innen et døgn, og døgnet har gått så kontakter du vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Hun kan ha vært på vei ned, men helt alvorlig  - det er meningsløst å måle temp så ofte. Stakkaren må jo være sår i røva. Når de dipper så er de nede en stund. Det er ikke sånn at de dipper i 10 sekunder og så spretter den opp igjen.  Når er termin?  Hun har 1 valp? Sannsynligheten for at den ikke kommer av seg selv øker jo når det er få. Om vetten mente den burde komme innen et døgn, og døgnet har gått så kontakter du vet.

Vet. ba meg måle minst 4 ganger per døgn, og det er akkurat det jeg har gjort:thumbsup: termin er i dag og det er kun 1 valp. Vet sa ikke noe om når vi burde komme, men leste på nett at om temp. Droppet og steg til normalen igjen skulle man ringe vet. Innen 1 døgn var gått. Og ang. Hvor lenge temp. Er nede så var det derfor jeg spurte, syns det var så rart om den skulle stige igjen så fort... men hvorfor ble den plutselig så lav da om det ikke var selve "droppen"? Den har jo variert en del hele tiden som dere ser, men ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg var bilsyk da jeg var bitteliten, men vokste det av meg. Nå kan jeg knapt nok skrive sms i bilen uten å kjenne lett kvalme, sjekke facebook og sånt kan jeg bare glemme så lesing utgår. Men jeg syns det er mer plagsomt at jeg har begynt å sovne! Kan være uthvilt og drikke tre kopper kaffe til frokost, likevel slokner jeg kjapt i bilen. Det er en sånn type trøtthet det er umulig å stå imot, jeg kan nærmest sitte og slå meg selv i ansiktet for å holde meg våken og likevel brått våkne igjen. Det er bare helt umulig å holde seg våken. Det er skikkelig kjipt :hmm:

 

24 minutter siden, Siri skrev:

Jeg skapte alltid trøbbel da jeg var lita og vi var på bilferie... ble alltid bilsyk. Jeg knasket bilsyketabletter kan man si :aww:.Jeg vokste det aldri av meg, og må alltid sitte foran, aldri være kartleser og kun ha blikket rettet mot vegen om jeg ikke kjører selv. Jeg har til og med blitt bilsyk selv om det var jeg som kjørte :lol:. Det var på dårlige, svenske veier. 

Jeg kan gjøre hva jeg vil bak rattet, heldigvis, for jeg kjører en del i løpet av året. Men jeg merker jo at jeg tåler mindre - det var noen 3D-effekter på kinoen sist uka som ga nok sug i magen til at det var ubehagelig, og tanken på karusell får meg til å svimle. Og jeg elsket sånt før! Er det sånn det er å bli voksen?

Jaja, det var en fin miniferie, men i morgen må jeg ringe banken og høre hvorfor kortet blir avvist i alt av minibanker og betalingsterminaler vi har forsøkt disse fire dagene. Ikke veldig kult, takk og lov for at hotellrommet var betalt på forhånd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min er fortsatt navnløs, og nå begynner det å haste :aww: Bare to uker igjen! :D Kjenner litt på valpeangsten, hva er det jeg begir meg ut på! Men det er ikke akkurat første gang jeg skal ha valp, så det er bare dust :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen sin det her...

Etter at jeg hadde spist middag begynte Pigg å spy, spøy med korte mellomrom i over to timer - kom blod i spyet hans så det tilslutt bare var rødfarget skum som kom ut. Han hadde diare og var skikkelig nedfor. Endte tilslutt opp med å kjøre til veterinæren for å være sikker på at han ikke hadde noe skart i magen. Etter at to veterinærer palperte ham fikk jeg dra hjem med skånekost, antepsin og zoolac. Det er nok bivirkninger av sederingen + at jeg nok har overdrevet litt med ham idag, men like greit å ta det alvorlig... Dustebikkje, nå ligger han på et pledd i sofaen og sover og lukter mildt spy... imorgen om skal han i dusjen... teppet skal i vaskemaskina før den tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...