Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

43 minutter siden, Bananen skrev:

Oi. Ja, det er jeg. Jeg kommer gjerne på kosemoseoverdosing! :)

Så hyggelig:D Jeg gir deg et pip når vi er tilbake fra henting, og da er det viktig at Pøbel er med så hun får se sorte hunder også :ike: 

Uffda @Teserere hele poenget med å ha to hunder er jo at en av de må være hjemme og holde deg med selskap :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

12 minutter siden, LØJ skrev:

Så hyggelig:D Jeg gir deg et pip når vi er tilbake fra henting, og da er det viktig at Pøbel er med så hun får se sorte hunder også :ike: 

Uffda @Teserere hele poenget med å ha to hunder er jo at en av de må være hjemme og holde deg med selskap :P

Pøbel kan selvsagt være med! Ja, du må gi meg en lyd, enten det er her eller mobil! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det regner og blåser. Det var en strek i regningen når jeg hadde planlagt å sitte på verandaen og jobbe. Hverken papir eller pad egner seg i regn og vind.

Skikkelig grisevær ble det gitt! 

Jeg har badet valp, som skal klippes og stelles etterpå. Kanskje kjøre en tur opp på stoff og stil etter noe vannavvisende stoff og sy dekken? Og litt annet artig, og sy meg ny kjole? :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Christine skrev:

Godt du er fornøyd! De er utrolig herlige hunder :ahappy: Må fremdeles kose litt med Stabijene vi møter innimellom på tur! Jeg ville ha noe mer "allround-hund" enn setteren, men var redd belger var for mye for meg, og at jeg ikke ville mestre en slik hund. Fant ut at Stabij var en fin hund for meg, men så dukket tervtøtta opp og jeg falt helt pladask. Etter å ha prater med eier/oppdretter fant jeg ut at en belger kunne få det fint her, så det endte med at vi reiste 13 timer i strekk for å besøke henne, og på tur hjem hadde vi en utrolig herlig terv i bilburet :heart: Etter å ha hatt henne i hus en stund fant jeg ut at hunder med litt trøkk passer meg perfekt.

Kjenner igjen irritasjonen. Kan du ikke forklare at det er en liten valp som ikke er vant til å være hjemme alene, men at du kommer senere? :) 

Ja :ahappy:  åå, sånn å forstå! Godt du fant gullhunden da :heart: 

jo, jeg sa det. Det var forsåvidt ikke noe problem for de heller, men det at jeg hadde avtalt med en av de å reise sammen, siden jeg aldri har tatt tog her sørpå, ikke er kjent i områdene osv, gjorde meg litt ekstra irritert. Og de vet at jeg hater å prøve å finne fram på ukjente steder, spesielt når jeg har tidspress :P jeg visste jo hvor togstasjonen her var hen, men i forhold til parkeringsmuligheter osv var det stress, i tillegg til å dukke opp helt alene på Oslo s, hvor jeg ikke har vært siden jeg var typ 10-11 år gammel :P 

men det gikk fint! Og vi hadde det veldig koselig :ahappy: var bare veeldig mye stress for å rekke det toget.. :frantics:

2 timer siden, LØJ skrev:

Ønsker ikke si for mye her inne for jeg orker ikke å bli utsatt for mer trusler eller personhets pga valget jeg har tatt. "Rasemiljøet" er pill råttent :sint_01: Du får komme hit om ett par uker så kan du få kosemoseoverdose så mye du ønsker :D Er du tilbake i Oslo for en stund nå?

Trusler og personhets? For et rasevalg? Shit... Lykke til med den lille :hug: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonje skrev:

Har kikket på den modellen og det er jo flere her inne som er fornøyd med den ser jeg. Bare så synd at den er så dyr..

 

Du skal tilfeldigvis ikke til Bergen i nær fremtid? Jeg kjøpte mine på sport outleten her og betalte rundt 1500 for "fjorårets modell" :)

 

......er jeg hjemme fra en våt men veldig hyggelig fjelltur med Lennart og hans tobeinte :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bilhavariet blir bare verre og verre :cry: Nå har jeg klart å begynne å grine i telefonen med Viking også. Viser seg jo at gjensidige ikke dekker veihjelp med Viking, bare Falch. Og det fikk jeg ingen beskjed om, for da hadde jeg heller ringt Falch. Så nå sitter jeg med en diger regning og en ubrukelig forsikring og ingen bil, for den ble vraka i dag.

Og med alt annet som har skjedd i det siste, så må det vel være nok snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Wednesday skrev:

Det bilhavariet blir bare verre og verre :cry: Nå har jeg klart å begynne å grine i telefonen med Viking også. Viser seg jo at gjensidige ikke dekker veihjelp med Viking, bare Falch. Og det fikk jeg ingen beskjed om, for da hadde jeg heller ringt Falch. Så nå sitter jeg med en diger regning og en ubrukelig forsikring og ingen bil, for den ble vraka i dag.

Og med alt annet som har skjedd i det siste, så må det vel være nok snart!

:hug: Sånn uflaks! For noe dritt! 

 

Vi har vært på 1t og 40min trilletur, jeg, mannen, barnet og bikkja. Det er ikke så verst! Det regna litt på oss, men ikke mer enn at vi tålte det. 10 min etter at vi kom hjem begynte det å hølje ned. Deilig å være inne igjen, og det er så deilig å ha brukt kroppen og vært på tur! Kanskje ikke verdens mest spennende tur siden vi gikk langs en grusvei og ikke i skogen, men likevel. Jeg er fornøyd :)

Nå er spørsmålet om man skal slappe av eller gjøre noe. Hvis jeg feks setter på en vask har jeg jo strengt tatt gjort husarbeid, selv om det tar 5 min og resten gjør seg selv. Da er det vel innafor å bare slappe av? Med litt snop? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
57 minutter siden, Wednesday skrev:

Det bilhavariet blir bare verre og verre :cry: Nå har jeg klart å begynne å grine i telefonen med Viking også. Viser seg jo at gjensidige ikke dekker veihjelp med Viking, bare Falch. Og det fikk jeg ingen beskjed om, for da hadde jeg heller ringt Falch. Så nå sitter jeg med en diger regning og en ubrukelig forsikring og ingen bil, for den ble vraka i dag.

Og med alt annet som har skjedd i det siste, så må det vel være nok snart!


Det der burde faktisk Viking spurt om når du rekvirerte hjelp. Det bruker de å gjøre - du skal ha fått et veibevis fra forsikringsselskapet som sier hvor du skal ringe ved havari.

Enkelte ting må man lese med lupe, forsikringspapirer er en av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snoffe skrev:

De får dem ikke på tilbud da? 

 

1 time siden, mokken skrev:

 

Du skal tilfeldigvis ikke til Bergen i nær fremtid? Jeg kjøpte mine på sport outleten her og betalte rundt 1500 for "fjorårets modell" :)

 

......er jeg hjemme fra en våt men veldig hyggelig fjelltur med Lennart og hans tobeinte :ahappy:

Skal sjekke ut sportsoutleter her i Trheim, hvis ikke får jeg finne et annet merke eller vente til høsten og se om de kommer på salg. 

Jeg har vært på joggetur, det ble ei mil i dag ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp!

Så jeg sitter her med vippsen klar. En nabo fyller 30 straks, og venner, familie og naboer da har samlet seg for å gi reisegavekort. Beløpet er valgfritt. Kjempehyggelig jente, vi hilser på hverandre, møtes i felles sammenkomster og bursdager med andre i nabolaget, prater litt, men det stopper der, så vi er ikke spesielt nær. Men jeg aner virkelig ikke hvor mye jeg skal gi? 

Min første tanke var 500,- (Stor dag, reise osv) men skjønner jo at det kanskje blir alt for mye, og vil ikke at hun skal føle seg ukomfortabel. Så hva er egentlig en fin sum til en nabo, 100, 200, 300? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp!

Så jeg sitter her med vippsen klar. En nabo fyller 30 straks, og venner, familie og naboer da har samlet seg for å gi reisegavekort. Beløpet er valgfritt. Kjempehyggelig jente, vi hilser på hverandre, møtes i felles sammenkomster og bursdager med andre i nabolaget, prater litt, men det stopper der, så vi er ikke spesielt nær. Men jeg aner virkelig ikke hvor mye jeg skal gi? 

Min første tanke var 500,- (Stor dag, reise osv) men skjønner jo at det kanskje blir alt for mye, og vil ikke at hun skal føle seg ukomfortabel. Så hva er egentlig en fin sum til en nabo, 100, 200, 300? :blink:

250-300 hadde jeg gitt :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sagaa skrev:

Trenger hjelp!

Så jeg sitter her med vippsen klar. En nabo fyller 30 straks, og venner, familie og naboer da har samlet seg for å gi reisegavekort. Beløpet er valgfritt. Kjempehyggelig jente, vi hilser på hverandre, møtes i felles sammenkomster og bursdager med andre i nabolaget, prater litt, men det stopper der, så vi er ikke spesielt nær. Men jeg aner virkelig ikke hvor mye jeg skal gi? 

Min første tanke var 500,- (Stor dag, reise osv) men skjønner jo at det kanskje blir alt for mye, og vil ikke at hun skal føle seg ukomfortabel. Så hva er egentlig en fin sum til en nabo, 100, 200, 300? :blink:

Jeg synes et par hundre må holde når man skal spleise på noe til en man ikke har noe nært forhold til. Det er mulig jeg er kjip! :P

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Det bilhavariet blir bare verre og verre :cry: Nå har jeg klart å begynne å grine i telefonen med Viking også. Viser seg jo at gjensidige ikke dekker veihjelp med Viking, bare Falch. Og det fikk jeg ingen beskjed om, for da hadde jeg heller ringt Falch. Så nå sitter jeg med en diger regning og en ubrukelig forsikring og ingen bil, for den ble vraka i dag.

Og med alt annet som har skjedd i det siste, så må det vel være nok snart!

Men forsikringsselskapet skal vel ringe og bestille bilhjelp hvis det skal gå igjennom forsikringen? Mener det fikk jeg beskjed om fra gjensidige.. Nettopp for at det ikke skulle bli slike ting som dette.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på stranda og fryser. .. blåser og nå kom det en sky :( men kom jo nettopp hit. Casper ligger og skjelver, pysa, så han ligger med teppe over seg... [emoji14]



Seriøst LØJ? Det er jo vilt :( men synes ikke et råttent miljø skal få ødelegge gleden over ny hund, drit i dem og la oss få glede oss sammen med deg isteden ?
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
21 timer siden, Krutsi skrev:

Mine hunder får snuse så mye de vil de for meg, men når jeg går, så går jeg.. Så da får det være opp til dem om de vil bli trekt avgårde eller følge med :lol: 

Det er litt der jeg også er :lol: Nytter ikke å bråstoppe med meg Har jeg bestemt at nå går vi, så går vi :P 

Det er ikke nødvendig å gå perfekt ved siden av en hver tid. Så lenge han forstår forskjell på tur og trening/konkurranse så er jeg fornøyd. Og så lenge han ikke sliter armen av meg så klart. Trenger ikke henge etter ham liksom. 

Den siste tiden har jeg vært på jobb hele dagene, og så har det vært maling og fiksing i huset. I går fikk jeg vite at det var ikke mer jobb til meg i det vikariatet, så da kunne jeg sove lenge i dag :D Nærmere bestemt til klokka 07.30. 

Har vært på tur i halvannen time, malt inngangen, og har begynt å male et speil og noen knagger. Snart en times jobb på flyplassen. Og så blir det sikkert et glass vin og to for å markere den plutselige og uventede ferien jeg fikk :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, SFX skrev: Vi var på mange lange bilturer da jeg var barn, og da kunne jeg lese i timesvis uten å kjenne noe. Det har jeg tydeligvis vokst av meg.

Jeg skapte alltid trøbbel da jeg var lita og vi var på bilferie... ble alltid bilsyk. Jeg knasket bilsyketabletter kan man si :aww:.Jeg vokste det aldri av meg, og må alltid sitte foran, aldri være kartleser og kun ha blikket rettet mot vegen om jeg ikke kjører selv. Jeg har til og med blitt bilsyk selv om det var jeg som kjørte [emoji38]. Det var på dårlige, svenske veier. 

Nå har vi vært på sykkeltur, og det syntes Willy var aldeles strålende. Endelig fikk han utløp for litt energi. Jeg merker jo at han drar på åra, for nå går det ikke over stokk og stein så veldig langt før han roer seg. Litt interessant var det også å se at han satte seg for å drite rett ved tre sauer uten at han så dem, og da han først fikk øye på dem var han så bestemt på at han skulle videre, at han ikke brydde seg om dem [emoji4].  

 

? godt å høre at flere kan bli bilsyk av egen kjøring ? jeg har heller ikke vokst av meg bilsyken... blir kvalm rett som det er. Ofte av meg selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirarbeid unnagjort! 

Sulten og må handle mat. Hva vil jeg ha til middag tro? Er lei av stekt laks, falafel, vegetarisk spaghetti og wok med scampi. Det er nemlig det jeg har spist hele sommeren. Spiser lite kjøtt, og da bare kjøtt som har hatt det bra. Har sjelden lyst på annen fisk enn stekt laks, spiser ikke fet mat som rømmegrøt og pannekaker. Jeg prøver å ikke være så firkanta og pirkete, men det er visst bare sånn jeg er. Jeg trenger en tur til bondens marked. Lykkelige pølser fra Gammelgården Lysklætt hadde vært noe!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wednesday skrev:

Det bilhavariet blir bare verre og verre :cry: Nå har jeg klart å begynne å grine i telefonen med Viking også. Viser seg jo at gjensidige ikke dekker veihjelp med Viking, bare Falch. Og det fikk jeg ingen beskjed om, for da hadde jeg heller ringt Falch. Så nå sitter jeg med en diger regning og en ubrukelig forsikring og ingen bil, for den ble vraka i dag.

Og med alt annet som har skjedd i det siste, så må det vel være nok snart!

:hug:  Så utrolig kjipt. Holder nå, virkelig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Papirarbeid unnagjort! 

Sulten og må handle mat. Hva vil jeg ha til middag tro? Er lei av stekt laks, falafel, vegetarisk spaghetti og wok med scampi. Det er nemlig det jeg har spist hele sommeren. Spiser lite kjøtt, og da bare kjøtt som har hatt det bra. Har sjelden lyst på annen fisk enn stekt laks, spiser ikke fet mat som rømmegrøt og pannekaker. Jeg prøver å ikke være så firkanta og pirkete, men det er visst bare sånn jeg er. Jeg trenger en tur til bondens marked. Lykkelige pølser fra Gammelgården Lysklætt hadde vært noe!

De har jo noen pølser fra glade griser på Meny, om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tenker på å skaffe meg en katt. Men kvier meg av to ting nemlig dem fanger jo endel fugler også vil jeg gjerne kunne reise vekk en helg. Og hva gjør jeg med katten når jeg reiser vekk? Så klart må den få tilvenningstid og sant så den knytter seg til hjemmet men det er jo også mat og drikke og kosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...