Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

37 minutter siden, Line skrev:

De har jo noen pølser fra glade griser på Meny, om jeg ikke husker feil?

Jo det stemmer vel det ja. Grøstadgris. Det hadde jeg faktisk glemt. Ta en tur i morgen da kanskje. I dag var det billig blomkål og brokkoli på Bunnpris, så da blir det suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

3 timer siden, Sagaa skrev:

Trenger hjelp!

Så jeg sitter her med vippsen klar. En nabo fyller 30 straks, og venner, familie og naboer da har samlet seg for å gi reisegavekort. Beløpet er valgfritt. Kjempehyggelig jente, vi hilser på hverandre, møtes i felles sammenkomster og bursdager med andre i nabolaget, prater litt, men det stopper der, så vi er ikke spesielt nær. Men jeg aner virkelig ikke hvor mye jeg skal gi? 

Min første tanke var 500,- (Stor dag, reise osv) men skjønner jo at det kanskje blir alt for mye, og vil ikke at hun skal føle seg ukomfortabel. Så hva er egentlig en fin sum til en nabo, 100, 200, 300? :blink:

Jeg hadde gitt 200,-

Mulig jeg også er kjip :P 

Men gir ikke så mye mer til familie, så til naboer hadde det ikke blitt mer enn 200 altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Papirarbeid unnagjort! 

Sulten og må handle mat. Hva vil jeg ha til middag tro? Er lei av stekt laks, falafel, vegetarisk spaghetti og wok med scampi. Det er nemlig det jeg har spist hele sommeren. Spiser lite kjøtt, og da bare kjøtt som har hatt det bra. Har sjelden lyst på annen fisk enn stekt laks, spiser ikke fet mat som rømmegrøt og pannekaker. Jeg prøver å ikke være så firkanta og pirkete, men det er visst bare sånn jeg er. Jeg trenger en tur til bondens marked. Lykkelige pølser fra Gammelgården Lysklætt hadde vært noe!

Salat :aww: 

---

ellers har jeg og whippeten hatt en diskusjon ang innkalling. For jeg mener at når jeg står rolig og roper, så skal hun komme helt inntil.. Ikke en meter unna. Ikke to meter unna. Heller ikke å stoppe opp en meter unna og vente på meg. Hun skal helt inntil.. 

Så da fikk ikke litjedritten inn før hun kom helt inntil. De inne trodde at hun hadde stukket av og kom ut for å hjelpe meg og lete, og bare lo da jeg satt sta på trappa og nektet å gå inn før bikkja (som var noen meter unna meg) kom inntil meg :aww: 

det er hardt å være en liten whippet og måtte leve etter brukshundregler :P 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Paranomia skrev:

Er det farlig om Pluto blir vaksinert 1 og en halv mnd før han egentlig skal? Det står: neste vaksine 24/09 men hadde vært veldig kjekt om vi kunne ta det samtidig som Bjørn skal bli vaksinert. 

Nei.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
1 time siden, lijenta skrev:

Tenker på å skaffe meg en katt. Men kvier meg av to ting nemlig dem fanger jo endel fugler også vil jeg gjerne kunne reise vekk en helg. Og hva gjør jeg med katten når jeg reiser vekk? Så klart må den få tilvenningstid og sant så den knytter seg til hjemmet men det er jo også mat og drikke og kosen.

Pålagt at kjæledyr samt bruksdyr skal ha tilsyn minst en gang i døgnet, så da må du få noen til å stikke innom, venn/bekjent/familie eller en nabo. Liten bjelle i halsbåndet begrenser gjerne dette mye :) Men det følger gjerne med mye av det der, og en må tåle å ta livet av dyrene katten kan finne på å drasse med hjem halvdøde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testbaking av oreokake i dessertglass. Eller rettare sagt små ølglas i plast, sidan eg ikkje fant dei eg eigentleg ville ha. 
Vart 14 stykk, enda godt pappa har bursdag på lørdag, så eg kan ta med nokre til han :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært å kjøpt maling og tapet (kommer om en uke) til soverommet :D Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Fått et veldig greit tilbud på noen skyvedører til garderobe som vi ikke har råd til å takke nei til. Så da skal vi bare høre om samme person har innredning eller om vi skal kjøpe det på ikea. Tipper vi får det opp om en uke eller to det også. 

Vet dere forresten hvor man kan lete etter stilige lamper? Tenker på taklamper som henger ned, lysekroner og sånt. 

 

Den nye skalljakken min var veldig fin på, noe lang i ermene (men det viste jeg) men ellers veldig god å gå med. 

Nå tror jeg at jeg skal prøve med på Indisk dal som vi kan ha til sen middag. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..venter jeg på at sola skal gå litt i retrett så vi kan ta en sykkeltur. Jeg burde klippe plen, men har ikke lyst, og bikkjene driver og moffer på en liten gneldrehund som er på besøk (håper jeg) et eller annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lijenta skrev: Tenker på å skaffe meg en katt. Men kvier meg av to ting nemlig dem fanger jo endel fugler også vil jeg gjerne kunne reise vekk en helg. Og hva gjør jeg med katten når jeg reiser vekk? Så klart må den få tilvenningstid og sant så den knytter seg til hjemmet men det er jo også mat og drikke og kosen.

Pålagt at kjæledyr samt bruksdyr skal ha tilsyn minst en gang i døgnet, så da må du få noen til å stikke innom, venn/bekjent/familie eller en nabo. Liten bjelle i halsbåndet begrenser gjerne dette mye [emoji4] Men det følger gjerne med mye av det der, og en må tåle å ta livet av dyrene katten kan finne på å drasse med hjem halvdøde...

Bjelle synes jeg er slemt. Ville du hatt det på hunden din? Dyret må jo bli sprø! Katter lærer seg dessuten å jakte uten å bli hørt uansett.

Når jeg er borte er noen innom morgen og kveld. Hadde jeg hatt katteluke ville det nok holdt med en gang og dagen. Mye stress, så sørg for å ha avtale med noen før du skaffer katt. Katter kan forresten også settes på kennel. De tror jeg har det kjekkere enn hunder. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Men forsikringsselskapet skal vel ringe og bestille bilhjelp hvis det skal gå igjennom forsikringen? Mener det fikk jeg beskjed om fra gjensidige.. Nettopp for at det ikke skulle bli slike ting som dette.. 

Forsto det som at jeg like gjerne kunne ringe selv og ta det med forsikringsselskapet senere. Jeg ringte Gjensidige like etter og da sa de at jeg bare skulle ringe igjen når jeg hadde fått regning på veihjelp, så skulle vi ordne det da. Men kan aldri huske å ha hørt noe om at det spiller en rolle hvem man får veihjelp fra... 

Snakka med en hyggelig person hos Viking i dag som sa at hvis de ikke sa noe om det i telefonen når jeg bestilte veihjelpen, så kunne det være jeg slapp å betale. Så hun anbefalte å sende en klage, for da går de gjennom opptaket av telefonsamtalen. Har gjort det, så da er det bare å vente og se... 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
1 time siden, Yellow skrev:

Pålagt at kjæledyr samt bruksdyr skal ha tilsyn minst en gang i døgnet, så da må du få noen til å stikke innom, venn/bekjent/familie eller en nabo. Liten bjelle i halsbåndet begrenser gjerne dette mye :) Men det følger gjerne med mye av det der, og en må tåle å ta livet av dyrene katten kan finne på å drasse med hjem halvdøde...

Ta livet av de halvdøde dyrene går greit. Det er det å finne en god løsning for de helgene jeg er vekk som er den største nøtta. Nærmeste naboer har dårlig helse og er over 80 etter hva jeg vet. Venner bor lengre vekk så de er vanskelig å spørre. Så ja jeg tenker og tenker. Bjella har jeg ikke tenkt på takker for den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å gå ut, men snudde i døra da det var en vegg av vann utenfor... vente litt da kanskje... Kan jo gjøre noe annet fornuftig, som å vaske i andre etasje. Eller ta en liten fluemassakre igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, WelshenNemi skrev:

@Frida og fuglehundene fy f så ******:mad::icon_cry:

Mhm! Jeg var så sint! Naboen til endene kunne nå fortelle at det har vært mye rabalder og de samlet seg rundt den døde som kom seg til vannet. Idiot som kjørte på de altså! Han/hun kan ikke ha unngått å se de altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
1 time siden, mushi skrev:

Bjelle synes jeg er slemt. Ville du hatt det på hunden din? Dyret må jo bli sprø! Katter lærer seg dessuten å jakte uten å bli hørt uansett.

Når jeg er borte er noen innom morgen og kveld. Hadde jeg hatt katteluke ville det nok holdt med en gang og dagen. Mye stress, så sørg for å ha avtale med noen før du skaffer katt. Katter kan forresten også settes på kennel. De tror jeg har det kjekkere enn hunder. :)

Mye mer "slemt" at mange dyr skal lide unødvendig mener nå jeg, om det reduserer det mye. Og er jo ikke noen jakthundbjelle akkurat de små beregnet til katter. JEG hadde gjort det sånn at halsbåndet ble tatt av inne og måtte på når katten skulle gått ut, hadde ikke vært noe problem for meg å huske på dette hvertfall. Litt mer problematisk det om en har katteluke og katten skal få komme og gå når som helst selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lite gjort idag, holdt fortsatt litt dårlig kelpie med selskap... ser verdens dårligste serie på netflix Teen Wolf... og strikket ferdig babyteppet til venninne, nå henger det til tørk, fremdeles litt garn igjen så da strikker jeg et par babysokker også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lijenta skrev:

Tenker på å skaffe meg en katt. Men kvier meg av to ting nemlig dem fanger jo endel fugler også vil jeg gjerne kunne reise vekk en helg. Og hva gjør jeg med katten når jeg reiser vekk? Så klart må den få tilvenningstid og sant så den knytter seg til hjemmet men det er jo også mat og drikke og kosen.

Først og fremst skaffer du deg to,så har de selskap hvis du må bort :). Jeg har fire kastrerte hannkatter,og når jeg er borte bare ei helg så fyller jeg noen store skåler m mat og vann.Skal jeg være borte litt lengre så prøver jeg å få noen til å stikke innom en gang eller to i løpet av ei uke f.eks. De kan gå ut og inn som de vil gjennom et lite kjellervindu,jeg tror de har det greit nok da.Mulig mine er ekstra dumme.... for fugler tar de svært,svært sjelden,ikke tar de m noe inn heller.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg klippet plen. Hele plenen, tilogmed. Kan ikke noen finne opp ekstremt saktevoksende gress? Som bare kommer opp om våren og må klippes maks en gang i måneden eller noe sånt? :ide:

Nå skal jeg gumle focaccia og lade litt, og så skal vi ut og være fartsfantomer. Sykle fra alle insektene! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Omsider ferdig med maling av både entre og møblene som skal være der. :D

Rart å tenke på at det faktisk skal selges... 

Uansett er jeg så fornøyd med meg selv etter de siste ukene med både fulltidsjobb, maling av 3 rom og 4 dører, og fortsatt normal mengde turer at jeg fortsetter markeringen av den plutselige ferien min i kveld. ;)

Men denne gang blir det ikke Baileys. Det blir et par glass vin. Fordi jeg er voksen og kan gjøre som jeg vil fordi atte tenk :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet egenkomponert lavfodmap pannekakelapper - dvs ta det du har lapper. Bokvete, hirseflak, speltmel, laktosefri melk og et egg og litt sukker. Egget ble eneste hevemiddelet siden jeg ikke hadde bakepulver. Veldig gode på smak - håper magen min liker de også... :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Argyr skrev:

...har jeg klippet plen. Hele plenen, tilogmed. Kan ikke noen finne opp ekstremt saktevoksende gress? Som bare kommer opp om våren og må klippes maks en gang i måneden eller noe sånt? :ide:

Den tanken slo meg også i går da jeg drev med plenklipp... og jeg skjønner meg ikke på folk som til og med GJØDSLER plena si :| De må ha særdeles mye fritid :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

Den tanken slo meg også i går da jeg drev med plenklipp... og jeg skjønner meg ikke på folk som til og med GJØDSLER plena si :| De må ha særdeles mye fritid :aww:

Jeg har gjødsla plena mi. Men det var fordi den var gulaktig og glissen her og der. :aww:

Sara kom for å hente Pippin men kom fort tilbake med han igjen. Vi skulle bytte hunder mens Selma løp, men når Pippin og Pax ikke ville være venner så går jo ikke det. Litt overraskende, både Pax og Pippin er vanligvis vennlige mot andre hunder, også hanner. Kanskje det er Selma sin løpetid som gjør stemninga mellom hannene litt tens. Eller allmenntilstanden til Pippin. Ikke lett å være snill hvis man føler seg uggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...