Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
15 minutter siden, Siri skrev:

Den tanken slo meg også i går da jeg drev med plenklipp... og jeg skjønner meg ikke på folk som til og med GJØDSLER plena si :| De må ha særdeles mye fritid :aww:

Den gjødslinga har jeg aldri skjønt. Enten har de som du sier mye fritid eller så har store problemer med selvhat :aww:

Mitt fremtidige hus skal ha stor plen. Men aldri i livet om det skal gjødsles av meg. 2-3 hunder tar seg vel uansett av den jobben :blink:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

50 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Mhm! Jeg var så sint! Naboen til endene kunne nå fortelle at det har vært mye rabalder og de samlet seg rundt den døde som kom seg til vannet. Idiot som kjørte på de altså! Han/hun kan ikke ha unngått å se de altså.

Blir rasende på sånne jeg også. Og klarer ikke la være å tenke på det lenge etterpå heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Line skrev:

Babyskjegg da, det blir jo vesentlig mer av det etterhvert hehe

Babyskjegg er et ord jeg hører svært sjelden :sleep: Og hun er veldig søt!

51 minutter siden, Toril skrev:

Først og fremst skaffer du deg to,så har de selskap hvis du må bort :). Jeg har fire kastrerte hannkatter,og når jeg er borte bare ei helg så fyller jeg noen store skåler m mat og vann.Skal jeg være borte litt lengre så prøver jeg å få noen til å stikke innom en gang eller to i løpet av ei uke f.eks. De kan gå ut og inn som de vil gjennom et lite kjellervindu,jeg tror de har det greit nok da.Mulig mine er ekstra dumme.... for fugler tar de svært,svært sjelden,ikke tar de m noe inn heller.

Som jeg skulle sagt det sjæl. Katten min er en friluftskatt (:P) som er mer ute enn inne. Det er ikke alltid han er innom hjemme i løpet av et døgn heller, så han merker ikke nødvendigvis at vi er borte en stund. Om han er lengre alene må mor komme innom å kose og mate med jevne mellomrom. Og om man er pliktig å gi alle husdyr tilsyn minst en gang om dagen så lykke til med å finne Bajas hver dag da..

Han har fanget 1 mus én gang, som jeg vet om, så det er ikke et problem med døde fugler og smådyr hos oss heller.

Edit: Nå kom jeg på at hunden min Selma også har tatt en mus en gang. Så da er det et like stort problem med hunder som tar smådyr, som katter som tar smådyr, her i huset. :sleep:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på pokemon - jakt med Toddy , badestranda med Nico , og mer pokemon-jakt med begge to innimellom Harry Potter og Narnia - maraton.  

 

Bikkjene er slitne,  jeg er sliten og ungen er opplagt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
7 timer siden, Monikawt skrev:

Ja :ahappy:  åå, sånn å forstå! Godt du fant gullhunden da :heart: 

jo, jeg sa det. Det var forsåvidt ikke noe problem for de heller, men det at jeg hadde avtalt med en av de å reise sammen, siden jeg aldri har tatt tog her sørpå, ikke er kjent i områdene osv, gjorde meg litt ekstra irritert. Og de vet at jeg hater å prøve å finne fram på ukjente steder, spesielt når jeg har tidspress :P jeg visste jo hvor togstasjonen her var hen, men i forhold til parkeringsmuligheter osv var det stress, i tillegg til å dukke opp helt alene på Oslo s, hvor jeg ikke har vært siden jeg var typ 10-11 år gammel :P 

men det gikk fint! Og vi hadde det veldig koselig :ahappy: var bare veeldig mye stress for å rekke det toget.. :frantics:

Trusler og personhets? For et rasevalg? Shit... Lykke til med den lille :hug: 

Ja, veldig fornøyd med det valget :ahappy: 

Så godt det ordnet seg og at det ble trivelig! :) Det med kollektivtransport på ukjente plasser (og kjente for den del) er ikke alltid like enkelt.. Jeg og Ingvild mistet toget fra Hamar til Trondheim etter Norsk vinner et år.. 15 år, og aldri følt meg så fortapt hverken før eller siden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Polfarer skrev:

250-300 hadde jeg gitt :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

 

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg synes et par hundre må holde når man skal spleise på noe til en man ikke har noe nært forhold til. Det er mulig jeg er kjip! :P

 

Takk for svar! :) Ja, er det jeg også tenker. Tror jeg tenkte 500,- først da det er fra meg og samboer, men har vært litt i bryllupsmodus i det siste så sikkert derfor. 

Sist en nabo fylte 30 ga vi alle sammen en fast sum på 200,- pr familie i en sparegris, han kjenner jeg bedre, så blir noe i den duren nå også tenker jeg. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg klippet plen. Hele plenen, tilogmed. Kan ikke noen finne opp ekstremt saktevoksende gress? Som bare kommer opp om våren og må klippes maks en gang i måneden eller noe sånt? :ide:

Nå skal jeg gumle focaccia og lade litt, og så skal vi ut og være fartsfantomer. Sykle fra alle insektene! :thumbs:

Det finnes! Kalles kunstgress [emoji14]

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Papirarbeid unnagjort! 

Sulten og må handle mat. Hva vil jeg ha til middag tro? Er lei av stekt laks, falafel, vegetarisk spaghetti og wok med scampi. Det er nemlig det jeg har spist hele sommeren. Spiser lite kjøtt, og da bare kjøtt som har hatt det bra. Har sjelden lyst på annen fisk enn stekt laks, spiser ikke fet mat som rømmegrøt og pannekaker. Jeg prøver å ikke være så firkanta og pirkete, men det er visst bare sånn jeg er. Jeg trenger en tur til bondens marked. Lykkelige pølser fra Gammelgården Lysklætt hadde vært noe!

Du får komme til Namsos så skal du få med deg et lite lass kaninpølser og kaninburgere:lol:

garantert fra lykkelige dyr i allefall:D (og veldig magert og sunt kjøtt, faktisk)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christine skrev:

Ja, veldig fornøyd med det valget :ahappy: 

Så godt det ordnet seg og at det ble trivelig! :) Det med kollektivtransport på ukjente plasser (og kjente for den del) er ikke alltid like enkelt.. Jeg og Ingvild mistet toget fra Hamar til Trondheim etter Norsk vinner et år.. 15 år, og aldri følt meg så fortapt hverken før eller siden :P 

Haha, huff! Da v jeg ikke hva jeg hadde gjort :lol: jeg har forsåvidt reist en del, både innenlands og utenlands. Men har alltid hatt med meg folk som tar seg av alt :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Celeritas skrev:

Det finnes! Kalles kunstgress emoji14.png

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Nei, kunstgress vokser jo ikke. :aww:

 

..er jeg stolt av jentene mine. På vei hjem møtte vi en elghund som stod midt i veien og bjeffa på oss. Dita kan godt finne på å være bråkete i møtesituasjoner og Katla kan være en anelse overbegeistret, jeg skal ikke skryte på meg stålkontroll på noen av dem, særlig ikke når jeg er på sykkel, så jeg tenkte mitt om hvordan dette kom til å gå. Jeg lot dem trekke etter da den tusla oppover veien, men så stoppet den og kom mot oss i stedet. Jaja, da får det briste eller bære. Den kom helt opp i ansiktet på dem, fant ut at den ikke likte dem noe særlig og begynte å knurre, jeg sa at nå går vi, og så gikk vi, rett forbi! :bananas: Katla ble en anelse forstyrra av at den kom opp ved siden av oss igjen (må jo hilse igjen da), men med litt overtalelse så satte hun nesa fremover hun og. Flinke pubertetsluser, det! :thumbs:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ganzie skrev:

Du får komme til Namsos så skal du få med deg et lite lass kaninpølser og kaninburgere:lol:

garantert fra lykkelige dyr i allefall:D (og veldig magert og sunt kjøtt, faktisk)

Namsos? Samboeren min er derfra. Og jeg har blitt sågodt som lommekjent der jeg også. Fint rundt der synes jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva høres best ut? 

https://animail.no/royal-canin-dalmatian-22-12kg.html?nosto=nosto-search

Ris, maismel, vegetabilsk proteinisolat*, animalsk fett, eggepulver, hvetemel, maisgluten, mineralsalter, vegetabilske fibre, hydrolysat av animalsk protein, fiskeolje, soyaolje, grønn te og drueekstrakt (polyfenolkilde), tagetes erecta ekstrakt (luteinkilde), hydrolysat av krepsdyr (glukosaminkilde), hydrolysat av brusk (kondroitinkilde). *L.I.P.: Utvalgte proteiner som utnyttes meget godt av kroppen.

 

eller

https://animail.no/taste-of-the-wild-sierra-mountain-canine-formula-2-27-kg.html?nosto=nosto-search

Lamm, lammjöl, sötpotatis, potatis, ärtor, rapsolja, potatisprotein, brynt lamm, tomatmos, naturlig smak, salt, kolinklorid, blandade tokoferoler (naturligt konserveringsmedel och källa till vitamin e), torkad cikoriarot, taurin, tomater, blåbär, hallon, yucca schidigera extrakt, torkade jäsningsprodukter från enterococcus faecium, lactobacillus acidophilus, lactobacillus casei, lactobacillus plantarum, torkat jäsningsextrakt från trichoderma longibrachiatum, vitamin E tillskott, järnproteinate, zinkproteinate, kopparproteinate, järnsulfat, zinksulfat, kopparsulfat, kaliumjodid, tiaminmononitrat (vitamin B1), manganproteinate, manganoxid, askorbinsyra, vitamin A tillskott, biotin, niacin, kalciumpantotenat, mangansulfat, natriumselenit, natriumselenit, pyridoxinhydroklorid (vitamin B6), vitamin B12 tillskott, riboflavin (vitamin B2), vitamin D tillskott, folsyra.

(Kjøper isåfall fra zooplus, billigere og gratis frakt.. men de er skikkelig dårlig til å beskrive fôrene de selger.)

Den første har jo ikke kjøtt... den andre har kjøtt, men veldig masse ting jeg ikke vet hva er og :P

Typisk meg, når fôrsekken begynner å bli tom sitter jeg og undersøker alternativer, noe jeg har gjort uendelig mange ganger før. Kommer alltid frem til noe, og glemmer det alltid etterpå (og når jeg har kommet frem til noe så er det matkrise og jeg må kjøpe det vanlige). Så nå har jeg startet på nytt igjen :lol: Den øverste er altså den han har nå, rc sitt dalmatinerfôr som sikkert bare er tull og tøys, men som jeg kjøper fordi jeg er redd for urinstein og sånn... (veksler mellom dette og urinary som jeg kjøper hos veterinær..., men har evig dårlig samvittighet....). Nummer to her er taste of the wild, og er det eneste kjøttrike fôret jeg har funnet som har en råproteinprosent på 25%... (rasen skal ikke ha mer enn det, men det er noe puringreier osv og ting jeg ikke forstår og som jeg undersøker gang på gang og glemmer igjen og igjen :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hva høres best ut? 

https://animail.no/royal-canin-dalmatian-22-12kg.html?nosto=nosto-search

Ris, maismel, vegetabilsk proteinisolat*, animalsk fett, eggepulver, hvetemel, maisgluten, mineralsalter, vegetabilske fibre, hydrolysat av animalsk protein, fiskeolje, soyaolje, grønn te og drueekstrakt (polyfenolkilde), tagetes erecta ekstrakt (luteinkilde), hydrolysat av krepsdyr (glukosaminkilde), hydrolysat av brusk (kondroitinkilde). *L.I.P.: Utvalgte proteiner som utnyttes meget godt av kroppen.

 

eller

https://animail.no/taste-of-the-wild-sierra-mountain-canine-formula-2-27-kg.html?nosto=nosto-search

Lamm, lammjöl, sötpotatis, potatis, ärtor, rapsolja, potatisprotein, brynt lamm, tomatmos, naturlig smak, salt, kolinklorid, blandade tokoferoler (naturligt konserveringsmedel och källa till vitamin e), torkad cikoriarot, taurin, tomater, blåbär, hallon, yucca schidigera extrakt, torkade jäsningsprodukter från enterococcus faecium, lactobacillus acidophilus, lactobacillus casei, lactobacillus plantarum, torkat jäsningsextrakt från trichoderma longibrachiatum, vitamin E tillskott, järnproteinate, zinkproteinate, kopparproteinate, järnsulfat, zinksulfat, kopparsulfat, kaliumjodid, tiaminmononitrat (vitamin B1), manganproteinate, manganoxid, askorbinsyra, vitamin A tillskott, biotin, niacin, kalciumpantotenat, mangansulfat, natriumselenit, natriumselenit, pyridoxinhydroklorid (vitamin B6), vitamin B12 tillskott, riboflavin (vitamin B2), vitamin D tillskott, folsyra.

(Kjøper isåfall fra zooplus, billigere og gratis frakt.. men de er skikkelig dårlig til å beskrive fôrene de selger.)

Den første har jo ikke kjøtt... den andre har kjøtt, men veldig masse ting jeg ikke vet hva er og :P

Typisk meg, når fôrsekken begynner å bli tom sitter jeg og undersøker alternativer, noe jeg har gjort uendelig mange ganger før. Kommer alltid frem til noe, og glemmer det alltid etterpå (og når jeg har kommet frem til noe så er det matkrise og jeg må kjøpe det vanlige). Så nå har jeg startet på nytt igjen :lol: Den øverste er altså den han har nå, rc sitt dalmatinerfôr som sikkert bare er tull og tøys, men som jeg kjøper fordi jeg er redd for urinstein og sånn... (veksler mellom dette og urinary som jeg kjøper hos veterinær..., men har evig dårlig samvittighet....). Nummer to her er taste of the wild, og er det eneste kjøttrike fôret jeg har funnet som har en råproteinprosent på 25%... (rasen skal ikke ha mer enn det, men det er noe puringreier osv og ting jeg ikke forstår og som jeg undersøker gang på gang og glemmer igjen og igjen :lol: ).

Know that feeling :lol: Tror jeg har bestemt meg for hvilket jeg skal gå for neste gang, men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg ikke til å gjøre noe med det første :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lola Pagola skrev:

 

(Kjøper isåfall fra zooplus, billigere og gratis frakt.. men de er skikkelig dårlig til å beskrive fôrene de selger.)

Den første har jo ikke kjøtt... den andre har kjøtt, men veldig masse ting jeg ikke vet hva er og :P

Typisk meg, når fôrsekken begynner å bli tom sitter jeg og undersøker alternativer, noe jeg har gjort uendelig mange ganger før. Kommer alltid frem til noe, og glemmer det alltid etterpå (og når jeg har kommet frem til noe så er det matkrise og jeg må kjøpe det vanlige). Så nå har jeg startet på nytt igjen :lol: Den øverste er altså den han har nå, rc sitt dalmatinerfôr som sikkert bare er tull og tøys, men som jeg kjøper fordi jeg er redd for urinstein og sånn... (veksler mellom dette og urinary som jeg kjøper hos veterinær..., men har evig dårlig samvittighet....). Nummer to her er taste of the wild, og er det eneste kjøttrike fôret jeg har funnet som har en råproteinprosent på 25%... (rasen skal ikke ha mer enn det, men det er noe puringreier osv og ting jeg ikke forstår og som jeg undersøker gang på gang og glemmer igjen og igjen :lol: ).

Kjenner meg igjen! Tror muligens jeg har landa på den der cobb chicken og potatoes fra acana nå da. :lol: Fisketypen fra TOTW er også nede på 25% råprotein :) 

Tror muligens @Perfect Image gir lundehunden sin noe proteinfattig? Kanskje hun har noen tips. Eller kanskje det var noe annet den skulle ha lite av? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, SaraS skrev:

Namsos? Samboeren min er derfra. Og jeg har blitt sågodt som lommekjent der jeg også. Fint rundt der synes jeg :ahappy:

Namsos er en fin liten by:ahappy: (i allefall når det er fint vær, og det er vi ikke så bortskjemt med:lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har gjødsla plena mi. Men det var fordi den var gulaktig og glissen her og der. :aww:

Gul plen er bra - den vokser dårlig - og man trenger ikke å klippe så ofte :D 

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Den gjødslinga har jeg aldri skjønt. Enten har de som du sier mye fritid eller så har store problemer med selvhat :aww:

Nemlig... Jeg hatet anleggsgartneren jeg jobbet for de somrene jeg hadde sommerjobb når jeg studerte. Han gjødslet alltid alle plenene før han dro på ferie. Jeg stod da igjen med enorme mengder plener som vokste noe helt grassat utover sommeren... :aww:. Men jeg ble ikke arbeidsledig da, det ble jeg ikke.

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Mitt fremtidige hus skal ha stor plen. Men aldri i livet om det skal gjødsles av meg. 2-3 hunder tar seg vel uansett av den jobben :blink:

Hundegjødsel ville jeg kanskje ikke satset på, egentlig :lol:

Har vi vært på sykkeltur - det var helt perfekt temperatur etter regnskyllet som øste ned. Nå ligger det nydusja, slitne hunder her - mat har de også fått. 

I morgen har jeg bestemt meg for å ta en feriedag - hundene skal bades og få ormekur, jeg skal pakke vogna og ordne litt til sverigetur på lørdag. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt klubbarbeid unnagjort, middag spist innimellom slagene, og nå har jeg så veldig lyst på sjokolade. Jeg får ofte lyst på noe søtt eller middag. Det er nok derfor vi har dessert. Bortsett fra at jeg ikke har dessert.

Kanskje et par episoder BBT hjelper på søtsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde legge meg, men jeg har maur i kroppen. Så i dag har jeg gjort ferdig et kaninbur jeg begynte på for en evighet siden, bygget et til, flyttet ut ørten unger og slaktet 5 kaniner. Bygge noen bur til i morgen og desinfisere burseksjonen så de er tørre og rene til nykommerne kommer. Så jeg får gjort det. Og så må jeg bake kake, ikke glemme å bake kake!

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hjelp, jeg har lest ut internett men vil ikke gå og legge meg!

Jeg har nettopp lest et leserinnlegg på dagbladet, om å gi klasserommet tilbake til læreren - og hvordan lage de beste friesene til lakseburgeren.

Nå skal jeg legge meg... :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lola Pagola skrev:  

(Kjøper isåfall fra zooplus, billigere og gratis frakt.. men de er skikkelig dårlig til å beskrive fôrene de selger.)

Den første har jo ikke kjøtt... den andre har kjøtt, men veldig masse ting jeg ikke vet hva er og [emoji14]

Typisk meg, når fôrsekken begynner å bli tom sitter jeg og undersøker alternativer, noe jeg har gjort uendelig mange ganger før. Kommer alltid frem til noe, og glemmer det alltid etterpå (og når jeg har kommet frem til noe så er det matkrise og jeg må kjøpe det vanlige). Så nå har jeg startet på nytt igjen [emoji38] Den øverste er altså den han har nå, rc sitt dalmatinerfôr som sikkert bare er tull og tøys, men som jeg kjøper fordi jeg er redd for urinstein og sånn... (veksler mellom dette og urinary som jeg kjøper hos veterinær..., men har evig dårlig samvittighet....). Nummer to her er taste of the wild, og er det eneste kjøttrike fôret jeg har funnet som har en råproteinprosent på 25%... (rasen skal ikke ha mer enn det, men det er noe puringreier osv og ting jeg ikke forstår og som jeg undersøker gang på gang og glemmer igjen og igjen [emoji38] ).

Kjenner meg igjen! Tror muligens jeg har landa på den der cobb chicken og potatoes fra acana nå da. [emoji38] Fisketypen fra TOTW er også nede på 25% råprotein [emoji4] 

Tror muligens @Perfect Image gir lundehunden sin noe proteinfattig? Kanskje hun har noen tips. Eller kanskje det var noe annet den skulle ha lite av? 

Ja :) Hun fikk fish4dogs, men hadde elendig pelskvalitet og fikk enormt fort tannstein. Nå får hun RC medium iblandet sei/torsk og eggehvite hver dag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigg underholder seg med å danse gladhunddansen på verandaen mens fellesarealet blir klippet. Flinkingen har ikke sagt et bjeff, bare står der og rister på rumpa og logrer og ser forvirra ut :D:D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe og hopper, barnet hvertfall. Soool ute, så hundene har blitt kastet ut.  Bare ha i meg frokost og kaffe, så får vi vel gå ut før det blir for varmt. Fatter ikke hvorfor folk klager over sommerværet, her har det vært masse sol og varme i sommer. Kanskje vi har vært ekstra heldige? Vi har ikke hatt så fin juni og tidlig juli på mange år. Både til min glede og fortvilelse. Jeg tåler dårlig varme men elsker sol :lol: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...