Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Tordner som bare rakker'n. Skulle lufta udyret. Udyret er heldigvis ikke redd for litt vær, eieren derimot. Tror vi holder senga en time til, jeg :|

Håper ikke det tordner hjemme nå. Lilletroll har blitt så redd for torden. :o Liker ikke at hun er alene da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire prolapser. 2 nakke 2 rygg. Ikke noe å gjøre. Smertestillende resten av livet. Sent from my LG-P880 using Tapatalk

Takk for klemmer! Sank litt inn nå, trodde ikke jeg skulle gråte. Er ikke sjanse for at det blir bedre dessverre. Er ikke noe jeg kan gjøre, han skulle bare få være hund. Kan jo leve lenge med dette heldigvis. Nå har jeg iallfall ett svar... selv om det var litt sjokkerende med så mange prolapser... stakkars lille casper, ikke rart han har vondt. Sent from my LG-P880 using Tapatalk

Huff :(:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire prolapser. 2 nakke 2 rygg. Ikke noe å gjøre. Smertestillende resten av livet.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk

Uff :hug:

Litt trekk her, 2 km unna midtsandtangen, men bare behagelig :)

Vanskelig å si, men Midtsandtanken er et utrolig fint sted med mange steder å slå seg ned.

Takk for svar :) Tror vi prøver oss dit da, aldri vært der før. Det blåser litt her på Byåsen, og da er det neppe mindre vind på Rye iallefall.

Akkurat nå sover babyen en liten dupp, så da kan jeg springe litt hit og dit og ordne det vi skal ha med oss.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy er skikkelig flink og motivert for å gjøre øvelser. Han balanserer på balansepute, og står å strekker seg på to bein opp etter fingrene mine som om han aldri har gjort annet.

Bortsett fra èn dag hvor han tydelig fikk vondt etter å ha lekt med Bizi, så synes jeg han virker bedre. Han gikk faktisk flere timer tur i går. Det var riktignok varmt og godt i været, det hjelper, og tempoet var rolig, men han viste ingen tegn på å ha vondt. Jeg bar han likevel et lite stykke, men han trippet avgårde med ørene og halen rett til værs, og så ut som om han hadde det helt topp på tur. Det må i såfall være enten i mitt hode, eller pga laserbehandlingen og kiropraktikk-behandlingen han fikk sist at han er bedre, siden han ikke går på smertestillende nå.

Ingenting er isåfall bedre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :hug:

Takk for svar :) Tror vi prøver oss dit da, aldri vært der før. Det blåser litt her på Byåsen, og da er det neppe mindre vind på Rye iallefall.

Akkurat nå sover babyen en liten dupp, så da kan jeg springe litt hit og dit og ordne det vi skal ha med oss.

Evt kan dere prøve Devlebukta. Stort sett alltid god plass der, og der er faste griller og flere bord.

Hjemme etter en hektisk dag, straks skifte og komme seg ut på tur med jentene. Klippe plen må jeg gjøre også - og klippe hund. Er jo snart utstilling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire prolapser. 2 nakke 2 rygg. Ikke noe å gjøre. Smertestillende resten av livet.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk

Nei!! :hug: :hug:

Fått meg hund som ikke liker tordenvær gitt.

Nico skjønte ikke bæret når huskyen ble lav og pilte inn midt i leken bare fordi det blinket og smalt litt.

Han er ikke hysterisk, men å leke ute kom ikke på tale.

Nico legger ikke merke til sånt, jeg er usikker på om hun noen sinne har registrert et tordendrønn.

Lyn er vel bare blitz fra himmelen som tar bilder eller noe?

Aner ikke hva hun tenker om det, ikke stort virker det som :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den søte andungen, @Annik! Hva skal barnet hete?

Til dette

11933382_10155961458165072_6349772814749

Du har fått en stor anti-GPS i stua som spør hvor du er i stedet for å fortelle deg hvor du er?

Jeg hører for øvrig i hodet mitt at den roper på deg med Dagfinn Lyngbø-stemmen sin; "@JeanetteH, flokken, kor e du henne?"

Fire prolapser. 2 nakke 2 rygg. Ikke noe å gjøre. Smertestillende resten av livet.

Så vondt å lese! Håper smertelindring av ulike former kan gi han livskvalitet flere år framover med deg.

Jeg har gjort mange ting uten å få noe gjort i dag...

Jeg var hos legen i Oslo, så da stakk jeg innom Panduro samtidig for å kjøpe noe til min søsters bryllup - men det var tatt ut av sortimentet, selv om det var på hjemmesiden. Så nå må jeg finne noen andre som selger neverhjerter/hjerter med bjørkeutseende.

Deretter dro jeg på Staples for å kjøpe noe til spesialen om 13 dager, som jeg også hadde sett på nettbutikken - men de hadde ikke det i butikken, så da skal jeg bestille på nett etterpå.

Så dro jeg på IKEA, for det sto på huskelista mi - synd jeg glemte å skrive hva jeg skulle ha, utover pølse og brus til 12 kroner...

Og i kveld hadde jeg tenkt til å beise trappa strøk to, men endelig regner det, og det kom et bittelite tordendrønn. Så kanskje hodepinen som presser i det minste kan gi seg.

Glam har vært hjemme alene med jentene i fem timer, lenger enn jeg hadde sett for meg, men det ble sånn. Og han har ikke gjort noe ramp, flinke gutten. Tissing og bæsjing tells ikke når en bare er bitteliten guttebaby enda, det er å forvente. Han holder seg hele natta, men jeg fikk dårlig tid på morgenen i dag, så de fikk frokost rett før jeg dro, og sånt må jo ut igjen.

Og nå tordner og lyner det, uten att Glam bryr seg. Jeg er pittelitte granne begeistret for ham!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For andre gang har noen glemt døra på fyserommet over helgen. Flere hundre kilo med V&H smelta, ufattelige mengder frossent fiskefôr, frossenmat til reptiler og provit til hund er bare å kaste. Gleder meg til vaskejobben i morgen! FML

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer! Sank litt inn nå, trodde ikke jeg skulle gråte. Er ikke sjanse for at det blir bedre dessverre. Er ikke noe jeg kan gjøre, han skulle bare få være hund. Kan jo leve lenge med dette heldigvis. Nå har jeg iallfall ett svar... selv om det var litt sjokkerende med så mange prolapser... stakkars lille casper, ikke rart han har vondt.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk

Uff det var jo ikke det man håpet på... :hug:

Kø på E18 visst, må ha vært dette regnværet... og har heldigvis en baby som lå ute (overbygd terrasse) og sov seg igjennom det hele med både blinking og drønn. Chico brydde seg heller ikke, men det hadde jeg ikke trodd heller.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått en stor anti-GPS i stua som spør hvor du er i stedet for å fortelle deg hvor du er?

Jeg hører for øvrig i hodet mitt at den roper på deg med Dagfinn Lyngbø-stemmen sin; "@JeanetteH, flokken, kor e du henne?"

:lol: Har egentlig døpt tv Rambo, men kanskje Dag er bedre :lol:

Arya ble laget en stormfull julenatt i sin tid, så nå for vi se om hun får sitt andre kull en stormfull sommerdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...