Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Siden jeg bare får til å quote en om gangen på mobil

Han er ikke fra noen imponerende stamtavle. Dame midt ute i skogen som har noen valper nå og da :P alt av papirer ligger igjen i bilen, så jeg husker faktisk ikke mor/far i farta :P

Regner bare med den er i slekt med Keo, nemmelig :lol: Må lete opp i morgen, hilsen nysgjerrig :D
  • Like 1
  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Regner bare med den er i slekt med Keo, nemmelig :lol: Må lete opp i morgen, hilsen nysgjerrig :D

Som mangeårig dvergpincher-eier, så er det iallfall utrolig deilig å ha en hund som faktisk fokuserer på meg, og ikke bare det bladet som blåste forbi 10 meter unna :D

Tror han blir fin å prøve ut litt forskjellig med :ahappy:

Skrevet

Som mangeårig dvergpincher-eier, så er det iallfall utrolig deilig å ha en hund som faktisk fokuserer på meg, og ikke bare det bladet som blåste forbi 10 meter unna :D

Tror han blir fin å prøve ut litt forskjellig med :ahappy:

Hihihi! Bare vent til unghunden setter inn :lol:

Lykke til med Lille og gratulerer med valp, håper vi ser mer til dere :D

Skrevet

I dag kom det en liten andunge hit :wub:

https://scontent-

-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t34.0-12/11920469_10153476425180734_1334064726_n.jpg?oh=3293deb4939a96bdbf6c5ae257300253&oe=55DCE5A5

Bare si fra hvis du blir lei av ham. Jeg kan overta? har bare to fra før, og han hadde passet godt inn i flokken? Flere bilder, takk?

Skrevet

Bare si fra hvis du blir lei av ham. Jeg kan overta? har bare to fra før, og han hadde passet godt inn i flokken? Flere bilder, takk?

:lol:

Kommer flere bilder i morra. Tenkte jeg skulle ta med kamera ut og ta noen ordentlige bilder :D

Skrevet

@Enits det er jo rett med oss (meg og embla altså) syns det er litt vått opp der, finere opp Telleviksfjellet og litt (veldig) mindre trafikkert opp så embla tusler og vitser som hun vil opp der.

Hvor gikk dere opp ifra? Den trondhjemske postveien kanskje?

Vi gikk opp fra vikaleitet :) var noen våte partier men kom meg tørrskodd opp, verre ned igjen :P var ikke veldig mye folk heller synes jeg, noen nå og da :)

Skrevet

Trodde jeg var flink som gjorde masse oppgaver igår, som forberedelse på denne forelesningen vi skal ha nå. Viser seg at jeg har gjort oppgaver til et annet fag enn dette :P Jaja, ikke barebare å holde orden i begynnelsen.

Skrevet

Ser på tilbakeblikk på facebook. 2 år siden er det bilder av Casper på Besseggen. 1. år siden er det bilde av pappa sin hjemmesnekrede bilrampe så Casper skal komme seg opp i bilen. I dag blir det kanskje bikde av Casper inne i en CT-maskin. Håper neste års bilde av noe koseligere.

Var på øvrevoll og norsk derby i går. Zzz... gøy i begynnelsen, men så ble det så ****** varmt, ikke noe skygge. Og hestene så man jo nesten ikke, løp så fort forbi og løpene var over på et blunk. Morsommere med hundeutstilling!

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Skrevet

*sukk* den store vente dagen/uken, jeg venter på:

HD og AD resultat på Skessa

AD resultat på Liz

valper

rørlegger

Elkjøp som skal levere ny tv og fryser

også må jeg vente med å hente pakke på posten og gå trene pga det over :P

Skrevet

Var på øvrevoll og norsk derby i går. Zzz... gøy i begynnelsen, men så ble det så ****** varmt, ikke noe skygge. Og hestene så man jo nesten ikke, løp så fort forbi og løpene var over på et blunk. Morsommere med hundeutstilling!

Hver gang folk har snakka om derby i det siste har jeg trodd det var roller derby de snakka om :P

(litt ulik crowd blant annet)..

• Like 1
Skrevet

Ser på tilbakeblikk på facebook. 2 år siden er det bilder av Casper på Besseggen. 1. år siden er det bilde av pappa sin hjemmesnekrede bilrampe så Casper skal komme seg opp i bilen. I dag blir det kanskje bikde av Casper inne i en CT-maskin. Håper neste års bilde av noe koseligere.

:console:

Yasmine har fått gjort det hun synes er aller morsomst her i verden i helgen :).

11953496_1166742723352935_56115987276456

• Like 12
Skrevet

Sitter på toget til Oslo, så langt har jeg kommet meg til Drammen.

Hjemme igjen vil jeg være i 2345 tiden, etter noen timer på jobb. Hvis jeg kommer hjem da.. Bilen krangler litt

Skrevet

Jeg tror også høsten endelig har kommet :jump: Litt gule blader, også har noen bønder endelig begynt å ta kornet :D Synes regnet kan holde seg unna til etter Støren i helga da, men men. Man kan aldri bli helt fornøyd med tingenes tilstand :P

Skrevet

Hjemme igjen etter å ha blitt bråvekket 6.30 fordi bussen kjørte fra sønnen min. Jaja. Bare 14 mil å kjøre i delvis våken tilstand. Alt for ungene. Nå legger jeg meg og håper på etpar timers søvn så jeg skal være klar i toppen til aftenvakt.

Skrevet

Gratulerer med søt valp @Annik! :Det

Det som er kjedelig med forhenværende spannhund er at de ikke stopper når de bæsjer.

Det sprer seg liksom "litt"..

Skrevet

Nettopp levert en død katt til dyrlegen jeg fant langs veien. Heldigvis chippet så eier fikk beskjed. Jeg synes egentlig det var litt ekkelt jeg, å kjøre rundt med en død katt i bilen.. Men bedre at den ligger i veikanten.

• Like 6
Skrevet

Levert casper til veterinær.... virker som han er veldig dyktig, og ikke minst hyggelig, så føler meg trygg på at vi får den beste hjelpen der. Han mente det var nakken, så tar av den og rygg... prognoser der er ikke gode på operasjon. Skal tilbake om noen timer, det blir spennende. Håper jo nesten de finner noe i nakken, hvis ikke kan det fortsatt være noe der som man bare ser på røntgen med kontrast. Og det innebærer en risiko så ville helst slippe det.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...