Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Vurderer å vaske bilen. Den er sykt skitten. Men samtidig ikke. Har matt sort bil og bor på landet langs en grus/jordvei som skaper en tornado av sand og dritt hver gang noen kjører forbi oss og bilen blir granantert brun i morgen igjen :lol:

Er så demotiverende å vaske bil også synes det ikke en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Vært på telttur i skogen i varmen i helga, helt herlig :heart: nå sløver vi med goood samvittighet.

Trafikkulykke utenfor her nå, ekkelt, men sykepleiersamboer var med å sjekket og amk er varsla, og det gikk visst greit nok. Men guffent :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer hjem fra hyttetur med to bikkjer, et barn og masse stæsj og oppdager at du ikke har med husnøkkel...

DA er det kjekt med en gutt på 4 som klatrer som en apekatt og er totalt fryktløs på høyder. Han ålte den lille kroppen sin inn det lille vinduet , hoppet ned og låste opp :lol:

Innbruddstyver burde ha med småbarn , 2 år til og vi hadde måttet vente pent til sambo kom hjem en gang i kveld.

Han er stolt av seg selv nå :lol:

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun stua igjen nå, så er huset prestentabelt nok til folk :aww: Og så må vi ha middag, og det må skjæres opp litt frukt til besøket. Og jeg trenger en dusj. Varmt! Bonden lå en time oppe med lillemor tidligere i dag, men hun skulle ikke sove. Opp og leke litt og får gjort det hun skulle i bleia, og vips ble det fort stille da han prøvde å legge igjen. Tror han sovnet han og da. :lol: Har han bare godt av. Kan være husmor i fred jeg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer hjem fra hyttetur med to bikkjer, et barn og masse stæsj og oppdager at du ikke har med husnøkkel...

DA er det kjekt med en gutt på 4 som klatrer som en apekatt og er totalt fryktløs på høyder. Han ålte den lille kroppen sin inn det lille vinduet , hoppet ned og låste opp :lol:

Innbruddstyver burde ha med småbarn , 2 år til og vi hadde måttet vente pent til sambo kom hjem en gang i kveld.

Han er stolt av seg selv nå :lol:

Haha! Sånn har jeg gjort noen ganger også. Enten klatret inn kjellervinduet eller soveromsvinduet mitt. Eventuelt brukt brekkjern på døra (hadde en gammel amerikansk dør med bare en nøkkel som ikke var mulig å få laget flere av). Min lillebror åpnet faktisk med en ståltråd formet som nøkkelen. Han var vel 6 eller 7 og kom seg inn uten problemer:p Godt den døra er byttet for lengst og ikke åpnes med nøkkel!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bitt i hånden av en løs hund som kom bort... Er så sykt redd for sprøyter. Men det betyr vel stivkrampe da? Er det innen 4 timer? :(

Avgårde til legevakten! Kan love deg at stivkrampe er verre enn sprøyta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på fjelltur i nydelig vær. Nå har jeg et stk. valp som sover dypt. :P

e55c9ecf-cfdc-4034-8070-0790cc05b7d2_zps

:)

sakk1_zpsdibzm3ym.jpg

:ahappy:

b5a79b63-a33a-4a29-8a91-e173383d808a_zps

Nå hadde jeg planlagt å ha laks til middag, men i følge den der temperaturindikatorgreien så har den visstnok gått ut på dato. :ermm: Litt skeptisk til den greien der kjenner jeg. Nå ender jeg sikkert opp med å gi helt fin laks som hundefôr. :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Sånn har jeg gjort noen ganger også. Enten klatret inn kjellervinduet eller soveromsvinduet mitt. Eventuelt brukt brekkjern på døra (hadde en gammel amerikansk dør med bare en nøkkel som ikke var mulig å få laget flere av). Min lillebror åpnet faktisk med en ståltråd formet som nøkkelen. Han var vel 6 eller 7 og kom seg inn uten problemer:p Godt den døra er byttet for lengst og ikke åpnes med nøkkel!

:lol: :lol:

Sånne små kropper er praktiske!

Jeg har en skjødehund.

I motsetning til pulien synes huskyen det er helt på sin plass å krype oppi fanget. Han liker også å bli løftet *ler*

20150823_110625.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv idag! Ryddet og vasket kjøkken, bad og soverom. Gjort en del oppgaver og lest pensum.

Typen er hos en kompis og hjelper med noe oppussing. Spart igjen noe rydding til han også, for han får ikke sluntre unna denne gangen. Blir han sen så får han være oppe til han har ryddet stue og gang, for jeg synes han kan prioritere litt husarbeid hjemme også, ikke bare stikke til andre å hjelpe.

Nå skal jeg henge opp en maskin med klær, gå ned med søpla, finne meg mat og slappe av litt! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at vi skulle kjøre en annen vei hjem fra hytta siden det er mye vegarbeid og sansynligvis mye kø fra sørlandet.... Og det var jammen meg vegarbeid og øatyerlig lange køer på den veien vi valgte også :bha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger utrykket hans @Mud! Han ser så utspekulert ut :lol:

Kom sunnhet her skal du motstand finne! Jepps, en slik dag.... Oreokake, kringle, litt bryllupskake, kransekake og litt twist til nattmat/frokost, kringle til lunsj, ikke så gæli middag da selv om vi spiste ute, miks grillspyd med bulgur, potetbåter, nanbrød og tzatsiki, is til dessert og dere kan banne på at det blir litt potetgull og sjokkis til kvelds.... Tror uka er på vei, sinnsykt vondt i ryggen og. Hvorfor jeg har det i sammenheng med det aner jeg ikke :lol: Typisk når vi skal på hotelltur til helga liksom, ikke det at det hadde blitt noe action uansett med hver sin seng og bikkje :whistle: Ja, vi bestiller alltid twinroom med separate senger fordi det blir så trangt i en liten dobbeltseng med bikkjene :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Takk. :) Tatt sprøyten nå. Gikk greit. Selv om jeg gråt som et barn. Alle lo da, inkludert meg selv, så var god stemning i det minste :P:lol:

Huff. :(

Hvorfor ble du bitt?

Den kom bort til meg, snuse på meg og logret. Så tok jeg hånden bort til den, og så beit den... Liten hund, så er ikke store greier. Blødde en del, men overfladisk. Ikke noe som trengs å sys eller noe. Eier tok ansvar og la seg helt flat og ville betale legevaktregningen. Og så gav jeg beskjed at hun ikke kan ha sånne hunder løs. Det var vist ikke første gang den hadde bitt folk sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger utrykket hans @Mud! Han ser så utspekulert ut :lol:

Jeg skal innrømme at jeg alltid blir litt overrasket når jeg ser bilder av han, han fremstår som litt mer godslig i rl når man ser kroppsspråket :lol:

Svogeren min er hyggelig og alt det der, men han lever "litt" i sin egen verden og når vi gikk tur med bikkjene og møtte på sau syntes han det var helt naturlig å begynne å følge etter sauene og si "se Toddy, se sauen!"

Han er jo umulig å få kontakt med og etter å ha prøvd å stoppe han to tre ganger sa jeg "Nei, Toddy, kom her! " hvorpå skumle huskyen bråsnur med svoger på slep og kom rett til meg :|

WTF??? :o

Han var typ 4 meter fra sauen, Nico hadde IKKE hørt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....sitter jeg tenker på om jeg skal flytte i enebolig neste år, og da kommer jo selvsagt tanken på en maskot inn også. Inni hode mitt er alt fra minibull-sheltie-husky :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått nok sol for i dag kjenner jeg h078.gif , så da er det greit å trekke inn. Kanskje jeg skulle begynt å tenke på noe middag også. Har tatt ut en kotelett, men jeg må jo ha noe mer. Fløtegratinert sellerirot og stekt sopp kanskje? Ja, det høres ut som en plan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...