Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

6 minutter siden, Lola Pagola skrev: Nei absolutt ikke, det er bare viktig at dere vet akkurat hvor prolapsen er, så det kan behandles rundt. Min går jevnlig til kiropraktor (som og er veterinær, hadde ikke turt noe annet da min har 4 prolapser.) Derfor bør du ta røntgen av rygg først, for å se hvor den eventuelt er. Det var mulig å se at det var "noe" på røntgenbilder av min hund, men ikke akkurat hva, det måtte CT til for det. Men man må uansett ta røntgen før man eventuelt kan ta CT. Og er nok ikke alltid nødvendig heller.

Leste du oppdateringen også? [emoji4] Får ta det opp med kiro-vet'en at jeg plutselig ble redd for at det kan dreie seg om prolaps hvertfall. Sannsynligvis er det jo sikkert bare samme greier som hun har sagt før, litt stivhet/låsninger og at hunden har noe skjevt bekken. Kan jo ikke drive med utredning for alt heller, uten god grunn hvertfall, spesielt ikke om det kan gå ut over hunden selv (altså om hunden altså måtte hatt narkose for det). 

Leste den ikke før nå nei :) kjipt med narkose ja, liker det ikke selv. Men som regel går det helt fint. Men kiropraktor kan sikkert si noe om hva som er lurt :) er jo ikke noe særlig å gjøre med prolapser, annet enn å holde hunden myk ellers i kroppen og sørge for at den har greit med muskler :) det var liksom ikke noen vei utenom full utredning på Casper , han peip av smerte for alt mulig og akupunktur og laserbehandling hadde ikke ønsket effekt. Vi visste jo at det var noe i ryggen. Men i tillegg var det prolaps i nakken og, så ikke så rart han hadde vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

2 timer siden, Wednesday skrev:

Guttene tok med seg mobil, nøkler og ryggsekk og skulle på jobb i dag. Hvor tar de det fra? Jeg jobber jo ikke :aww:

:lol: De gutta der har særdeles stor underholdningsfaktor :lol: 

1 time siden, Pixie skrev:

Tenkte mer på at de feller noe underull når varmen kommer, men da vet jeg at det er pelsbytte på gang. Hurra :blink:

Valper feller ikke pels før de kommer i pelsskifte, så her er det nok en som har begynt å få voksenpels ja :)

45 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hva er det som svikter når den trådløse musa streiker? Den får perioder der jeg må slå av og på hele tiden for at den ikke skal dø helt. Hvis jeg lar den være i ro noen minutter virker den igjen. Ganske frustrerende når jeg har lyst til å legge puslespill online. :aww:

Kjøp ny... :aww: 

Var ute og lekte med hundene i kveld og måtte selvsagt ta med kamera også... det blir mange bilder av sånt... 
13422186_1365829393444266_46950197115687

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: De gutta der har særdeles stor underholdningsfaktor :lol: 

Valper feller ikke pels før de kommer i pelsskifte, så her er det nok en som har begynt å få voksenpels ja :)

Kjøp ny... :aww: 

Var ute og lekte med hundene i kveld og måtte selvsagt ta med kamera også... det blir mange bilder av sånt... 
13422186_1365829393444266_46950197115687

 

Musa er et par uker gammel. Jeg skal levere den tilbake skal jeg. :aww:

Og de hundene dine kan både kunsten å være blendende vakre og .... litt skumle! :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Musa er et par uker gammel. Jeg skal levere den tilbake skal jeg. :aww:

Høres lurt ut :D 

24 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og de hundene dine kan både kunsten å være blendende vakre og .... litt skumle! :lol:

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pringlen skrev:

Du skal opp i ganske stor vogn og/eller bil, før det går over 3,5 altså :)

Ikke når du har bil som veier 1.600, da trenger ikke vogna å være så stor :) 

7 timer siden, Kokospaniel skrev:

Ikke så veldig, siden det er tillatt totalvekt som gjelder. Altså summen av hvor mye bilen har lov å veie+hvor mye vogna har lov å veie= maks 3500 kilo.

For en Passat fx vil en da lovlig på førerkort kl B kunne trekke vogn på ca 1200 kilo totalvekt. Da er vogna som oftest under 5 m lang. Har en B96 eller BE er det hvor mye en veier (aktuell total vekt) som gjelder.

I mitt hode er det lurt å ha litt klaring mellom hva vogna veier tom og hva ho har lov å veie. Da slipper en å tømme vann og septik før en drar og så kan en ha bagasje i vogna i stedet for i bilen.

Ja, det er noe med det også, ikke sant :) 

5 timer siden, Siri skrev:

Hahhahahaa, kan kanskje bli litt trangt ja ser jeg :lol:. Jeg reiser jo rundt alene og har strengt tatt god plass, men ser for meg at det ville blitt noe trangt om jeg skulle hatt mer enn en ekstra person med ja.

Nei altså, var det bare meg og hundene, så hadde det jo holdt med en Poletta, vi tar ikke så stor plass vi :P  

4 timer siden, Pixie skrev:

Pelsstell :gaah:

Er det noen som har opplevd bytte fra valpepels til voksenpels så tidlig som ved 8 mnd? Han er jo storvokst og har vært tidlig ute med alt annet... Kan liksom ikke skjønne at alt dette kan være "bare" felling av underull :shocked:

Ja. Hun driver fortsatt og skifter pels, hun er 22 mnd nå :P 

3 timer siden, Stine skrev:

Harry Potter og jordbær :D

Hæ? Den har jeg aldri sett! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, 2ne skrev:

Ikke når du har bil som veier 1.600, da trenger ikke vogna å være så stor :) 

 

Nei, det kommer jo ann på hva den har lov til å trekke. Det skal myyye vogn til før du er oppe i 3,5 da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pringlen skrev:

Nei, det kommer jo ann på hva den har lov til å trekke. Det skal myyye vogn til før du er oppe i 3,5 da...

Ja, og myyyye vogn er nok lurt når man stort sett reiser minst 2 voksne, noen ganger 3 mennesker, med 2 terver, minst 2, noen ganger 3 pudler og 1 fralle :) Da blir det enten stor bil og stor vogn, eller 2 biler og 2 vogner :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Når man skal kjøpe seg bil om 2-3 måneder er det vel logisk å sitte å se på felger osv, og å planlegge løsning for hundebur allerede nå? :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, og myyyye vogn er nok lurt når man stort sett reiser minst 2 voksne, noen ganger 3 mennesker, med 2 terver, minst 2, noen ganger 3 pudler og 1 fralle :) Da blir det enten stor bil og stor vogn, eller 2 biler og 2 vogner :aww: 

Tror vogna her har egenvekt på 1200. Den er veldig romslig og fin for 2 - 3 pers. og 6-7 bikkjeskinn ? 550 er fin kjørevogn og bra plass, men igjen, bilen må ha lov å trekke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Ikke når du har bil som veier 1.600, da trenger ikke vogna å være så stor :) 

Ja, det er noe med det også, ikke sant :) 

Nei altså, var det bare meg og hundene, så hadde det jo holdt med en Poletta, vi tar ikke så stor plass vi :P  

Ja. Hun driver fortsatt og skifter pels, hun er 22 mnd nå :P 

Hæ? Den har jeg aldri sett! :P 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet 4t på flyet, lite fristende å kjøre inn til Fauske i full viten at vi pinadø må tilbake igjen i morgen. Heihå, lei reising :lol:

Jaja, dyra har hatt en fantastisk ferie, gleder meg til de kommer hjem og man har fotvarmerne tilbake :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser oss på hytta :) Men vi blir oppspist av knott, det er helt sykt hvor mange det er! Tenkte hundene skulle få stå litt uutei bånd istad, men jeg måtte bare ta de inn igjen. Gira smaker tydeligvis veldog godt, for det gikk 10sekund, så var hele hunden dekket i knott. Ikke mange på Mio. I går kveld var Gira full i knottbitt etter kveldsluftingen.

Også kommer de jo inn og, så jeg sitter i stua og fekter rundt meg, full i knottbitt. Håper de forsvinner når sola kommer litt høyere på himmelen...

 

Sto opp og satt oppe døra, så hundene kunne gå ut å tisse, mens jeg kledde meg på rommet mitt. I gangen sto en støvsuger, med stikkontakten plugget i (vi holder på å fikse opp, så de har den alltid ved siden av når de jobber). Den klarte selvfølgelig nysgjerrige Gira å trykke på med snuten sin. Jeg måtte bare springe ut å få slått den av, før resten av hyttefolket ble vekket :P Hun gjør mye rart den hunden, og stikker snuten bort i alt. Får mange lattere av henne hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til bursdagsgjengen @rosinbolle @Ozzy @Mardina :banana:

...AN skjønner jeg ikke hvorfor kroppen mente det var kjempelurt å våkne kl.0730, og ikke ville sovne igjen... Aaaaaltfor tidlig for meg detta!! Så jeg humrer litt av Pigg til @Turb som stadig vekk gjør kreative hyss :D

(hmmm...hvorfor får jeg kun lov å tagge 2 av 4 i min post tro?)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pringlen skrev:

Tror vogna her har egenvekt på 1200. Den er veldig romslig og fin for 2 - 3 pers. og 6-7 bikkjeskinn ? 550 er fin kjørevogn og bra plass, men igjen, bilen må ha lov å trekke det..

Ja, jeg har kikka litt på finn.no, og den størrelsen ser ut til at er til å leve med :) Hvor mye bilen har lov til å trekke aner jeg ikke, det ser ut til at den blir bytta ut snart, så det er vel ikke helt relevant heller.. Ikke har jeg penger til en campingvogn nå heller, så jeg får fortsette å drømme om en :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pringlen skrev: Tror vogna her har egenvekt på 1200. Den er veldig romslig og fin for 2 - 3 pers. og 6-7 bikkjeskinn [emoji4] 550 er fin kjørevogn og bra plass, men igjen, bilen må ha lov å trekke det..

Ja, jeg har kikka litt på finn.no, og den størrelsen ser ut til at er til å leve med [emoji4] Hvor mye bilen har lov til å trekke aner jeg ikke, det ser ut til at den blir bytta ut snart, så det er vel ikke helt relevant heller.. Ikke har jeg penger til en campingvogn nå heller, så jeg får fortsette å drømme om en :lol: 

Bil og henger-appen til vegvesenet[emoji106]

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg har en selvstendig terv. Vi er i underetasjen og vasker, hunden tusler ut på balkongen i overetasjen og legger seg der for å slappe av og titte på livet. Ganske behagelig, synes jeg, mtp at tidligere hunder har vært diltere av rang :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Hatt en herlig helg :D Bare kos med småtrollene mine :wub:  Første helga på lenge hvor jeg ikke har hatt noe jobb faktisk. Endelig! 

Eneste negative er at jeg klarte å irritere meg over folk som mener at det er helt normalt og ufarlig at hunder peser og kaller det inovernysing når det helt tydelig er luftrørskollaps de sitter og flirer av.. :hmm:
Så jeg googlet og lærte alt for mye nytt, og ser at Aragon har hatt en stygg forverring det siste året, så nå er jeg redd for at han ikke skal få til å puste i det hele tatt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ute i sola og har kommet halvveis i "The name of the wind", liker den bedre og bedre.

Litt kjedelig dog, skulle ønske jeg hadde selskap av noen. Hundene er det ikke mye futt i, så vi venter med tur til i ettermiddag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...