Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

54 minutter siden, Raksha skrev:

Muh, hest som bare ligger og har gitt opp er et stusselig og fælt syn altså. :cry:  Finner ikke noe åpenbar grunn til at nabohesten har kollapset, forfangenhet er det neppe. Kollikk er det ikke, men hun er varm i kodeledda i bakbeina og hoven i ene beinet - men then again - hun liggerpå det beinet. Mistenker enten akutt blodforgiftning eller prolaps i ryggen. Uansett har jeg gitt henne dødsdommen... Fikk en real hestedose med metacam av meg, og tok ikke lang tid før det virka som den slo inn og hun klarte å slappe av litt. Så hun blir liggende en liten stund til, til jegern han skal bruke kommer hjem og kan ta henne. :cry: Eiern har et øøørlite håp om at hun skal kvikne til, men jeg har mine store tvil om det. 

 

:o

Så tragisk :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Guest *Kat84*

Av en eller annen grunn blir jeg like overrasket over tidsbruken på den turen jeg tok i dag. 
Det er på rundt 11 km tur/retur, med opparbeidet sti i ulendt terreng. 2,5 time bruker jeg hver gang. Men blir likevel overrasket hver gang også. 

2 stk fornøyde gutter her i hvert fall. De har ligget og sovet siden jeg kom hjem igjen i 12 tiden nå :P 
Nå er det på tide å ta opp ingredienser til middagen fra frysen. Det er også en sånn ting jeg overraskende nok klarer å glemme ut hver gang :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget at i dag er det 6 år siden Lady kom til oss, dagen blir feiret ved å dra til dyrlegen og bli vaksinert. Tipper hun blir veldig imponert over det.... :aww:  Jeg får vel kjøpe noen griseører til henne også :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Muh, hest som bare ligger og har gitt opp er et stusselig og fælt syn altså. :cry:  Finner ikke noe åpenbar grunn til at nabohesten har kollapset, forfangenhet er det neppe. Kollikk er det ikke, men hun er varm i kodeledda i bakbeina og hoven i ene beinet - men then again - hun liggerpå det beinet. Mistenker enten akutt blodforgiftning eller prolaps i ryggen. Uansett har jeg gitt henne dødsdommen... Fikk en real hestedose med metacam av meg, og tok ikke lang tid før det virka som den slo inn og hun klarte å slappe av litt. Så hun blir liggende en liten stund til, til jegern han skal bruke kommer hjem og kan ta henne. :cry: Eiern har et øøørlite håp om at hun skal kvikne til, men jeg har mine store tvil om det. 

 

Infeksjon av noe slag? Hester blir liksom så innmari dårlige når de først er sjuke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

:o

Så tragisk :icon_cry:

Ja fælt :(

1 time siden, Bananen skrev:

Takk, heldigvis ikke min... 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Infeksjon av noe slag? Hester blir liksom så innmari dårlige når de først er sjuke :(

Ja, antakeligvis. Hun var helt normal i går liksom. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på Ullevål og blitt friskmeldt igjen. 2 3mnds kontroller til nå, så er det 6 mnd kontroller! :D 

Måtte flire litt, de hadde visst sett noen væskeansamlinger i buken på CT. De hadde ikke fått beskjed om at jeg var forholdsvis nyoperert de (4.5 uker), så nå blir jeg innkalt til MR :lol: Jeg - og legen - regner med at det bare er etter operasjonen, men det er jo greit å se litt nærmere på det allikevel :ahappy: 

Jeg blir også henvist til ernæringsfysiolog, fordi jeg har blitt så tynn. Det ler jeg også av, for jeg har ikke blitt "så tynn", jeg har blitt normalvektig :lol: Greit at jeg gikk ned mye og fort, men det er ingen umiddelbar fare for at jeg blir undervektig og dør av sult enda, så når legen sier at "nå må du ikke bli tynnere", og at jeg kan bare spise usunn mat, så lenge jeg spiser, så syns jeg strengt tatt at de er litt hysteriske. Jeg veier 60 kg nå, det er ikke veldig lite for ei som er 160 cm høy, selv om jeg gikk ned 10 kg på noen måneder :aww: 

Men, greit å komme til ernæringsfysiolog, siden det er så mye rart med fordøyelsen min nå, og siden jeg føler meg tappa for energi hele tiden (og det er derfor jeg burde spise, legemannen, ikke fordi jeg har blitt tynnere, men fordi jeg ikke orker noe!). Det gleder jeg meg til faktisk, det blir interessant å se hva for slags mat hun anbefaler en som er så kresen som meg å spise :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SoppenCamilla skrev:

Hyggelig å hilse på dere igjen i går! :D Gratulerer med fine resultater! 

Skip var i ilden i går igjen, han og, og da fikk han Exc, ck, ble 3BHK og BIR junior! :D I BIS junior-finalen ble han shortlista som de seks beste, men uplassert. SÅ fornøyd! Han var superflink! :D 

13445813_10154043227941072_1093792319180 

 

 

God bedring til valpisen, @Monab88

Veldig hyggelig og møte deg igjen også. Å få kikket litt på pinnedyret :)

Gratulerer så mye med kjempefine resultater! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

 Bizi brekker seg,det blir ikke borte og nå har jeg sett det an lenge nok.

Det er ikke akkurat akutt siden allmenntilstanden et helt normal,så jeg måtte ringe tre veterinærkontor før igjen Eiker dyreklinikk hadde time til oss i kveld.

Må kjøre en time,men det er helt OK det.

Så mens jeg venter sitter jeg og hundene i hagen og koser oss mens flisleggeren holder på inne på badet. Torsdag kommer elektrikeren igjen og kobler varmekabler og skal klargjøre til varmepumpe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
1 time siden, *Kat84* skrev:

Av en eller annen grunn blir jeg like overrasket over tidsbruken på den turen jeg tok i dag. 
Det er på rundt 11 km tur/retur, med opparbeidet sti i ulendt terreng. 2,5 time bruker jeg hver gang. Men blir likevel overrasket hver gang også. 

2 stk fornøyde gutter her i hvert fall. De har ligget og sovet siden jeg kom hjem igjen i 12 tiden nå :P 
Nå er det på tide å ta opp ingredienser til middagen fra frysen. Det er også en sånn ting jeg overraskende nok klarer å glemme ut hver gang :aww: 

Skjønner ikke sånt. Nå har jeg Ferdinandhund jeg liksom må ta hensyn til, men koser dere dere på tur også da altså? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Så merkelig! :o   Kan jo håpe... Men hun er fryktelig bleik i slimhinnene og har ligget noen timer allerede, skjedde i løpet av natta. Eiern har drevet å flyttet litt på henne for hun lå plutselig i en bratt skråkning med hodet ned og rompa opp. Så han tok traktor og lastestropp og fikk vridd henne så hun ligger litt bedre. Hesten er igjen etter at jentene deres flytta ut, så han sa selv at det var greit å ta henne siden hun bare går der, men det er jo uansett ikke noe lett avgjørelse. Han syns det var godt at jeg kom med min mening så han slapp å ta avgjørelsen alene. Kan jo ringe vet. selvsagt, men regner med han får samme beskjed der. 

 

Lymphangiitis kanskje siden den er hoven i bakbein? Har den feber? 

Vi hadde en hest på stallen som plutselig fikk akutt lymphangitis og bare kolapsett slik over natta. Sto på beite og var trent lett på kvelden før uten smptomer. 

Uff, det er så forferdelig å se dyr når de har gitt opp :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut en pose majones og studerte den godt i alle hjørner (trodde jeg) og lagde hull..... jaja, jeg blir flink på multitasking når jeg må knipe sammen i et hjørne og sprøyte ut fra et annet :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
4 timer siden, Raksha skrev:

Så merkelig! :o   Kan jo håpe... Men hun er fryktelig bleik i slimhinnene og har ligget noen timer allerede, skjedde i løpet av natta. Eiern har drevet å flyttet litt på henne for hun lå plutselig i en bratt skråkning med hodet ned og rompa opp. Så han tok traktor og lastestropp og fikk vridd henne så hun ligger litt bedre. Hesten er igjen etter at jentene deres flytta ut, så han sa selv at det var greit å ta henne siden hun bare går der, men det er jo uansett ikke noe lett avgjørelse. Han syns det var godt at jeg kom med min mening så han slapp å ta avgjørelsen alene. Kan jo ringe vet. selvsagt, men regner med han får samme beskjed der. 

 

Veterinær  - er ikke det et tema i dalen der du bor?

Jeg blir litt svett av sånt jeg altså.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Stine skrev:

Burde skaffe meg et liv siden jeg synes det er unødvendig å ha en skrytestatus om en halt hund som gikk inn i ringen og gjorde jobben sin selv om eieren så den hadde smerter.... Itilegg en NKK ansatt.

Vet du, dette synes jeg faktisk fortjener en print screen og innrapportering til NKK jeg. Det er jo helt på bærtur at de ikke følger sine egne regler, når de attpåtil sitter og skal komme med sanksjoner om noen andre bryter regelverket. Syk hund skal ikke inn i en utstillingsring.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
17 timer siden, Klematis skrev:

Jo, vanligvis har jeg det. Men, de fleste har enten små barn, katt, hund eller allergi. Eller en kombinasjon:) Og privatpersoner man annonserer etter har antakelig ikke kjempelyst til å bli kjent med han heller, når de hører hvordan han kan være hvis de ikke følger alle mine råd til punkt og prikke.

Og når det ikke passer for de han kjenner godt hvor det går uten problemer, så er det litt trøblete. Også hadde det fint å hatt noen som bor nærmere enn ti mil som kan ta han hvis jeg må et eller annet.

Men, det begrenser seg jo veldig, og jeg skjønner jo godt at han ikke akkurat er drømmen å passe.

Nei, skjønner det ikke er så lett. Går han ikke sammen med fremmede hunder så lenge de er rolige? Tenkte du kunne jo prøvd å fått pass gjennom denne siden for eksempel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Polfarer skrev:

Lymphangiitis kanskje siden den er hoven i bakbein? Har den feber? 

Vi hadde en hest på stallen som plutselig fikk akutt lymphangitis og bare kolapsett slik over natta. Sto på beite og var trent lett på kvelden før uten smptomer. 

Uff, det er så forferdelig å se dyr når de har gitt opp :( 

Ja tenkte tanken, men kan veldig lite om det. :( 

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Veterinær  - er ikke det et tema i dalen der du bor?

Jeg blir litt svett av sånt jeg altså.  

Joda innimellom så, men terskelen er for høy noen ganger ja :( Men når det uansett ikke er noe å gjøre så dør hesten likegodt av ei kule som av slaktemaska/sprøyte. Hatt veterinær på egen hest to ganger i det siste, men hadde jeg funnet Bugen i en slik forfattning så hadde det vært første og beste med et gevær med passende kaliber eller vet. kun for avlivning. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
6 minutter siden, Yellow skrev:

Nei, skjønner det ikke er så lett. Går han ikke sammen med fremmede hunder så lenge de er rolige? Tenkte du kunne jo prøvd å fått pass gjennom denne siden for eksempel :) 

Nei, han bruker ca fjorten dager før han oppfører seg rundt hunder han ikke kjenner...fryktaggressiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
8 timer siden, Siri skrev:

Uff så ekkelt... Håper det har gått bra i natt. Jeg synes kanskje det var rart veterinæren ikke ville forsøke parafin eller matolje eller noe for å få "smurt" fôret? Det kan vel ikke være lett å få dette gjennom systemet uten noen form for væsketilførsel? 

Jeg må tidlig hjem fra jobb i dag for å si fra til bonden som skal grøfte jordet mitt at han antakelig kommer borti utløpet fra gråvannstanken min... men jeg aner ikke hvor rørene går, så dette kan jo bli spennende :ermm:

Kanskje litt seint men du aner om du har drensrør fra gråvannstanken med å lukke opp tanklokket og vanligvis se etter hvor røret stikker ut. Hvis dem har lagt ned rør da. Men her likte jeg bedre den andre løsningen da jeg skiftet septik og flyttet rør og alt. En kjekk fyr som gravde og en kjekk fyr som sto og fulgte med og så etter hvor rørene gikk. Jeg hadde en nogenlunde anelse om hva som var i jorda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ELENDIG på å lage mat av og til.

Jeg er god på smaker og sånn, steking, krydring. Wok blir knallbra. 

Men grilling? Ting som kan velte og tippe, og tålmodighet, det er jeg ikke like god på :lol:  Skulle helgrille kylling på ølboks. Var dritfornøyd! Den var perfekt grillet og nydelig med sprøtt skinn og alt. Og så tar jeg den av, og ser at den ikke er grillet på den andre siden. :lol: JAJA, men da hadde jeg jo tatt den av boksen - og det å prøve å putte en glovarm kylling tilbake oppå en glovarm boks var ikke så lett... Sååå jeg tømte halve innholdet av boksen utover bordet ved siden av grillen. Og så prøvde jeg å putte kyllingen tilbake oppi, og da veltet hele driten igjen. Så nå har jeg øl med løk, hvitløk og smør oppi utover alt. :aww: Men den lille biten av vingen som falt av så jeg fikk spist den, den var dritgod :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Da sitter jeg og Timmy hos veterinæren og venter på at Bizi skal sovne. Full undersøkelse av halsen og brystet med røntgen. 

Timmy sitter og er sjeleglad det ikke er han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å sy sele til hunden. For å si det sånn så fikk jeg plutselig stor respekt for folk som styr seler :aww:  Det tar tid og mange (!) forsøk for å få det riktig, og fremdeles er jeg ikke i mål *phuu* 

Skulle dratt på butikken å handle, men gubben sover. Så da spiser jeg rabarbarapai til middag :aww: Får muligens ta butikken i morgen. Kunne dratt alene, men det gidder jeg ikke nå på kvelden. Så da få det bli en annen dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Yellow skrev:

Skjønner ikke sånt. Nå har jeg Ferdinandhund jeg liksom må ta hensyn til, men koser dere dere på tur også da altså? :P 

Å jada! Det er jo derfor middagen aldri blir klar (eller ingredienser tatt opp) når den skal :teehe: 

Er trøtt jeg nå. Men får brette klær og så legge bilder over fra gamle minnebrikker og over på PC. Så er et noe å holde seg opptatt med en times tid i hvert fall. 
Må jo dra ut tiden lengst mulig sånn at jeg holder den gode rytmen med tidlige morgener ved like :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...