Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Dobbeltposter jeg  - noen som har lyst til å passe fralle fra onsdag til søndag?  Tåler ikke varme noe særlig, så langturer utgår - gjør gjerne hagearbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

1 time siden, lijenta skrev:

Kanskje litt seint men du aner om du har drensrør fra gråvannstanken med å lukke opp tanklokket og vanligvis se etter hvor røret stikker ut. Hvis dem har lagt ned rør da. Men her likte jeg bedre den andre løsningen da jeg skiftet septik og flyttet rør og alt. En kjekk fyr som gravde og en kjekk fyr som sto og fulgte med og så etter hvor rørene gikk. Jeg hadde en nogenlunde anelse om hva som var i jorda

Jeg fikk snakket med naboen som har pløyd jordet mitt mange ganger tidligere, og han hadde en viss peiling, og utdraget ligger langt nede på jordet. Lett å se hvor det kom ut i grunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg fikk snakket med naboen som har pløyd jordet mitt mange ganger tidligere, og han hadde en viss peiling, og utdraget ligger langt nede på jordet. Lett å se hvor det kom ut i grunnen :)

Det er bra så dere slipper graving og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

17 timer siden, Monab88 skrev:

Dro til veterinæren for å få brekkmiddel og til tross for kraftige brekninger så kom det ikke opp ei eneste kule! Men røntgenbildet viste at magesekken var stappfull med mat, så teorien er at det er så tørt og tettpakket at hun ikke greier å få det opp. Veterinæren er fryktelig usikker på hva vi gjør og står i mellom å enten gi veskebehandling så det sveller opp og da risikere magedreining, eller å ikke gi noe form for veske så det holder seg tørt og forhåpentligvis paserer som det er. Valget falt på det siste, så nå sitter jeg hjemme å følger med og er så nervøs at jeg nesten spyr jeg også. Stakkar Sanna er så tørst av hun skraper og slikker på gulvet der vannskåla pleier å stå... Blir hjemmedag på meg i morgen iallefall.

Håper det går bra med Sanna :heart: håper du oppdaterer oss snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
24 minutter siden, Raksha skrev:

R.I.P Vårlill - hun har fått slippe :cry: Eneste rette, men fælt uansett - hun var yngre enn Bugen min. 

 

:icon_cry: 
Så trist at det skulle gå slik :(

Akkurat nå, Mud skrev:

Ja. Veldig.  Utrolig kosete og har faktisk vokst en del. Nysgjerrig og trygg :)

Så gøy å høre at det går fint! 
Vet dere hva som skjer med ham videre nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Raksha skrev:

R.I.P Vårlill - hun har fått slippe :cry: Eneste rette, men fælt uansett - hun var yngre enn Bugen min. 

 

R.I.P :( 

Akkurat nå, Mud skrev:

Ja. Veldig.  Utrolig kosete og har faktisk vokst en del. Nysgjerrig og trygg :)

Det er vel ikke den elgkalven som er hos Tine S and? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har TJ og jeg kommet inn etter å ha begynt på prosjekt gjerde. :D Det blir 1,2 høyt, og så ser det ut til at det blir et større område enn jeg så for meg også. Vi er ferdige med å slå ned staur oppover bratteste skråningen, det får holde for i dag. Blir kjekt med stort inngjerdet område til valpen(e) kommer. :ahappy: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg shine huset, det trengs :P Fatter ikke hvordan det kan bli rotete SÅ fort med unger og bikkjer. (Og samboer :P Han forrige var jo sjeldent hjemme så slapp det :lol: ) også er det begge etasjer....  Samboer hjelper lite til, men jeg klager ikke for hans svar heter vaskehjelp og han betaler for det. Han har sagt vi kan hyre henne til å komme innom oftere, men jeg skammer meg litt sånn innvendig allerede av det, og tenker at det jeg gjør er faktisk bare vedlikeholds-vasking, jeg vasker-vasker faktisk aldri. Etter at hun har vært her er jeg nesten forelsket i henne uten å ha møtt henne :aww: 

Det største jeg har problemer med er bretting og legge bort klær. Hvorfor skal det være så enormt motvilje mot akkurat det? Gah, jeg -hater- det virkelig altså! Skal belønne meg selv med en white mocca og nystekte sjokoladeboller etterpå.... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all omtanken :hug:

Det gikk bra med Sanna. Hun var fortsatt litt rund og stinn i buken når vi dro for et oppfølgingsbilde i dag tidlig, men røntgenbildet viste stor bedring og mye av maten hadde passert :)

Jeg er hysterisk når det kommer til magedreining, vet om alt for mange bernere som har dødd av det og har også vært nær ved å miste egen hund til det. Og når det atpåtil er lille valpen som blir syk så blir jeg ekstra engstelig :heart: Så det ble en lang og kjip natt uten søvn, men nå puster jeg lettet ut :)

Snapchat-4695500798758470083_1.jpgstory.php?story_fbid=10154099158160225&i

  • Like 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monab88 skrev:

Tusen takk for all omtanken :hug:

Det gikk bra med Sanna. Hun var fortsatt litt rund og stinn i buken når vi dro for et oppfølgingsbilde i dag tidlig, men røntgenbildet viste stor bedring og mye av maten hadde passert :)

Jeg er hysterisk når det kommer til magedreining, vet om alt for mange bernere som har dødd av det og har også vært nær ved å miste egen hund til det. Og når det atpåtil er lille valpen som blir syk så blir jeg ekstra engstelig :heart: Så det ble en lang og kjip natt uten søvn, men nå puster jeg lettet ut :)

Snapchat-4695500798758470083_1.jpgstory.php?story_fbid=10154099158160225&i

Så godt å høre! Små snupper skal da ikke ha vondt i magen sin.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Perfect Image skrev:

Nå skal jeg shine huset, det trengs :P Fatter ikke hvordan det kan bli rotete SÅ fort med unger og bikkjer. (Og samboer :P Han forrige var jo sjeldent hjemme så slapp det :lol: ) også er det begge etasjer....  Samboer hjelper lite til, men jeg klager ikke for hans svar heter vaskehjelp og han betaler for det. Han har sagt vi kan hyre henne til å komme innom oftere, men jeg skammer meg litt sånn innvendig allerede av det, og tenker at det jeg gjør er faktisk bare vedlikeholds-vasking, jeg vasker-vasker faktisk aldri. Etter at hun har vært her er jeg nesten forelsket i henne uten å ha møtt henne :aww: 

Det største jeg har problemer med er bretting og legge bort klær. Hvorfor skal det være så enormt motvilje mot akkurat det? Gah, jeg -hater- det virkelig altså! Skal belønne meg selv med en white mocca og nystekte sjokoladeboller etterpå.... 

 

I hear ya. :aww:   Veldig glad i roombaen min, den tar hverdagsstøvsugingen, men må jo rydde og alt annet selv. Noen dager nede for telling og vips -  KAOS!  

Klesbretting er greit nok, men legge på plass har jeg seriøst fobi mot :lol: 

 

Akkurat nå, Monab88 skrev:

Tusen takk for all omtanken :hug:

Det gikk bra med Sanna. Hun var fortsatt litt rund og stinn i buken når vi dro for et oppfølgingsbilde i dag tidlig, men røntgenbildet viste stor bedring og mye av maten hadde passert :)

Jeg er hysterisk når det kommer til magedreining, vet om alt for mange bernere som har dødd av det og har også vært nær ved å miste egen hund til det. Og når det atpåtil er lille valpen som blir syk så blir jeg ekstra engstelig :heart: Så det ble en lang og kjip natt uten søvn, men nå puster jeg lettet ut :)

Snapchat-4695500798758470083_1.jpgstory.php?story_fbid=10154099158160225&i

Det var en veldig fin oppdatering! :ahappy:  

 

Voff voff voff... jeg hater bjeffing. :gaah:  

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Monab88:o ! Herregud! 

 

Musikeren jobber og jobber og jobber... :hmm: Gleder meg til han får ny fast jobb og får mulighet til å ha vanlige arbeidstider igjen... Nå har han vært på jobb siden i går kveld, og han blir til i morgen ettermiddag. Ikke får han overtidsbetalt eller noenting, han blir bare veldig sliten og stressa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

@Monab88:o ! Herregud! 

 

Musikeren jobber og jobber og jobber... :hmm: Gleder meg til han får ny fast jobb og får mulighet til å ha vanlige arbeidstider igjen... Nå har han vært på jobb siden i går kveld, og han blir til i morgen ettermiddag. Ikke får han overtidsbetalt eller noenting, han blir bare veldig sliten og stressa...

Vet hvordan det føles, samme ståa her :console:

Jeg dro på en mini-topptur i dag og fant ut at jeg kom meg opp raskere enn sist og mye mindre andpusten. Hverdagsgleder! Nå har jeg lagd lapper av egg, cottage cheese og havregryn så da blir det en litt mer spennende matpakke til i morgen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det går bra med Sanna :)

Vi har i dag oppdaget to ting: Uno respekterer en lukket burdør så godt at han blir i buret om døra glir igjen etter ham. Det var ikke låst, han kunne åpent den ved å dytte litt på den, men han bare satt der han. Og ventet til jeg kom hjem. Vet ikke hvor lenge, man han var veldig glad for å få komme ut :ahappy: Og all treninga nytter! Han kom seg ut døra i dag, det gjør han innimellom. Som oftest løper han da litt frem og tilbake i hagen og erter, og er vanskelig å få tak i. I dag brølte jeg nei med en gang han forsvant ut, så han bråstoppa før han nådde oppkjørsla. Jeg fikk ham ikke inn på plass hos meg, jeg sto inne i gangen, men han kom helt inntil trappa. Så fikk jeg ham i sitt og bli, og gikk og henta ham. Så enkelt, så raskt og så moro å få vist gubben at treninga kommer godt med i hverdagen :)

Nå er både han og jeg gørrslitne etter trening. Han kom seg ut av halsbåndet mens jeg skulle tråkke opp et spor til han og løp rett bort til ei tispe som ikke har vært med før, så jeg måtte bort og bære ham med meg. Fant ut etterpå at tispa har løpetid, så da var det ikke så rart at han hadde konsentrasjonsevne som en alkis i dag... Glimta til innimellom da!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lijenta skrev:

Det er bra så dere slipper graving og slikt :)

Det er vel egentlig det som er problemet - det skal grøftes på jordet, og grøftene vil jo da ligge omtrent i samme trasé som avløpsledningen, så det er stor fare for at han kan komme borti rørene når han graver grøftene. Men nå vet vi at det er rør langs hele sånn at han er obs i hvert fall :). Nå har jeg også snakka med bonden sånn at vi er enige om hva som skal gjøres og hva han kan gjøre, hvor han kan legge evt stein som fjernes når han pløyer etc :)

44 minutter siden, Monab88 skrev:

Tusen takk for all omtanken :hug:

Det gikk bra med Sanna. Hun var fortsatt litt rund og stinn i buken når vi dro for et oppfølgingsbilde i dag tidlig, men røntgenbildet viste stor bedring og mye av maten hadde passert :)

Jeg ble veldig lettet da jeg så videoen av Sanna og Nora som poserte på stubben i ettermiddag *puhhh*. Jeg skjønner godt at du ble engstelig - magedreining er jo noe forb... herk - jeg er også livredd for at noen av hundene skal få det. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

:icon_cry: 
Så trist at det skulle gå slik :(

Så gøy å høre at det går fint! 
Vet dere hva som skjer med ham videre nå? 

Nei. Det er ikke avklart helt enda.  Vi håper jo han får lov til å flytte til en dyrehage.  

1 time siden, Polfarer skrev:

R.I.P :( 

Det er vel ikke den elgkalven som er hos Tine S and? :) 

Jepp , det var der han havnet enn så lenge ;) heldige kalven , der har han det supert!

Han er supersøt og superkosete,  men han har separasjonangst og må ha folk hos seg hele døgnet :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2016 at 8:40 PM, Teserere skrev:

Syns det var utrolig bra! Lærte mye, og hadde voldsom sporutvikling på Twiggy. Fikk en del aha-opplevelser på ting jeg har lært feil!

Hva syns du om han?

han var dyktig, men direkte:)

Nå ligger Prima rett ut, sliten jente. Jeg feirer med et glass med noe godt i, og en bedre middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Trent med alle tre firbente  - puddel er litt av, frallen veldig på og Noah er Noah. 

Bikkjene fikk sur kjøttdeig i går - memo to self, passer ikke frallemager - jeg må nesten flytte. 

Nå skal vi snart sove.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra og jeg har gått tur langs stranda. Der traff vi en dame med bc, og Symra ville som vanlig hilse på den, og bc'en spølte nesten for å komme seg bort til oss. Jeg holdt selvsagt tilbake siden damen så litt skeptisk ut. "Hun vil bare leke altså, men det får hun ikke", sa jeg. "Herren e bare gra hainn", svarte damen.

Skal jeg se dobbelepisode av Indiske somre eller legge meg tidlig og lese spennende bok? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

2,5 time hos veterinæren ja, og to timer i bil. Det var den kvelden.:ahappy:

Jeg fikk være veterinærens assistent, og det var jo artig å få delta litt i behandlingen av egen hund.

Røntgen og grundig undersøkelse av halsen på Bizi avslørte ingenting annet enn at hun er litt irritert i halsen. Hjerte, lunger og alt annet så fint ut. Det kan fortsatt være noe der de ikke finner, men hun har fått markkur i tilfelle det er det.

Og like før jeg gikk kom vet'en på å spørre om jeg pusser opp hjemme?

Og ja, det gjør jeg jo. 

Så det kan være at støvet fra oppussingen irriterer henne, og gjør at hun harker og brekker seg.

Så nå skal hun være på soverommet mitt eller i hundegården når det pusses opp, for å se om det hjelper. Er det ikke bedre om en måned, skal vi prøve en liten dose kortison.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...