Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, 2ne skrev:

:lol: Ja, men du bor jo på et gods :P

Sant det, det hadde jeg helt glemt :ahappy:

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg veit, men blir ikke det et evig pes om vekt med litt stor bil, campingvogn og opp til 6 hunder, alt sånn shit man må ha med seg osv osv? Ikke har jeg kjørt med henger siden jeg kjørte traktor på landbruksskolen heller, så kanskje det hadde vært like greit med hengerlappen :lol: 

Neida, det går så fint så, og om du kjøper ei lita og lett vogn er den neppe noe problem ☺. Også hekter man bare på vogna og kjører - man venner seg fort til det... når jeg fikser, fikser du vøtt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Guest Klematis

I dag har jeg vært forbausende effektiv før kveldsvakt må jeg si. Det har aldri skjedd før.

Turet hunder. Støvsugd gang, kjøkken og stue. Vasket og støvsugd nystøpte fliser på badegulvet. Klippet plen. Tatt ut av oppvaskmaskin.

Og NÅ rekker jeg ikke mer i dag, for nå venter de gamle på kveldens bistand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kokospaniel, bil til sentrum i dag er helt uaktuelt. Det er bare kollektivt som er mulig å komme seg frem med.

Nå er jeg ferdig å handle, så da er det håndballkamp og paibaking på programmet, så dusj og stelle seg til fest. Få timer til jeg skal gå nå, så da er det naturlig å sette seg ned og sone litt først :aww: 

Lite norske supportere i hallen i dag tydeligvis, for det blir helt stille hver gang Norge scorer. Nettopp startet og de er allerede ganske korte lunter mellom lagene.... og utvisninger i fleng, dette blir en engasjerende kamp! (Neida, jeg roper ikke når jeg ser på slikt :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Malinka skrev:

@Kokospaniel, bil til sentrum i dag er helt uaktuelt. Det er bare kollektivt som er mulig å komme seg frem med.

Nå er jeg ferdig å handle, så da er det håndballkamp og paibaking på programmet, så dusj og stelle seg til fest. Få timer til jeg skal gå nå, så da er det naturlig å sette seg ned og sone litt først :aww: 

Lite norske supportere i hallen i dag tydeligvis, for det blir helt stille hver gang Norge scorer. Nettopp startet og de er allerede ganske korte lunter mellom lagene.... og utvisninger i fleng, dette blir en engasjerende kamp! (Neida, jeg roper ikke når jeg ser på slikt :aww: )

Flink dommer altså! Det var rimelig hett på begge sider av banen i starten og da er det imponerende at dommer klarer å være konsekvent og holde en rød tråd uansett hvilke side av banen han står på. :thumbs:

Heia Norge! :cheerleader:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokospaniel skrev:

@2ne du kan ta B96, da kan du kjøre tyngre henger men slipper oppkjøring

Jeg aner ikke hva det er, må jeg innrømme :) 

1 time siden, Siri skrev:

Neida, det går så fint så, og om du kjøper ei lita og lett vogn er den neppe noe problem ☺. Også hekter man bare på vogna og kjører - man venner seg fort til det... når jeg fikser, fikser du vøtt ?

Ja, men jeg er litt usikker på om ei lita og lett vogn holder, hvis vi ser på hvem som drar på disse turene nå, så er vi tidvis 3 mennesker og 6 hunder i den :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg aner ikke hva det er, må jeg innrømme :) 

Ja, men jeg er litt usikker på om ei lita og lett vogn holder, hvis vi ser på hvem som drar på disse turene nå, så er vi tidvis 3 mennesker og 6 hunder i den :lol: 

Du skal opp i ganske stor vogn og/eller bil, før det går over 3,5 altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, mokken skrev:

Flink dommer altså! Det var rimelig hett på begge sider av banen i starten og da er det imponerende at dommer klarer å være konsekvent og holde en rød tråd uansett hvilke side av banen han står på. :thumbs:

Heia Norge! :cheerleader:

Stort sett grei dømming, men akkurat nå lurer jeg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev: Jeg aner ikke hva det er, må jeg innrømme [emoji4] 

Ja, men jeg er litt usikker på om ei lita og lett vogn holder, hvis vi ser på hvem som drar på disse turene nå, så er vi tidvis 3 mennesker og 6 hunder i den :lol: 

Du skal opp i ganske stor vogn og/eller bil, før det går over 3,5 altså [emoji4]

Ikke så veldig, siden det er tillatt totalvekt som gjelder. Altså summen av hvor mye bilen har lov å veie+hvor mye vogna har lov å veie= maks 3500 kilo.

For en Passat fx vil en da lovlig på førerkort kl B kunne trekke vogn på ca 1200 kilo totalvekt. Da er vogna som oftest under 5 m lang. Har en B96 eller BE er det hvor mye en veier (aktuell total vekt) som gjelder.

I mitt hode er det lurt å ha litt klaring mellom hva vogna veier tom og hva ho har lov å veie. Da slipper en å tømme vann og septik før en drar og så kan en ha bagasje i vogna i stedet for i bilen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg aner ikke hva det er, må jeg innrømme :) 

Ja, men jeg er litt usikker på om ei lita og lett vogn holder, hvis vi ser på hvem som drar på disse turene nå, så er vi tidvis 3 mennesker og 6 hunder i den :lol: 

Man kan feks fint kjøre en Citröen C5 med ei campingvogn på ca 6 meter uten hengerlappen :P Hiace med samme vogn går ikke :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Ikke så veldig, siden det er tillatt totalvekt som gjelder. Altså summen av hvor mye bilen har lov å veie+hvor mye vogna har lov å veie= maks 3500 kilo.

For en Passat fx vil en da lovlig på førerkort kl B kunne trekke vogn på ca 1200 kilo totalvekt. Da er vogna som oftest under 5 m lang. Har en B96 eller BE er det hvor mye en veier (aktuell total vekt) som gjelder.

I mitt hode er det lurt å ha litt klaring mellom hva vogna veier tom og hva ho har lov å veie. Da slipper en å tømme vann og septik før en drar og så kan en ha bagasje i vogna i stedet for i bilen.

Har du BE så er det fortsatt totalvekt som gjelder.. Det handler også om hvor tung henger bilen har lov å trekke.. 

På B96 er det også totalvekt som gjelder.. Men mtp pris, så vil jeg si at det blir like dyrt å ta B96 som BE.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Det var bra dømming!  :P

 

 

Ja, det var vel rette måten å si det på :lol: Det er litt merkelig når man blir utvist for å bli lagt i bakken.... kan jo ha skjedd noe vi ikke så :lol:

 

Edit: La til litt

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner! :D

Skogen var skikkelig fin i dag, og temperaturen er perfekt å gå i! Gikk fra Granåsen, der har jeg ikke vært og gått før. Alltid kjekt å se nye steder :) Og du verden, så stor forskjell det er på å gå tur etter jobb og å gå på dagtid når man er opplagt. Fortsetter det sånn kan jeg jo gå på tur fram til dagen ungen bestemmer seg for å komme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere slutte å snakke om små og lette campingvogner, det fikk meg til å begynne å lete på FINN! Jeg skal ikke, jeg gjentar ikke, kjøpe campingvogn nå. Jeg solgte min for å bruke pengene på huset, og fortsatt har jeg et bad og et kjøkken som skal renoveres før jeg får campingvogn. På det tidspunktet har jeg kanskje hund som skal stilles ut også. Så hysj med dere! :aww:

Nå har jeg handlet mat, og nå skal jeg sette meg og lese i sola på verandaen mens jeg venter på at Sara skal komme på besøk. Da skal vi vel lage middag sammen tenker jeg. :ahappy:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Ikke så veldig, siden det er tillatt totalvekt som gjelder. Altså summen av hvor mye bilen har lov å veie+hvor mye vogna har lov å veie= maks 3500 kilo.

For en Passat fx vil en da lovlig på førerkort kl B kunne trekke vogn på ca 1200 kilo totalvekt. Da er vogna som oftest under 5 m lang. Har en B96 eller BE er det hvor mye en veier (aktuell total vekt) som gjelder.

I mitt hode er det lurt å ha litt klaring mellom hva vogna veier tom og hva ho har lov å veie. Da slipper en å tømme vann og septik før en drar og så kan en ha bagasje i vogna i stedet for i bilen.

Ja, jeg vet. Men vogner har jo gjerne ikke all verden egenvekt. Så har du en mindre bil, som har lov å trekke en del, så kan man ha brukbar str på vogna :) Min x-trail og vogn på 5,6 går godt under 3,5. Desverre har bilen lov å trekke pinglete lite, så det er ikke mye å gå på i lastevekt...Men litt, så det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til @Ozzy @Mardina og @rosinbolle :sorcerer:

Og Ozzy, jeg har måtte brukt mange år på å koble om hjernen til å forstå at ting ikke kommer til å bli sånn som jeg en gang ville. Nå prøver jeg (ikke alltid like flink :P ) å gjøre de tingene jeg kan gjøre nå, så får alt jeg ikke kan gjøre bare vente. Sånn som en basal ting som å farge håret blått :P det er noe jeg kan gjøre, mens å studere kan jeg ikke. Da kan jeg ta et valg som jeg vil gjøre det jeg kan eller ikke :) veldig enkelt sagt, men ikke like enkelt å gjennomføre :P

Det tar uansett tid å innse/forstå at livet ikke blir sånn som man en gang tenkte. 

Lykke til, uansett :hug:

 

 

Har vært å handlet to epletrær og en ripsbærbusk :D også har vi spist reker til lunch :ahappy: nå er jeg sliten, og et eller annet sted ligger det to slitne hunder i huset. Tror de har lekt og herjet så mye at de kommer til å sove til i morgen :P

Også lurer jeg på om det tordner ute eller om det er noe annet som lager tordenlyd:icon_confused:  

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snoffe skrev:

Gratulerer med dagen til @Ozzy @Mardina og @rosinbolle :sorcerer:

Og Ozzy, jeg har måtte brukt mange år på å koble om hjernen til å forstå at ting ikke kommer til å bli sånn som jeg en gang ville. Nå prøver jeg (ikke alltid like flink :P ) å gjøre de tingene jeg kan gjøre nå, så får alt jeg ikke kan gjøre bare vente. Sånn som en basal ting som å farge håret blått :P det er noe jeg kan gjøre, mens å studere kan jeg ikke. Da kan jeg ta et valg som jeg vil gjøre det jeg kan eller ikke :) veldig enkelt sagt, men ikke like enkelt å gjennomføre :P

Det tar uansett tid å innse/forstå at livet ikke blir sånn som man en gang tenkte. 

Lykke til, uansett :hug:

 

 

Har vært å handlet to epletrær og en ripsbærbusk :D også har vi spist reker til lunch :ahappy: nå er jeg sliten, og et eller annet sted ligger det to slitne hunder i huset. Tror de har lekt og herjet så mye at de kommer til å sove til i morgen :P

Også lurer jeg på om det tordner ute eller om det er noe annet som lager tordenlyd:icon_confused:  

 

Real time lightningmaps sier at ja, et par nedslag i nærheten av Bergen. Morsom side ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 2ne skrev:

Rørleggeren høres ut som en fornuftig fyr! :ahappy: Gratulerer med dagen, forresten! :D 

Gratulerer med dagen til @rosinbolle og @Mardina også :D 

Tusen takk :D 

1 time siden, Snøfrost skrev:

Gratulerer med dagen til @Ozzy, @rosinbolle og @Mardina :flowers::flowers::flowers:

 

Jeg leser til eksamen... den er på mandag. Skal være glad når den er over merker jeg...

Tusen takk :D Og lykke til med eksamen :thumbs:

45 minutter siden, Snoffe skrev:

Gratulerer med dagen til @Ozzy @Mardina og @rosinbolle :sorcerer:

Og Ozzy, jeg har måtte brukt mange år på å koble om hjernen til å forstå at ting ikke kommer til å bli sånn som jeg en gang ville. Nå prøver jeg (ikke alltid like flink :P ) å gjøre de tingene jeg kan gjøre nå, så får alt jeg ikke kan gjøre bare vente. Sånn som en basal ting som å farge håret blått :P det er noe jeg kan gjøre, mens å studere kan jeg ikke. Da kan jeg ta et valg som jeg vil gjøre det jeg kan eller ikke :) veldig enkelt sagt, men ikke like enkelt å gjennomføre :P

Det tar uansett tid å innse/forstå at livet ikke blir sånn som man en gang tenkte. 

Lykke til, uansett :hug:

 

 

Har vært å handlet to epletrær og en ripsbærbusk :D også har vi spist reker til lunch :ahappy: nå er jeg sliten, og et eller annet sted ligger det to slitne hunder i huset. Tror de har lekt og herjet så mye at de kommer til å sove til i morgen :P

Også lurer jeg på om det tordner ute eller om det er noe annet som lager tordenlyd:icon_confused:  

 

Tusen takk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Justisia skrev:

Hva sa dommeren om skjønningen din da?

Han sa: "10 mnd. Top size. G. balanced. Clean head, lovely expression. G. reach of neck and well placed shoulders. Develop. in chest ok. Still settling in top line. Ok rear ang. Ok tail set. Needs more strength in hoax, spec. in right back. Rear movement not ok." Også sa han til Belle (handleren, wohoo, jeg slapp å stille selv!) at det var fordi han var for stor for 10 mnd. Men han er innafor standarden. :P Så ble VG og nr 2. Men jeg er veldig, veldig fornøyd med hvor bra han viste seg i ringen! Jeg har trent aaalt for lite (*kremt*), men det lille vi har gjort, har lønt seg! Vurderer å spørre mannen i huset om han vil spandere handlingkurs på oss. :innocent: 

 

Edit: Og gratulerer med dagen, @Ozzy, @rosinbolle og @Mardina! :D:D

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...