Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

På 1. juni 2016 at 1:18 PM, Aslan skrev:

Hektisk å være nybakt mamma, men alt er verdt det når jeg får noen minutter på sofaen med en fin liten gutt sovende oppå meg, og en sovende, fornøyd hund vedsiden av :heart: Jeg syns Thorvald ble så stor plutselig, helt merkelig :lol: 

Hvor hvor?

 

Edit: dette var spesielt.. Jeg quota @Polfarer joo.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg syns ikke du syter mye, snarere tvert i mot, jeg tror ikke jeg har lagt merke til at du syter før, jeg? Og så vidt jeg har fått med meg, så har du hatt mer enn nok å stri med du også! :hug: 

Du har fortsatt igjen litt du skal gjennom, ser jeg, så for all del, om du vil syte litt, så syt! Men når du har gjort det, så se fremover, for din egen del, ikke sant? For det er deg det går utover å være lei deg og sint og frustrert, og det fortjener du jo ikke :) 

Du er fin, du 2ne:hug:
Jeg syter vel ikke til vanlig, livet har gitt meg temmelig dårlige kort, men det får man bare leve med. Var bare dette som ble den berømte dråpen.
Men nå ser jeg fremover, 19 dager igjen, og de skal jeg bruke på å trene meg og bikkja enda litt mer, gå ned et kilo eller to og bare kose meg med junior, hundene og kaninene:)

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Jeg står nå midt i utstyrsmekka! :o

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Hvem, hva, hvor? 
Og bilder, damen!!:D

@Ozzy, du er enda veldig ung, og selv om du ikke har rekkehus, stasjonsvogn og golden retriever før du er 25 så betyr det ingen ting:hug:
Jeg er 31, og jeg var 28 da vi kjøpte hus, fikk unge da jeg var 30 og har vært syk og arbeidufør siden jeg var 14/15 og vært uføretrygdet i 6-7 år. 
Som en del andre også har sagt, det finnes spesielle regler for voksne uten vgs. så det finnes muligheter for deg. Min søster tok opp helse og sosialfag i en alder av 24, og det gikk helt supert for henne i allefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, 2ne skrev: Jeg syns ikke du syter mye, snarere tvert i mot, jeg tror ikke jeg har lagt merke til at du syter før, jeg? Og så vidt jeg har fått med meg, så har du hatt mer enn nok å stri med du også! :hug: 

Du har fortsatt igjen litt du skal gjennom, ser jeg, så for all del, om du vil syte litt, så syt! Men når du har gjort det, så se fremover, for din egen del, ikke sant? For det er deg det går utover å være lei deg og sint og frustrert, og det fortjener du jo ikke [emoji4] 

Du er fin, du 2ne:hug:

Jeg syter vel ikke til vanlig, livet har gitt meg temmelig dårlige kort, men det får man bare leve med. Var bare dette som ble den berømte dråpen.

Men nå ser jeg fremover, 19 dager igjen, og de skal jeg bruke på å trene meg og bikkja enda litt mer, gå ned et kilo eller to og bare kose meg med junior, hundene og kaninene[emoji4]

Akkurat nå, Polfarer skrev: Jeg står nå midt i utstyrsmekka! [emoji33]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Hvem, hva, hvor? 

Og bilder, damen!![emoji3]

@Ozzy, du er enda veldig ung, og selv om du ikke har rekkehus, stasjonsvogn og golden retriever før du er 25 så betyr det ingen ting:hug:

Jeg er 31, og jeg var 28 da vi kjøpte hus, fikk unge da jeg var 30 og har vært syk og arbeidufør siden jeg var 14/15 og vært uføretrygdet i 6-7 år. 

Som en del andre også har sagt, det finnes spesielle regler for voksne uten vgs. så det finnes muligheter for deg. Min søster tok opp helse og sosialfag i en alder av 24, og det gikk helt supert for henne i allefall[emoji4]

Er på lageret til prodog.pl er bare masse esker [emoji38] 339c1dad92bb785c11b64400c0f41dd2.jpg

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SoppenCamilla skrev:

Hallooo, sonen! 

Er det noen her som skal til Sandefjord på utstilling i morgen, som kan komme og holde meg i handa? :icon_cry::icon_redface: Må kanskje inn i ringen med slabbedasken selv! Vilikke. Har en handler, men det KAN hende det kræsjer for henne med en annen hund hun skal stille. Gi meg styrke. 

Skal på søndag jeg, men det hjelper neppe. Kos deg i morgen :)

 

@Ganzieog @Ozzy  :hug:

 

-------------

AN kom jeg til å tenke på at jeg er glad folk ikke er som hunder. Denali, min "stammor" har hatt seg 3 ganger, og for den innsatsen har hun 15 valper. Tør ikke tenke på hvor mange jeg og mannen skulle hatt etter den statistikken :fear:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Snøfrost skrev:

Skal på søndag jeg, men det hjelper neppe. Kos deg i morgen :)

 

@Ganzieog @Ozzy  :hug:

 

-------------

AN kom jeg til å tenke på at jeg er glad folk ikke er som hunder. Denali, min "stammor" har hatt seg 3 ganger, og for den innsatsen har hun 15 valper. Tør ikke tenke på hvor mange jeg og mannen skulle hatt etter den statistikken :fear:

:lol::lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer hjem fra babyshower til venninne og naboen har malt deg ute og hunden inne. Fine naboen har tatt hele første strøket på plattingen vår alene. Han hoppet også ut av leiligheten min med Pigg i armene så jeg fikk gått kveldstur og inn igjen med bikkja etterpå :P Han skal definitivt få en flaske vin for innsatsen :D 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Akkurat sånn tenker jeg også, men på den annen side - folk som har råd til slike palass har antakelig også råd til hushjelp/vaskehjelp :D

Antageligvis. Men det er fortsatt mye mer hus enn jeg trenger. Mitt drømmehus er normalt stort, med et gjesterom, et trimme/vaskerom til hundene og et bibliotek/kontor. Og en stor hage selvsagt :aww: 

1 time siden, Siri skrev:

Hundene og jeg fikk gått oss en lang og god skogstur og jeg har fått klippet gresset på gårdsplassen - igjen :). Nå ser det nesten strøkent ut i hagen, innendørs snakker vi ikke om... I morgen må jeg få fikset campingvogna så den er klar for sesongen. Det er vel ikke så mye som må gjøres, men det er jo litt støvsuging og noe utstyr som må bæres ut dit. Ikke minst legge på sengetøy og slike ting :). Burde vel vasket bilen innvendig også... 

Ja, jeg ønsker meg forøvrig en campingvogn også. Men da bør jeg vel ta hengerlappen først? :lol: Hvor skal du på campingferie hen? :) 

1 time siden, Ganzie skrev:

Du er fin, du 2ne:hug:
Jeg syter vel ikke til vanlig, livet har gitt meg temmelig dårlige kort, men det får man bare leve med. Var bare dette som ble den berømte dråpen.
Men nå ser jeg fremover, 19 dager igjen, og de skal jeg bruke på å trene meg og bikkja enda litt mer, gå ned et kilo eller to og bare kose meg med junior, hundene og kaninene:)

Den berømte dråpen er skikkelig slitsom, så jeg forstår behovet for å øse den ut! Du er sterk, du klarer deg! :hug: 

37 minutter siden, Snøfrost skrev:

AN kom jeg til å tenke på at jeg er glad folk ikke er som hunder. Denali, min "stammor" har hatt seg 3 ganger, og for den innsatsen har hun 15 valper. Tør ikke tenke på hvor mange jeg og mannen skulle hatt etter den statistikken :fear:

Vel, jeg håper jo at hundene mine, i motsetning til meg, aldri finner ut hvordan prevensjon virker :lol::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

For din egen del så burde du nok kanskje ha en annen magisk grense enn 25 ja :) Du er jo godt på gang når du allerede har en fin rørlegger og en strøken stasjonsvogn! :D 

Det er ventinga og uvitenheten som er verst når man er syk, syns jeg i hvert fall. Man venter alltid på en ny undersøkelse, en ny diagnose, en ny vidunderkur, at man skal bli mirakuløst frisk helt av seg selv. Så det er vel det man bør jobbe med, å bli fortrolig med at ståa er sånn i dag, og at man ikke veit når det blir annerledes. 

Kanskje du skal snakke med rørleggermannen om hvordan du har det, hva du tenker om giftemål og barn og innkjøp i hus osv? Kan jo hende dere blir enige om noe til tross for de utfordringene du står i nå? :) 

Ja ventingen er slitsom..  Skadet ankelen når jeg var 12 år, og har operert fire ganger med noen år i mellom hver gang. Og det tar sin tid mellom hver gang, ventetider og ventelister osv..  Og nå har jeg jo havna oppi nav også, så da er det venting der også.. 

Snakker jo med Rørlegger'n også såklart, men han er av typen som mener at alt ordner seg til slutt og ordner det seg ikke så ordner vi det!  Jeg er nok litt mer bestemt på at jeg vil stå på egne bein og vil ikke kjøpe meg inn hvis ikke ting er sånn og sånn, og vil ikke ha unger før ting er sånn og sånn ..  Han er med på det meste, vi er jo begge enige om at det blir (forhåpentligvis) giftemål og barn etterhvert. 

Får bare ta tiden til hjelp rett og slett. Baller seg fort på når det plutselig er tusen ting å tenke på med jobb, økonomi, venner og fremtid hvor jeg egentlig ikke veit noen ting.. :)

 

1 time siden, Ganzie skrev:

Du er fin, du 2ne:hug:
Jeg syter vel ikke til vanlig, livet har gitt meg temmelig dårlige kort, men det får man bare leve med. Var bare dette som ble den berømte dråpen.
Men nå ser jeg fremover, 19 dager igjen, og de skal jeg bruke på å trene meg og bikkja enda litt mer, gå ned et kilo eller to og bare kose meg med junior, hundene og kaninene:)

Hvem, hva, hvor? 
Og bilder, damen!!:D

@Ozzy, du er enda veldig ung, og selv om du ikke har rekkehus, stasjonsvogn og golden retriever før du er 25 så betyr det ingen ting:hug:
Jeg er 31, og jeg var 28 da vi kjøpte hus, fikk unge da jeg var 30 og har vært syk og arbeidufør siden jeg var 14/15 og vært uføretrygdet i 6-7 år. 
Som en del andre også har sagt, det finnes spesielle regler for voksne uten vgs. så det finnes muligheter for deg. Min søster tok opp helse og sosialfag i en alder av 24, og det gikk helt supert for henne i allefall:)

Takk for det :)  lei situasjon du er kommet opp i, håper det ordner seg greit for deg med sommeren og operasjonen :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ozzy skrev:

Ja ventingen er slitsom..  Skadet ankelen når jeg var 12 år, og har operert fire ganger med noen år i mellom hver gang. Og det tar sin tid mellom hver gang, ventetider og ventelister osv..  Og nå har jeg jo havna oppi nav også, så da er det venting der også.. 

Snakker jo med Rørlegger'n også såklart, men han er av typen som mener at alt ordner seg til slutt og ordner det seg ikke så ordner vi det!  Jeg er nok litt mer bestemt på at jeg vil stå på egne bein og vil ikke kjøpe meg inn hvis ikke ting er sånn og sånn, og vil ikke ha unger før ting er sånn og sånn ..  Han er med på det meste, vi er jo begge enige om at det blir (forhåpentligvis) giftemål og barn etterhvert. 

Får bare ta tiden til hjelp rett og slett. Baller seg fort på når det plutselig er tusen ting å tenke på med jobb, økonomi, venner og fremtid hvor jeg egentlig ikke veit noen ting.. :)

 

Takk for det :)  lei situasjon du er kommet opp i, håper det ordner seg greit for deg med sommeren og operasjonen :klemmer: 

Hvis det er noen trøst, så blir sjeldent livet helt slik vi har planlagt selv om man ikke har noen skader eller lignende.. Jeg skulle gå det og det på skole, bommet totalt, stresset meg syk og gikk på en smell. Så skulle jeg ha gjort ferdig utdannelsen og få fast jobb før barn osv.. Og nå sitter jeg her med barn nr 2 straks, ingen jobb å komme tilbake til etter permisjonen og første barnet kom i studietiden.. Vi skulle gifte oss for flere år siden, men den planen gikk også litt i dunken.. 

Så ikke vær for hard med deg selv ang planene.. Det ordner seg faktisk som regel :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
Akkurat nå, Bananen skrev:

Gikk over en grense? Eller på engelsk? :P

På norsk. Men er det noen annen måte å si det på enn "Nå gikk/trådte du over en grense her!"? Er kanskje det uttrykket man bruker ?

Edit: Kom på det jeg selv var ute etter og det var "gikk for langt". ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertepumpa slo ekstra når jeg plutselig ser at noen har logget inn på meg og skrevet at jeg er så blakk at jeg må selge en av hundene for å komme meg hjem fra nord, eller at jeg hadde allergi!

Full panikkmodus og endring av passord. Også var det pappa som hadde sett at jeg ikke hadde logget ut fra face og ville ha det litt morro ??

Har kjøpt nye bånd og Fleece og softshell og nye ideer osv så nå gleder jeg meg til å komme hjem til sør for å sy halsbånd og dekken ? LykkeLita Design heter vi og facebooksiden vil bli oppdatert når jeg kommer fra ferien ?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Teserere skrev:

På vei ut i skogen på sporkurs med Geir Bjørge Larsen! Veldig spent etter teorien igår, liker tankene hans godt! :D 

Spennende, blir gøy å høre hva du synes. Jeg har gått kurs for han.

Lurer på hva jeg og Prima har holdt på med i natt. Våkna av at jeg lå vondt- og i senga var det jommen klær, sko, leker, og en matskål.:blink:

Men sola skinner, og idag må Prima få seg en god tur. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlisen var plutselig halt i går. Liker ikke :hmm: Klipte og fiksa henne fordi hun skulle lånes bort til barn og hund i dag, og da jeg tok henne ned var hun kjempehalt. Finner bare et mikroskopisk sår inni poten, men det burde ikke gjøre henne halt på annet enn grus, liksom. Æsj. Håper hun blir bedre i løpet av dagen. Har tatt klemme-bøye-testen uten reaksjon, men hun har ikke så lett for å vise smerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xn og poden skulle ha med Toddy på hyttetur i dag og NÅ først finner jeg ut at moren hans og den lille terrier-hannhunden hennes også skal være med. 

Det synes jeg ikke er en god idé faktisk,  sånne små terriere er ofte veldig yppe og Toddy svarer sånne.  Han er fortsatt umoden. Så da må jeg være kjip og nekte de å ha han med. A kommer til å klikke og bli såååå lei seg :(

Men heller det enn most terrier.  Skulle jeg vært med hadde det vært greit, jeg følger med, men jeg stoler ikke på andre folk. Jeg stoler faktisk mindre og mindre på at andre klarer å lese situasjoner og reagere FØR noe skjer jo eldre jeg blir :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Krutsi skrev:

Hvis det er noen trøst, så blir sjeldent livet helt slik vi har planlagt selv om man ikke har noen skader eller lignende.. Jeg skulle gå det og det på skole, bommet totalt, stresset meg syk og gikk på en smell. Så skulle jeg ha gjort ferdig utdannelsen og få fast jobb før barn osv.. Og nå sitter jeg her med barn nr 2 straks, ingen jobb å komme tilbake til etter permisjonen og første barnet kom i studietiden.. Vi skulle gifte oss for flere år siden, men den planen gikk også litt i dunken.. 

Så ikke vær for hard med deg selv ang planene.. Det ordner seg faktisk som regel :) 

Ja gjør nok det. Kontrollfreaken må bare slutte å tro hu kan kontrollere alt :D   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...