Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Vapsen er så trøtt og sover så søtt at jeg vurderer å bære henne opp i senga :wub:

T brukte 4,5 time fra sandefjord og hjem (2 timer tur :P ), jeg brukte fra horten og hjem 3,5 time og det tar 1,5 time :P Gøy med sommer og kø :o

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Guest Christine

I hele dag har jeg gått å ventet på den siste eksamenskarakteren. Selvfølgelig den eksamenen jeg var helt sikker på at jeg skulle stryke på, så humøret har vært svingende kan man si :lol: Karakteren kom nå, og det var visst ingenting å grue seg for, fordi jeg besto med god margin! :D Nå kan jeg kalle meg barnehagelærer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Den ble nuch..

Åja.. 

1 time siden, Monab88 skrev:

Hva bør man gjøre hvis en valp på 4 måneder har kommet seg ned i tørrforsekken og forspist seg? 

Du har kanskje fått svar fra andre kanaler, men det spørs litt på mengde.. Er det dog en fare for bekymring, hadde jeg prøvd salttrikset med å ha en viss mengde salt bakpå tunga for å få de til å kaste opp.. Ellers har jeg pleid å tatt med mine hunder ut på en rolig gåtur, i håp om at de kaster opp og får systemet til å jobbe.. Men mine har vært voksne da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Krutsi skrev:

Åja.. 

Du har kanskje fått svar fra andre kanaler, men det spørs litt på mengde.. Er det dog en fare for bekymring, hadde jeg prøvd salttrikset med å ha en viss mengde salt bakpå tunga for å få de til å kaste opp.. Ellers har jeg pleid å tatt med mine hunder ut på en rolig gåtur, i håp om at de kaster opp og får systemet til å jobbe.. Men mine har vært voksne da.. 

Dro til veterinæren for å få brekkmiddel og til tross for kraftige brekninger så kom det ikke opp ei eneste kule! Men røntgenbildet viste at magesekken var stappfull med mat, så teorien er at det er så tørt og tettpakket at hun ikke greier å få det opp. Veterinæren er fryktelig usikker på hva vi gjør og står i mellom å enten gi veskebehandling så det sveller opp og da risikere magedreining, eller å ikke gi noe form for veske så det holder seg tørt og forhåpentligvis paserer som det er. Valget falt på det siste, så nå sitter jeg hjemme å følger med og er så nervøs at jeg nesten spyr jeg også. Stakkar Sanna er så tørst av hun skraper og slikker på gulvet der vannskåla pleier å stå... Blir hjemmedag på meg i morgen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Monab88 skrev:

Dro til veterinæren for å få brekkmiddel og til tross for kraftige brekninger så kom det ikke opp ei eneste kule! Men røntgenbildet viste at magesekken var stappfull med mat, så teorien er at det er så tørt og tettpakket at hun ikke greier å få det opp. Veterinæren er fryktelig usikker på hva vi gjør og står i mellom å enten gi veskebehandling så det sveller opp og da risikere magedreining, eller å ikke gi noe form for veske så det holder seg tørt og forhåpentligvis paserer som det er. Valget falt på det siste, så nå sitter jeg hjemme å følger med og er så nervøs at jeg nesten spyr jeg også. Stakkar Sanna er så tørst av hun skraper og slikker på gulvet der vannskåla pleier å stå... Blir hjemmedag på meg i morgen iallefall.

Herregud,  så skummelt ! Krysser fingrene for at alt kommer ut av seg selv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 timer siden, Monab88 skrev:

Dro til veterinæren for å få brekkmiddel og til tross for kraftige brekninger så kom det ikke opp ei eneste kule! Men røntgenbildet viste at magesekken var stappfull med mat, så teorien er at det er så tørt og tettpakket at hun ikke greier å få det opp. Veterinæren er fryktelig usikker på hva vi gjør og står i mellom å enten gi veskebehandling så det sveller opp og da risikere magedreining, eller å ikke gi noe form for veske så det holder seg tørt og forhåpentligvis paserer som det er. Valget falt på det siste, så nå sitter jeg hjemme å følger med og er så nervøs at jeg nesten spyr jeg også. Stakkar Sanna er så tørst av hun skraper og slikker på gulvet der vannskåla pleier å stå... Blir hjemmedag på meg i morgen iallefall.

Hvordan går det med valpen? Kryssre fingrene for at hun klarer å få det ut! 

Det å stå opp før klokka 6 om morgenen er ikke helt min greie. Men når det blir såpass varmt utover ettermiddagen, så må turen gås veldig tidlig. Så jeg skal få i meg et par kopper kaffe, skrive handleliste, og så skal jeg ut på tur, og så ut å handle. 

Siden kameraet er utdatert må jeg skaffe minnekortleser også. Gikk ikke an å kople det til PC lengre, fordi operativsystemet var for nytt. En stund siden det var i bruk visst :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tagit oss upp i elite klass i rally! =)
Tvådagars i Sandefjord i helgen, debut i klass 3..
Lördagen var väl så så, lite ofokuserat och en del dubbelkommandon drog ner oss till 187 p. Igår söndag slog vi till med 197 p och har därmed lov att starta elite. Jag är så STOLT över hundskrutten! Tack till @Caroline för sällskap och husrum.

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Christine skrev:

I hele dag har jeg gått å ventet på den siste eksamenskarakteren. Selvfølgelig den eksamenen jeg var helt sikker på at jeg skulle stryke på, så humøret har vært svingende kan man si :lol: Karakteren kom nå, og det var visst ingenting å grue seg for, fordi jeg besto med god margin! :D Nå kan jeg kalle meg barnehagelærer!

Gratulerer! 

4 timer siden, Monab88 skrev:

Dro til veterinæren for å få brekkmiddel og til tross for kraftige brekninger så kom det ikke opp ei eneste kule! Men røntgenbildet viste at magesekken var stappfull med mat, så teorien er at det er så tørt og tettpakket at hun ikke greier å få det opp. Veterinæren er fryktelig usikker på hva vi gjør og står i mellom å enten gi veskebehandling så det sveller opp og da risikere magedreining, eller å ikke gi noe form for veske så det holder seg tørt og forhåpentligvis paserer som det er. Valget falt på det siste, så nå sitter jeg hjemme å følger med og er så nervøs at jeg nesten spyr jeg også. Stakkar Sanna er så tørst av hun skraper og slikker på gulvet der vannskåla pleier å stå... Blir hjemmedag på meg i morgen iallefall.

Så ekkelt!  Håper det går bra med henne :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Monab88 usj, håper det går bra med Sanna! Så utrolig skummelt :(:hug:

 

 

På tur til å sjekke at hodet mitt er riktig kobla :aww: (eeg) Tatt det før pga hjernerystelse så vet det ikke er noe å grue seg til :ahappy:  Etterpå skal jeg hente nyeste tilskuddet til kaninfamilien :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å grave ut kjeller? Har antagelig funnet drømmehuset, men det er vaskekjeller med inngang fra utsiden av huset via en kjellerlem. Det er ganske upraktisk for en barnefamilie. Vi kan ikke ha en bitteliten toppmatet vaskemaskin på badet slik de har det og jeg ønsker med tørkeplass, så jeg slipper å ha alle tørkestativene i stua. Alternativet er å få til en innvendig trapp fra gangen ned til kjelleren,men siden takhøyden i kjelleren er på 170, hadde det vært greit å få gjort om på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Monab88 skrev:

Dro til veterinæren for å få brekkmiddel og til tross for kraftige brekninger så kom det ikke opp ei eneste kule! Men røntgenbildet viste at magesekken var stappfull med mat, så teorien er at det er så tørt og tettpakket at hun ikke greier å få det opp. Veterinæren er fryktelig usikker på hva vi gjør og står i mellom å enten gi veskebehandling så det sveller opp og da risikere magedreining, eller å ikke gi noe form for veske så det holder seg tørt og forhåpentligvis paserer som det er. Valget falt på det siste, så nå sitter jeg hjemme å følger med og er så nervøs at jeg nesten spyr jeg også. Stakkar Sanna er så tørst av hun skraper og slikker på gulvet der vannskåla pleier å stå... Blir hjemmedag på meg i morgen iallefall.

Uff så ekkelt... Håper det har gått bra i natt. Jeg synes kanskje det var rart veterinæren ikke ville forsøke parafin eller matolje eller noe for å få "smurt" fôret? Det kan vel ikke være lett å få dette gjennom systemet uten noen form for væsketilførsel? 

Jeg må tidlig hjem fra jobb i dag for å si fra til bonden som skal grøfte jordet mitt at han antakelig kommer borti utløpet fra gråvannstanken min... men jeg aner ikke hvor rørene går, så dette kan jo bli spennende :ermm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TrasselTrollet skrev:

Vi har tagit oss upp i elite klass i rally! =)
Tvådagars i Sandefjord i helgen, debut i klass 3..
Lördagen var väl så så, lite ofokuserat och en del dubbelkommandon drog ner oss till 187 p. Igår söndag slog vi till med 197 p och har därmed lov att starta elite. Jag är så STOLT över hundskrutten! Tack till @Caroline för sällskap och husrum.

:bananas:Wooohoooooooooooooo :D så enormt bra jobba! Så utrolig imponert over den fremgangen dere har hatt!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Monab88 skrev:

Dro til veterinæren for å få brekkmiddel og til tross for kraftige brekninger så kom det ikke opp ei eneste kule! Men røntgenbildet viste at magesekken var stappfull med mat, så teorien er at det er så tørt og tettpakket at hun ikke greier å få det opp. Veterinæren er fryktelig usikker på hva vi gjør og står i mellom å enten gi veskebehandling så det sveller opp og da risikere magedreining, eller å ikke gi noe form for veske så det holder seg tørt og forhåpentligvis paserer som det er. Valget falt på det siste, så nå sitter jeg hjemme å følger med og er så nervøs at jeg nesten spyr jeg også. Stakkar Sanna er så tørst av hun skraper og slikker på gulvet der vannskåla pleier å stå... Blir hjemmedag på meg i morgen iallefall.

Æsj da.. Men høyst sannsynlig så går det fint.. Ei tispe jeg hadde forspiste seg noe sinnsykt på  bein, og det ble tørt og hardt å få ut igjen :P men det var 2-3 dager med spying og driting før hun kom seg igjen..  men jeg ville absolutt ha holdt henne i litt aktivitet slik at fordøyelsessystemet får litt hjelp.. 

Hvordan går det i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snøfrost skrev:

Mye eksamenslesning disse dagene (har eksamen i morgen) men tok meg en pause og dro til Sandefjord på utstilling, og det gikk jo helt stråelende :D

http://snofrost.blogspot.no/2016/06/sjokkerende-bra-resultater.html

men siden jeg skal opp kl 4:30 seinest så går jeg til sengs nå tenker jeg...

Hyggelig å hilse på dere igjen i går! :D Gratulerer med fine resultater! 

Skip var i ilden i går igjen, han og, og da fikk han Exc, ck, ble 3BHK og BIR junior! :D I BIS junior-finalen ble han shortlista som de seks beste, men uplassert. SÅ fornøyd! Han var superflink! :D 

13445813_10154043227941072_1093792319180 

 

 

God bedring til valpisen, @Monab88

  • Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å løpe rett inn i en rådyrbukk på løpetur igår kveld :o Løp bortover veien i et boligfelt med hundene når den plutselig spretter ut i veien ca 50m foran oss. Den stopper og ser på oss, og jeg fortsetter å løpe og tenker at den spretter vel like raskt unna! Men den sto pal, og vi kom på 40m, 30m, 20m :| Nå må du vel løpe unna vennen! Tenkte jeg, og ropte OIOIOI, og var klar til å sette på full brems på jentene som hadde satt på turboen! Heldigvis løp den inn i neste hage, og jentene hadde full fart et par minutter der ja :sled:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2016 at 11:27 PM, Mud skrev:

Identitensforvirring...

mms_img1346792586-1.jpg

Ser jo nesten ut som puli-hest, jo! Kanskje kalven hadde bondet med Nico?

18 timer siden, rosinbolle skrev:

Lurer på om vi skal dekke opp til bursdagsfeiring utendørs i kveld, jeg. Det er sol, men det blåser litt. Tror det blir bra :) Nå gjenstår det uansett bare å tørke støv og bake kake, så er vi i mål med helgevask/gjøre klart for gjester. Når det er gjort har jeg fortjent å sette meg ned med ei bok, synes jeg. Hvis jeg fortsatt har konsentrasjonsevne til å lese bøker, da. Jeg har begynt på fire forskjellige bøker den siste måneden og ikke lest mer enn 30 sider av dem før jeg tar meg selv i å sjekke mobilen. Enten er jeg ikke motivert nok for å lese akkurat de bøkene, eller så har jeg ødelagt konsentrasjonsevnen min....  

Du er jo gravid, da er det lov å ha fluehjerne :lol: Når jeg er sånn, så pleier jeg å finne meg en lydbok jeg, så kan jeg pusle med andre ting samtidig som jeg følger med.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg fått sjekket topplokket,  regner med at alt er normalt :aww:  naboen ringte, de har syk hest :( forfangenhet antakeligvis. Så jeg skal bort og se på den når jeg kommer hjem,  regner med det blir kort prosess.  Hun har helt grusomme høver :(  dårlig stand på hestebestabanden i Hodalen gitt. 

 

Fått hentet nye tilskuddet da, hun er såå fin. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Christine skrev:

I hele dag har jeg gått å ventet på den siste eksamenskarakteren. Selvfølgelig den eksamenen jeg var helt sikker på at jeg skulle stryke på, så humøret har vært svingende kan man si :lol: Karakteren kom nå, og det var visst ingenting å grue seg for, fordi jeg besto med god margin! :D Nå kan jeg kalle meg barnehagelærer!

Grattis! :)

@Monab88hvordan går det? Håper Sannamor blir i fin form veldig fort!

Det ble litt mindre hektisk enn jeg trodde på jobb i dag, det passer bra når jeg våknet klokka fem etter å ha sovet i fire timer. Varmt på soverommet og litt solbrent her og der.  :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Monab88 skrev:

Dro til veterinæren for å få brekkmiddel og til tross for kraftige brekninger så kom det ikke opp ei eneste kule! Men røntgenbildet viste at magesekken var stappfull med mat, så teorien er at det er så tørt og tettpakket at hun ikke greier å få det opp. Veterinæren er fryktelig usikker på hva vi gjør og står i mellom å enten gi veskebehandling så det sveller opp og da risikere magedreining, eller å ikke gi noe form for veske så det holder seg tørt og forhåpentligvis paserer som det er. Valget falt på det siste, så nå sitter jeg hjemme å følger med og er så nervøs at jeg nesten spyr jeg også. Stakkar Sanna er så tørst av hun skraper og slikker på gulvet der vannskåla pleier å stå... Blir hjemmedag på meg i morgen iallefall.

Ei jeg trener sammen med hadde en golden som gjorde det samme (tror hun var unghund da, og ikke valp). Etter brekkmiddel kom det opp kun ei forkule. Det de gjorde var å gi bittelitt vann med jevne mellomrom (ei spiseskje i timen eller noe sånt, husker ikke helt og hun er ikke pålogga noe sted så får ikke spurt). Da unngikk de at det svellet for mye, men samtidig så fikk hunden i seg litt væske. Kjempeskummelt det der! Krysser fingre for at det har gått bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muh, hest som bare ligger og har gitt opp er et stusselig og fælt syn altså. :cry:  Finner ikke noe åpenbar grunn til at nabohesten har kollapset, forfangenhet er det neppe. Kollikk er det ikke, men hun er varm i kodeledda i bakbeina og hoven i ene beinet - men then again - hun liggerpå det beinet. Mistenker enten akutt blodforgiftning eller prolaps i ryggen. Uansett har jeg gitt henne dødsdommen... Fikk en real hestedose med metacam av meg, og tok ikke lang tid før det virka som den slo inn og hun klarte å slappe av litt. Så hun blir liggende en liten stund til, til jegern han skal bruke kommer hjem og kan ta henne. :cry: Eiern har et øøørlite håp om at hun skal kvikne til, men jeg har mine store tvil om det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Muh, hest som bare ligger og har gitt opp er et stusselig og fælt syn altså. :cry:  Finner ikke noe åpenbar grunn til at nabohesten har kollapset, forfangenhet er det neppe. Kollikk er det ikke, men hun er varm i kodeledda i bakbeina og hoven i ene beinet - men then again - hun liggerpå det beinet. Mistenker enten akutt blodforgiftning eller prolaps i ryggen. Uansett har jeg gitt henne dødsdommen... Fikk en real hestedose med metacam av meg, og tok ikke lang tid før det virka som den slo inn og hun klarte å slappe av litt. Så hun blir liggende en liten stund til, til jegern han skal bruke kommer hjem og kan ta henne. :cry: Eiern har et øøørlite håp om at hun skal kvikne til, men jeg har mine store tvil om det. 

 

Så fælt...

Min gamle fjording kollapset en gang på beitet. Lå rett ut og reagerte ikke på noe. Dyrelegen kom og tok mange blodprøver og så fikk han smertestillende og noen vitaminsprøyter,  men hadde ikke så mye tro på at han skulle kvikne til igjen. Utpå kvelden var han oppe på alle fire igjen og var like frisk og frekk som før. Blodprøvene viste ingenting heller, så hva det var forblei et lite mysterium.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
5 timer siden, Snøfrost skrev:

Gratulerer! 

Så ekkelt!  Håper det går bra med henne :hug:

Takk :) 

5 timer siden, TrasselTrollet skrev:

Vi har tagit oss upp i elite klass i rally! =)
Tvådagars i Sandefjord i helgen, debut i klass 3..
Lördagen var väl så så, lite ofokuserat och en del dubbelkommandon drog ner oss till 187 p. Igår söndag slog vi till med 197 p och har därmed lov att starta elite. Jag är så STOLT över hundskrutten! Tack till @Caroline för sällskap och husrum.

Gratulerer! :D 

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Grattis! :)

@Monab88hvordan går det? Håper Sannamor blir i fin form veldig fort!

Det ble litt mindre hektisk enn jeg trodde på jobb i dag, det passer bra når jeg våknet klokka fem etter å ha sovet i fire timer. Varmt på soverommet og litt solbrent her og der.  :yawn:

Takk :) Og jeg håper også at Mona kan oppdatere oss om hvordan det går! Krysser fingrene for frisk og rask valp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bikipile skrev:

Så fælt...

Min gamle fjording kollapset en gang på beitet. Lå rett ut og reagerte ikke på noe. Dyrelegen kom og tok mange blodprøver og så fikk han smertestillende og noen vitaminsprøyter,  men hadde ikke så mye tro på at han skulle kvikne til igjen. Utpå kvelden var han oppe på alle fire igjen og var like frisk og frekk som før. Blodprøvene viste ingenting heller, så hva det var forblei et lite mysterium.

 

Så merkelig! :o   Kan jo håpe... Men hun er fryktelig bleik i slimhinnene og har ligget noen timer allerede, skjedde i løpet av natta. Eiern har drevet å flyttet litt på henne for hun lå plutselig i en bratt skråkning med hodet ned og rompa opp. Så han tok traktor og lastestropp og fikk vridd henne så hun ligger litt bedre. Hesten er igjen etter at jentene deres flytta ut, så han sa selv at det var greit å ta henne siden hun bare går der, men det er jo uansett ikke noe lett avgjørelse. Han syns det var godt at jeg kom med min mening så han slapp å ta avgjørelsen alene. Kan jo ringe vet. selvsagt, men regner med han får samme beskjed der. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...