Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

15 timer siden, Mud skrev:

Yey! :D

Skal se det blir et drømmekull! 

Får håpe det. :ahappy:  Det kommer i alle fall til å bli en koselig sommer her, med forhåpentligvis en liten gjeng (det kan godt komme flere enn en syns jeg) tollernøster. :wub: 

Akkurat nå venter jeg på at badet skal bli ledig. Bryllup til ei venninne i dag, og når jeg ser på klokka så må vi begynne å gjøre oss klare snart. Vielsen starter 12 og vi må være ute i litt god tid syns jeg. Bør komme før bruden i alle fall. :P Jeg er ikke så bekymret for min del, men TJ kan være så inni hampen treig. :aww:  Tror jeg skal gjemme invitasjonen og si at vielsen starter halv 12, da kommer vi frem i tide. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Må skryte litt av valpis som ikke har tisset inne siden søndag kveld, nesten en uke nå? Plutselig virker hun mye mer "voksen", er bare 3mnd da? Men godt er det,og så mye tørkerull man sparer!

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noe av maten jeg spiste i går (evt vannet jeg drakk av på tur) var dårlig, for i natt har jeg hatt magesmerter og kvalme. Lå våken 1 time og vrei meg før jeg slukna igjen. Henger i ennå som et svakt opprør inni der, men mye bedre heldigvis.

Ut på jogge/gåtur med hundene straks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Yellow skrev:

"Out of line". Noen annen måte å oversette på enn "trådte over en grense"? 

Jeg ville sagt "over streken" :)

Bursdag i dag! :D Fikk "lær å tegne"-bok og et hundetreningsbelte med masse lommer av mannen. :D Nå har jeg noe å putte leker og godis i når det er for varmt til å ha på vest - eller som nå: for stor til å få igjen vesten... Dagen skal tilbringes i skogen, er planen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten omvei fra jobb idag, så ble en liten topptur på morran :D Kommer nok til å sove godt nå ja, natta har vært travel og så har ikke fått sitti så mye på ræva :P

Møtte ei dame som jeg pleier å møte på tur, hu må jo tro jeg er helt nepe som driver å flyr i skauen med sekk på ryggen etter jobb uten bikkje :lol: Hu spurte om jeg var på tur uten hund, og da sa jeg jo bare at jeg var på vei fra jobb, rakk liksom ikke å si at bikkjene ikke er hjemme. Det er egentlig litt digg å være klin aleine hjemme, kun meg selv å tenke på :D Selv om jeg misunner hyttefarerene litt...

Grattis med dagen til @rosinbolle, @Mardina og @Ozzy!!!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff:/ er en newfoundlender som har vært savnet i flere dager, ikke så langt herfra. Er bare en 20 min kjøretur unna, så har kjørt rundt og sett etter henne to kvelder. Masse folk har vært ute, sporhund, "alle" instanser varslet osv. Nå er hun funnet påkjørt av toget.

I live heldigvis, og er inne på veterinærhøgskolen.

Man (iallefall jeg) tenker at det er da ikke så vanskelige å finne en hund, om man er mange som leter. Men det har jeg skjønt nå at det er det faktisk. .. spesielle når de ikke vil bli funnet og er på et sted de ikke kjenner . ...

Jeg er så glad for at Casper ikke vet hva det vil si å stikke av omtrent, og det minner meg på at jeg skal holde meg til rasen eller andre som ikke har den trangen. .. husker det fra blandingen vi hadde, og etter det Gordon setteren "min". De stakk så fort en dør var litt oppe. Casper har ikke det behovet, mammadalten.

Nå var det jo litt andre omstendigheter rundt denne rømte hunden, og ser ikke for meg at nuffer egentlig er stikk-av hunder. Dette var mer tanker på generelt grunnlag.

Er en overvekt av huskyer og fuglehunder på savnede-sider iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden var innom og helt knekt over at Toddy ikke kunne bli med. Han vil ikke på hytta uten Toddy.  

I ren desperasjon for å blidgjøre han fortalte jeg han om elgkalven. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å fortelle det før alt var i orden og vi visste at søknadene gikk igjennom . Jeg forberedte han på at det kunne komme til å bli avslag da. Men nå vet mattilsynet etc hvor kalven er og de avventer søknader de også , så jeg har en bedre følelse.  Det er egentlig bare MD det står på , alle andre instanser er enige i at det var riktig å redde den..

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, 2ne skrev:

Antageligvis. Men det er fortsatt mye mer hus enn jeg trenger. Mitt drømmehus er normalt stort, med et gjesterom, et trimme/vaskerom til hundene og et bibliotek/kontor. Og en stor hage selvsagt :aww: 

Nei jeg hadde liksom ikke hatt behov for noe sånt, jeg heller. Det er akkurat passe stort her jeg bor egentlig ?

11 timer siden, 2ne skrev:

Ja, jeg ønsker meg forøvrig en campingvogn også. Men da bør jeg vel ta hengerlappen først? :lol: Hvor skal du på campingferie hen? :) 

Neida, trenger ikke hengerlapp for det. Campingvogn er litt unntatt disse reglene av en eller annen merkelig grunn, så om vekta på bil og vogn, tillatt totallast, ikke overstiger 3500 kg, så kan du kjøre med vanlig førerkort ☺. Vegvesenets tilhengerkalkulator er fin da, der legger man ikke bilnummer og hengernummer og får opp om man kan trekke vogna med vanlig lapp ☺

Sitter jeg på terrassen og leser og drikker kaffe i sola. Det er kald vind da, så jeg er godt kledd ☺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Ja gjør nok det. Kontrollfreaken må bare slutte å tro hu kan kontrollere alt :D   

Kontrollfreaken her fikk seg i alle fall et veldig kraftig slag i trynet når alle planer revnet her :lol: så trenger du noen å snakke med, så er det bare å sende på ei melding enten her eller Finn meg på FB ;) 

 

og gratulerer med dagen til alle bursdagsbarn :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Ja gjør nok det. Kontrollfreaken må bare slutte å tro hu kan kontrollere alt :D   

Du er ikke den eneste som sliter med sånt desverre. Jeg er 32 og vet ikke hva jeg kan/vil jobbe med. Life happens og ting går aldri etter planen. :(  Jeg har verdens fineste datter da, men jeg kjenner veldig på at "det og det og det og det og det og det" må være i orden før vi eventuelt får en til... Som kontrollfreak er sånt utrolig slitsomt. :hug: 

Grattis med dagen!  Og til @rosinbolle og @Mardina !

 

Du vet du er råtten i kroppen nr 2 km med hundene er for langt :aww: Phusha strikken vel langt i går. Noen dager burde jeg ikke være hundeeier... Heldigvis ser det ut til å bli en strålende dag, så de får utetjeneste, da får de brukt hjernecella si litt i det minste.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Kontrollfreaken her fikk seg i alle fall et veldig kraftig slag i trynet når alle planer revnet her :lol: så trenger du noen å snakke med, så er det bare å sende på ei melding enten her eller Finn meg på FB ;) 

 

og gratulerer med dagen til alle bursdagsbarn :) 

Takk for det :)   

Akkurat nå, Raksha skrev:

Du er ikke den eneste som sliter med sånt desverre. Jeg er 32 og vet ikke hva jeg kan/vil jobbe med. Life happens og ting går aldri etter planen. :(  Jeg har verdens fineste datter da, men jeg kjenner veldig på at "det og det og det og det og det og det" må være i orden før vi eventuelt får en til... Som kontrollfreak er sånt utrolig slitsomt. :hug: 

Grattis med dagen!  Og til @rosinbolle og @Mardina !

 

Du vet du er råtten i kroppen nr 2 km med hundene er for langt :aww: Phusha strikken vel langt i går. Noen dager burde jeg ikke være hundeeier... Heldigvis ser det ut til å bli en strålende dag, så de får utetjeneste, da får de brukt hjernecella si litt i det minste.

 

Nei å være kontrollfreak er ikke alltid så enkelt, når du ikke kan styre det ene eller andre selv.   Men må jo bare prøve å ikke tenke så fælt, da er det som regel verst. Godt å ha verdens fineste datter da :):)    Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi er halt i høyre skulder, jeg liker ikke! Nemi har aldri vært syk eller skadet før *bank i bordet*. :sleep: Hun lekte litt tøft med huskykompisen sin her om dagen, så kan være hun fikk en smell eller strakk noe. 

Jeg innser hvor hønemor jeg egentlig er når dyra mine ikke er som de skal være. Jeg har vært veldig heldig med dyrene mine, alle har vært helt friske og fine hele livet før de har blitt akutt syke som gamle og avlivet. Håper det samme skjer Nemi om MINST 6 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til @Ozzy, @rosinbolle og @Mardina!!!

Jeg spanderte på meg et nybakt brød på Godt Brød til frokost, og selv om det er utrolig dyrt med det brødet så var det fantastisk godt! :drool:  Nå skal jeg drikke opp kaffen min og så må jeg få unna det som skal gjøres i dag. I kveld er det fest med musikklaget og før det kunne jeg tenkt meg en tur til sentrum og sett på livet, men jeg tror ikke jeg rekker det.... tror jeg skal prioritere å få sovet litt før jeg skal gå, for ellers kan jeg bli veldig trøtt i løpet av kvelden.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ozzy skrev:

Ja ventingen er slitsom..  Skadet ankelen når jeg var 12 år, og har operert fire ganger med noen år i mellom hver gang. Og det tar sin tid mellom hver gang, ventetider og ventelister osv..  Og nå har jeg jo havna oppi nav også, så da er det venting der også.. 

Snakker jo med Rørlegger'n også såklart, men han er av typen som mener at alt ordner seg til slutt og ordner det seg ikke så ordner vi det!  Jeg er nok litt mer bestemt på at jeg vil stå på egne bein og vil ikke kjøpe meg inn hvis ikke ting er sånn og sånn, og vil ikke ha unger før ting er sånn og sånn ..  Han er med på det meste, vi er jo begge enige om at det blir (forhåpentligvis) giftemål og barn etterhvert. 

Får bare ta tiden til hjelp rett og slett. Baller seg fort på når det plutselig er tusen ting å tenke på med jobb, økonomi, venner og fremtid hvor jeg egentlig ikke veit noen ting.. :)

Jeg tror du heller skal være litt mer som rørleggeren jeg, og ta ting som det kommer og bli med på det meste selv om det ikke er helt som du planla - særlig fordi du nå venter og venter. Det er jo det som skjer mens vi venter som er livet vårt, liksom, og det er ikke noe bedre å oppdage om 10-15 år at det eneste du har gjort er å vente :) 

24 minutter siden, Siri skrev:

Nei jeg hadde liksom ikke hatt behov for noe sånt, jeg heller. Det er akkurat passe stort her jeg bor egentlig ?

:lol: Ja, men du bor jo på et gods :P 

24 minutter siden, Siri skrev:

Neida, trenger ikke hengerlapp for det. Campingvogn er litt unntatt disse reglene av en eller annen merkelig grunn, så om vekta på bil og vogn, tillatt totallast, ikke overstiger 3500 kg, så kan du kjøre med vanlig førerkort ☺. Vegvesenets tilhengerkalkulator er fin da, der legger man ikke bilnummer og hengernummer og får opp om man kan trekke vogna med vanlig lapp ☺

Jeg veit, men blir ikke det et evig pes om vekt med litt stor bil, campingvogn og opp til 6 hunder, alt sånn shit man må ha med seg osv osv? Ikke har jeg kjørt med henger siden jeg kjørte traktor på landbruksskolen heller, så kanskje det hadde vært like greit med hengerlappen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg tror du heller skal være litt mer som rørleggeren jeg, og ta ting som det kommer og bli med på det meste selv om det ikke er helt som du planla - særlig fordi du nå venter og venter. Det er jo det som skjer mens vi venter som er livet vårt, liksom, og det er ikke noe bedre å oppdage om 10-15 år at det eneste du har gjort er å vente :) 

:lol: Ja, men du bor jo på et gods :P 

Jeg veit, men blir ikke det et evig pes om vekt med litt stor bil, campingvogn og opp til 6 hunder, alt sånn shit man må ha med seg osv osv? Ikke har jeg kjørt med henger siden jeg kjørte traktor på landbruksskolen heller, så kanskje det hadde vært like greit med hengerlappen :lol: 

Samme sier han :lol:  Ja jeg får prøve å snu tankegangen min litt rett og slett..   Gjør livet litt enklere og mindre stressende ihvertfall.   :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ozzy skrev:

Gratulerer med dagen til  @rosinbolle @Mardina og meg selv! :cheerleader:

Tusen takk og det samme til deg også :D 

2 timer siden, Stine skrev:

Tok en liten omvei fra jobb idag, så ble en liten topptur på morran :D Kommer nok til å sove godt nå ja, natta har vært travel og så har ikke fått sitti så mye på ræva :P

Møtte ei dame som jeg pleier å møte på tur, hu må jo tro jeg er helt nepe som driver å flyr i skauen med sekk på ryggen etter jobb uten bikkje :lol: Hu spurte om jeg var på tur uten hund, og da sa jeg jo bare at jeg var på vei fra jobb, rakk liksom ikke å si at bikkjene ikke er hjemme. Det er egentlig litt digg å være klin aleine hjemme, kun meg selv å tenke på :D Selv om jeg misunner hyttefarerene litt...

Grattis med dagen til @rosinbolle, @Mardina og @Ozzy!!!!

Tusen takk, @Stine :D

2 timer siden, rosinbolle skrev:

Ja, gratulerer med dagen, begge to! :sorcerer:

Tusen takk og det samme til deg :D

1 time siden, Krutsi skrev:

Kontrollfreaken her fikk seg i alle fall et veldig kraftig slag i trynet når alle planer revnet her :lol: så trenger du noen å snakke med, så er det bare å sende på ei melding enten her eller Finn meg på FB ;) 

 

og gratulerer med dagen til alle bursdagsbarn :) 

Tusen takk :D 

1 time siden, Raksha skrev:

Du er ikke den eneste som sliter med sånt desverre. Jeg er 32 og vet ikke hva jeg kan/vil jobbe med. Life happens og ting går aldri etter planen. :(  Jeg har verdens fineste datter da, men jeg kjenner veldig på at "det og det og det og det og det og det" må være i orden før vi eventuelt får en til... Som kontrollfreak er sånt utrolig slitsomt. :hug: 

Grattis med dagen!  Og til @rosinbolle og @Mardina !

 

Du vet du er råtten i kroppen nr 2 km med hundene er for langt :aww: Phusha strikken vel langt i går. Noen dager burde jeg ikke være hundeeier... Heldigvis ser det ut til å bli en strålende dag, så de får utetjeneste, da får de brukt hjernecella si litt i det minste.

 

Tusen takk :D 

53 minutter siden, Malinka skrev:

Gratulerer med dagen til @Ozzy, @rosinbolle og @Mardina!!!

Jeg spanderte på meg et nybakt brød på Godt Brød til frokost, og selv om det er utrolig dyrt med det brødet så var det fantastisk godt! :drool:  Nå skal jeg drikke opp kaffen min og så må jeg få unna det som skal gjøres i dag. I kveld er det fest med musikklaget og før det kunne jeg tenkt meg en tur til sentrum og sett på livet, men jeg tror ikke jeg rekker det.... tror jeg skal prioritere å få sovet litt før jeg skal gå, for ellers kan jeg bli veldig trøtt i løpet av kvelden.

Tusen takk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud for at @mushi er verdens beste søster og advarer meg når mamma bestemmer seg for å komme uanmeldt på overraskelsesbesøk for å se hvor jeg bor. Så fikk jeg en halvtime med panisk rydding før jeg ble "overasket" over at mamma sto på døra :lol:  

Liler virkelig ikke folk som kommer uanmeldt! Jeg er ikke så ryddig at folk bare kan dukke opp og forvente å komme inn :P   

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ozzy skrev:

Samme sier han :lol:  Ja jeg får prøve å snu tankegangen min litt rett og slett..   Gjør livet litt enklere og mindre stressende ihvertfall.   :)  

Rørleggeren høres ut som en fornuftig fyr! :ahappy: Gratulerer med dagen, forresten! :D 

Gratulerer med dagen til @rosinbolle og @Mardina også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Gleder meg sånn til agilitykurs med Propiraya og Linda fra neste søndag av :ahappy: Er påmeldt med begge hundene, så jeg kommer til å bli sliten og angre bittelitt :aww: Hva er bedre enn å ha 6 sammenhengende dager med agility på sommeren? Lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til @Ozzy, @rosinbolle og @Mardina!!!

Jeg spanderte på meg et nybakt brød på Godt Brød til frokost, og selv om det er utrolig dyrt med det brødet så var det fantastisk godt! :drool:  Nå skal jeg drikke opp kaffen min og så må jeg få unna det som skal gjøres i dag. I kveld er det fest med musikklaget og før det kunne jeg tenkt meg en tur til sentrum og sett på livet, men jeg tror ikke jeg rekker det.... tror jeg skal prioritere å få sovet litt før jeg skal gå, for ellers kan jeg bli veldig trøtt i løpet av kvelden.

Vi prøvde oss på å kjøre til byen i sted, ga opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...