Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Eplefe skrev:

Jeg tror **** valpen min kan startet løpetid? Selvsagt den ene helgen dette halvåret vi har hannhund på besøk. Det var liksom i løpet av ettermiddagen gikk de fra å være helt ålreite med hverandre til at Pepper går med snuten OPPI glufsen til Milva hele tiden (nei, han får ikke lov), og Milva er plutselig dritsur.

Jeg hadde også blitt dritsur med en snute oppi glufsa mi hele tiden :aww:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg hadde også blitt dritsur med en snute oppi glufsa mi hele tiden :aww:

Haha, jeg og. Vi stopper henne ikke fra å gi beskjed, vi prøver å stoppe ham. 

 

Jeg har aldri hatt tispe før, jeg SER ingenting bak der. Kanskje litt rødt i fargen på stellet? Men jeg har aldri brettet alt håret til siden sånn jeg gjorde nå før så jeg er ikke sikker. Det kjennes kanskje litt hovent ut?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

 

Jeg vet ikke hvor det stammer fra, men valpen er 2 uker gammel og så ung at brusken ikke er mineralisert og forbenet ennå. Det er jo ikke sånn at vi blir født med bein som ikke henger sammen, sant? Men de delene av beina som ikke er mineralisert skikkelig vil heller ikke vises på et røntgenbilde. Jeg synes det er helt  skrekkelig hvordan folk bruker dette bildet for å "bevise" at man ikke skal la valper være i aktivitet som små. 

Vi har en skikkelig inaktivitetsdag på Grønsvebakken i dag. Jeg synes det er helt greit, hundene er kanskje ikke like begeistret. Yasmine har fått stelt pelsen sin da, men ellers har vi ikke gjort noe som helst :).

 

2 timer siden, Polfarer skrev:

Er noen som har spikket på den. Ser nesten ut som sånn leke-ninja-sverd-ting :lol: 

Hvis vi tenker på samme bilde så spurte jeg faktisk anatomilæreren vår om det for noen år siden. Han mente at den kunne være mellom 2-4 uker, ikke mer enn det ihvertfall. Han viste noen andre bilder som han sammenliknet med og det var tydelig forskjell på det bilde og bilder av en 5 uker gammel valp.


Takker! :) Ja nei det er ikke for å bevise noe det blir brukt, mer som en opplysning til nye hundeeiere. De får en mail etter hvert kurs med div info, og i en av mailene er bl.a dette med vekst og slikt skrevet om. Vedkommende anbefaler masse aktivitet i skog og mark, i valpens tempo. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg var skeptisk til å få meg tispe pga alle skrekkhistoriene jeg hadde hørt om løpetid. Men, hvis Biz har tenkt å være så grei,dvs akkurat som før og akkurat like blid, og blø så lite hver gang hun har løpetid,så er det jo nesten en fest. Hurra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev: Jeg hadde også blitt dritsur med en snute oppi glufsa mi hele tiden :aww:

Haha, jeg og. Vi stopper henne ikke fra å gi beskjed, vi prøver å stoppe ham. 

 

Jeg har aldri hatt tispe før, jeg SER ingenting bak der. Kanskje litt rødt i fargen på stellet? Men jeg har aldri brettet alt håret til siden sånn jeg gjorde nå før så jeg er ikke sikker. Det kjennes kanskje litt hovent ut?

Trykk litt tørkepapir mot kusa hennes, så ser du om det er blod på papirbiten. Frøkna her blir lite de første par dagene men det er nok til at det vises.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vi og venter på løpetid i hjemmet, ingen aning når den kan komme. Hadde vært greit å planlegge Keo-ferie litt i forveien :lol: 

Tenker vi får se hvordan det går når det står til de første gangene, om enn litt fløyte i snuta så var han høvelig grei da vi hadde høyløpsk besøk i høst i en uke. Keo skal jo ikke ha noe kull, så for del den går det ann å snippe eller chippe om det skulle bli veldig trøblete, men det ser jeg egentlig ingen vits med per i dag. Han kan få ferie så langt det er mulig, jeg har sov-i-ro, så lenge Lyn er snill hormonjente så krysser vi fingrene for at dette går fint :ahappy: 

Fikk forøvrig spørsmål fra veterinær i går hvordan jeg unngår å få valper på dem med en intakt tispe og hanne i hus, er det virkelig så vanskelig for folk flest? :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Eplefe skrev:

Haha, jeg og. Vi stopper henne ikke fra å gi beskjed, vi prøver å stoppe ham. 

 

Jeg har aldri hatt tispe før, jeg SER ingenting bak der. Kanskje litt rødt i fargen på stellet? Men jeg har aldri brettet alt håret til siden sånn jeg gjorde nå før så jeg er ikke sikker. Det kjennes kanskje litt hovent ut?

Noen lukter godt/hovner opp noen uker før løpetid starter så det er jo ikke sikkert den er i gang enda. Tørke med litt papir pleier å være en grei måte å sjekke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en litt lat dag i dag også gitt. Men jeg fikk vaska et par hunder i det minste. De skal stilles i Bø på lørdagen så greit å ta hovedvasken nå, så får en evt gå over å ta litt smårusk på fredag.  Hadde mor og to vaska døtre (ikke fra samme kull riktignok) i stua mens jeg så på gruppefinalene fra Westminister i kveld. Kos!

12743656_10153417021402108_4098560439232

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefluff går med skjerm,og finner ikke roen stakkar :( Vi har flytta ut på stua hvor han sov godt, så får samboer (som sover skummelt lett og har underskudd på søvn) sove ut.. 

Jeg føler meg som verdens verste hundeeier, som lot han gå igjennom en operasjon så ung, samtidig som jeg er livredd for å rykke i sting at jeg nesten ikke tørr å løfte han opp lenger :cry:

Hodet mitt går i hundreogh******, var det verdt det? Gjorde jeg ting verre for han? Kommer siste tiden vår til å være forsiktig med sting? Kommer han til å bli eldre? Har han vondt? Begynner han å bli syk igjen? :(

Beklager at jeg skriver mye om valpen, det er bare en så fin plass å lufte ut litt! :heart:

(og han går med skjerm istedet for body, da bodyen vi fikk med rakner om den klippes særlig i, og tett body på valp som ikke er husren er ikke den beste komboen med operasjonssår..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eplefe skrev:

Jeg tror **** valpen min kan startet løpetid? Selvsagt den ene helgen dette halvåret vi har hannhund på besøk. Det var liksom i løpet av ettermiddagen gikk de fra å være helt ålreite med hverandre til at Pepper går med snuten OPPI glufsen til Milva hele tiden (nei, han får ikke lov), og Milva er plutselig dritsur.

Atte hææ! Er ikke hun bare en bitteliten valp da :aww: Tiden går så fort med sonen valper synes jeg, folk får dem den ene dagen og den andre er de **** meg veteraner på utstilling :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Sitter og ser på noen random bilder på nett fra en utstilling i Slovenia, og tenker at DET var en pen berner. Finner ut hva han heter, kjenner ikke igjen verken kennelnavn eller noe, men googler hannhunden - jeg er alltid åpen for nye hannhunder på radaren for et framtidig kull.

Han er barnebarn av faren til Foenix, han.

Jeg har en type, i hvert fall...

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

Nei, det er vel ingen andre enn de som har bedt om at de skal "beskytte" noen. 

Jeg er veldig for sånn type passiv motdemonstrasjoner. Det hjelper jo hverken å diskutere eller krangle med dem, liksom.. 

Det var noen som hadde forsøkt å diskutere med han som er leder/initiativtager for dette forrige helg, men det var vist ganske fånyttes. Han (lederen) har vært i lokalavisa flere ganger og fortalt om sine gode intensjoner. I tillegg er han lei av å bli stemplet som nynazist o.l. 

Lurer på hva han forventer når han har vært leder av Norwegian Defence League (skrives det sånn?) og Pegida, og nå dette her. Det er jo veldig rart ar han blir så misforstått...:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til alle som trenger det og god bedring til gutta til @Wednesday !

 

Sambo har tatt vårrengjøring på kjøkkenet.  Det er strøkent og alt vi ikke trenger er kastet.  Plutselig god plass jo!

Jeg blir helt forvirret av dette, jeg kan si mye positivt om sambo, men at han gjør husarbeid er ikke en del av det. Jeg tror ikke han har vasket et gulv på minst 3 år. Han vasker sine egne klær liksom , fordi jeg ikke gidder,  men det stopper der :P

Men når han først gjør noe, gjør han det ordentlig!  Flink sambo ! :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Perfect Image skrev:

Atte hææ! Er ikke hun bare en bitteliten valp da :aww: Tiden går så fort med sonen valper synes jeg, folk får dem den ene dagen og den andre er de **** meg veteraner på utstilling :lol:

 

Jo, hun er jo bare liten bebi! Bare syv og en halv måned. :(

 

Takk til @Tekopp og @mokken, jeg får gjøre det. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Eplefe skrev:

Jo, hun er jo bare liten bebi! Bare syv og en halv måned. :(

 

Takk til @Tekopp og @mokken, jeg får gjøre det. :)

 

Er det uvanelig tidlig da? På både retrievertisper og kelpietisper så er det ikke uvanelig at første løpetid kommer mellom 6 og 9 mnd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, maysofie skrev:

Fikk forøvrig spørsmål fra veterinær i går hvordan jeg unngår å få valper på dem med en intakt tispe og hanne i hus, er det virkelig så vanskelig for folk flest? :lol: 

Oi, en så kørka veterinær ville jeg bytta ut tvert :| 
Jeg har liksom aldri hatt problemer med å ha tisper og hanner i hus samtidig, så jeg skjønner liksom ikke greia, jeg... også skjønner jeg ikke helt alt styr og mas omkring løpetid på tisper heller :icon_confused:

8 timer siden, Siljus skrev:

Beklager at jeg skriver mye om valpen, det er bare en så fin plass å lufte ut litt! :heart:

Det er helt greit å lufte sånne ting  her vet du - hvor skulle du ellers gjort det? :console:

7 timer siden, Perfect Image skrev:

Tiden går så fort med sonen valper synes jeg, folk får dem den ene dagen og den andre er de **** meg veteraner på utstilling :lol:

Det er jo AKKURAT sånn det er... om ikke alt for lenge er Willy veteran... :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Hva er en klossmajor? Jo, en som lager sånne tegn på FB: <2

:lol:

Eller "Hva er en mamma" :lol:

 

 

 

Nå er deten halvtime til jeg sitter i bilen på vei til oslo for jobbintervju.  Gruer meg nå, snakket med en kamerat i går og han er sånn som skriver notater før intervju.  Det er sånne ting som ikke faller meg inn, jeg tar ting på sparket. Men må sitter jeg og tenker at jeg burde ha gjort det, også sitter jeg her på sonen og skriver om det istedenfor.  

Typisk ag jeg skal på jobb rett etterpå, hadde vært digg med en oslohelg når jeg først er der.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

Er det uvanelig tidlig da? På både retrievertisper og kelpietisper så er det ikke uvanelig at første løpetid kommer mellom 6 og 9 mnd. :)

I bøker jeg har lest har jeg lest at mellom 5-20 måneder er normalt ut i fra rase og sånn, så nei, ikke unormalt i det hele tatt, men da er hun jo ikke bebi mer. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen fikk med seg at jeg nevnte en leilighet oppi her for litt siden. :aww:

 

Vi FLYTTER I HVERT FALL TIL DEN :frantics::jump:

Da blir det garasje, stor bod og vaskerom, plass til å tørke seg på badet uten å åpne døra, kjøkkenbord på kjøkkenet, utsikt over hele Oslo, sol inn hele dagen og terrasse! Åååååh!

Nesten naboer med @pippin blir vi og :aww:

  • Like 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...