Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, AnnikenK skrev:

Det var noen som hadde forsøkt å diskutere med han som er leder/initiativtager for dette forrige helg, men det var vist ganske fånyttes. Han (lederen) har vært i lokalavisa flere ganger og fortalt om sine gode intensjoner. I tillegg er han lei av å bli stemplet som nynazist o.l. 

Lurer på hva han forventer når han har vært leder av Norwegian Defence League (skrives det sånn?) og Pegida, og nå dette her. Det er jo veldig rart ar han blir så misforstått...:sleep:

Jah, jeg kjenner jeg tviler litt på de gode intensjonene, må jeg innrømme. Det er en grunn til at de går i flokk og skal "ordne opp", liksom. 

Hvis han er lei av å bli stempla som nynazist, så kan han jo prøve å være litt mer nyansert enn det disse anti-immigrant/asyl-søkerfolka pleier å være. Det hender jo at nyanser hjelper :aww: 

2 timer siden, Paranomia skrev:

Nei, jeg trenger ikke bilde av nylig omskjærte guttebarn i newsfeeden min! Fader at folk deler sånt!!! Blir kvalm og lei meg og og og. Da har jeg med det en mindre venn på facebook ihvertfall :sleep:  

Jeg pleier å dele bilder uten tanke på hva andre vil og ikke vil se i newsfeeden sin. Ikke for å fornærme dem, men fordi det engasjerer meg. Om jeg mister noen venner pga det, så tenker jeg at det får være deres valg, at man ikke vil se bilder av sånt gjør ikke at det forsvinner, liksom. 

7 minutter siden, Lica skrev:

Jeg har ikke ord jeg! På søndag mistet jeg brått min fineste schæfermann som har vært min beste venn gjennom 10 år. På fredag fylte han år, og på søndag ble han brått dårlig og vi måtte ta det tunge valget om å la han få slippe... Det har vært noen fryktelig tunge dager og i dag fikk jeg en positiv og rørende overraskelse. Ei venninne sendte meg blomster på jobb, med et fint kort til. Fy søren det varmer så godt å vite at jeg har venner som bryr seg så mye om meg, det gjør hele sorgprosessen litt enklere ❤️ 

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

34 minutter siden, Lica skrev:

Jeg har ikke ord jeg! På søndag mistet jeg brått min fineste schæfermann som har vært min beste venn gjennom 10 år. På fredag fylte han år, og på søndag ble han brått dårlig og vi måtte ta det tunge valget om å la han få slippe... Det har vært noen fryktelig tunge dager og i dag fikk jeg en positiv og rørende overraskelse. Ei venninne sendte meg blomster på jobb, med et fint kort til. Fy søren det varmer så godt å vite at jeg har venner som bryr seg så mye om meg, det gjør hele sorgprosessen litt enklere ❤️ 

:console:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha fått uka mi, for det er da ikke normalt å blø så mye over 2 uker etter koniseringa? Ikke tør jeg bruke tampong heller siden man visstnok ikke skal gjøre det før etter 2-3 uker etter eller før man har sluttet å blø.... Plagsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Perfect Image skrev:

Det går jeg ikke med på, hele sonen diskuterte da forrige uke hva han skulle hete, og laget avstemning tråd og og og emoji38.png

Ja, gjorde vi ikke det??? :o 

3 timer siden, maysofie skrev:

Det var ment som en spøk, heldigvis. Hun var nysgjerrig på hvordan vi gikk frem :) 

Puhhhhh :lol: 

1 time siden, Lica skrev:

Jeg har ikke ord jeg! På søndag mistet jeg brått min fineste schæfermann som har vært min beste venn gjennom 10 år. På fredag fylte han år, og på søndag ble han brått dårlig og vi måtte ta det tunge valget om å la han få slippe... Det har vært noen fryktelig tunge dager og i dag fikk jeg en positiv og rørende overraskelse. Ei venninne sendte meg blomster på jobb, med et fint kort til. Fy søren det varmer så godt å vite at jeg har venner som bryr seg så mye om meg, det gjør hele sorgprosessen litt enklere ❤️ 

:console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt litt tidlig helg kjenner jeg :) Ble ferdig med å rette en prøve på jobb. Avsluttet med en riktig god time også langtur i fred og ro :D Da ble det øl og falafelrester og smågodt. 

Naboen oppe har visning, så jeg sitter med godbitskåla og kaster godbiter til Pigg når det kommer folk på visning. God trening på å ikke bjeffe på forbipasserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Stine skrev:

Jeg må ha fått uka mi, for det er da ikke normalt å blø så mye over 2 uker etter koniseringa? Ikke tør jeg bruke tampong heller siden man visstnok ikke skal gjøre det før etter 2-3 uker etter eller før man har sluttet å blø.... Plagsomt!

Liten blødning i 2-3 uker er ikke unormalt, men større blødninger er ikke normalt nei. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos borettslag, så finnes det ålreite utgaver av varianten også. Jeg har gjerdet inn en del av hagen, og ingen legger seg borti hva man har på verandaen :D 

blir bare en liten ruslerunde på jentene i dag. Fryktelig sliten for tiden kjenner jeg. Skal bli himla godt med vinterferie! 

Forøvrig har jeg regnet sammen timene jeg har til avspasering, og det ble godt over 60 timer det. Vi regner 4 timer som en dag, så da har jeg tre uker fri med lønn til valpeperioden :ahappy: Må ta litt permisjon uten lønn også, men mindre enn jeg trodde, og det er jo kjekt :D 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte at jeg henta hjem en nydelig liten sobel collietispe valp i natt. :wub: Hun var så fiiiiiiin, og Rocky var helt fra seg av lykke over å få en venn. :wub: Ble rent lei meg når jeg våkna. :P 

AN vurdere jeg å komme igang med middagen. Men jeg vet ikke hva jeg skal lage. :P Planen var egentlig laks, men butikken var utsolgt, så da... kyllingen jeg hadde tenkt å ha i morgen ligger fremdeles i fryseren så kan ikke bruke den heller. Handla meg en kjøttdeig da. Så får grave i skuffene og se om jeg har en posemix å bruke. Eventuelt lage taco eller nachos. 
I morgen blir det spagetti carbonara istedenfor, må få brukt opp litt bacon før det blir dårlig. 

Problemet er at jeg er alene denne uka, så blir en del rester. Da blir det enten middag for 2-3 dager eller putte porsjoner i fryseren. Sliter med å få brukt opp ferskvarene før de blir dårlige. Skulle fått brukt opp broccolien og baconen. Baconsurra broccoli? :lol: Planen var som sakt egentlig laks, baconsurra laks på en seng av asparges og broccoli. (Aner ikke om broccoli passer inn der, men men, hadde sikkert fungert) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Rocket skrev:

 Planen var som sakt egentlig laks, baconsurra laks på en seng av asparges og broccoli. (Aner ikke om broccoli passer inn der, men men, hadde sikkert fungert) 

Smørdamp brokkolien så blir det veldig godt til laks :)
Hvordan det fungerer sammen med bacon vet jeg ikke helt, men du trenger jo ikke ta bacon og broccoli i munnen samtidig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Smørdamp brokkolien så blir det veldig godt til laks :)
Hvordan det fungerer sammen med bacon vet jeg ikke helt, men du trenger jo ikke ta bacon og broccoli i munnen samtidig :P

Hehe ja, men har ikke laks. :( Hadde jeg hatt bil skulle jeg kjørt en annen plass og kjøpt, men begrenser seg en del når man må gå. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Rocket skrev:

Hehe ja, men har ikke laks. :( Hadde jeg hatt bil skulle jeg kjørt en annen plass og kjøpt, men begrenser seg en del når man må gå. :P 

Ååååå, trodde du hadde laksen jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rocket skrev:

Drømte at jeg henta hjem en nydelig liten sobel collietispe valp i natt. :wub: Hun var så fiiiiiiin, og Rocky var helt fra seg av lykke over å få en venn. :wub: Ble rent lei meg når jeg våkna. :P 

AN vurdere jeg å komme igang med middagen. Men jeg vet ikke hva jeg skal lage. :P Planen var egentlig laks, men butikken var utsolgt, så da... kyllingen jeg hadde tenkt å ha i morgen ligger fremdeles i fryseren så kan ikke bruke den heller. Handla meg en kjøttdeig da. Så får grave i skuffene og se om jeg har en posemix å bruke. Eventuelt lage taco eller nachos. 
I morgen blir det spagetti carbonara istedenfor, må få brukt opp litt bacon før det blir dårlig. 

Problemet er at jeg er alene denne uka, så blir en del rester. Da blir det enten middag for 2-3 dager eller putte porsjoner i fryseren. Sliter med å få brukt opp ferskvarene før de blir dårlige. Skulle fått brukt opp broccolien og baconen. Baconsurra broccoli? :lol: Planen var som sakt egentlig laks, baconsurra laks på en seng av asparges og broccoli. (Aner ikke om broccoli passer inn der, men men, hadde sikkert fungert) 

Brokkoli i hvit saus med sprøstekt bacon til er veldig godt :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skylder en forklaring på at jeg opererer med to profiler for tida, spesielt siden det er imot sonenreglene? Saken er at jeg vil være Symra&Pippin som ble med i desember 2005, det er liksom meg. Men ingen av passordene jeg har brukt de siste ti årene funker på den profilen, så jeg kan bare være meg selv hjemmefra, hjemmelaptopen min maser ikke om passord. På jobb må jeg altså logge inn med den andre, teite profilen. Hvis jeg tar den der glemt-passord-rutinen så kommer jeg til den andre profilen. @RAH fant ikke noen fungerende Symra&Pippinprofil, så jeg er vel kanskje bare et spøkelse i systemet. Jeg kan ikke halvparten av den datateorien jeg måtte ha kunnet for å ane hva jeg selv snakker om her, men ellers har jeg det bra.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Usj mye sånt nå. God bedring! 

 

Nuh - ut med seg. Nekter å innse at jeg 1. begynner å bli syk, eller 2 bør høre på kroppen og ta en sløvedag til. Nekter. :aww:  Hente lillemor om et par timer, og så kan vi leke og kose oss til leggetid, så tror jeg jaggu jeg skal trumfe gjennom det jeg har planlagt hele uka men av diverse grunner ikke har fått gjennomført, sovetabelett og legge seg TIDLIG, så får jeg heller være zombi i morra, men kanskje jeg funker i helga. 

 

Jepp, halve firmaet til TJ ligger slått ut i influensa så han har tatt det med seg derfra. Kan ikke huske å ha vært så dårlig tidligere, så før neste "sesong" skal jeg ta influensavaksina altså. :aww:  Det er vel dog første gang jeg har influensa tror jeg, har vært heldig å berge unna med bare vanlige forkjølelser og sånt tidligere.

Må du ikke pushe så på at du blir skikkelig syk nå da!!

Akkurat nå befinner jeg meg fortsatt i sofaen. Lei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Kanskje jeg skylder en forklaring på at jeg opererer med to profiler for tida, spesielt siden det er imot sonenreglene? Saken er at jeg vil være SymraPippin som ble med i desember 2005, det er liksom meg. Men ingen av passordene jeg har brukt de siste ti årene funker på den profilen, så jeg kan bare være meg selv hjemmefra, hjemmelaptopen min maser ikke om passord. På jobb må jeg altså logge inn med den andre, teite profilen. Hvis jeg tar den der glemt-passord-rutinen så kommer jeg til den andre profilen. @RAH fant ikke noen fungerende Symra&Pippinprofil, så jeg er vel kanskje bare et spøkelse i systemet. Jeg kan ikke halvparten av den datateorien jeg måtte ha kunnet for å ane hva jeg selv snakker om her, men ellers har jeg det bra.

The person formerly known as Symra&Pippin? Du får lage deg et sånt symbol som Prince :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, SagaLappen skrev:

Liten blødning i 2-3 uker er ikke unormalt, men større blødninger er ikke normalt nei. :huh:

Jeg blør MYE, de få gangene jeg får mensen..... Nesten så det hemmer meg.... Men det er nok fordi jeg har PCOS og ikke har mens hver mnd. Heldigvis går det over på en ukes tid... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, SagaLappen skrev:

Liten blødning i 2-3 uker er ikke unormalt, men større blødninger er ikke normalt nei. :huh:

Det er nok mensen tipper jeg, den er jo så fryktelig uregelmessig, 3 gangen på halvannet år eller no :lol:

6 minutter siden, Mardina skrev:

Jeg blør MYE, de få gangene jeg får mensen..... Nesten så det hemmer meg.... Men det er nok fordi jeg har PCOS og ikke har mens hver mnd. Heldigvis går det over på en ukes tid... :) 

Jeg tipper hun mener blødning etter konisering :P

Kveldstur gått og alle 3 bikkjene er grundig gnudd i dusjen, nå begynte det å lukte sur bikkje her liksom :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
22 timer siden, Mari skrev:

 

20 timer siden, rosinbolle skrev:

Stor klem til alle som trenger det! :hug: Det var da veldig så mye trist som foregår... Men det er godt å høre at hjerteoperasjonen til den lille jenta gikk fint, jeg har tenkt på henne!

Jeg har brukt kvelden til å se Monsen og hundene, jeg. Det er koselig :) Og jeg registrerer at bikkjus føler at han må passe litt mer på når samboern er bortreist, for det er mye mer boffing enn vanlig. Jadda. 

Det så jeg også i går. På en måte litt koselig, men samtidig syns jeg det er litt synd at det er Monsen som blir sportens ansikt utad. Det finnes så veldig mange andre flinkere hundekjørere. Og så mange som tenker mer på hundene enn på konkurransen. Monsen er bare konkurranse som første pri. 

2 timer siden, Aslan skrev:

Huff. Samboer er på vei til sørvestlandet for å besøke morfaren sin som hadde slag for snart to uker siden (går både bra og ikke bra, for tidlig å si), og i dag ble min farfar funnet død. Veldig venta, vi var mange som egentlig er overraska over at han overlevde 2015, men allikevel rart. Glad han fikk dø hjemme hos seg selv og ikke på sykehjem/sykehus som alltid var hans store skrekk. Det rareste av alt er at jeg ikke har besteforeldre igjen nå.

Så nå har jeg lagt meg under dyna litt fordi han nye generasjonen i familiene våre som jeg har i magen liker og hoppe og sprette litt når jeg kommer hjem fra jobb og det er en så fin stund :wub: 

Jeg gikk ikke forbi påskeeggene på butikken istad, så det skal jeg kose meg med etterpå :aww: 

Veldig trist og litt godt at han fikk dø som han selv ønsket :hug: Og nå fikk du meg til å ringe mormoren min. Siste av besteforeldrene mine som lever. Snart 98 år gammel. Hun bor fortsatt hjemme alene og er ute og går hver dag. Men man merker jo at hun begynner å bli veldig gammel :)

Jeg husker ikke hvorfor jeg quota Mari, men siden sonen er teit, går det ikke an å fjerne quoten. Så hei Mari :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mardina skrev:

Jeg blør MYE, de få gangene jeg får mensen..... Nesten så det hemmer meg.... Men det er nok fordi jeg har PCOS og ikke har mens hver mnd. Heldigvis går det over på en ukes tid... :) 

Mente etter konsisering som Stine sa. :)

6 minutter siden, Stine skrev:

Det er nok mensen tipper jeg, den er jo så fryktelig uregelmessig, 3 gangen på halvannet år eller no :lol:

Jeg tipper hun mener blødning etter konisering :P

Kveldstur gått og alle 3 bikkjene er grundig gnudd i dusjen, nå begynte det å lukte sur bikkje her liksom :teehe:

Ja, sikkert det. Har også så uregelmessig at jeg blir selv usikker i blant. :P

 

Mira ser forventningsfullt på meg, vil fortsatt ha stekt ris.:innocent:DSC_0982.thumb.JPG.7ef856aa48ea829e6aa7a

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos øyelege i dag. Igjen. Synsforstyrrelsen driver å forandrer seg hele tida, og legene skjønner ingenting. Blir sendt hit og dit til forskjellige leger, og alle klør seg i huet. Men har fått tilpassa briller som jeg kan bruke på skolen :D Føles merkelig å ikke se dobbelt :P Og veldig deilig. Selv om jeg bare kan bruke dem når jeg sitter, for bakken bølger når jeg har dem på :aww:

Blir fint å kunne se på skolen igjen :D (Fram til synet forandrer seg igjen da). 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
3 timer siden, Aslan skrev:

Huff. Samboer er på vei til sørvestlandet for å besøke morfaren sin som hadde slag for snart to uker siden (går både bra og ikke bra, for tidlig å si), og i dag ble min farfar funnet død. Veldig venta, vi var mange som egentlig er overraska over at han overlevde 2015, men allikevel rart. Glad han fikk dø hjemme hos seg selv og ikke på sykehjem/sykehus som alltid var hans store skrekk. Det rareste av alt er at jeg ikke har besteforeldre igjen nå.

Så nå har jeg lagt meg under dyna litt fordi han nye generasjonen i familiene våre som jeg har i magen liker og hoppe og sprette litt når jeg kommer hjem fra jobb og det er en så fin stund :wub: 

Jeg gikk ikke forbi påskeeggene på butikken istad, så det skal jeg kose meg med etterpå :aww: 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å jobbe litt for tiden kjenner jeg, men plutselig henger jeg etter på bacheloroppgaven, iiiiiik!!! Kommer ikke hjem før 22:30 i dag, men da må jeg skrive til jeg sovner :(.

Har forresten hørt av fastlegen at det er en skikkelig lang og seig influensa som går nå, så det er nok derfor alle rundt oss blir syk. Heldigvis har jeg sluppet unna *bank i bordet*!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aslan skrev:

Huff. Samboer er på vei til sørvestlandet for å besøke morfaren sin som hadde slag for snart to uker siden (går både bra og ikke bra, for tidlig å si), og i dag ble min farfar funnet død. Veldig venta, vi var mange som egentlig er overraska over at han overlevde 2015, men allikevel rart. Glad han fikk dø hjemme hos seg selv og ikke på sykehjem/sykehus som alltid var hans store skrekk. Det rareste av alt er at jeg ikke har besteforeldre igjen nå.

Så nå har jeg lagt meg under dyna litt fordi han nye generasjonen i familiene våre som jeg har i magen liker og hoppe og sprette litt når jeg kommer hjem fra jobb og det er en så fin stund :wub: 

Jeg gikk ikke forbi påskeeggene på butikken istad, så det skal jeg kose meg med etterpå :aww: 

:console: 

4 timer siden, Lica skrev:

Jeg har ikke ord jeg! På søndag mistet jeg brått min fineste schæfermann som har vært min beste venn gjennom 10 år. På fredag fylte han år, og på søndag ble han brått dårlig og vi måtte ta det tunge valget om å la han få slippe... Det har vært noen fryktelig tunge dager og i dag fikk jeg en positiv og rørende overraskelse. Ei venninne sendte meg blomster på jobb, med et fint kort til. Fy søren det varmer så godt å vite at jeg har venner som bryr seg så mye om meg, det gjør hele sorgprosessen litt enklere ❤️ 

:console: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Jah, jeg kjenner jeg tviler litt på de gode intensjonene, må jeg innrømme. Det er en grunn til at de går i flokk og skal "ordne opp", liksom. 

Hvis han er lei av å bli stempla som nynazist, så kan han jo prøve å være litt mer nyansert enn det disse anti-immigrant/asyl-søkerfolka pleier å være. Det hender jo at nyanser hjelper :aww: 

Han er vist arvelig belasta når det kommer til denne type meninger. En kollega kjenner han fra barne og ungdomsårene, og det var vist ikke mye nyansert "in-put" som ble servert i i familiære kretser :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....venter jeg på svar om jeg har fått plass på 2 kurs. Det ene er visst rett rundt hjørnet men det andre har jeg ikke høre noe annet enn "påmelding mottatt". 

Kurset skal være 11.-13.03. Når kan jeg purre på svar om jeg har fått plass og evnt klokkeslett uten at det blir uhøflig og masete? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...