Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Har fått satt inn implantat som skal gro i 3 mnd før jeg skal få satt inn en liten forlengelse på implantatet - før jeg etter hvert kan få satt inn permanent tann.... Dette tar tid ja *sukk*. Det er godt jeg er en tålmodig sjel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Paranomia skrev:

Hm, ja da får jeg ringe legekontoret og høre med de i morgen ihvertfall :) 

Smerter og ting i/med hodet er greit å få sjekka :) Kanske du har stram muskulatur, trenger ikke være noe farlig :) 

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Venter på telefon fra veterinæren, frøkna er inne og røntger hofter og rygg...

Krysser fingrene!

Nå moter meg opp til å ta en løpetur i blåsten. Trøsta får være at jeg sikkert blåser hjem igjen i full fart!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh. Gubben er drit irritert på at vi er så "låst" pga størrelsen på bilen og at den er upraktisk, at bruksområdet blir begrenset. Så han vil ha ny bil. Hva ser han på da? Touran! Varebil! Diesel, for oss som har 95% småkjøring type til og fra jobb på 10 min som regel med et butikkstopp på veien! Som om ikke vi blir akkurat like låst med varebil, samt at han da vil irritere seg grønn over dårlig kjørekomfort og dårlig interiør. Jo dårligere humør han er i, jo mer ukoselig blir det for meg. Mannfolk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

 

@Wednesday høy feber?  Hvor lenge har de hatt det nå? 

 

M har ligget på rundt 39 siden lørdag, og C har vært opp og ned siden søndag. Begge har også blitt helt utrolig snørrete. Kan det være influensa tro? De pleier ikke få så voldsomt med feber ved forkjølelse. Litt vanskelig å få ut av dem om de har vondt noe sted da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pringlen skrev:

?? :hug:

 

1 minutt siden, Mona skrev:

Uff :hug:Hva fant de ut?

 

Levra hans fungerer ikke :( så siste forsøk er å ta biopsi av den, men vet var ikke positiv :cry:

Lille valpen som bare blir 12 uker på fredag :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pixie skrev:

Argh. Gubben er drit irritert på at vi er så "låst" pga størrelsen på bilen og at den er upraktisk, at bruksområdet blir begrenset. Så han vil ha ny bil. Hva ser han på da? Touran! Varebil! Diesel, for oss som har 95% småkjøring type til og fra jobb på 10 min som regel med et butikkstopp på veien! Som om ikke vi blir akkurat like låst med varebil, samt at han da vil irritere seg grønn over dårlig kjørekomfort og dårlig interiør. Jo dårligere humør han er i, jo mer ukoselig blir det for meg. Mannfolk...

Okay, jeg skjønte ikke den jeg? Jeg har dieselbil, ikke Touran, men Ford Galaxy, før det har jeg hatt Chrysler Voyager. Jeg kan ikke akkurat si at det er noen dårlig kjørekomfort der? Det har rett nok vært 5/7seters, men kjørekomforten blir ikke dårlig bare fordi man tar ut noen seter, liksom. 

For meg er det perfekt størrelse på bilene, ikke minst fordi jeg hverken setter meg ned eller opp i de (vanlig personbil/kassebil). Jeg kunne tenkt meg varebil neste gang jeg skal ha bil, fordi det er sjeldent jeg trenger mer enn to seter. Gjerne diesel, da det er mye billigere å kjøre enn bensin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljus skrev:

 

Levra hans fungerer ikke :( så siste forsøk er å ta biopsi av den, men vet var ikke positiv :cry:

Lille valpen som bare blir 12 uker på fredag :icon_cry:

Huff, trist :( Men tross alt bedre å finne det ut såpass tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljus skrev:

 

Levra hans fungerer ikke :( så siste forsøk er å ta biopsi av den, men vet var ikke positiv :cry:

Lille valpen som bare blir 12 uker på fredag :icon_cry:

Ånei :icon_cry: Klem til dere, for en forferdelig situasjon :icon_cry: Vi skal ihvertfall krysse alt vi har for at det går å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pixie skrev:

Argh. Gubben er drit irritert på at vi er så "låst" pga størrelsen på bilen og at den er upraktisk, at bruksområdet blir begrenset. Så han vil ha ny bil. Hva ser han på da? Touran! Varebil! Diesel, for oss som har 95% småkjøring type til og fra jobb på 10 min som regel med et butikkstopp på veien! Som om ikke vi blir akkurat like låst med varebil, samt at han da vil irritere seg grønn over dårlig kjørekomfort og dårlig interiør. Jo dårligere humør han er i, jo mer ukoselig blir det for meg. Mannfolk...

Høres ut som litt krisemaksimering fra din side :P Hilsen ei som også har dieselbil og det er ingenting gale med verken kjørekomfort eller interiør. Driver også med småkjøring, men tar meg en langtur i ny og ne. Du kan kjøpe deg din egen bil da, hvorfor må dere kjøpe sammen? Jeg har alltid hatt min egen fra jeg var 17 år..

Akkurat nå, Siljus skrev:

 

Levra hans fungerer ikke :( så siste forsøk er å ta biopsi av den, men vet var ikke positiv :cry:

Lille valpen som bare blir 12 uker på fredag :icon_cry:

Nei!!! Så utrolig trist!!!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siljus skrev:

Levra hans fungerer ikke :( så siste forsøk er å ta biopsi av den, men vet var ikke positiv :cry:

Lille valpen som bare blir 12 uker på fredag :icon_cry:

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

13 minutter siden, Pixie skrev:

Argh. Gubben er drit irritert på at vi er så "låst" pga størrelsen på bilen og at den er upraktisk, at bruksområdet blir begrenset. Så han vil ha ny bil. Hva ser han på da? Touran! Varebil! Diesel, for oss som har 95% småkjøring type til og fra jobb på 10 min som regel med et butikkstopp på veien! Som om ikke vi blir akkurat like låst med varebil, samt at han da vil irritere seg grønn over dårlig kjørekomfort og dårlig interiør. Jo dårligere humør han er i, jo mer ukoselig blir det for meg. Mannfolk...

Som 2ne skjønner jeg ikke hva problemet er. Det er jo langt mer praktisk med en varebil som faktisk kan brukes til litt annet enn bare å frakte folk rundt omkring :aww:. Har man hund er "vanlig" bil forferdelig upraktisk og så fremt man ikke har mange barn som også skal være med, så ser jeg ikke noen som helst grunn til å ha annet enn varebil, jeg. 

4 minutter siden, Siljus skrev:

Levra hans fungerer ikke :( så siste forsøk er å ta biopsi av den, men vet var ikke positiv :cry:

Lille valpen som bare blir 12 uker på fredag :icon_cry:

Stakkars liten... :hmm: :console:

3 minutter siden, 2ne skrev:

For meg er det perfekt størrelse på bilene, ikke minst fordi jeg hverken setter meg ned eller opp i de (vanlig personbil/kassebil). Jeg kunne tenkt meg varebil neste gang jeg skal ha bil, fordi det er sjeldent jeg trenger mer enn to seter. Gjerne diesel, da det er mye billigere å kjøre enn bensin. 

Akkurat der er jo min bil perfekt - man bare slenger rumpa inn i samme høyde som den er liksom :lol:. Ikke noe klatring eller sette seg NED i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Siljus skrev:

Det gikk ikke så bra nei.. Innen ei uke er vi hundeløse igjen :cry: :cry:

Neineinei :(:hug: 

19 minutter siden, Pixie skrev:

Argh. Gubben er drit irritert på at vi er så "låst" pga størrelsen på bilen og at den er upraktisk, at bruksområdet blir begrenset. Så han vil ha ny bil. Hva ser han på da? Touran! Varebil! Diesel, for oss som har 95% småkjøring type til og fra jobb på 10 min som regel med et butikkstopp på veien! Som om ikke vi blir akkurat like låst med varebil, samt at han da vil irritere seg grønn over dårlig kjørekomfort og dårlig interiør. Jo dårligere humør han er i, jo mer ukoselig blir det for meg. Mannfolk...

Håper han er mindre usympatisk enn du fremstiller han, for han høres ut som et skikkelig sjarmtroll jeg ikke hadde giddet å bo med... 

12 minutter siden, Wednesday skrev:

M har ligget på rundt 39 siden lørdag, og C har vært opp og ned siden søndag. Begge har også blitt helt utrolig snørrete. Kan det være influensa tro? De pleier ikke få så voldsomt med feber ved forkjølelse. Litt vanskelig å få ut av dem om de har vondt noe sted da.

Hm ring legen om de er veldig reduserte i allmentilstanden fremdeles, men ellers er det neppe særlig mye annet å gjøre enn å vente. Går mye grums nå :\ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pixie skrev:

Argh. Gubben er drit irritert på at vi er så "låst" pga størrelsen på bilen og at den er upraktisk, at bruksområdet blir begrenset. Så han vil ha ny bil. Hva ser han på da? Touran! Varebil! Diesel, for oss som har 95% småkjøring type til og fra jobb på 10 min som regel med et butikkstopp på veien! Som om ikke vi blir akkurat like låst med varebil, samt at han da vil irritere seg grønn over dårlig kjørekomfort og dårlig interiør. Jo dårligere humør han er i, jo mer ukoselig blir det for meg. Mannfolk...

Ser heller ikke problmet :P Jeg er ihvertfall storfornøyd med både komforten og interiøret i min. Touranen er vel en av de varebilene med absolutt best komfort, og selv jeg med mine 180 cm har god plass til lange bein. Tror ikke en kompis av meg på over 190 er missfornøyd heller. Han valgte ihvertfall touranen når han skulle kjøre oslo-trondheim-oslo på under to døgn fremfor den nye Forden sin.

Jeg valgte Touran basert på at jeg kjører Polen-Norge flere ganger i året, har stor hund og ikke behov for å ha med meg masse folk til en hver tid. Bilen brukes omtrent bare til småkjøring når jeg skal i stallen, storhandle på butikken eller gå tur med bikkja eventuelt ut på gårdene til skolen. 

9 minutter siden, Siljus skrev:

 

Levra hans fungerer ikke :( så siste forsøk er å ta biopsi av den, men vet var ikke positiv :cry:

Lille valpen som bare blir 12 uker på fredag :icon_cry:

:hug:Uff, det var virkelig vondt å høre! Krysser alt som er for at biopsien viser noe positivt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raksha skrev:

 

Hm ring legen om de er veldig reduserte i allmentilstanden fremdeles, men ellers er det neppe særlig mye annet å gjøre enn å vente. Går mye grums nå :\ 

Prøver å komme gjennom til legen nå. Vil si de er temmelig reduserte ennå. M prøvde ikke engang å leke i hele går. Nå ligger de i senga mi og slumrer. Ikke til å kjenne igjen.

Nå har vi fått time hos legen litt senere i dag. De har nesten ikke spist noenting på alle disse dagene. Uff :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Raksha skrev:

Godt jeg gjør stort inntrykk på folk. Ingen (andre enn gubben)  som har kommentert at jeg har klippet meg. :aww: og ja, har møtt folk :lol:

 

Lufte hunder og så legge seg, håpe på bedre form i morgen.  

Synes du skal være fornøyd med at bonden så det jeg! Sist jeg klippet meg tok jeg mye av lengda, såpass at frisøren spurte mange ganger om jeg var sikker. Det tok samboeren 3 dager å legge merke til det :P 

... er jeg lei av å være forkjøla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Prøver å komme gjennom til legen nå. Vil si de er temmelig reduserte ennå. M prøvde ikke engang å leke i hele går. Nå ligger de i senga mi og slumrer. Ikke til å kjenne igjen.

Usj er ikke godt når det blir sånn :( Håper legen vil ta en titt hvertfall. 

 

Akkurat nå, Cloudberry skrev:

Synes du skal være fornøyd med at bonden så det jeg! Sist jeg klippet meg tok jeg mye av lengda, såpass at frisøren spurte mange ganger om jeg var sikker. Det tok samboeren 3 dager å legge merke til det :P 

... er jeg lei av å være forkjøla. 

:lol: Han visste at jeg skulle klippes da, men kommenterte "Jaja når du først skulle klippe, så måtte du nesten ta så det vistes :D " :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...