Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

19 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja... Jeg lurer på hvordan det oppleves å være muslim/mørkhudet i Norge akkurat nå. Og tror ikke det akkurat blir noe bedre med det første.

Samtidig må det også være lov til å ha en rasjonell bekymring når det gjelder den økte innvandringen.

Professor Valerie M. Hudson ved Texas A&M Universitet sier følgende:

"I samfunn med mye høyere andel menn enn kvinner, ser vi flere tilfeller av voldskriminalitet, tyverier, lovbrudd mot kvinner og menneskehandel med kvinner. Vi ser også at kvinner i disse samfunnene opplever sin mulighet til å bevege seg i det offentlige rom som begrenset fordi det utøves mer kriminalitet rettet mot dem, forklarer hun."

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/asyl-debatten/flest-mannlige-migranter-kan-skade-vaare-samfunn/a/23595903/

 

Det er også naivt å ikke se sammenhengen mellom vold og religion. Verdenshistorien viser dessverre at religion, vold og urettferdigheter går hånd i hånd. Derfor er det svært viktig at problemene assosiert med religion anerkjennes og diskuteres. 

Kvinner, jenter og homoseksuelle er blant viktige temaer når det gjelder menneskerettigheter og religion. Mennesker i disse gruppene har blitt utsatt for massive urettferdigheter i "Guds navn" opp gjennom historien. Både kristendommen og islam er tradisjonelt androsentriske religioner med den fundamentale overbevisningen om at kvinner er underlegne mannen, med null-toleranse mot homoseksualitet, og ofte fordømmelse av andre trosretninger. Religionene står ovenfor store grunnleggende problemer når det gjelder etikk og moral, kvinnerettigheter og generelt menneskesyn.

Spoiler

Fra rapporten "The World's Muslims: Religion, Politics and Society" av Pew reasearch Center: 
- Q79a: An overwhelming percentages of Muslims in many countries want Islamic law (sharia) to be the official law of the land. 
- Q92b: Among Muslims who say sharia should be the law of the land, 37.8% favor the death penalty for converts.
- Q78: Muslims’ attitudes toward women’s rights are mixed, but when it comes to private life, most Muslims say a wife should always obey her husband.
- Q84: Muslims around the world overwhelmingly view certain behaviors – including prostitution, homosexuality, suicide, abortion, euthanasia and consumption of alcohol – as immoral.
- Q89: 72% of the Muslims around the world say suicide bombings and other forms of violence against civilian targets are never justified to defend Islam from it's enemies.

Derfor er jeg også bekymret. Jeg er bekymret fordi en stor andel av flyktningene som kommer er praktiserende muslimer (stikkordet her er kvinnefiendtlig religion, så jeg hadde vært like bekymret om det var fundamentale kristne som kom), med holdninger som ikke er forenelige med likestilling og godt menneskesyn (kilde). Denne bekymringen deler jeg med flere venner jeg har som er vokst opp i muslimske land, og den er ikke ubegrunnet. Bekymringen må ikke blandes sammen med et ønske om å ikke ville hjelpe, mennesker som har behov for asyl skal selvfølgelig få hjelp! Men det er svært viktig med god integrering og og åpenhet rundt temaet. Problemene tilknyttet religion og kultur må ikke ignoreres eller dysses ned.

Det er på tide at problemene assosiert med religion og kultur faktisk adresseres, de kan ikke lengre bli oversett eller unnskyldt. Vi trenger en verden der undertrykkelse og urettferdighert ikke lenger blir akseptert, uansett årsak! :) 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

2 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Det er på tide at problemene assosiert med religion og kultur faktisk adresseres, de kan ikke lengre bli oversett eller unnskyldt. Vi trenger en verden der undertrykkelse og urettferdighert ikke lenger blir akseptert, uansett årsak! :) 

 

Jeg er helt enig med deg i dette. Det kommer til å bli utfordringer, det gjør det. På forskjellige måter og av forskjellige grunner. Men som du sier, det kan ikke stoppe oss fra å hjelpe. Vi må tåle utfordringer og vi må tåle å prate om de. Vi må også akseptere at utfordringene kommer enten vi vil eller ikke, de er ikke til å unngå.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 2ne skrev:

Helt logisk å bruke et røntgenbilde av en valp som ikke har lært å gå enda for å illustrere hvorfor ikke valper skal mosjoneres, vel? :teehe: 

Selvsagt :D

Har jeg spist varm pannekake med brunost :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for kardemomeloven jeg . :aww: 

 

Barnet sover, jeg forspiser meg på Tikka masala. Bedre det enn godteri? Blir jeg dausjuk nå så er det fordi det er mulig at kyllingen er bittelitt for lite stekt. Minn meg på det om jeg klager i natt eller i morgen. :lol: 

 

Ser på "hunder i nød" på animal planet og glemmer bort alle verdens problemer og katastrofer - jeg orker ikke, jeg har ikke kapasitet.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

 

  Vis skjult innhold

Fra rapporten "The World's Muslims: Religion, Politics and Society" av Pew reasearch Center: 
- Q79a: An overwhelming percentages of Muslims in many countries want Islamic law (sharia) to be the official law of the land. 
- Q92b: Among Muslims who say sharia should be the law of the land, 37.8% favor the death penalty for converts.
- Q78: Muslims’ attitudes toward women’s rights are mixed, but when it comes to private life, most Muslims say a wife should always obey her husband.
- Q84: Muslims around the world overwhelmingly view certain behaviors – including prostitution, homosexuality, suicide, abortion, euthanasia and consumption of alcohol – as immoral.
- Q89: 72% of the Muslims around the world say suicide bombings and other forms of violence against civilian targets are never justified to defend Islam from it's enemies.

 

Enig i alt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Samtidig må det også være lov til å ha en rasjonell bekymring når det gjelder den økte innvandringen.

Rasjonell er vel stikkordet her, og dette: 

12688121_783163665122742_264369017358399

Er ikke spesielt rasjonelt. Det er heller ikke mindre kvinnefiendtlig enn hva de beskylder muslimer for å være. 

Odins Soldater skal patruljere gatene for at vi nordmenn skal føle oss trygge. Når ble det rasjonelt å føle seg trygg når man møter en gjeng med bikers og snauskaller i svarte hettegensere, liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Ja, sånne som han og disse Odins Soldater-fyrene, de gjør Norge så trygt liksom.. 

Jeg syns det er flaut at Tønsberg kommer i fokus i media, fordi disse selvutnevnte "voktere" av Tønsbergs damer patruljerer byen.

Jeg har ikke bedt om deres beskyttels - ingen andre jeg kjenner heller - så jeg lurer på om jeg skal gjøre som det blir oppfordret til, nemlig å møte opp i byen med nisselue på, som en motdemonstasjon :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siljus skrev:

 

Levra hans fungerer ikke :( så siste forsøk er å ta biopsi av den, men vet var ikke positiv :cry:

Lille valpen som bare blir 12 uker på fredag :icon_cry:

:console: Uff så fælt

4 timer siden, Wednesday skrev:

Vært hos legen med guttene og de har nok influensa ja. Går glipp av karneval i barnehagen på fredag :( Jeg som tenkte de skulle kles ut som rever :( Han ene gutten har også betennelse i ene øret, stakkars. 

God bedring!

3 timer siden, Celeritas skrev:

Siste kvelden med snuppa mi:( Klokken 11 i morgen er det over. Jeg sitter med den verste klumpen i hals og mage, og har allerede grått litervis. Morgendagen blir den verste dagen på lenge? Stor klem til alle dere andre som står foran en slik vanskelig avgjørelse.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Uff :console:

Utrolig mye triste greier her om dagen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siljus skrev:

Det gikk ikke så bra nei.. Innen ei uke er vi hundeløse igjen :cry: :cry:

:hug:

3 timer siden, Celeritas skrev:

Siste kvelden med snuppa mi:( Klokken 11 i morgen er det over. Jeg sitter med den verste klumpen i hals og mage, og har allerede grått litervis. Morgendagen blir den verste dagen på lenge? Stor klem til alle dere andre som står foran en slik vanskelig avgjørelse.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

:hug:

3 timer siden, SFX skrev:

Jeg skal bekjenne mine synder...

Akkurat nå tok jeg ned alt av adventsstaker og -stjerner i huset...

Til mitt forsvar, så har det ikke vært lys i dem på et par uker... 

Jeg har et bord fullt av julepynt som er samlet inn fra hyller og kroker, så det skal jeg pakke ned nå... Og ta ned julegardiner på to stuevinduer og to kjøkkenvinduer. Så får jeg kanskje begynne å tømme noen kasser med pynt og sånt fra flyttelasset, det gadd jeg aldri ta opp når jeg flyttet såpass relativt nærme advent.

Men jeg kan jo forsøke å få opp helårspynten, før jeg skal pynte til påske?

Du kan trøste deg med at naboen vår enda ikke har tatt ned juletreet.... :P

(Hun venter på en elektriker i forbindelse med oppussing i desember og nekter å ta det ned før han har vært der).

 

 

En :hug:til @BareLinn også, qouten din ble borte.

.....er jeg på vei til jobb. Snart helg heldigvis :ahappy: Ihvertfall over halvveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mardina Du? Du har  hatt airdale? Skal de nappes all over, eller skal de klippes noen plass? Ei jeg kjenner har airdale på 8-9 mnd og jeg har lovet å vise henne napping, men jeg vet ikke om de skal klippes noen plass eller kun nappes. Finner ikke noe god trimmeveiledning på nett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til alle som trenger det! :hug: Det var da veldig så mye trist som foregår... Men det er godt å høre at hjerteoperasjonen til den lille jenta gikk fint, jeg har tenkt på henne!

Jeg har brukt kvelden til å se Monsen og hundene, jeg. Det er koselig :) Og jeg registrerer at bikkjus føler at han må passe litt mer på når samboern er bortreist, for det er mye mer boffing enn vanlig. Jadda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:console:til alle som trenger!

 

 

Jeg koser meg i Flekkefjord! Hatt en rolig dag, med 1times skogstur. Så deilig å få tilbringe tid med familie og ikke minst hunder! 

Når jeg kom igår var pappa ute på tur med hundene, så jeg gikk for å møte de. Latet som ingenting, for å se om Gira reagerte. Hun oppfattet ingenting før vi var rett ved siden av hverandre :P Gikk litt videre, og pappa prøvde å få de med sånn som vanlig. Men hun bråsnudde så fort hun oppdaget at det var meg, og hoppet i glede. Såå happy, både hun og meg :wub: Morsomt å se hvordan de reagerer. Mio bryr seg ikke så kjempemye, han blir mest glad fordi Gira blir så glad :P

 

Imorgen skal jeg til fysioterapeut for såletilpasning. Spent på hvordan det går :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnnikenK skrev:

Jeg syns det er flaut at Tønsberg kommer i fokus i media, fordi disse selvutnevnte "voktere" av Tønsbergs damer patruljerer byen.

Jeg har ikke bedt om deres beskyttels - ingen andre jeg kjenner heller - så jeg lurer på om jeg skal gjøre som det blir oppfordret til, nemlig å møte opp i byen med nisselue på, som en motdemonstasjon :P

Nei, det er vel ingen andre enn de som har bedt om at de skal "beskytte" noen. 

Jeg er veldig for sånn type passiv motdemonstrasjoner. Det hjelper jo hverken å diskutere eller krangle med dem, liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Raksha skrev:

@Mardina Du? Du har  hatt airdale? Skal de nappes all over, eller skal de klippes noen plass? Ei jeg kjenner har airdale på 8-9 mnd og jeg har lovet å vise henne napping, men jeg vet ikke om de skal klippes noen plass eller kun nappes. Finner ikke noe god trimmeveiledning på nett. 

 

De skal nappes all over, så og si :) Man kan la det være igjen noe pels på beina og man kan stusse LITT på skjegget. En Airedale uten skikkelig skjegg, er ikke mye pent :P 

Klipping er egentlig fy-fy, fordi det kan ødelegge pelsstrukturen :) 

Håper du poster bilder av den nytrimma Airedalen, det er få ting som slår det :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mardina skrev:

De skal nappes all over, så og si :) Man kan la det være igjen noe pels på beina og man kan stusse LITT på skjegget. En Airedale uten skikkelig skjegg, er ikke mye pent :P 

Klipping er egentlig fy-fy, fordi det kan ødelegge pelsstrukturen :) 

Håper du poster bilder av den nytrimma Airedalen, det er få ting som slår det :wub:

Airedale er helt klart den vakreste terrieren. Med irsk på andreplass. :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mardina skrev:

De skal nappes all over, så og si :) Man kan la det være igjen noe pels på beina og man kan stusse LITT på skjegget. En Airedale uten skikkelig skjegg, er ikke mye pent :P 

Klipping er egentlig fy-fy, fordi det kan ødelegge pelsstrukturen :) 

Håper du poster bilder av den nytrimma Airedalen, det er få ting som slår det :wub:

Supert - takk! :D Tenker jeg lover bilde av Airdale med Lupin? Er det godkjent? 

Jeg vet ikke om jeg skal love at hunden blir heltrimmet, tror ikke den er nappet noe særlig enda, så kan bli en helsikkes jobb :lol: Men er hun grei å håndtere så kan jeg jo selvsagt tilby meg å ta jobben. Men da blir det nok ikke neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Airedale er helt klart den vakreste terrieren. Med irsk på andreplass. :wub:

Selvfølgelig :wub: Det er egentlig litt synd at det ikke er flere Airedale-eiere på sonen.... :icon_confused:

17 minutter siden, Raksha skrev:

Supert - takk! :D Tenker jeg lover bilde av Airdale med Lupin? Er det godkjent? 

Jeg vet ikke om jeg skal love at hunden blir heltrimmet, tror ikke den er nappet noe særlig enda, så kan bli en helsikkes jobb :lol: Men er hun grei å håndtere så kan jeg jo selvsagt tilby meg å ta jobben. Men da blir det nok ikke neste uke. 

Airedale sammen med Lupin er helt godkjent det :D Bare blir glad for å se bilder av Airedale jeg, jeg er enkel å glede sånn sett :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke enda, det er derfor vi prøver å få svar med biopsien i dag.. :( Om så bare for å få et svar, selv om deg ikke lar seg fikse.

Så vi venter egentlig bare i spenning, mens lillevofsen går på antibiotika, og blodgiver er lokalisert i tilfelle fluff blir veldig syk igjen før vi har fått svar.. Blir han så syk at han må avlives før resultatet, så var hele operasjonen her forgjeves, da kunne vi liksågodt obdusert :(

3 timer siden, *Kat84* skrev:

 

Men har dere fått noe klart svar på hva som er årsak, @Siljus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, Siljus skrev:

Nei, ikke enda, det er derfor vi prøver å få svar med biopsien i dag.. :( Om så bare for å få et svar, selv om deg ikke lar seg fikse.

Så vi venter egentlig bare i spenning, mens lillevofsen går på antibiotika, og blodgiver er lokalisert i tilfelle fluff blir veldig syk igjen før vi har fått svar.. Blir han så syk at han må avlives før resultatet, så var hele operasjonen her forgjeves, da kunne vi liksågodt obdusert :(

Jeg håper fortsatt at dette ordner seg! Tenk positivt og nyt lille fluffen :heart: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror **** valpen min kan startet løpetid? Selvsagt den ene helgen dette halvåret vi har hannhund på besøk. Det var liksom i løpet av ettermiddagen gikk de fra å være helt ålreite med hverandre til at Pepper går med snuten OPPI glufsen til Milva hele tiden (nei, han får ikke lov), og Milva er plutselig dritsur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...