Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Fått for meg at man ikke fikk registrere kull etter unge tisper, men kom over et kull på DogWeb (som dukket opp når jeg trykket inn avloggget fordi noen andre har sett på det) hvor tispa er jusst over 1 år. Får man disp på slikt?

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Fått for meg at man ikke fikk registrere kull etter unge tisper, men kom over et kull på DogWeb (som dukket opp når jeg trykket inn avloggget fordi noen andre har sett på det) hvor tispa er jusst over 1 år. Får man disp på slikt?

Man kan søke om det, og man kan få disp. Det blir vurdert fra tilfelle til tilfelle :)

--

AN skal jeg legge meg. Det burde jeg gjort for lengst. Vi har time til røntgen kl. 10 vi :shocked::yawn:

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Hvis en leiekontrakt er på tre år, med oppsigelsestid på to mnd begge veier, må man da bo der i tre år, eller kan man si opp før det og har oppsigelsestid på to mnd? Hva er da vitsen med kontrakt for tre år? :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Skrevet

Kuro er IKKE overbevist om at det går an å starte dagen før klokka 7. :aww:

Thorvald og! Det hender de onde tobeinte må da :teehe:

Skrevet

Jeg bestilte noe på ebay for noen uker siden som hadde 2-4 ukers leveringstid fordi det kom via Kina. Tror jeg betalte rundt 18 dollar inkludert frakt, men nå kan jeg ikke for mitt bare liv, huske HVA det var jeg kjøpte... Håper det kommer snart, før jeg glemmer at jeg faktisk har bestilt noe...

Tydeligvis ikke et kjøp av noe du virkelig trengte da :lol::P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Hvis en leiekontrakt er på tre år, med oppsigelsestid på to mnd begge veier, må man da bo der i tre år, eller kan man si opp før det og har oppsigelsestid på to mnd? Hva er da vitsen med kontrakt for tre år? :)

Oppsigelsestiden er vel om man vil flytte før kontrakten går ut. Har man bodd der de tre årene, så har man jo ikke to mnd oppsigelse i tillegg. Så om du vil flytte nå, men har oppsigelsestid på 2mnd, så kan du det, men da betale leie i 2mnd fremover.

Leiekontrakt på 3år er vel greit, så man slipper å skrive ny kontrakt hvert år? Da kan jo de du leier hos velge å skrive ny kontrakt med andre f.eks, når ny skal skrives. Jeg føler meg hvertfall litt "tryggere" med leiekontrakt som varer lengre. Tror ikke vi har noen "sluttdato" på vår kontrakt.

• Like 1
Skrevet

Nei, SFX er opptatt med andre ting den helga - som den digre spesialen vi har på søndag, eller festmiddagen lørdag kveld. Lørdag stiller jeg tre bernere, så da orker jeg ikke drasse med meg de som ikke skal stilles, så den dagen har Glam panny (puppy-nanny). Men jeg skal hjelpe til med å rigge klubbens stand på torsdagskvelden.

Da får jeg avstandssikle på de andre bernerne, da :)

-

I ettermiddag skal jeg holde en presentasjon. Jeg gruer meg.

Skrevet

Du kan si opp før. Men det skal veldig mye til for at huseier skal ha gyldig grunn til å si deg opp før tiden. Mener loven sier at man ikke kan ha kortere leiekontrakt enn tre år på leiligheter ol.som regnes som separat bolig.
  • Like 1
Skrevet

Da skal jeg inn på et slags intervju på jobb i morgen.. Eller mulig vi vare tar ting over tlf.. På en jobb jeg ikke har søkt på og ikke utlyst..

Det går vist sånn når man skriver en god forskningsoppgave i bachelorn til en overlege :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 16
Skrevet

Klem til Ozzy :hug:

Har en vond klump i magen. Amigo er ikke helt i form og en tur hos dyrlegen i går viste at han mest sannsynlig har nyresvikt.

Han er ikke helt seg selv, selv om han tidvis er det. Han ble halt i helga etter en liten løpetur, legger ikke på seg og virker litt pjusk. Kjenner at jeg er litt redd for han. Han har alltid drukket mye vann og i mai var vi noen runder hos dyrlegen. Men da slo ingenting ut.

Så nå føler jeg meg litt urolig.

Skrevet

Har en vond klump i magen. Amigo er ikke helt i form og en tur hos dyrlegen i går viste at han mest sannsynlig har nyresvikt.

Han er ikke helt seg selv, selv om han tidvis er det. Han ble halt i helga etter en liten løpetur, legger ikke på seg og virker litt pjusk. Kjenner at jeg er litt redd for han. Han har alltid drukket mye vann og i mai var vi noen runder hos dyrlegen. Men da slo ingenting ut.

Åh så ekkelt :( krysser fingrene for at det er noe snillere. :hug:
Skrevet

Har en vond klump i magen. Amigo er ikke helt i form og en tur hos dyrlegen  i går viste at han mest sannsynlig har nyresvikt.

Uff... krysser fingrene for at det bare er noe rusk som lett kan fikses!!
Skrevet

Et år har gått allerede. Fy søren som jeg savner den hunden. Verdens beste Ozzy.

:hug: :hug:

2 år her idag :icon_cry:

IMG_4933.jpg

• Like 2
Skrevet

Kort skoledag i dag. Tatt våre første røntgenbilder! :)

Nå sitter jeg hjemme med en masete pusekatt, mens jeg prøver å finne ut hvordan jeg skal gjøre en oppgave. Innlevering som skal inn på tirsdag, der oppgaven er å ta stilling til en påstand, og skrive 800-1000ord. Må også bruke minst 2 artikler fra tidsskrift som kilder. Jeg er helt blank. Aldri skrevet en oppgave på dette nivået før, og det er generelt sett veldig lenge siden jeg har skrevet... Aaaaner ikke hvordan jeg bør begynne oppgaven, eller hvordan jeg finner relevante tidsskift jeg kan bruke (jo, jeg vet hvor jeg søker etter de, men sliter med å finne noe. Vet ikke helt hva jeg skal søke på). Må vel bare finne en måte å knekke koden på, så blir det nok lettere etter hvert, håper jeg :)

Fri i morgen, så jeg håper egentlig å kunne gjøre meg ferdig med oppgaven da. Så kan jeg bruke helga på å lese meg opp, og gjøre meg klar til eksamen! Skal være med på quiz på skolens bar i morgen kveld, da, det blir kjekt! :)

Kjenner det er utrolig godt å være i gang med noe igjen. Blir veldig sliten osv, men nå føler jeg hvertfall at jeg får noe ut av dagene! :)

• Like 2
Skrevet

Jeg lærer aldri. Lufte, fore og ordne dyra ute, FØR du ser skumle serier eller filmer. Før, ikke etter. Mørkredd ja

:aww:

Men har ikke du tøffe hunder som passer på, da? I hvertfall som sier ifra om det kommer noe :P "obs obs, zombie, men du må hamle opp med den selv" ;)
Skrevet

Men har ikke du tøffe hunder som passer på, da? I hvertfall som sier ifra om det kommer noe :P "obs obs, zombie, men du må hamle opp med den selv" ;)

Pft, med mindre zombien har med hund, så er jeg fullstendig overlatt til meg selv. :lol: dustebikkjer! (trenger ikke si at det ikke var bedre da jeg hadde riesendyret heller?)
  • Like 1
Skrevet

Pft, med mindre zombien har med hund, så er jeg fullstendig overlatt til meg selv. :lol: dustebikkjer! (trenger ikke si at det ikke var bedre da jeg hadde riesendyret heller?)

Om bikkja hadde møtt en zombie hadde hun antagelgvis prøvd å gni seg inntil den og rulle seg i den, alt råtten er jo fantastisk :P ( :x )

• Like 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Liker å se gamle brukere savne aktivitet. Min første bruker fant sonen i 2010. 16 år, av og på, teller kanskje som gammel bruker jeg også   Tror kanskje flere søker tilbake til forum etterhvert pga økende misnøye med Big Tech data harvesting. Selv er jeg i ferd med å ta spranget fra Android til et nisje operativsystem som er upraktisk fordi Vipps og BankID ikke fungerer — men det er privat. Storebror får ikke registrert hvor mye flatulens jeg har produsert for å beregne neste ukes klimakvote. Andre deler villig alt og kommer kanskje aldri tilbake fra Facebook, Google, Alexa, Copilot og Siri. Jeg var forøvrig ikke aktiv på sonen i den dramatiske perioden alle snakker om som en andre verdenskrig. Da jeg pauset pga livssituasjon var dette et av de mest aktive forumene på norsk internett. Høyt tempo, høy temperatur. Det var trist å returnere til en spøkelsesby lik Levanger sentrum etter Magneten ble bygget.  Jeg blir like glad hver gang jeg ser aktivitet her, nær samme hva det dreier seg om, så vit at det gleder selv om det kanskje ikke kommer respons. Keep sonen alive🐾 
    • Vurderer begynne oppdatere her igjen, etter en lang periode med så mye drama og alvor i privatlivet at jeg har "fått" autistisk burnout av det. Fullstendig ute av drift og knapt i stand til et absolutt minimum av nødvendigheter for overlevelse. Edeward har gått for lut og kaldt vann med kun pliktmosjon, pliktlek, sporadiske pliktturer, ytterst få opplevelser utenfor hagen og bare et absolutt minimum av stell. Han har tolerert det skremmende bra. Robust type. Så lenge han får kos, godbiter, leker å fly etter og hull å grave dem ned i er han tålelig fornøyd med livet. Mamsen hans er ikke like lett å glede. Sykdom fra forgiftninger og stress pga gjentatte innbrudd har ikke lettet den psykiske og emosjonelle byrden av samtidig alvorlig personkonflikt i nær relasjon. Forhistorien er for lang til å fortelle, men den er alvorlig nok til at jeg har riesen istedenfor dvergpuddel. Noe av det er så alvorlig, jeg tror det er direkte hensynsløst å påminne om at ting som foregår på skjerm og fremstår som en slags fiksjon i de flestes hverdag er harde realiteter for andre, som meg. Alle har lest om lastebil-Jonas, for å ta et eksempel. Sånne ting fortonet seg som en slags fiksjon for meg ihvertfall, all den tid jeg ikke var utsatt for liknende selv i min egen hverdag. En kan lese om iranske agenter og kjøkkenkjemi terrorister som skader seg selv og må ha hjelp, men skjermen skaper en betryggende følelse av at det er en slags fiksjon, selv om det er nyheter, for det skjer jo ikke her foran meg i mitt nabolag — helt til en mann med jaktrifle prøver klatre inn vinduet ens kl 05:30 på morgenen og en står der bak døren i bare trusa og venter på døden med en kjøkkenkniv i hånden, i håp om å i det minste klare merke fyren for drapsetterforskerne - og det som plager en mens en står der og rister av adrenalin er: "I'm not decent! Jeg skulle tatt på en t-skjorte. Jeg er uanstendig lite kledd for anledningen." Akkurat det plaget meg i den situasjonen.  Han klarte forøvrig ikke komme seg inn gjennom det smale vinduet jeg hadde latt stå åpent, så jeg slapp med skrekken og unngikk ydmykelsen i bli sett, drept og funnet i bare trusa, hvilket også var en lettelse. En vet aldri hvordan en reagerer på ekstreme situasjoner før en er i dem. Jeg vet st jeg sover ikke uten noe på overkroppen igjen ^^ Det neste som virkelig plaget meg overraskende var at hans samboer og to barn måtte "feire" jul alene etter at politiet skjøt og drepte ham neste gang han la seg på hjul for å prøve drepe meg igjen, fordi han ble desperat og åpnet ild mot dem først. Jeg var veldig emosjonelt berørt av de stakkars etterlatte. Gnog meg hardt, lenge. ..men det der var i 2016, og er på deilig avstand nå.  I løpet av året som har gått har jeg bare blitt kronisk blyforgiftet av at en gjøk med foil impressioned key har låst seg inn og ut av hjemmet mitt og stappet blypasta fra bilbatterier i vannrørene med ujevne mellomrom mens jeg har vært ute med Edeward, og også sprayet ALLE klær, håndklær og sengetøy med ufortynnet Karate Zeon CS 5.  Blyet oppdaget jeg omsider ved kroppslige symptomer, som akutt diabetes, metallsmak og synlige partikler i vannet. Det ufortynnede landbrukskjemikaliet i klærne oppdaget jeg ikke før uker etter å endelig ha anskaffet boligalarm. Det hadde svidd og klødd intenst veldig lenge og jeg hadde "fått" en skremmende mengde føflekker og andre hudforandringer, men jeg hadde ingen anelse om hva som var årsaken før jeg begynte skylle klær med renset vann (omvendt osmose apparat) for å få ut hva jeg trodde var bly fra vannrørene. Klærne produserte et merkelig skum. Det skummet mer jo mer jeg skylte. Viste seg etter mye undersøking å være et heslig ekkelt insekticid laget for å SITTE på planter i regn og vind. Ikke før etter hydrolyse med ekstrem pH ville noe av det slippe fra tekstilene, og de mengdene med mikrokapsel debris som kommer ut av dem etter å ha brutt ned virkestoffet forteller en skremmende historie om gjentatt sprøyting om og om igjen over tid. Alle de "små" tingene. Drama og intriger i personlige relasjoner har allikevel tæret mer. Fra å ha vært en såkalt ressursterk, høytfungerende autist som maskerte godt nok til å passere som noenlunde nevrotypisk, så har jeg kollapset til et dysfunksjonelt nivå av autisme folk flest forbinder med ordet. Knapt evnet spise. Dusjet to ganger i uka. Tror jeg brukte de samme sokkene fire dager på rad en uke. Fullstendig ute av drift. Vekslet mellom apatiske shutdowns i time etter time med samme repetitive mobilspill for å unngå hysteriske panikkanfall meltdowns fra psykologiske triggere hvis rammer fort dersom jeg ikke holder intenst fokus på noe for å hindre tankene fra å vandre og uunngåelig påminne meg noe som utløser en kaskade av akkumulativt triggende minner. Det er sluttsummen på kassalappen som teller, mente Reitangruppen. Hver enkelt vare en plukker med seg på tur gjennom IKEA gir ingen stressrespons i seg selv.  Forrige gang jeg hadde meltdowns var forøvrig i barndommen, før pubertet. Tror jeg egentlig var ganske robust jeg også. Som en abusive cluster b personlighet uttalte i irritasjon som gled over i sadistisk forventningsglede: "Sterke mennesker bøyer seg ikke, (men) de knekker (til slutt)."  Årsaken til å velge skrive her igjen nå er at den verste biten, den alvorlige konflikten i nær relasjon, den er i praksis løst. Det kan ta lang tid før det ekstremt toksiske, interpersonlige dramaet er over, men selve problemet er løst. Det praktiske problemet er uskadeliggjort. Som en litt stereotypisk praktisk anlagt og materielt fokusert asperger (tidligere vellykket maskberger) tror jeg det å ha løst det praktiske og konkrete problemet som var kilden til hele konflikten automatisk fikser konflikten etterhvert også, så det ser ut som lys i enden av tunellen, selv om det fortsatt er mørkt her inne og jeg ikke vet hvor utgangen er ennå. Naboen dukket forøvrig opp sprell levende, Edeward har vært fin i magen hele året, ikke tisset inne igjen og tar det hele overraskende fint. En virkelig god gutt med de beste intensjoner.  Jeg HÅPER vi snart har nok sjelefred og så lave blynivåer at jeg orker begynne gå turer og dele opplevelser med Edeward utenfor hagen igjen. Oppdaterer plutselig om situasjonen endrer seg så mye som jeg håper den gjør snart. Bilde hører med:  
    • Kan hunden gå på varm asfalt før den skal bade? Usikker om jeg skal ta de med fordi redd for potene, Tar hånda mot asfalt og føles ikke varm, Men hvor varmt er det før deres hund ikke går på asfalt?
    • Hvilke langhårete hunder krever minst pelsstell? Og mest pelsstell? Kun for kjekt å vite.
    • Vurderer å kun holde meg til hund. Selv om jeg også har lyst på andre typer dyr. Kjekt med litt forskjellig synes jeg men hvis det er en ulempe og til hinder for hundene går jo ikke det. De er viktigst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...